AMD 64 3000+ kapot. Opties?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 22:16
Ik zit hier nu al tijdje over na te denken en ik dacht toch maar eens aan de mensen op GoT te vragen wat ze in deze situatie zouden doen.

Eergisteren heb ik geconstateerd dat mijn processor in het volgende systeem defect is:
Asus A8N-SLi (niet de deluxe versie)
2x 512MB DDR Ram
Nvidia Geforce 6600GT (pci-e)
en dus die 3000+...

Mijn budget om het probleem te fixen (en eventueel meteen een upgrade) is zo'n 250 euro.. Nu dacht ik zelf aan het volgende:
Optie 1:
Ik haal een processor voor mijn socket 939, en een extra 2x 512MB ram, hier zou ik misschien nog een x1950xt kunnen nemen.
Optie 2:
Ik houd mijn 6600GT, haal een socket 775 moederbord met 2x 1GB DDR2 geheugen en een E4xxx Core 2 Duo processor.

Ik ben niet van plan om over te clocken...

Wat zou de best optie zijn of misschien nog suggesties hoe het beter kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:15
Hoe weet je zo zeker dat je CPU kapot is? Gebeurt namelijk niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
FreddyFish schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:07:
Hoe weet je zo zeker dat je CPU kapot is? Gebeurt namelijk niet zo vaak.
Ik weet het 100% zeker, er is een pinnetje afgebroken en m'n pc boot gewoon op met een andere processor (van een vriend).

Dat was mijn vraag dan ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
cls schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:10:
[...]

Ik weet het 100% zeker, er is een pinnetje afgebroken en m'n pc boot gewoon op met een andere processor (van een vriend).

Dat was mijn vraag dan ook niet :P
Ik denk dat dat inderdaad vrij duidelijke taal is.
dat stond alleen niet in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Viper® schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat dat inderdaad vrij duidelijke taal is.
dat stond alleen niet in de OP
In mijn OP stond dat de CPU defect was, meer hoef ik hopelijk niet te vermelden om gewoon antwoord op mijn vraag te krijgen ipv vragen terug of ik wel zeker weet dat het ding dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

trixx

-CTU- SuiZide

Het was inderdaad niet je vraag. Ik zou je adviseren om over te stappen naar de nieuwe generatie systemen. Anders blijf je hangen in de oude socket en DDR. Ik zou de tweede optie kiezen.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:07
Hangt ervan af wat je er mee wilt.

Ben je een gamer? Dan neem je optie 1. (Wel een Athlon X2 kopen als dat kan).

Anders neem je optie 2, maar dan zit je met een videokaart die stokoud is en de rest niet echt meer bij kan benen.

Een E4300 nemen en niet overklokken lijkt me net zoiets als een Ferrari kopen en dan niet harder rijden dan 50 8) Een E4300 is een beest, mits overclocked. Als je hem niet overklokt is het niet zoveel bijzonders en is een normale AMD X2 sneller.

[ Voor 13% gewijzigd door InfinityG35 op 31-05-2007 16:19 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cls schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:05:
Ik zit hier nu al tijdje over na te denken en ik dacht toch maar eens aan de mensen op GoT te vragen wat ze in deze situatie zouden doen.

Eergisteren heb ik geconstateerd dat mijn processor in het volgende systeem defect is:
Asus A8N-SLi (niet de deluxe versie)
2x 512MB DDR Ram
Nvidia Geforce 6600GT (pci-e)
en dus die 3000+...

Mijn budget om het probleem te fixen (en eventueel meteen een upgrade) is zo'n 250 euro.. Nu dacht ik zelf aan het volgende:
Optie 1:
Ik haal een processor voor mijn socket 939, en een extra 2x 512MB ram, hier zou ik misschien nog een x1950xt kunnen nemen.
Optie 2:
Ik houd mijn 6600GT, haal een socket 775 moederbord met 2x 1GB DDR2 geheugen en een E4xxx Core 2 Duo processor.

Ik ben niet van plan om over te clocken...

Wat zou de best optie zijn of misschien nog suggesties hoe het beter kan?
AMD S939 x2 3800+ is € 96
2x 512 MB DDR1 PC3200 is € 50
MSI Radeon X1950 XT 256MB DDR3 € 150

Een X2 gaat dus lichtelijk over zijn budget heen. Met een 3200+ non x2 kan het net.

Overigens kan je ook eens rondshoppen voor een x1900 XT, die is niet zoveel duurder bij sommige winkels, maar heeft wel weer 512 MB. Ik weet niet of JIJ plezier hebt van meer geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerNummer op 31-05-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
cls schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:13:
[...]

In mijn OP stond dat de CPU defect was, meer hoef ik hopelijk niet te vermelden om gewoon antwoord op mijn vraag te krijgen ipv vragen terug of ik wel zeker weet dat het ding dood is.
Akkoord

Alleen bij GoT proberen mensen o.a. mee te denken of elkaar te helpen. Dat je dan de vraag krijgt of je zeker weet of het de processor defect is, aangezien een probleem bijna nooit aan de processor zelf ligt, is niet onlogisch.

Ook is het makkelijk en overzichtelijk zoveel mogelijk informatie in de OP te zetten. Leuk dat blijkt dat je alle hardware al hebt vervangen bij het zoeken van het probleem, maar als dit niet vermeld wordt weten wij dat niet. Dat je vervolgens de suggestie krijgt alle onderdelen één voor één te testen daar kun je natuurlijk op wachten.

Ik struikel meer over de manier waarop er gereageerd wordt op een, in mijn ogen, vrij normale vraag van een mede tweaker die mee denkt jou probleem op te lossen.
Tevens de melding dat je een andere processor geprobeerd hebt waarmee het systeem wel werkt wordt ook niet gedaan.

Ik vind persoonlijke beide opties een interessante keuze.
Bij optie 1 vervang je je processor voor een zo'n snel mogelijk type en gebruik je je huidige moederbord nog voor een tijdje. Tevens upgrade je je geheugen en videokaart.
Bij optie 2 krijg je een nieuw moederbord processor en ook extra geheugen.

Ik zou persoonlijk voor optie 1 gaan, om niet weer je hele moederbord te moeten gaan vervangen.

Ik zou toch optie 2 nemen, aangezien optie 1 betekent dat je DDR moet bijkopen wat nu toch wel 'oud' is. Op dit moment zou ik mits het mogelijk is altijd overstappen naar DDR2

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 31-05-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Volgens de http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc kan je een dual core 939 processor oppikken voor minder dan 100 euro.

Dit zou je een upgrade geven en veel makkelijker zijn (geen mobo vervangen en OS herinstalleren).

Als je bij een single core zou willen/kunnen blijven, dan kan je zelfs voor onder de 50 euro klaar zijn.

Er is niets mis met upgraden, maar je zou ook gewoon minder nu uitgeven zodat je over een jaar of zo (of meer), meer geld hebt om een iets grotere stap te maken als upgrade.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Laatst heb ik een S939 3200+ gekocht via tweakers.net vraag en aanbod voor 25 euri..

Lijkt mij de goedkoopste oplossing aangezien Intel de prijzen weer wil verlagen en Amd met een zuinigere versie CPU komt.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik er lekker een 2e hands X2 in drukken (50~75 euro). En wat geheugen er bij in....

En als je echt wilt gamen. Dan haal je gewoon voor 150 euro een 2e hand 7900GTO.
Pagina: 1