Vroeger werden er veranderingen toegekend, genoteerd als "-1", "+1 grappig", etc. De eigenlijke score was dan "0 gemodereerd", "3 informatief", etc. Merk op dat het verschil tussen een score en een score verandering hier wordt weergegeven door de aanwezigheid van het teken (+,-). In dit opzicht was +1 dus een <vorige score>+1.In het nieuwe moderatie systeem kunnen moderators direct de gewenste score van een reactie kiezen. De score van een reactie wordt niet meer berekend uit het totaal maar uit een gemiddelde.
Het huidige systeem kent geen veranderingen, enkel scores. De scores worden nu weergegeven als "+2", etc. In dit geval is +2 dus eigenlijk een score 2.
Er is dus een verandering in notatie opgetreden van scores, en tevens in de betekenis van het teken +,-.
A ) Dit is onnodig, men kan een score van 2 gerust als 2 noteren. De + kan verdwijnen
B ) Dit veroorzaakt verwarring tussen het huidige en nieuwe systeem. Zeker in het moderatie menu: je ziet een score van 1 staan (de lichtjes) en bij een click staat ernaast een menutje dat zegt "+1". Als ik van links naar rechts lees zie ik <score 1> + 1. Maw het vertelt mij dat als ik +1 kies de score 2 zal worden, wat natuurlijk fout is.
Voorstel: laat de + vallen
Mij heeft het ertoe aangezet een foute moderatie te geven en ik schat dat ergens tussen de 10% en 90% van de populatie daar ook last van zal hebben. Het kan misschien tijdelijk zijn maar de introductie van veranderingen is vaak bepalend voor de rest van het gebruik.