Probleem na vervangen cooler

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:11
Naar aanleiding van AMD 64 3000+ kapot. Opties? heb ik een 3800+ X2 processor besteld bij alternate. Dus ik vanmorgen dat ding er op monteren, werkt prima maar ik had geen koelpasta en de stock cooler die met mijn 3000+ meekwam kreeg de processor in de bios idle op 90 graden :/

Ik dus net de stad in om een nieuwe cooler te halen, monteer ik thuis dat ding er weer op; krijg ik geen beeld op mijn scherm en krijg ik een aantal piepjes (lang-kort-kort). Eveneens merk ik op dat de fan van de CPU wel draait maar die van mijn videokaart soms wel en soms niet (:?). De 4 pins molex is gewoon aangesloten naast mijn videokaart zowel als dat andere 4 pins ding naast mijn CPU.

Ik denk dus, mijn voeding zal dat ding dus niet aan de praat krijgen dus ik fix m'n oude cooler er weer op om het te checken maar nee hoor weer dezelfde piepjes.

Volgens http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/award.htm betekent die volgorde in piepjes het volgende:
Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.
Ik heb nauwelijks aan mijn videokaart gezeten en het lijkt me dus sterk dat dat ding zomaar ineens kapot is. Ook aangezien het fannetje soms aanslingert en soms niet.

Is dit nou een voedings probleem of moet ik echt kijken of ik mijn videokaart moet gaan vervangen?

(ik heb op het moment geen andere voeding of videokaart om het mee te testen)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor een voeding heb je er dan in zitten? Heb je tevens ook je videokaart ook goed aangedrukt?

Wauw, een sig!

• danslo
Er zit maar een antec 350watt voeding in, maar gezien hij het eerst wel goed deed met oude cooler en nu niet meer denk ik eerlijk gezegd niet dat het aan de voeding ligt :/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Iets van kortsluiting gegenereerd dan? Als jij met de oude spullen weer probeert te werken en het werkt niet zou het best aan je mobo / videokaart liggen. En weet je zeker dat je CPU niet stuk is? 90 graden is behoorlijk wat :o

Wauw, een sig!

• danslo
Geen kortsluiting want ik heb het ook allemaal buiten mijn pc op de tafel gedaan (nee niet van ijzer :P). Die piep sequence geeft echt een videoprobleem aan en met mijn oude cpu cooler zie ik altijd de fan van mijn videokaart aangaan en na 3 seconde weer uitgaan (cpu fan blijft draaien). Dit is met die andere cooler weer niet het geval.

Toch is het vaag omdat dit eerst wel gewoon werkte.. Weet dus niet precies wat het nou is, de videokaart of de voeding.

Het moederbord wijst naar mijn videokaart maar mijn verstand zegt de voeding :P

[ Voor 13% gewijzigd door danslo op 05-06-2007 19:20 ]

• danslo
Hmmmm nee videokaart vertoont precies dezelfde kuren als ik de andere cooler er op heb.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe dat ding opeens kapot kan zijn :/

Verwijderd

Het lijkt me inderdaad sterk dat je videokaart of voeding niet goed meer is. Check ofdat je cooler goed op je CPU gemonteerd is. Ik heb een keer hetzelfde probleem gehad. Had ook een nieuwe cooler gekocht en niet goed gemonteerd wat resulteerde in gepiep en een computer die zichzelf uitschakelde.

Je cooling mag best wat druk uitoefenen op je CPU, dus gewoon goed vast maken. Als je nieuwe cooling geschikt is voor zowel AMD als Intel let dan op dat je de goeie bevestiging gebruikt.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:17
Ik zou gewoon eerst even de videokaart eruit halen en weer terugstoppen.

• danslo
Jimster schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:11:
Ik zou gewoon eerst even de videokaart eruit halen en weer terugstoppen.
Heb ik op zijn minst al 10 keer gedaan. Ik ga morgen even met mijn videokaart langs een vriend en dan testen we hem meteen, ik hou jullie op de hoogte.

• Heme84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Druk je CPU koeler is aan.. en start dan de pc is op.. kijken of ie dan nog piept.. hij mag best wat druk hebben.. je drukt het niet zomaar kapot :).. zoals Xitron ook al aan gaf.. en ben je je koelpasta niet vergeten? >:) want vaak zit je koeler er dan gewoon niet goed op..

• danslo
smart_spooky schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:30:
Druk je CPU koeler is aan.. en start dan de pc is op.. kijken of ie dan nog piept.. hij mag best wat druk hebben.. je drukt het niet zomaar kapot :).. zoals Xitron ook al aan gaf.. en ben je je koelpasta niet vergeten? >:) want vaak zit je koeler er dan gewoon niet goed op..
Nee daar is niks mis mee, koeler zit er gewoon goed en stevig op met koelpasta ertussen.

Verwijderd

oude cpu al geprobeerd?

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Even een andere voeding proberen, De antec Smartpower en truepower serie zijn hier in bosjes gestorven door slechte condensators. Dit kun je meten aan de +5volt lijn die is in dit geval veel te laag geworden.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Die was kapot, pinnetje afgebroken ;)
Pagina: 1