Muis met kort snoer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221982

Topicstarter
Ik ben voor een project waar we met jongeren werken op zoek naar een muis met een kort snoer (max 1 meter). Bestaan die nog? Ik heb zelf een Logitech die een kort lontje heeft, maar die leveren ze niet meer.

Draadloos is geen optie ivm. diefstalgevaar...

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:59
Hoezo 1 meter? Wat is precies de bedoeling? Mischien zijn er nog alternatieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120596

Is een stukje oprollen en vastzetten met een tie-rap geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik hekel ook het lange snoer. Zeker omdat mijn laptop ongeveer 20 cm van mijn muis staat heb ik dat enorme snoer niet nodig (en het raakt ook alleen maar in de knoop in de tas).

Ik ga dan ook bij deze muis hetzelfde doen als ik bij de muis van mijn vriendin heb gedaan. Deze heb ik open geschroeft, een deel van de kabel heb ik opgerold en dit heb ik in de muis gestopt. Een beetje creatief passen en meten en je hebt zo een halve tot een hele meter opgerold in de muis zitten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 14
Even zoeken op muis en je komt minimaal een mod tegen waarin je ziet hoe je het snoer kan verkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze werken op laptops, maar in beperkte ruimte (meestal). Ik wil daarom zo min mogelijk snoeren op de tafels hebben liggen omdat dat allemaal in de knoop raakt, is de ervaring (er zitten speakers aan, muizen, camera-usb kabels, voeding). Bij langere snoeren leg ik daar knopen in, maar dat staat zo rommelig. En omdat ik dus weet dat er ooit muizen met een kort snoer waren dacht ik die te kopen, maar ik kan ze niet vinden. En online staat er zelden bij hoe lang een muissnoer is.

vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 17:37

Nakebod

Nope.

Of het een oplossing is, geen idee, maar ik heb ooit eens een mini muis gekocht, zogenaamd speciaal "notebook" ding. Die heeft een vrij kort staartje.
Vrijwel zeker korter dan 1 meter.

Edit: Veel snoeren zeg je he.. Kabelbinders doen soms best wonderen.
En anders heb je ook nog kabeloprolsystemen die je kan gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Nakebod op 06-06-2007 13:41 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
snoer in de muis.. dat zou een idee zijn. Zolang het de werking niet in de weg zit. Niet aan gedacht.

@BooS, inderdaad, dat doen we nu vaak, maar blijft dan weer vanalles achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Nakebod, ik wil liever niet van de kleine rotdingen kopen. De kids vinden het kinderachtig als je van die minimuizen neerlegt. Pubers willen serieus genomen worden he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Heb laatst bij de kijkshop een Logitch Laptop muis gekocht. Deze muis was even groot als een normale muis maar met een kabeltje van 75 cm dacht ik of 1 meter ofzo en daar zat dan een usb verleng bij voor als je een langer snoer nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

Anoniem: 221982 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:39:
En omdat ik dus weet dat er ooit muizen met een kort snoer waren dacht ik die te kopen, maar ik kan ze niet vinden.
Ik weet dat Dell (=Logitech) ook muizen heeft met die korte snoeren, omdat ze usb poorten in het toetsenbord hebben. Dan praat ik over hooguit 30 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik belde net met Vobis, maar die vertelden me dat korte snoeren niet (meer) bestaan. Volgens mij moet ik ze niet geloven als ik dit zo lees. Ik zal eens bij de Kijkshop kijken.
30 cm is wel erg kort, dan kun je niet meer linkshandig werken als de usb aansluiting rechts zit...

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 221982 op 06-06-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Sayoku, mod gevonden, nadeel is alleen wel dat ik dat dan 16x moet doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb ook ff de muismod bekeken in dat topic. Ikzelf had geen schaar nodig :). In de muis is ruimte zat om het snoer wat op te rollen. Sinds er geen bal meer in zit is het voornamelijk lucht. Zorg gewoon dat je het scrollwiel en de knoppen niet in de weg zit. Bijkomend voordeel van oprollen is dat je hem ook weer lang kunt maken. Of zelfs ene beetje langer als toch blijkt dat hij te kort geworden is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn Logitech notebook-muisje heeft een kort lontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:34

rg-mohwa

Phoe Hé

als je die logitech notebook series neemt daar zit toch altijd een kort snoertje aan. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:39

Theo

moederbord

Je kan het draad in de muis ook afknippen en opnieuw aan de print solderen

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 14:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Waarom gebruik je dan niet zo een notebook muis met een oprol systeem erin?
Dit zijn in sommige gevallen volwaardige muizen
Pagina: 1