Toon posts:

Beveiligde account mappen in windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet toevallig iemand of ik nog aan de bestanden kom die in de beveiligde account mappen staan in Document and Settings.

Mijn computer werkt niet meer en blijkbaar was er een probleem met de SAM in system32\config
Heb geprobeerd dit te herstellen maar niets lukte.

Nu draait er een 2e windows XP versie naast de bestaande en zie ik de account mappen wel nog staan maar kan er niet inkomen meer.

Kan iemand mij helpen om bestanden terug te krijgen, want ze staan nog op de pc toch?!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Zet bij je mapopties eenvoudig delen van bestanden uit.
Ga naar de eigenschappen van de map en vervolgens naar beveiliging -> geavanceerd. Wijzig de eigenaar en je kan er weer bij!

Suc6

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

DarkSide

theres no place like ::1

Idd is een kwestie van Take ownership om weer de eigenaar van de mappen te worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:38:
Weet toevallig iemand of ik nog aan de bestanden kom die in de beveiligde account mappen staan in Document and Settings.

Mijn computer werkt niet meer en blijkbaar was er een probleem met de SAM in system32\config
Heb geprobeerd dit te herstellen maar niets lukte.

Nu draait er een 2e windows XP versie naast de bestaande en zie ik de account mappen wel nog staan maar kan er niet inkomen meer.

Kan iemand mij helpen om bestanden terug te krijgen, want ze staan nog op de pc toch?!
Ik heb de situatie nooit aan de hand gehad maar denk dat het op te lossen is door 'Ownership' van de mappen te pakken.

Je bent als admin aangelogged > je gaat naar de bewuste map waar je in wilt>op de securitytab klik je 'advanced' > tablad 'owner' > Change owner to > change owner on sub etc. vakje aanvinken > apply

Volgens mij moet je dan ook nog de account waaronder je ingelogged bent/de groep waartoe je account behoort toevoegen aan de DACL en full permissions toekennen maar ben daar niet zeker van.

**Edit** moet sneller leren typen. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 08:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gekeken wat jullie bedoelen maar zie dat nergens staan.

Ik ben dus ingelogd op de andere windows versie en ga naar c:\documents and Setting\
Dan staan daar 3 mappen die beveiligd zijn met een wachtwoord en 1 waar ik gewoon in kan omdat er geen wachtwoord op zat. Nu kan ik bij die 3 mappen niets vinden om de gebruiker te wijzigen etc... Kan maybe iemand een screenshot toevoegen ofzo of doe ik toch iets verkeerd? 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:17:
Ik heb eens gekeken wat jullie bedoelen maar zie dat nergens staan.

Ik ben dus ingelogd op de andere windows versie en ga naar c:\documents and Setting\
Dan staan daar 3 mappen die beveiligd zijn met een wachtwoord en 1 waar ik gewoon in kan omdat er geen wachtwoord op zat. Nu kan ik bij die 3 mappen niets vinden om de gebruiker te wijzigen etc... Kan maybe iemand een screenshot toevoegen ofzo of doe ik toch iets verkeerd? 8)7
Ok. Als jij de bewuste map rechtsklikt > Properties > Zie je dan een securitytab?

Verwijderd

Topicstarter
Nee

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dan moet je in de algemene mapopties in Windows XP het eenvoudig delen van bestanden en mappen uitschakelen.
Let er wel op, dit is alleen mogelijk bij XP Pro. Als je XP Home hebt, moet je opstarten in veilige modus om dit te kunnen doen!

Verwijderd

Dan zul je (als PC niet in domein hangt) simple filesharing moeten enablen.

In windows explorer > Tools > folder options > view > use simple filesharing aanvinken.

Nu wel securitytab?

Verwijderd

waarschijnlijk xp home. gewoon opstarten in safe mode en dan kun je wel de security settings van mappen zien en aanpassen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Musicdream, heb je alle stappen gevolgt die ik je in de eerste reactie gaf?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jou raad niet kunnen opvolgen omdat dat security tab niet erbij staat.
Ik maak trouwens gebruik van XP home, NL versie.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit staat letterlijk in de Windows Clients - FAQ beschreven?

Inclusief uitleg hoe te handelen bij XP Home? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1