☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
http://www.reghardware.co...eils_windows_vista_shift/
maare windows viste met een Via processor... ik ben benieuwd!
http://www.engadget.com/2007/08/13/htc-shift-gets-hands-on/

ehuurman schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:46:
[...]
Even gecheckt met de T-Mobile klantenservice:
U vraagt of u alleen een Pocket Internet Totaal-abonnement kunt afsluiten. Dit is niet mogelijk. T-Mobile biedt de Pockte Internet Totaal alleen maar aan in combinatie met een belabonnement. Indien u toch besluit om een bel-abonnement af te sluiten in combinatie met Pocket Internet Totaal, houdt u er dan rekening mee dat het abonnement minimaal een Relax 150 of Flex 20 dient te zijn.
Dat gaat dus niet werken, tenzij T-Mobile (of een andere telco) met een nieuw product voor de Shift gaat komen...
Pocket Internet Totaal Plus a 19,50 kan je wel als ''data-only'' afsluiten. Maximium snelheid zoals vermeld: 192 kb/s
Bron
Dat is foute info.Philflow schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:50:
Mooi ding die Shift
http://www.reghardware.co...eils_windows_vista_shift/
maare windows viste met een Via processor... ik ben benieuwd!
Hij heeft 2 CPU, 1 voor Vista, de Intel A110 800Mhz (speciaal voor UMPC's) en een Qualcom 400Mhz voor het PocketPC gedeelte met Windows Mobile 6.
Check onderstaande video review en je zal zien dat Vista vlot draait, ook Aero.
http://media.libsyn.com/m...Shift_Hugo_Ortega_GBM.wmv
heel simpel op te lossen, je neemt of hebt een t-mobile abonnement met dat pocket internet a 9,95ehuurman schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:46:
[...]
Even gecheckt met de T-Mobile klantenservice:
U vraagt of u alleen een Pocket Internet Totaal-abonnement kunt afsluiten. Dit is niet mogelijk. T-Mobile biedt de Pockte Internet Totaal alleen maar aan in combinatie met een belabonnement. Indien u toch besluit om een bel-abonnement af te sluiten in combinatie met Pocket Internet Totaal, houdt u er dan rekening mee dat het abonnement minimaal een Relax 150 of Flex 20 dient te zijn.
Dat gaat dus niet werken, tenzij T-Mobile (of een andere telco) met een nieuw product voor de Shift gaat komen...
hiernaast vraag je een duo-sim aan (eenmalig 20 euro)
de ene stop je in je gsm, de ander stop je in de shift. en gaan met de banaan
werkt perfect, zo gebruik ik ook 2 sims. 1 voor in de gsm, de ander voor in de auto
Krijgen we nou weer die link van die erg foute gast uit Australie? Hier is echt niet fatsoenlijk naar te kijken met zijn nerveuze gelach en onsamenhangende verhaal.abusimbal schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:41:
[...]
Check onderstaande video review en je zal zien dat Vista vlot draait, ook Aero.
http://media.libsyn.com/m...Shift_Hugo_Ortega_GBM.wmv
Voor de rest ziet het apparaat er wel goed uit maar ik vind 3 uur werktijd in vista nog wel erg tegenvallen. Toch niet heel erg mobiel met zo'n apparaat.
logischcorrado20vt schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:40:
maar er mag er toch maar een tegelijk aanstaan?
een grps verbinding staat hier toch los van??
Deze community is speciaal in het leven geroepen om gebruikers van de HTC Shift
een plaats te bieden om hun ervaringen, vragen en tips kwijt te kunnen.
de url van het HTC Shift UMPC portal forum en community is :
http://htc-shift.info - HTC Shift UMPC community portal.
het portal is nog in aanbouw, maar registreren kan al wel

Nee, gaat alle 2 tegelijk aan, je kan switchen tussen de 2, check de videoreview.corrado20vt schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:40:
maar er mag er toch maar een tegelijk aanstaan?
Wat heb je nog aan WM6 als je er geen Office op kunt draaien (out of the box) en niet kunt bellen? Alleen maar een lange batterijduur? Ik vind het nu een beetje tegenvallen, en ik vrees dat dat alleen maar erger wordt als we de prijs horen...
Ik ben benieuwd naar de officiële specs en berichten, want de Shift daalt nu wel erg in waarde voor mij...
Kijk eens in de folder van Vodafone (van deze week) daar hebben ze een USB-modem met een data-only sim kaart abbonement.ehuurman schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:14:
De eerste hands-on video op gottabemobile.com. Hebben!!
Omdat dit apparaat wel HSPDA heeft maar je kunt er niet mee bellen, vraag ik me af of het in Nederland mogelijk is om een SIM kaart met alleen een data-abonnement te krijgen. Ik heb even lopen zoeken bij Vodafone en T-Mobile, en ik kan deze optie niet vinden. Je moet er óf een bel-abo bij nemen, of je moet een PCIe kaart/USB box aansluiten. Dus (nog) geen HSPDA-only?
Anyway, de definitieve specs zijn bekend. De grootste tegenvallers zijn wat mij betreft de resolutie en de batterij-duur in Vista (max 2 uur). Ik ben benieuwd naar de prijs, daar zal veel van af hangen...
Specs
In het kort, de batterijduur:
- 2 hours with vista
- 8 hours with "sideshow" wm6 like email only mode ( vista off/hibernated/sleep )
- 53 hours SnapVUE (push e-mail) in standby -> screen off checking emails every 15mins
- 11 days SnapVUE (No push e-mail)in standby -> screen of
Zo is de erg verwarrende spec sheet in ieder geval geïnterpreteerd, maar het blijft gissen naar de werkelijke maximale duur van een Vista-sessie. Ik vrees dat in de praktijk de Shift na 1-1,5 uur een lege batterij heeft, en dat is niet meer van deze tijd...
Ik neig nu erg naar de Kohjinsha SH8, die inclusief verzendkosten, belastingen en invoerheffingen op zo'n 1200 euro neerkomt.
[ Voor 55% gewijzigd door mrwolf op 12-09-2007 08:46 ]
nieuws: Advance introduceert VyeNote-minilaptops in Benelux
Vandaag persconferentie gehad en ermee kunnen spelen. Wow! Wat een ding is dat zegehuurman schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:22:
En daar is-ie dan officieel, in november beschikbaar in Europa
Hij is wel erg groot maar toch ook erg cool! Zijn Vista index score was 2.1
Ben je niet in de war met SnapVUE? Er is namelijk niemand die aantoont dat WM6 draait, alleen een soort van schil die voor push mail e.d. is bedoeld.DaannO schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:25:Maar ik kan dus nu bevestigen dat hij 2 processors heeft: 1 voor Vista en 1 voor Windows Mobile
En kun je wat meer delen over de beleving en performance? Met name het laatste is erg belangrijk, Vista lijkt me veuls te zwaar en log namelijk...
[ Voor 17% gewijzigd door mrwolf op 02-10-2007 20:37 ]
Vandaag bij een event geweest en daar wisten ze mij te vertellen dat er maar 1 processor in de Shift zit. Nou weet was degene die mij dit melde niet een technisch onderlegt persoon, maar wel 1 van de 3 enige Nederlandse HTC medewerkers.DaannO schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:25:
[...]
Vandaag persconferentie gehad en ermee kunnen spelen. Wow! Wat een ding is dat zegHet was echter een test sampel dus hij was wat traag etc. Maar ik kan dus nu bevestigen dat hij 2 processors heeft: 1 voor Vista en 1 voor Windows Mobile
Hij is wel erg groot maar toch ook erg cool! Zijn Vista index score was 2.1Halverwege November moet hij er zijn.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Nu moet ik mijn aankoop uitstellen tot xda-developers een volledige WM6 versie aan de praat krijgen. Inclusief Voice-dail via een Bluetooth headset.
Bron: MSMobilesRecently HTC has revealed additional information about HTC Shift: it is running 2 operating systems at the same time: Windows Vista and Windows Mobile. Interestingly previously another company - DualCor - designed and patented (!) similar device!
The patent owned by DualCor says:
A novel personal electronic device includes a processor having first (embedded) and second (non-embedded) processors including associated operating systems and functions. In one aspect, the first processor performs relatively limited functions, while the second processor performs relatively broader functions under control of the first processor. Often the second processor requires more power than the first processor and is selectively operated by the first processor to minimize overall power consumption. Protocols for functions to be performed by the second processor may be provided directly to the second processor and processed by the second processor. In another aspect, a display controller is designed to interface with both processors. In another aspect, the operating systems work with one another. In another aspect, the first processor employs a thermal control program. Advantages of the invention include a broad array of functions performed by a relatively small personal electronics device.
Conclusion: DualCor - a small start-up - has now a basis to sue big corporation - HTC. Whether it will happen or not - it is not certain. Hopefully both sides will find some agreeable solution to this situation...
There's no place like 127.0.0.1
Gister gepost door een van de Rom ontwikkelaars.if u guys want me on a rom for the shift too i am more than happy to do it. no please guys theres some secrets of the shift we cannot say out of the blue. olipro cannot go say they phone is out of box. he can give u the docs and let u decide on ur own. the sources the athena project has will not allow us to do this. they can let us hint u but we can say YES THERE WILL BE A PHONE OUT OF BOX. remember the device is not final, roms are still being developed. hardware is final. battery, rom, and features are subject to change. snapvue might be a full fledged wm6 with a few tweeks like the touch dual but shift specific like we been previewed. nothing is final. but please so not say the phone will not have a phone out of box bc it just might.
Topic op xda-developers op de juiste pagina
Er is voor mij nog hoop dat de Shift zijn 'f' niet verliest.
Met de komst van de packardbell easynote xs20 van 599euro word de shift al een stuk minder interessant voor mij. De telefoon functie vind ik niet belangrijk, wel dat hij een simkaart kan bevatten en dus hsdpa voor zn internet kan gebruiken. Met de xs20 ben je verplicht zo'n usb geval van kpn ofzo eraan te laten bungelen.
ツ
I got a problem-solver and its name is revolver
Ik heb er nu één en ik hoop dat deze thread nu gebruikt kan worden voor tips, truuks, vragen en discussies.
Op zich windows vista is best veel over te vinden en spreekt redelijk voor zich. Desalniettemin is het een zeer interessant toestel die een leuke discussie zeker waard isrobertwebbe schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:43:
De Shift X9500 is vanaf vorige week vrijdag leverbaar bij BelCompany voor 1.199,99 (zonder abonnementskorting).
Ik heb er nu één en ik hoop dat deze thread nu gebruikt kan worden voor tips, truuks, vragen en discussies.
Nu maar afwachten wanneer er een andere komt.
Wat gebeurde er dan dat je concludeerde dat er iets mis was?RufusZlr schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:18:
Afgelopen maandagavond bij PDASHOP de Shift besteld en zowaar dinsdag kwam de postbode hem al bezorgen. Prachtig apparaat, alleen gaven de accu en de voeding kuren. Woensdag nog een beetje mee gespeeld maar donderdag in overleg met PDASHOP vastgesteld dat dit te gek was en op vrijdag het pakket weer naar Rotterdam terug gestuurd. Office 2007 werkte er trouwens prima op.
Nu maar afwachten wanneer er een andere komt.
Ik vind het trouwens jammer dat Office 2007 er standaard al niet op staat, of minimaal een taster versie (30 dagen uitproberen, dan licentie kopen en code intoetsen). Dit type apparaat vereist bijna Office... En niet iedere "user" zal weten hoe je het van een DVD'tje op de Shift gaat krijgen.
Ik heb een copie van mijn office cd op een 2 GB Kingston SD kaartje gezet en van daaraf setup.exe gedraaid.
Verwijderd
Wie kan even wat gebruikservaringen delen hier? Vindt de prijs wat aan de hoge kant dus "positieve" gebruikservaringen zouden mij misschien over de streep trekken.
Ben benieuwd.
Ah! mooi, jij hebt hemrobertwebbe schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:43:
De Shift X9500 is vanaf vorige week vrijdag leverbaar bij BelCompany voor 1.199,99 (zonder abonnementskorting).
mijn teleurstelling is maar niet te temperen, valt er met dat ding (buiten voip) echt niet gewoon te bellen?
sms kan dan ook niet? met een headset of over de speaker valt er ook niet te praten? (buiten voip)?
zucht.....
Het kan altijd beter of meer..
Verwijderd
Gaat goed komen ;-)Kleinebehuizing.nl schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:08:
[...]
Ah! mooi, jij hebt hem
mijn teleurstelling is maar niet te temperen, valt er met dat ding (buiten voip) echt niet gewoon te bellen?
sms kan dan ook niet? met een headset of over de speaker valt er ook niet te praten? (buiten voip)?
zucht.....
Geef gewoon antwoord in dit topic ipv te verwijzen naar een ander fora
En 995 euro incl. BTW via marktplaats ;-)
[ Voor 11% gewijzigd door DaannO op 08-04-2008 10:31 ]
Verwijderd
Kun je je ervaringen tot nu toe aub delen?robertwebbe schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:43:
tja, bij de faq zie ik staan dat met costum roms het mogelijk wordt, maar nergens wordt over die roms gesproken.
[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 08-04-2008 10:32 ]
Het kan altijd beter of meer..
Dan heb je de laatste 'vraag en antwoord' niet gelezen.Kleinebehuizing.nl schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:45:
[...]
tja, bij de faq zie ik staan dat met costum roms het mogelijk wordt, maar nergens wordt over die roms gesproken.
Ze zijn nog donaties aan het werven voor het HTC shift project. Geef gewoon antwoord in dit topic ipv te verwijzen naar een ander fora
[ Voor 16% gewijzigd door DaannO op 08-04-2008 10:32 ]
Verwijderd
Verwijderd
Er schijnt een GPS chip/antenne in te zitten maar die is niet geactiveerd. Op XDA zijn zijn ze al bezig om te kijken wat hiermee te doen is.
Als je die wilt gebruiken in het WinMo gedeelte zal het je niet lukken omdat de bluetooth hardware daar niet beschikbaar is, alleen maar voor Vista.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:53:
maar met het aansluiten van een externe GPS muis zou het mogelijk moeten zijn dus?
Ik heb vanmiddag eens voor de grap gekeken hoe lang ik tv kon kijken via HSDPA via Vodafone terwijl ik reed. Het is een draak van een apparaat voor in de auto, hoe ga je zoiets neerzetten zodat die stabiel staat en ook nog eens goed leesbaar is? Daar heb je weer een goede houder voor nodig en ik zou niet weten waar je die vandaan haalt. Ik denk dat je gelukkiger zult worden met een losse TomTom (al vanaf 199 euro).
Verwijderd
De laptop of umpc kun je er dan in klemmen. Een voorbeeld:
http://www.abreview.com/
Stoer of niet ;-)
- de Windows Mobile omgeving is zeer beperkt. HTC heeft dit puur toegevoegd aan deze UMPC om Exchange pushmail te hebben terwijl Vista uit staat. Verwacht dus geen volledige Windows Mobile omgeving. De reden dat ze hem gestript hebben is waarschijnlijk om een zo lang mogelijke gebruikstijd te halen.
- Indien je wilt kun via wat freakerij de Windows Mobile weer (bijna) volledig krijgen.
- In de Windows Mobile omgeving heb je niet de beschikking over wifi, bluetooth en de SD kaart. De telefonie functie is ook niet beschikbaar. Ook niet na de freakerij.
- Installeer het Vista Servicepack 1! De slaapstand functie is dan aanzienlijk sneller, het verplaatsen van bestanden gaat sneller en nog veel meer verbeteringen in Vista.
[ Voor 116% gewijzigd door dafmay op 25-04-2008 23:35 ]
xda topic shift
http://forum.xda-develope...mentid=36362&d=1175458815
click that, install cab, soft reset, plug in your mouses, tadaaaaa a mouse pointer!!!! bit small, but a mouse pointer that works!!!!!
Ga naar http://www.europe.htc.com, ga naar tabblad HTC e-club, registreer / login, registreer je toestel door het serienummer in te geven en ga vervolgens naar My Download dan naar Drivers & Applications. Hier vind je de update Hot fix for resolving inability to open Windows Vista Sidebar in HTC Shift.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:22:
hoe krijg ik de windows sidebar werkende op de shift?
Verwijderd
bedankt,het werkt nurobertwebbe schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:52:
[...]
Ga naar http://www.europe.htc.com, ga naar tabblad HTC e-club, registreer / login, registreer je toestel door het serienummer in te geven en ga vervolgens naar My Download dan naar Drivers & Applications. Hier vind je de update Hot fix for resolving inability to open Windows Vista Sidebar in HTC Shift.
perfect ding trouwens
ik maak dit bericht nu met mijn shift
Verwijderd
of wel?
hoe kan ik toch een print van het screen maken zonder die knop?
Verwijderd

ik ben erg blij met mijn shift
ik wil eigenlijk nog een simkaart kopen ervoor
zodat ik door het hele land kan internetten
iemand advies voor een goedkoop en werkend abbonement?
Ik heb sinds vandaag ook een htc shift, waar ik de simkaart van mijn iphone abo in heb geprikt.
Dit werkt prima met SMS enzo, maar als iemand me belt gaat hij meteen door naar mijn voicemail.
Ook uitbellen werkt niet.
Ik heb windows gereinstalled, dus daar kan het niet aan liggen. Weet iemand wat hier fout gaat?
Ik heb er nog niet mee mogen experimenteren, maar ik hoop dat er nog mensen zijn die je probleem zullen verhelpen.
Zodat we mogelijke problemen binnenkort kunnen verhelpen
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Mocht ie in de DM gemist zijn, kwam een (interessante??) link tegen omtrent installatie van win7
http://gadgetmix.com/inde...dows-7-on-htc-shift-umpc/
je zou (tijdelijk) je voicemail functionaliteit kunnen uitschakelen via de CS (0800-7111)
Heb zelf ook een aaiphone abbo, zal direct testen zodra ik 't beestje heb
[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 19-11-2009 11:24 ]
Ik neem aan dat je dan ook via de USB-stick software van Windows7 voor Netbooks moet kunnen fixen.himlims_ schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:21:
Wat toevallig, jij ook een shift
Mocht ie in de DM gemist zijn, kwam een (interessante??) link tegen omtrent installatie van win7
http://gadgetmix.com/inde...dows-7-on-htc-shift-umpc/
Ik heb er trouwens heel toevallig ook net een
[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 19-11-2009 11:24 ]
/▌
/▌
Ik vraag me ook af of Wifi aan de praat te krijgen is aan de windows mobile kant. Ik kan het nu gebruiken door met USB-tool te connecten met de Vista kant en daar met active sync (of hoe dat heet in vista) de dataverbinding te delen, maar dat slaat natuurlijk nergens op en de accu is dan ook veel eerder leeg.
/▌

Hmm, ja, de enige optie die ik heb bij het kiezen van een verbinding is modem. Dan gaat de telefoon verbinding zoeken en ben ik in gesprek. Wel kan ik dan nog gewoon smsen, dus helemaal bezet is de lijn niet.himlims_ schreef op donderdag 26 november 2009 @ 08:17:
Gebruik je ´m echt als modem, dan klopt het dat je in gesprek bent (je belt immers in)
Echter zou dat bij gprs niet het geval moeten zijn.
Ik heb een Simyo sim er ingestopt nu dus ik kan wel nog gebeld worden op mijn normale sim
/▌
Deze loopt bij mij steeds vast;
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| 11-27 11:03 DEBUG Distro: checking whether D:\ is a valid Kubuntu CD 11-27 11:03 DEBUG Distro: does not contain D:\casper\filesystem.squashfs 11-27 11:03 DEBUG Distro: checking whether E:\ is a valid Kubuntu CD 11-27 11:03 DEBUG Distro: does not contain E:\casper\filesystem.squashfs 11-27 11:03 DEBUG Distro: checking whether T:\ is a valid Kubuntu CD 11-27 11:03 DEBUG Distro: does not contain T:\casper\filesystem.squashfs 11-27 11:03 DEBUG Distro: checking whether U:\ is a valid Kubuntu CD 11-27 11:03 DEBUG Distro: does not contain U:\casper\filesystem.squashfs 11-27 11:03 DEBUG CommonBackend: Searching for local ISO 11-27 11:03 DEBUG CommonBackend: Could not find any ISO or CD, downloading one now 11-27 11:03 DEBUG TaskList: New task get_metalink 11-27 11:03 DEBUG TaskList: ### Running get_metalink... 11-27 11:03 DEBUG downloader: downloading releases.ubuntu.com/kubuntu/9.04/kubuntu-9.04-desktop-i386.metalink > C:\ubuntu\install 11-27 11:03 ERROR CommonBackend: Cannot download metalink file releases.ubuntu.com/kubuntu/9.04/kubuntu-9.04-desktop-i386.metalink err=[Errno 2] Local file does not exist: C:\Users\DERK~1.TYR\AppData\Local\Temp\pyl84B7.tmp\releases.ubuntu.com\kubuntu\9.04\kubuntu-9.04-desktop-i386.metalink 11-27 11:03 DEBUG downloader: downloading http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu/daily-live/current/jaunty-desktop-amd64.metalink > C:\ubuntu\install 11-27 11:03 ERROR CommonBackend: Cannot download metalink file2 http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu/daily-live/current/jaunty-desktop-amd64.metalink err=[Errno 14] HTTP Error 404: Not Found 11-27 11:03 DEBUG TaskList: ### Finished get_metalink 11-27 11:03 ERROR TaskList: Cannot download the metalink and therefore the ISO Traceback (most recent call last): File "Z:\home\evan\bzr\wubi.trunk\build\wubi\files\lib\wubi\backends\common\tasklist.py", line 196, in __call__ File "Z:\home\evan\bzr\wubi.trunk\build\wubi\files\lib\wubi\backends\common\backend.py", line 482, in get_iso File "Z:\home\evan\bzr\wubi.trunk\build\wubi\files\lib\wubi\backends\common\backend.py", line 326, in download_iso Exception: Cannot download the metalink and therefore the ISO 11-27 11:03 DEBUG TaskList: # Cancelling tasklist 11-27 11:03 DEBUG TaskList: # Finished tasklist 11-27 11:03 ERROR root: Cannot download the metalink and therefore the ISO Traceback (most recent call last): File "Z:\home\evan\bzr\wubi.trunk\build\wubi\files\lib\wubi\application.py", line 55, in run File "Z:\home\evan\bzr\wubi.trunk\build\wubi\files\lib\wubi\application.py", line 129, in select_task File "Z:\home\evan\bzr\wubi.trunk\build\wubi\files\lib\wubi\application.py", line 155, in run_installer File "Z:\home\evan\bzr\wubi.trunk\build\wubi\files\lib\wubi\frontends\win32\frontend.py", line 137, in run_tasks Exception: Cannot download the metalink and therefore the ISO |
er wordt verwezen na diverse paden, maar die bestaan bij mij niet. Er wordt geen isotje of installatie gedownload
nope, wel de nieuwste geprobeert. Die gaat _bijna_ helemaal goed. Je moet enkel bij de boot parameters nog even mee geven. ik geloof dat dit i915.resolution=800x480 was, of iets in die richting... kan het even niet meer vinden.himlims_ schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:08:
iemand http://sunet.dl.sourcefor....129/Wubi-9.04-rev129.exe geprobeerd?
er wordt verwezen na diverse paden, maar die bestaan bij mij niet. Er wordt geen isotje of installatie gedownload
Let wel, je moet dan nog wel handmatig een hoop gaan doen. Zie ook hier.
een goede om mee te beginnen is je wifi
howto
[ Voor 9% gewijzigd door Four op 03-01-2010 22:41 ]
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Zou iemand overigens wat foto's willen maken van de htc shift met ernaast een cd hoesje of een mobiele telefoon?
alvast bedankt
@Four, bedankt voor die WiFi-howto, ik kreeg het niet eenvoudig aan de praat. Welke build heb je van (X|U|K)buntu 9.04 gebruikt? De desktop of de netboox?
[ Voor 20% gewijzigd door Matis op 04-01-2010 10:12 ]
Mocht je echt intresse hebben, stuur even een DM of zo iets. Ik ken geloof ik nog wel iemand welk overweegt zijn nagenoeg nieuwe (3maanden) HTC te verkopen. Zit nog garantie op en alles!
Voor foto's, heb zelf helaas geen camera. Heb wel deze gevonden:

Ik heb de wubi 9.10 installer gebruikt. Deze kun je makkelijk aan de gang krijgen door in je kernel boot parameters "i915.resolution=800x480" te zetten (zoder "") Ben nog bezig om de omliggende zooi werkende te krijgen (lees sim, maar vooral touch screen). Dit lijkt nog wat lastig te zijn met de 9.10 distrib.Matis schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:11:
@Four, bedankt voor die WiFi-howto, ik kreeg het niet eenvoudig aan de praat. Welke build heb je van (X|U|K)buntu 9.04 gebruikt? De desktop of de netboox?
[ Voor 38% gewijzigd door Four op 04-01-2010 10:15 ]
Ik zit te twijfelen tussen wat apparaten en daar zit dit apparaat zeker tussen maar hij is ongeveer de grootte van een eeepc lijkt wel, natuurlijk heeft een eeepc meer de vorm van een mini laptop en is dit apparaat ook te gebruiken zonder open toetsenbord.
jaszak gaat net moeilijk worden idd. Het is het formaat van een filofax (zak agenda met uitwisselbare inhoud)GranCanaria schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:19:
Thanks, ja het is idd een leuke gadget maar volgens mij voor mij niet een apparaat om gewoon in je jaszak te doen.
Klopt, ik wil daarnaast nog internet via UMTS aan de praat krijgen en niet via de (huidige) inbelfunctie.Four schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:29:
jaszak gaat net moeilijk worden idd. Het is het formaat van een filofax (zak agenda met uitwisselbare inhoud)
Ik heb je ff toegevoegd op msn (vanaf
Voor het installeren van de touch screen functie binnen linux (lees ubuntu via wubi 9.10)
Maak een Xorg config file, zorg hiervoor dat X niet draait. I.e. vanuit een terminal sudo /etc/init.d/gdm stop
Vanuit command line: Xorg -configure
Test DMV: Xorg -config xorg.conf.new -retro
Indien oud X scherm met kruisje als pointer, gelukt. Ga hier uit door Ctrl+ALT+F2 (of F3) in te drukken. Log hier in als je gebruiker. Nu kill je alles wat met xorg te maken heeft.
kijk op http://www.eeti.com.tw/index.htm voor nieuweste driver, ten tijde van dit schrijven: http://home.eeti.com.tw/w...-2.07.3122-32b-k26.tar.gz
maak een soft link naar je linux kernel:
ln -s /usr/src/linux-headers-2.6.31-14 linux
draai de installatie na het bestand uit gepakt te hebben met:
sh ./setup.sh
Voor de selecties binnen de interface kies eerst optie 1, en geef het device in als /dev/input/event_htcpen
draai eGalaxTouch voor calibratie
Nou werkt ie
voor draaien scherm, gebruik de commands:
xrandr -o left
xrandr -o normal
voor instellen console keyboard:
type in console: sudo dpkg-reconfigure console-setup
waarna opties:
Generic 105-key (Intl) PC
Uninted Kingdom
Uninted Kingdom - Extended - Winkeys
Right Alt
No compose Key
utf-8
Latin1 and Latin 5 - western europe and turkic languages
VGA
16
/dev/tty[1-6]
p.s. modjes niet boos worden!! Anders ga ik met taarten gooien!
[ Voor 17% gewijzigd door Four op 04-01-2010 12:32 ]

becouse I can?Matis schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:35:
Waarom wil je er uberhaupt Win7 op zetten?
Bovendien heeft MS grote verbeteringen belooft voor met name umpc's met win 7. Maar goed, MS staat bekend om zijn beloftes

Ik ben vandaag weer begonnen met het afstoffen van mijn Shift. Gezien de nieuwe LTS van Ubuntu een tijdje terug uitgekomen is en er voor mij weer een vrije regenachtige dag in het vooruitzicht lag.
Ik heb van de site eerst de Desktop 10.04 (i386) gedownload en via Wubi op de Shift geinstalleerd.
Na de eerste boot gekozen voor de "Graphic Safe"-installatie. Dit werkte allemaal voortreffelijk
Na de installatie geboot en helemaal geen extra boot-parameters toegevoegd. Op een bepaald moment klaagt Ubuntu dat de X-server gecrashed is, met de vraag wat je wilt doen. Ik heb op dat moment "Restart X-server" gekozen en alle grafische meuk wordt dan wel prima geladen.
Na ingelogd te hebben, merkte ik dat de touchscreen-functionaliteit er al wel inzit, maar dat de calibratie bagger was. Op dat moment de eGalaxy-driver gedownload, maar dat duurde zo lang, dat ik eerst nog het een en ander geprobeerd heb.
Wifi kreeg ik niet aan de praat, maar later bleek dat dit in Windows Vista weer uitgeschakeld was

Tevens heeft Ubuntu de knoppen rechtsboven gemapped als page-up en page-down, waardoor het scrollen wel erg gemakkelijk is, maar daarvoor zijn de knoppen natuurlijk niet bedoeld
Ik heb zojuist de Netbook-versie geinstalleerd (want de Desktop-variant nam teveel pixels in beslag), die ga ik nu proberen. De eGalax-driver is ook binnen, dus ik hoop dat ik snel vorderingen kan maken nu.
I'll keep you updated
Edit1; Ik ben momenteel bezig met eGalaxTouch te installeren, maar in de /dev/input-map zit geen event_htcpen, wel heb ik event[0-11], mice en mouse[0-3]. Helaas lijkt dat niet helemaal te werken
Dom dom dom, vergeten htcpen te installeren.
Is allemaal niet meer nodig, 10.04 heeft out-of-the-box Touchscreen ondersteuning, alleen de calibratie is lastig. Hiervoor heb ik twee scriptjes gescheven:
1
2
3
4
| #! /bin/sh xrandr -o normal xinput set-int-prop "HTC Shift EC TouchScreen" "Evdev Axes Swap" 8 0 xinput set-int-prop "HTC Shift EC TouchScreen" "Evdev Axis Calibration" 32 55 2008 1963 57 |
Rechtsom
1
2
3
4
| #! /bin/sh xrandr -o right xinput set-int-prop "HTC Shift EC TouchScreen" "Evdev Axes Swap" 8 1 xinput set-int-prop "HTC Shift EC TouchScreen" "Evdev Axis Calibration" 32 1957 74 2005 49 |
Linksom
1
2
3
4
| #! /bin/sh xrandr -o left xinput set-int-prop "HTC Shift EC TouchScreen" "Evdev Axes Swap" 8 1 xinput set-int-prop "HTC Shift EC TouchScreen" "Evdev Axis Calibration" 32 74 1957 49 2005 |
Edit2;
Zoals je misschien wel zult snappen, zijn deze wijzigingen tijdelijk, om de default instellingen al in te stellen op het moment dat Ubuntu start, moet je het volgende bestand (als root) aanpassen:
/etc/gdm/Init/Default
Zoek daar naar de volgende regels:
1
2
| PATH=/usr/bin:$PATH OLD_IFS=$IFS |
en plak daar de volgende regels direct onder:
1
2
| xinput set-int-prop "HTC Shift EC TouchScreen" "Evdev Axis Inversion" 8 0 1 xinput set-int-prop "HTC Shift EC TouchScreen" "Evdev Axis Calibration" 32 55 2008 57 1963 |
Op die manier worden de instellingen geladen tijdens het opstarten en kun je meteen met je pen aan de gang
Edit3;
Omdat ik onder Ubuntu Wifi echt niet aan de praat kreeg, heb ik een WUSB-stickje van Cisco / Linksys aangeschaft.
Om die te installeren en de driver automagisch te laden bij het inpluggen van de stick, heb ik de volgende guide gevolgd: http://ubuntuforums.org/s...php?p=8591348&postcount=6
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1476007 Let op Je moet voor de WUSB100 V2 niet de 2860, maar de 3070 drivers downloaden van de Ralink site. De installatieprocedure is verder hetzelfde
Eigenlijk staat hier alles in een: http://www.pclinuxos.com/forum/index.php?topic=68310.30
De documentatie klopt niet helemaal meer voor de 2011-versie. Je moet namelijk het volgende bestand aanpassen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
| /* module table */ USB_DEVICE_ID rtusb_dev_id[] = { #ifdef RT3070 {USB_DEVICE(0x148F,0x3070)}, /* Ralink 3070 */ {USB_DEVICE(0x148F,0x3071)}, /* Ralink 3071 */ {USB_DEVICE(0x148F,0x3072)}, /* Ralink 3072 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x3820)}, /* Ralink 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x871C)}, /* Ralink 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x822C)}, /* Ralink 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x871B)}, /* Ralink 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x822B)}, /* Ralink 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DF6,0x003E)}, /* Sitecom 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DF6,0x0042)}, /* Sitecom 3072 */ {USB_DEVICE(0x0DF6,0x0048)}, /* Sitecom 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DF6,0x0047)}, /* Sitecom 3071 */ {USB_DEVICE(0x14B2,0x3C12)}, /* AL 3070 */ {USB_DEVICE(0x18C5,0x0012)}, /* Corega 3070 */ {USB_DEVICE(0x083A,0x7511)}, /* Arcadyan 3070 */ {USB_DEVICE(0x083A,0xA701)}, /* SMC 3070 */ {USB_DEVICE(0x083A,0xA702)}, /* SMC 3072 */ {USB_DEVICE(0x1740,0x9703)}, /* EnGenius 3070 */ {USB_DEVICE(0x1740,0x9705)}, /* EnGenius 3071 */ {USB_DEVICE(0x1740,0x9706)}, /* EnGenius 3072 */ {USB_DEVICE(0x1740,0x9707)}, /* EnGenius 3070 */ {USB_DEVICE(0x1740,0x9708)}, /* EnGenius 3071 */ {USB_DEVICE(0x1740,0x9709)}, /* EnGenius 3072 */ {USB_DEVICE(0x13D3,0x3273)}, /* AzureWave 3070*/ {USB_DEVICE(0x13D3,0x3305)}, /* AzureWave 3070*/ {USB_DEVICE(0x1044,0x800D)}, /* Gigabyte GN-WB32L 3070 */ {USB_DEVICE(0x2019,0xAB25)}, /* Planex Communications, Inc. RT3070 */ {USB_DEVICE(0x2019,0x5201)}, /* Planex Communications, Inc. RT8070 */ {USB_DEVICE(0x07B8,0x3070)}, /* AboCom 3070 */ {USB_DEVICE(0x07B8,0x3071)}, /* AboCom 3071 */ {USB_DEVICE(0x07B8,0x3072)}, /* Abocom 3072 */ {USB_DEVICE(0x7392,0x7711)}, /* Edimax 3070 */ {USB_DEVICE(0x7392,0x4085)}, /* 2L Central Europe BV 8070 */ {USB_DEVICE(0x1A32,0x0304)}, /* Quanta 3070 */ {USB_DEVICE(0x1EDA,0x2310)}, /* AirTies 3070 */ {USB_DEVICE(0x07D1,0x3C0A)}, /* D-Link 3072 */ {USB_DEVICE(0x07D1,0x3C0D)}, /* D-Link 3070 */ {USB_DEVICE(0x07D1,0x3C0E)}, /* D-Link 3070 */ {USB_DEVICE(0x07D1,0x3C0F)}, /* D-Link 3070 */ {USB_DEVICE(0x07D1,0x3C16)}, /* D-Link 3070 */ {USB_DEVICE(0x07D1,0x3C17)}, /* D-Link 8070 */ {USB_DEVICE(0x1D4D,0x000C)}, /* Pegatron Corporation 3070 */ {USB_DEVICE(0x1D4D,0x000E)}, /* Pegatron Corporation 3070 */ {USB_DEVICE(0x1D4D,0x0011)}, /* Pegatron Corporation 3072 */ {USB_DEVICE(0x5A57,0x5257)}, /* Zinwell 3070 */ {USB_DEVICE(0x5A57,0x0283)}, /* Zinwell 3072 */ {USB_DEVICE(0x04BB,0x0945)}, /* I-O DATA 3072 */ {USB_DEVICE(0x04BB,0x0947)}, /* I-O DATA 3070 */ {USB_DEVICE(0x04BB,0x0948)}, /* I-O DATA 3072 */ {USB_DEVICE(0x203D,0x1480)}, /* Encore 3070 */ {USB_DEVICE(0x20B8,0x8888)}, /* PARA INDUSTRIAL 3070 */ {USB_DEVICE(0x0B05,0x1784)}, /* Asus 3072 */ {USB_DEVICE(0x203D,0x14A9)}, /* Encore 3070*/ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x899A)}, /* MSI 3070*/ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x3870)}, /* MSI 3070*/ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x870A)}, /* MSI 3070*/ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x6899)}, /* MSI 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x3822)}, /* MSI 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x3871)}, /* MSI 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x871A)}, /* MSI 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x822A)}, /* MSI 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x3821)}, /* Ralink 3070 */ {USB_DEVICE(0x0DB0,0x821A)}, /* Ralink 3070 */ {USB_DEVICE(0x5A57,0x0282)}, /* zintech 3072 */ {USB_DEVICE(0x083A,0xA703)}, /* IO-MAGIC */ {USB_DEVICE(0x13D3,0x3307)}, /* Azurewave */ {USB_DEVICE(0x13D3,0x3321)}, /* Azurewave */ {USB_DEVICE(0x07FA,0x7712)}, /* Edimax */ {USB_DEVICE(0x0789,0x0166)}, /* Edimax */ {USB_DEVICE(0x1737,0x0078)}, /* Linksys WUSB100 v2*/ #endif /* RT3070 */ { }/* Terminating entry */ } |
Edit4;
Skip onderstaande

De nieuwe Ralink-drivers (2010_0709_RT2870_Linux_STA_v2.4.0.1) moeten op een andere manier geïnstalleerd worden: http://www.cyberciti.biz/...usb-wireless-adapter.html
Dat leverde bij mij een error op in de make-actie
os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c: In function âRTMPAllocUsbBulkBufStructâ: os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:52: error: implicit declaration of function âusb_buffer_allocâ os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:52: warning: assignment makes pointer from integer without a cast os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c: In function âRTMPFreeUsbBulkBufStructâ: os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:78: error: implicit declaration of function âusb_buffer_freeâ os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c: In function âRTMPFreeTxRxRingMemoryâ: os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:234: warning: passing argument 3 of âRTMPFreeUsbBulkBufStructâ from incompatible pointer type os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:62: note: expected âUCHAR **â but argument is of type âstruct __TX_BUFFER **â os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:241: warning: passing argument 3 of âRTMPFreeUsbBulkBufStructâ from incompatible pointer type os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:62: note: expected âUCHAR **â but argument is of type âstruct __TX_BUFFER **â os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:278: warning: passing argument 3 of âRTMPFreeUsbBulkBufStructâ from incompatible pointer type os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:62: note: expected âUCHAR **â but argument is of type âstruct __HTTX_BUFFER **â os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c: In function âNICInitTransmitâ: os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:507: warning: passing argument 3 of âRTMPFreeUsbBulkBufStructâ from incompatible pointer type os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:62: note: expected âUCHAR **â but argument is of type âstruct __TX_BUFFER **â os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c: In function âRTMPAllocTxRxRingMemoryâ: os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:566: warning: passing argument 3 of âRTMPAllocUsbBulkBufStructâ from incompatible pointer type os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:34: note: expected âVOID **â but argument is of type âstruct __HTTX_BUFFER **â os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:596: warning: passing argument 3 of âRTMPAllocUsbBulkBufStructâ from incompatible pointer type os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:34: note: expected âVOID **â but argument is of type âstruct __TX_BUFFER **â os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:610: warning: passing argument 3 of âRTMPAllocUsbBulkBufStructâ from incompatible pointer type os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:34: note: expected âVOID **â but argument is of type âstruct __TX_BUFFER **â os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:628: warning: passing argument 3 of âRTMPAllocUsbBulkBufStructâ from incompatible pointer type os/linux/../../common/cmm_mac_usb.c:34: note: expected âVOID **â but argument is of type âUCHAR **â make[2]: *** [os/linux/../../common/cmm_mac_usb.o] Error 1 make[1]: *** [_module_os/linux] Error 2 make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-headers-2.6.35-22-generic' make: *** [LINUX] Error 2
Dat heb ik verholpen door de volgende regels te wijzingen
Edit include/os/rt_linux.h, and change
"usb_buffer_alloc" to "usb_alloc_coherent"
"usb_buffer_free" to "usb_free_coherent"
[ Voor 122% gewijzigd door Matis op 26-02-2011 15:31 ]
echt een geweldig apparaatje, alleen nu wil ik er ook Ubuntu op draaien. wat hierboven staat heb ik gedeeltelijk kunnen gebruiken voor schermrotatie en dergelijke. helaas werkt WIFI ook bij mij niet.
maar, ik ben nu aan het klooien met het touchscreen. het werkt wel meteen, maar ik merk duidelijk dat er "lag" is bij het touchscreen, het ligt niet aan videodrivers oid want met de touchpad/een muis werkt het allemaal wel vloeiend. had iemand hier ook last van?
Verwijderd
Het beestje is nu ongeveer 3 jaar oud.
De nieuwe installatie verliep goed.
Een nieuw begin voor mijn Shift.