Tot mijn grote verbazing is er nog geen topic over de HTC shift (ook wel het grote broertje van de Advantage X7500). De HTC shift is een apparaat van gelijkwaardig formaat maar mag een UMPC genoemd worden. Hoewel het ultra mobile concept van microsoft nog niet echt een succes is komt nu ook htc met een dergelijk apparaat. En gezegd moet worden; het is eigenlijk het eerste apparaat wat echt het gat dicht tussen de pocket pc's en de laptops. Hoewel je nog steeds je vraagtekens kan zetten bij het formaat heeft Htc een ieder geval een mooi apparaat ontwikkeld. In dit topic de kans om je mening te geven, verwachting mede te delen en eventueel in een later stadium ervaringen te posten.
Maar eerst over het device:
Vooralsnog niet heel uitgebreide specificaties, dit komt omdat nog het een en ander onduidelijk is. Wanneer hier verandering in komt zal ik de startpost gelijk updaten.
Vooralsnog lijkt me dit een zeer interessant device, en zeker met een bluetooth oortje sta je in ieder geval niet volslagen voor lul als je staat te bellen. Het enige echte minpunt van dit apparaat lijkt toch echt het formaat want verder (voor zover bekend) ziet het er goed uit.
Maar eerst over het device:
- Algemeen:
- Werknaam: Htc Shift
- Release: 3e kwartaal 2007 (?)
- Prijs: 800-1100$ (?)
- Formaat: (?)
- Connectiviteit:
- Netwerken: Quad-band GSM, Tri-band UMTS, edge, hspda
- Verbindingen: Bleutooth 2.0, Wi-fi 802.11 b/g, Usb 2.0, Infrarood
- Geheugen & Opslag:
- 30 GB harddisk
- 128mb rom, 1024mb ram
- 1,2 Ghz VIA processor
- uitbreidingen: Mini-SD/Transflash
- Scherm:
- 7 inch diagonaal
- 800x480 pixels
- Touchscreen
- 16 miljoen kleuren (24 bits)
- Overig:
- Windows Vista Business OS
- 1.2 MP front cmos camera
- Vingersensor
- Touchpad
- Volwaardig 'los' qwerty toetsenbord

Vooralsnog niet heel uitgebreide specificaties, dit komt omdat nog het een en ander onduidelijk is. Wanneer hier verandering in komt zal ik de startpost gelijk updaten.
Vooralsnog lijkt me dit een zeer interessant device, en zeker met een bluetooth oortje sta je in ieder geval niet volslagen voor lul als je staat te bellen. Het enige echte minpunt van dit apparaat lijkt toch echt het formaat want verder (voor zover bekend) ziet het er goed uit.