Naar aanleiding van AMD 64 3000+ kapot. Opties? heb ik een 3800+ X2 processor besteld bij alternate. Dus ik vanmorgen dat ding er op monteren, werkt prima maar ik had geen koelpasta en de stock cooler die met mijn 3000+ meekwam kreeg de processor in de bios idle op 90 graden 
Ik dus net de stad in om een nieuwe cooler te halen, monteer ik thuis dat ding er weer op; krijg ik geen beeld op mijn scherm en krijg ik een aantal piepjes (lang-kort-kort). Eveneens merk ik op dat de fan van de CPU wel draait maar die van mijn videokaart soms wel en soms niet (
). De 4 pins molex is gewoon aangesloten naast mijn videokaart zowel als dat andere 4 pins ding naast mijn CPU.
Ik denk dus, mijn voeding zal dat ding dus niet aan de praat krijgen dus ik fix m'n oude cooler er weer op om het te checken maar nee hoor weer dezelfde piepjes.
Volgens http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/award.htm betekent die volgorde in piepjes het volgende:
Is dit nou een voedings probleem of moet ik echt kijken of ik mijn videokaart moet gaan vervangen?
(ik heb op het moment geen andere voeding of videokaart om het mee te testen)
Ik dus net de stad in om een nieuwe cooler te halen, monteer ik thuis dat ding er weer op; krijg ik geen beeld op mijn scherm en krijg ik een aantal piepjes (lang-kort-kort). Eveneens merk ik op dat de fan van de CPU wel draait maar die van mijn videokaart soms wel en soms niet (
Ik denk dus, mijn voeding zal dat ding dus niet aan de praat krijgen dus ik fix m'n oude cooler er weer op om het te checken maar nee hoor weer dezelfde piepjes.
Volgens http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/award.htm betekent die volgorde in piepjes het volgende:
Ik heb nauwelijks aan mijn videokaart gezeten en het lijkt me dus sterk dat dat ding zomaar ineens kapot is. Ook aangezien het fannetje soms aanslingert en soms niet.Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.
Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.
Is dit nou een voedings probleem of moet ik echt kijken of ik mijn videokaart moet gaan vervangen?
(ik heb op het moment geen andere voeding of videokaart om het mee te testen)