Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wireless keypad voor besturing bv. Winamp

Pagina: 1
Acties:

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 14:43
Ik zou graag een klein wireless keypadje maken ( later waterdicht maken ) zodat ik vanuit de douche
mijn liedjes kan veranderen. Bereik moet ong. 10m zijn. Ik dacht aan zon winamp ding
matrix keypad wireless te maken, enkel kan ik niet meteen leuke dingen vinden. Weet
er iemand of iemand al zoiets had gebouwd ?

Hier een vb om iets wireless te maken ( lcdtje )

[HowTo] Wireless/USB LCD

Dus mss in combinatie met die module ?
Alle ideeën, hints, zijn welkom.

Ik moet enkel volume kunne regelen, liedjes skippen en spoelen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:51
Ik denk dat als je dit:

Ontvanger:

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/9412/rx8rg.jpg

en dit:
Zender:
Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/6513/tx1kx.jpg

Gebruikt, dat het dan prima moet gaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 05-06-2007 20:26 ]

• fluppie007
ja maar hoe sluit ik dan mijn toetsjes aan ? ik moet toch ergens een matrix met keys hebben ? :o

Verwijderd

Aan de zender kant natuurlijk. Op die PIC heb je nog een aantal ingangen vrij waar je je toetsen matrix op aan kan sluiten.

• fluppie007
Ok, maar zou ik dan een bestaande winamp-plugin kunnen gebruiken of een nieuwe
moeten schrijven ? Wat ook lastig is, hoe programmeer ik de PIC en waar haal ik die
software... Heb wel een Atmel STK-500 liggen thuis dus kan wel atmels programmeren.
Maar dan moet ik wss zelf heel de software gaan schrijven ? Ben ik helaas niet goed in.
Ik zou dus eigenlijk zon pic moete hebben die kan verzenden van matrix "coordinaten" in 1 of ander formaat, of mss zelfs dat ik aan elke key een soort keystroke kan toewijzen waarmee ik meteen
in winamp de liedjes kan regelen enzo ? Ik ga vanmiddag nog klein beetje researchen naar al dit.
Als jullie nog nuttige dingen kunnen vinden, graag hier vermelden :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Koop een pda/telefoon die wm5 of wm6 draait en bluetooth of wifi heeft. Aangezien er verder wel wat kapot mag zijn (bijvoorbeeld gsm deel) zal dat niet al te duur zijn op marktplaats.

Je kan dan met al beschikbare software je touchscreen als tablet gebruiken.

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Hier heb je een standaard winamp plugin voor een niet draadloze versie. Met een zender, ontvanger en een beide kanten een PIC (of uC naar keuze) kun je toch al redelijk makkelijk een 4-knops-iets maken en is eventueel uitbreidbaar tot 15 knoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Scout77 op 06-06-2007 14:10 ]

Lekker belangrijk

• fluppie007
http://tweakers.net/price...Remote-Control-(USB).html

Bestaan er nog soortgelijke producten ? Want als ik zo eentje koop en daar zelf een waterdichte
behuzing voor ontwikkel is het opgelost :)
Pagina: 1