Een +2 is een 2 maar geen <score>+2

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
In het nieuwe moderatie systeem kunnen moderators direct de gewenste score van een reactie kiezen. De score van een reactie wordt niet meer berekend uit het totaal maar uit een gemiddelde.
Vroeger werden er veranderingen toegekend, genoteerd als "-1", "+1 grappig", etc. De eigenlijke score was dan "0 gemodereerd", "3 informatief", etc. Merk op dat het verschil tussen een score en een score verandering hier wordt weergegeven door de aanwezigheid van het teken (+,-). In dit opzicht was +1 dus een <vorige score>+1.

Het huidige systeem kent geen veranderingen, enkel scores. De scores worden nu weergegeven als "+2", etc. In dit geval is +2 dus eigenlijk een score 2.

Er is dus een verandering in notatie opgetreden van scores, en tevens in de betekenis van het teken +,-.
A ) Dit is onnodig, men kan een score van 2 gerust als 2 noteren. De + kan verdwijnen
B ) Dit veroorzaakt verwarring tussen het huidige en nieuwe systeem. Zeker in het moderatie menu: je ziet een score van 1 staan (de lichtjes) en bij een click staat ernaast een menutje dat zegt "+1". Als ik van links naar rechts lees zie ik <score 1> + 1. Maw het vertelt mij dat als ik +1 kies de score 2 zal worden, wat natuurlijk fout is.

Voorstel: laat de + vallen

Mij heeft het ertoe aangezet een foute moderatie te geven en ik schat dat ergens tussen de 10% en 90% van de populatie daar ook last van zal hebben. Het kan misschien tijdelijk zijn maar de introductie van veranderingen is vaak bepalend voor de rest van het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
goed idee, de + is nu inderdaad totaal overbodig.

hij werd trouwens 'vroeger' ook al vaak overbodig gebruikt, bijvoorbeeld in zinnen als "deze post moet naar +3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De + wordt gewoon gebruikt om elk misverstand te voorkomen. De + is weliswaar niet strikt noodzakelijk maar kan in ieder geval geen kwaad. Het oude moderatiesysteem is niet meer, daar hebben we niks meer mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de - bij -1 wil je nog wel laten staan, of moet die vanwege hetzelfde principe ook weg?

Want dan krijg je een lijstje met 2, 1, 0, 1...wat net zo verwarrend is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

De + en - zijn, net zoals zoveel gebruikt voor NG, aanuiding voor of de uiteindelijke score positief of negatief is :) . Daar lijkt me niets overbodigs aan, het voorkomt verwarring. Ik heb niet het idee dat het verwarrend werkt in het moderatiemenutje, aangezien in het vlak hetzelfde indicatortje te zien is als de daadwerkelijke indicator. Volgens mij geeft dat al voldoende aan dat het om de uiteindelijke score gaan :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:58
Wanneer gaat eigenlijk de moderatie faq aangepast worden?

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:58

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het blijken dus wel degelijk gewoon weer punten, bv. <score>+2, te zijn.
Net zoals in het oude systeem alleen nu met veel minder mogelijk heden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien is het handig als mensen deze even doornemen voor info over het nieuwe modden: Moderatiesysteem in nieuwe website

De twee posts hierboven worden in dat topic iig uitgelegd.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 10-06-2007 23:19 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

KroontjesPen schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:14:
Het blijken dus wel degelijk gewoon weer punten, bv. <score>+2, te zijn. (...)
Niet helemaal, volgens mij :) . In het vorige systeem was er geen onderscheid tussen punten erbij geven als de reactie op 0 stond, en als de reactie op +3 stond, bijvoorbeeld. Terwijl in het nieuwe model in het geval van een +1 moderatie de invloed hiervan anders is als de score met 0 of +2 is gemodereerd.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:00:
Maar de - bij -1 wil je nog wel laten staan, of moet die vanwege hetzelfde principe ook weg?

Want dan krijg je een lijstje met 2, 1, 0, 1...wat net zo verwarrend is ;).
Een ander voorbeeld hiervan is de gebruikelijke schrijfwijze van gehele getallen. We schrijven -2 en 6. Niet +6. De plus is impliciet. Daarom is het expliciet schrijven van de + een bron van mogelijke interpretatie fouten.
Femme schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:57:
De + wordt gewoon gebruikt om elk misverstand te voorkomen. De + is weliswaar niet strikt noodzakelijk maar kan in ieder geval geen kwaad. Het oude moderatiesysteem is niet meer, daar hebben we niks meer mee te maken.
Het is waar dat het aantal fouten snel zal dalen als we het nieuwe systeem gewoon zijn. KroontjesPen heeft er ook nog last mee :)

Edoch waar hier tot nu weinig reactie, met uitzondering van JHS, is op gekomen is het moderatie menuutje. Dit menuutje is een voorbeeld waarbij het expliciet maken van de expliciete plus verwarring kan scheppen. Ik zou het niet opnieuw oprakelen maar we zijn nu een week verder en ik heb nog steeds de neiging om te lezen <score> +1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:58

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Zoals in het, afgesplitste, draadje scoreberekening: hoe gaat dat nu? door JHS wordt uitgelegd maak ik ook op dat het voor die post <score>+0, <score>+1, enz en dan gedeeld wordt door <aantal>+1 is.
Dat 'n + normaal voor een getal niet nodig is begrijp ik wel maar in het mod venstertje hoort hij er wel omdat je dat aantal punten bij die score gaat geven.
Het geven van 0 punten lijkt zin loos maar het verhoogd de deler en verlaagd zo het totaal score.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1