Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:11
Tot mijn grote verbazing is er nog geen topic over de HTC shift (ook wel het grote broertje van de Advantage X7500). De HTC shift is een apparaat van gelijkwaardig formaat maar mag een UMPC genoemd worden. Hoewel het ultra mobile concept van microsoft nog niet echt een succes is komt nu ook htc met een dergelijk apparaat. En gezegd moet worden; het is eigenlijk het eerste apparaat wat echt het gat dicht tussen de pocket pc's en de laptops. Hoewel je nog steeds je vraagtekens kan zetten bij het formaat heeft Htc een ieder geval een mooi apparaat ontwikkeld. In dit topic de kans om je mening te geven, verwachting mede te delen en eventueel in een later stadium ervaringen te posten.

Maar eerst over het device:
  • Algemeen:
  • Werknaam: Htc Shift
  • Release: 3e kwartaal 2007 (?)
  • Prijs: 800-1100$ (?)
  • Formaat: (?)
  • Connectiviteit:
  • Netwerken: Quad-band GSM, Tri-band UMTS, edge, hspda
  • Verbindingen: Bleutooth 2.0, Wi-fi 802.11 b/g, Usb 2.0, Infrarood
  • Geheugen & Opslag:
  • 30 GB harddisk
  • 128mb rom, 1024mb ram
  • 1,2 Ghz VIA processor
  • uitbreidingen: Mini-SD/Transflash
  • Scherm:
  • 7 inch diagonaal
  • 800x480 pixels
  • Touchscreen
  • 16 miljoen kleuren (24 bits)
  • Overig:
  • Windows Vista Business OS
  • 1.2 MP front cmos camera
  • Vingersensor
  • Touchpad
  • Volwaardig 'los' qwerty toetsenbord
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1174980505.jpg

Vooralsnog niet heel uitgebreide specificaties, dit komt omdat nog het een en ander onduidelijk is. Wanneer hier verandering in komt zal ik de startpost gelijk updaten.
Vooralsnog lijkt me dit een zeer interessant device, en zeker met een bluetooth oortje sta je in ieder geval niet volslagen voor lul als je staat te bellen. Het enige echte minpunt van dit apparaat lijkt toch echt het formaat want verder (voor zover bekend) ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tot nu toe kon je toch géén SIM-kaart in een UMPC doen?
Ikzelf heb er geen behoeft aan om via Windows Vista te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Als ik lees "7 inch" diagonaal, begrijp ik dat het hier gaat om een appraat van pakweg zo'n 20cm hoog?? Ziet er wel heel interessant uit, zeker als er nog iets van GPS bij zou kunnen. Is alleen veel te groot om nog als "normale" telefoon te dienen.

Ik bedoel, de X500 is eigenlijk al te groot om fijn in je broekzak te hebben zitten en die is "maar" 12 cm...

Wel zeer imposante specs; 1024 Mb, 30 Gb opslag? Netjes...

[ Voor 7% gewijzigd door Rainmaker op 05-06-2007 19:52 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Rainmaker schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:51:
Als ik lees "7 inch" diagonaal, begrijp ik dat het hier gaat om een appraat van pakweg zo'n 20cm hoog?? Ziet er wel heel interessant uit, zeker als er nog iets van GPS bij zou kunnen. Is alleen veel te groot om nog als "normale" telefoon te dienen.

Ik bedoel, de X500 is eigenlijk al te groot om fijn in je broekzak te hebben zitten en die is "maar" 12 cm...

Wel zeer imposante specs; 1024 Mb, 30 Gb opslag? Netjes...
Valt opzich wel mee. Als je een bluetooth headset erbij aanschaft (en dat hebben de meeste mensen met zo een apparaat) dan is het prima bellen. Iemand bellen is wat lastiger, maar volgens mij prima te doen.

De specs liegen er idd niet om en de prijs denk ik ook niet. Ik vraag me alleen af of hij in Nederland zal worden verkocht, en als hij wordt verkocht, of hij ook in de winkels komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:42
Toch interessante/imposante specs voor zo'n klein apparaatje. Hoop alleen dat Office er ook op kan draaien :9~ (specs vragen om een 1024x768 schermpje)
Afmetingen zijn trouwens: (H x B x D) 190x135x30 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
n0pe schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:01:
Toch interessante/imposante specs voor zo'n klein apparaatje. Hoop alleen dat Office er ook op kan draaien :9~ (specs vragen om een 1024x768 schermpje)
Afmetingen zijn trouwens: (H x B x D) 190x135x30 mm.
Ik denk dat dit wel meegeleverd word. Maar ik weet niet zeker want het is een umpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Interessant apparaat. Toch vraag ik me af of 1GB aan geheugen voldoende is voor Vista, of hebben we hier te maken met een afgeslankte versie?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De resolutie is wel laag voor zo'n groot scherm. Ik had toch wel 1280x800 verwacht (zoals de nieuwe toshiba libretto's).

Maar het grootste probleem lijkt me het draaien van Vista op een Via 1.2Ghz. 1024MB Ram is op zich genoeg, maar met zo'n slome CPU moet het wel moddertraag zijn.

Een hoog 'net niet' gehalte wat mij betreft.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-09 15:26
ik ben echt benieuwd wanneer die komt.

Mijn vader zit de hele dag op de weg en wil steeds meer via internet gaan doen. Aan wifi heeft ie dus niet veel. Dit zou ideaal zijn. Geen grote laptop die je open moet klappen en er kan direct een simkaartje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Jozz schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:07:
Interessant apparaat. Toch vraag ik me af of 1GB aan geheugen voldoende is voor Vista, of hebben we hier te maken met een afgeslankte versie?
1 gb is sowieso prima om met vista te werken, ervan uitgaande dat de proc en videokaart ook van degelijke kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
weer een maand verder en nog geen idee wanneer deze komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 22:32

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

corrado20vt schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:15:
ik ben echt benieuwd wanneer die komt.

Mijn vader zit de hele dag op de weg en wil steeds meer via internet gaan doen. Aan wifi heeft ie dus niet veel. Dit zou ideaal zijn. Geen grote laptop die je open moet klappen en er kan direct een simkaartje in.
geen grote laptop idd, maar wel een kleine laptop... ik denk trouwens dat het formaat abnormaal groot is, echter wel een erg leuk dingetje! (kopen zou ik 'm niet, maar krijgen wil ik 'm graag ;) )

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jullie vinden hem allemaal te groot? Ik denk niet dat je dit nog primair als telefoon/smartphone moet zien. Het is meer een laptop waar je mee kan bellen ;) Wel een gaaf ding.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De eerste hands-on video op gottabemobile.com. Hebben!! :P

Omdat dit apparaat wel HSPDA heeft maar je kunt er niet mee bellen, vraag ik me af of het in Nederland mogelijk is om een SIM kaart met alleen een data-abonnement te krijgen. Ik heb even lopen zoeken bij Vodafone en T-Mobile, en ik kan deze optie niet vinden. Je moet er óf een bel-abo bij nemen, of je moet een PCIe kaart/USB box aansluiten. Dus (nog) geen HSPDA-only?

[ Voor 61% gewijzigd door mrwolf op 12-08-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
DE UMPC !

Prijs zou rond de 1300€ zijn. Niet goedkoop, maar het is wel een prachtig ding.
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=154230

[ Voor 18% gewijzigd door abusimbal op 12-08-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Expansys is niet de meest betrouwbare bron als het gaat om prijsvoorspellingen, maar 1300 euro is veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
ehuurman schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:14:
Omdat dit apparaat wel HSPDA heeft maar je kunt er niet mee bellen, vraag ik me af of het in Nederland mogelijk is om een SIM kaart met alleen een data-abonnement te krijgen. Ik heb even lopen zoeken bij Vodafone en T-Mobile, en ik kan deze optie niet vinden. Je moet er óf een bel-abo bij nemen, of je moet een PCIe kaart/USB box aansluiten. Dus (nog) geen HSPDA-only?
Even gecheckt met de T-Mobile klantenservice:

U vraagt of u alleen een Pocket Internet Totaal-abonnement kunt afsluiten. Dit is niet mogelijk. T-Mobile biedt de Pockte Internet Totaal alleen maar aan in combinatie met een belabonnement. Indien u toch besluit om een bel-abonnement af te sluiten in combinatie met Pocket Internet Totaal, houdt u er dan rekening mee dat het abonnement minimaal een Relax 150 of Flex 20 dient te zijn.

Dat gaat dus niet werken, tenzij T-Mobile (of een andere telco) met een nieuw product voor de Shift gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ehuurman schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:46:
[...]

U vraagt of u alleen een Pocket Internet Totaal-abonnement kunt afsluiten. Dit is niet mogelijk. T-Mobile biedt de Pockte Internet Totaal alleen maar aan in combinatie met een belabonnement. Indien u toch besluit om een bel-abonnement af te sluiten in combinatie met Pocket Internet Totaal, houdt u er dan rekening mee dat het abonnement minimaal een Relax 150 of Flex 20 dient te zijn.

Dat gaat dus niet werken, tenzij T-Mobile (of een andere telco) met een nieuw product voor de Shift gaat komen...
Als je een abo met twee simkaarten kan krijgen (bij Orange had ik het ooit al bieden ze het officieel niet aan) hoeft dat ook geen probleem te zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Mooi ding die Shift

http://www.reghardware.co...eils_windows_vista_shift/

maare windows viste met een Via processor... ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

en een mooi plaatje
Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2007/03/27/htc_shift_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
[...]

offtopic:
Pocket Internet Totaal Plus a 19,50 kan je wel als ''data-only'' afsluiten. Maximium snelheid zoals vermeld: 192 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
De prijs is 'officieel' vastgesteld: 1199 euro, en is leverbaar vanaf eind oktober/begin november...

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Philflow schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:50:
Mooi ding die Shift

http://www.reghardware.co...eils_windows_vista_shift/

maare windows viste met een Via processor... ik ben benieuwd!
Dat is foute info.

Hij heeft 2 CPU, 1 voor Vista, de Intel A110 800Mhz (speciaal voor UMPC's) en een Qualcom 400Mhz voor het PocketPC gedeelte met Windows Mobile 6.

Check onderstaande video review en je zal zien dat Vista vlot draait, ook Aero.
http://media.libsyn.com/m...Shift_Hugo_Ortega_GBM.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

[...]

heel simpel op te lossen, je neemt of hebt een t-mobile abonnement met dat pocket internet a 9,95
hiernaast vraag je een duo-sim aan (eenmalig 20 euro)
de ene stop je in je gsm, de ander stop je in de shift. en gaan met de banaan

werkt perfect, zo gebruik ik ook 2 sims. 1 voor in de gsm, de ander voor in de auto

• corrado20vt
maar er mag er toch maar een tegelijk aanstaan?

• Orion
  • Laatst online: 16-08 17:55
abusimbal schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:41:
[...]

Check onderstaande video review en je zal zien dat Vista vlot draait, ook Aero.
http://media.libsyn.com/m...Shift_Hugo_Ortega_GBM.wmv
Krijgen we nou weer die link van die erg foute gast uit Australie? Hier is echt niet fatsoenlijk naar te kijken met zijn nerveuze gelach en onsamenhangende verhaal.

Voor de rest ziet het apparaat er wel goed uit maar ik vind 3 uur werktijd in vista nog wel erg tegenvallen. Toch niet heel erg mobiel met zo'n apparaat.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vet apparaat, maar 1200 euro is wel erg duur.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

corrado20vt schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:40:
logisch :) mijn ervaring is dat de telefoon waarmee je als laatst belt/smst ook daadwerkelijk gebruikt wordt.
een grps verbinding staat hier toch los van??

• lucid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09-2023

lucid

If it ain't broken...tweak it!

Er is een speciale, dedicated usergroup voor de HTC Shift UMPC

Deze community is speciaal in het leven geroepen om gebruikers van de HTC Shift
een plaats te bieden om hun ervaringen, vragen en tips kwijt te kunnen.

de url van het HTC Shift UMPC portal forum en community is :

http://htc-shift.info - HTC Shift UMPC community portal.

het portal is nog in aanbouw, maar registreren kan al wel :)

Afbeeldingslocatie: http://htc-shift.info:8080/sitefiles/1000/htc-shift-banner.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
corrado20vt schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:40:
Nee, gaat alle 2 tegelijk aan, je kan switchen tussen de 2, check de videoreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
ik heb orange al gemailt of hij ook via hun te leveren word. Heb ik gelijk de brug gemaakt naar de pmcia kaart die ik dan dus niet nodig ben maar wel de simkaart die naast mn huidige tel abb moet gaan functioneren. Ben benieuwd OF ik er iets van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
En natuurlijk geen reactie gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Op 8 september wordt de Shift naar alle verwachting geïntroduceerd! Ik ben erg benieuwd naar de definitieve specs (resolutie 1024*800 please?), beschikbaarheid en natuurlijk de prijs!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:43
nou ben ik de weg kwijt..kan je er nou wel of niet mee bellen...ik hoor alleen data, maar hij heeft wel quadband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
nog een paar dagen geduld (hopelijk 1)... Niemand weet het nog zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Nou ik ben er klaar voor, laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Laatste info van de Gitex beurs. Kort samengevat lijkt het geen volledige WM6 te draaien (geen Office Mobile, geen belfunctionaliteit), en verder blijft het een beetje gissen.

Wat heb je nog aan WM6 als je er geen Office op kunt draaien (out of the box) en niet kunt bellen? Alleen maar een lange batterijduur? Ik vind het nu een beetje tegenvallen, en ik vrees dat dat alleen maar erger wordt als we de prijs horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
wat heb je uberhaupt aan WM6 als je er niet eens mee kan bellen??? beetje gemiste kans van HTC breng dat OF alleen een vista versie OF een vista versie met een volledige WM6 functionaliteit waarmee je ook kan bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Het enige voordeel dat ik kan bedenken is de lange batterijduur van 5 dagen (in theorie) t.o.v. 2 uur werken met Vista. Maar als je dan met een crippled WM6 versie aan de slag moet, blijft er niet veel anders over dan e-mail, MSN en internet op 640x480.

Ik ben benieuwd naar de officiële specs en berichten, want de Shift daalt nu wel erg in waarde voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
ik zat te denken, aangezien het GSM verhaal volgens mij gewoon een software matige beperking is (aangezien er data over de lijn gaat en geen voice kan hij connectie maken en is de hardware daar geschikt voor?) is het toch een kwestie van de ECHTE WM6 erop knallen en gaan? aangezien er een aangepast versie op komt te staan met wat loze functies? of...ben ik te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Het schijnt nu een soor van advanced BIOS te zijn waar een paar elementen van WM6 op draaien, dus dat maakt het installeren van andere apps weer wat lastiger. Maar nogmaals, het blijven geruchten, ik verwacht toch vandaag of morgen wel de definitieve specs. En dan is het afwachten tot de eerste echte reviews, want ik blijf toch wel nieuwsgierig naar de Shift!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02-2023
ehuurman schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:14:
De eerste hands-on video op gottabemobile.com. Hebben!! :P

Kijk eens in de folder van Vodafone (van deze week) daar hebben ze een USB-modem met een data-only sim kaart abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik wil geen USB modem als er een SIM-kaart ingepropt kan worden ;)

Anyway, de definitieve specs zijn bekend. De grootste tegenvallers zijn wat mij betreft de resolutie en de batterij-duur in Vista (max 2 uur). Ik ben benieuwd naar de prijs, daar zal veel van af hangen...

Specs

In het kort, de batterijduur:
- 2 hours with vista
- 8 hours with "sideshow" wm6 like email only mode ( vista off/hibernated/sleep )
- 53 hours SnapVUE (push e-mail) in standby -> screen off checking emails every 15mins
- 11 days SnapVUE (No push e-mail)in standby -> screen of

Zo is de erg verwarrende spec sheet in ieder geval geïnterpreteerd, maar het blijft gissen naar de werkelijke maximale duur van een Vista-sessie. Ik vrees dat in de praktijk de Shift na 1-1,5 uur een lege batterij heeft, en dat is niet meer van deze tijd... :'(

Ik neig nu erg naar de Kohjinsha SH8, die inclusief verzendkosten, belastingen en invoerheffingen op zo'n 1200 euro neerkomt.

[ Voor 55% gewijzigd door mrwolf op 12-09-2007 08:46 ]

• j0rDy
geen bellen dus...dan neig ik eerder naar een umpc toe als de nanobook of de eee...beetje zonde om voor een functionaliteit te betalen die je toch niet gebruikt..

• abusimbal
De nieuwe Advance UMPC is ook best lekker. Zou 5 uur lopen.
nieuws: Advance introduceert VyeNote-minilaptops in Benelux

• mrwolf
  • Niet online
Stiekem is dat een omgelabelde Kohjinsha SH6.

• corrado20vt
nog geen bericht dat ie er is? Zouden we niet gewoon een importeur kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
En daar is-ie dan officieel, in november beschikbaar in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ehuurman schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:22:
En daar is-ie dan officieel, in november beschikbaar in Europa
Vandaag persconferentie gehad en ermee kunnen spelen. Wow! Wat een ding is dat zeg :D Het was echter een test sampel dus hij was wat traag etc. Maar ik kan dus nu bevestigen dat hij 2 processors heeft: 1 voor Vista en 1 voor Windows Mobile :D

Hij is wel erg groot maar toch ook erg cool! Zijn Vista index score was 2.1 :+ Halverwege November moet hij er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
DaannO schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:25:Maar ik kan dus nu bevestigen dat hij 2 processors heeft: 1 voor Vista en 1 voor Windows Mobile :D
Ben je niet in de war met SnapVUE? Er is namelijk niemand die aantoont dat WM6 draait, alleen een soort van schil die voor push mail e.d. is bedoeld.

En kun je wat meer delen over de beleving en performance? Met name het laatste is erg belangrijk, Vista lijkt me veuls te zwaar en log namelijk...

[ Voor 17% gewijzigd door mrwolf op 02-10-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

DaannO schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:25:
[...]

Vandaag persconferentie gehad en ermee kunnen spelen. Wow! Wat een ding is dat zeg :D Het was echter een test sampel dus hij was wat traag etc. Maar ik kan dus nu bevestigen dat hij 2 processors heeft: 1 voor Vista en 1 voor Windows Mobile :D

Hij is wel erg groot maar toch ook erg cool! Zijn Vista index score was 2.1 :+ Halverwege November moet hij er zijn.
Vandaag bij een event geweest en daar wisten ze mij te vertellen dat er maar 1 processor in de Shift zit. Nou weet was degene die mij dit melde niet een technisch onderlegt persoon, maar wel 1 van de 3 enige Nederlandse HTC medewerkers.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
al iets meer bekend over wanneer hij nou leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38

PEPPI

Informatiemanager

Ik vind het best we jammer, dat de HTC Shift door een patent van zijn telefoon functie gestript wordt.
Nu moet ik mijn aankoop uitstellen tot xda-developers een volledige WM6 versie aan de praat krijgen. Inclusief Voice-dail via een Bluetooth headset.
Recently HTC has revealed additional information about HTC Shift: it is running 2 operating systems at the same time: Windows Vista and Windows Mobile. Interestingly previously another company - DualCor - designed and patented (!) similar device!

The patent owned by DualCor says:

A novel personal electronic device includes a processor having first (embedded) and second (non-embedded) processors including associated operating systems and functions. In one aspect, the first processor performs relatively limited functions, while the second processor performs relatively broader functions under control of the first processor. Often the second processor requires more power than the first processor and is selectively operated by the first processor to minimize overall power consumption. Protocols for functions to be performed by the second processor may be provided directly to the second processor and processed by the second processor. In another aspect, a display controller is designed to interface with both processors. In another aspect, the operating systems work with one another. In another aspect, the first processor employs a thermal control program. Advantages of the invention include a broad array of functions performed by a relatively small personal electronics device.

Conclusion: DualCor - a small start-up - has now a basis to sue big corporation - HTC. Whether it will happen or not - it is not certain. Hopefully both sides will find some agreeable solution to this situation...
Bron: MSMobiles

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Ik heb even op xda-developers zitten lezen en deze forum post vond ik best interessant:
if u guys want me on a rom for the shift too i am more than happy to do it. no please guys theres some secrets of the shift we cannot say out of the blue. olipro cannot go say they phone is out of box. he can give u the docs and let u decide on ur own. the sources the athena project has will not allow us to do this. they can let us hint u but we can say YES THERE WILL BE A PHONE OUT OF BOX. remember the device is not final, roms are still being developed. hardware is final. battery, rom, and features are subject to change. snapvue might be a full fledged wm6 with a few tweeks like the touch dual but shift specific like we been previewed. nothing is final. but please so not say the phone will not have a phone out of box bc it just might.
Gister gepost door een van de Rom ontwikkelaars.

Topic op xda-developers op de juiste pagina

Er is voor mij nog hoop dat de Shift zijn 'f' niet verliest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
bij dynabite (ook levrancier van htc) was nog niets bekend over de verwachte leverdatum.

Met de komst van de packardbell easynote xs20 van 599euro word de shift al een stuk minder interessant voor mij. De telefoon functie vind ik niet belangrijk, wel dat hij een simkaart kan bevatten en dus hsdpa voor zn internet kan gebruiken. Met de xs20 ben je verplicht zo'n usb geval van kpn ofzo eraan te laten bungelen.

• corrado20vt
nog steeds geen levertijd bekend bij dynabite 8-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
tjonge jonge 4e kwartaal nu en nog steeds geen shift.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
sterker nog 1e kwartaal en er is nog niks? Deze markt word op dit moment in zo'n rap tempo van concurrenten voorzien die allemaal goedkoper zijn en ben bang dat de shift dadelijk niet eens meer interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Bij expansys levertijd van 29 februari gemeld, prijs €1.284,95

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:58

robertwebbe

Robert Webbe

De Shift X9500 is vanaf vorige week vrijdag leverbaar bij BelCompany voor 1.199,99 (zonder abonnementskorting).

Ik heb er nu één en ik hoop dat deze thread nu gebruikt kan worden voor tips, truuks, vragen en discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
robertwebbe schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:43:
De Shift X9500 is vanaf vorige week vrijdag leverbaar bij BelCompany voor 1.199,99 (zonder abonnementskorting).

Ik heb er nu één en ik hoop dat deze thread nu gebruikt kan worden voor tips, truuks, vragen en discussies.
Op zich windows vista is best veel over te vinden en spreekt redelijk voor zich. Desalniettemin is het een zeer interessant toestel die een leuke discussie zeker waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RufusZlr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04-2021
Afgelopen maandagavond bij PDASHOP de Shift besteld en zowaar dinsdag kwam de postbode hem al bezorgen. Prachtig apparaat, alleen gaven de accu en de voeding kuren. Woensdag nog een beetje mee gespeeld maar donderdag in overleg met PDASHOP vastgesteld dat dit te gek was en op vrijdag het pakket weer naar Rotterdam terug gestuurd. Office 2007 werkte er trouwens prima op.
Nu maar afwachten wanneer er een andere komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

RufusZlr schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:18:
Afgelopen maandagavond bij PDASHOP de Shift besteld en zowaar dinsdag kwam de postbode hem al bezorgen. Prachtig apparaat, alleen gaven de accu en de voeding kuren. Woensdag nog een beetje mee gespeeld maar donderdag in overleg met PDASHOP vastgesteld dat dit te gek was en op vrijdag het pakket weer naar Rotterdam terug gestuurd. Office 2007 werkte er trouwens prima op.
Nu maar afwachten wanneer er een andere komt.
Wat gebeurde er dan dat je concludeerde dat er iets mis was?

Ik vind het trouwens jammer dat Office 2007 er standaard al niet op staat, of minimaal een taster versie (30 dagen uitproberen, dan licentie kopen en code intoetsen). Dit type apparaat vereist bijna Office... En niet iedere "user" zal weten hoe je het van een DVD'tje op de Shift gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RufusZlr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04-2021
Het ledje van de voeding (moet altijd branden, oranje bij opladen, groen bij een volle accu) ging helemaal uit. Hij deed het of helemaal niet op de accu of wel maar dan kreeg je de raarste meldingen bij het power-icoon: connected to power supply terwijl ie dat niet was of omgekeerd.
Ik heb een copie van mijn office cd op een 2 GB Kingston SD kaartje gezet en van daaraf setup.exe gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Wie kan even wat gebruikservaringen delen hier? Vindt de prijs wat aan de hoge kant dus "positieve" gebruikservaringen zouden mij misschien over de streep trekken.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Ah! mooi, jij hebt hem :)
mijn teleurstelling is maar niet te temperen, valt er met dat ding (buiten voip) echt niet gewoon te bellen?
sms kan dan ook niet? met een headset of over de speaker valt er ook niet te praten? (buiten voip)?

zucht..... :'(

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleinebehuizing.nl schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:08:
[...]

Ah! mooi, jij hebt hem :)
mijn teleurstelling is maar niet te temperen, valt er met dat ding (buiten voip) echt niet gewoon te bellen?
sms kan dan ook niet? met een headset of over de speaker valt er ook niet te praten? (buiten voip)?

zucht..... :'(
Gaat goed komen ;-)
Geef gewoon antwoord in dit topic ipv te verwijzen naar een ander fora :)

En 995 euro incl. BTW via marktplaats ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door DaannO op 08-04-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je je ervaringen tot nu toe aub delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

tja, bij de faq zie ik staan dat met costum roms het mogelijk wordt, maar nergens wordt over die roms gesproken.

[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 08-04-2008 10:32 ]

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Kleinebehuizing.nl schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:45:
[...]

tja, bij de faq zie ik staan dat met costum roms het mogelijk wordt, maar nergens wordt over die roms gesproken.
Dan heb je de laatste 'vraag en antwoord' niet gelezen. :)
Ze zijn nog donaties aan het werven voor het HTC shift project. Geef gewoon antwoord in dit topic ipv te verwijzen naar een ander fora :)

[ Voor 16% gewijzigd door DaannO op 08-04-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemans ervaring met de duo simcard van KPN? Kun je bijv. bellen met je PDA en tegelijkertijd met de duo simcard in de shift internetten/mail afhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af of er TomTom op de Shift geinstalleerd kan worden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeren kan maar je kunt er nog niet zoveel mee ;-)

Er schijnt een GPS chip/antenne in te zitten maar die is niet geactiveerd. Op XDA zijn zijn ze al bezig om te kijken wat hiermee te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar met het aansluiten van een externe GPS muis zou het mogelijk moeten zijn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:53:
maar met het aansluiten van een externe GPS muis zou het mogelijk moeten zijn dus?
Als je die wilt gebruiken in het WinMo gedeelte zal het je niet lukken omdat de bluetooth hardware daar niet beschikbaar is, alleen maar voor Vista.

Ik heb vanmiddag eens voor de grap gekeken hoe lang ik tv kon kijken via HSDPA via Vodafone terwijl ik reed. Het is een draak van een apparaat voor in de auto, hoe ga je zoiets neerzetten zodat die stabiel staat en ook nog eens goed leesbaar is? Daar heb je weer een goede houder voor nodig en ik zou niet weten waar je die vandaan haalt. Ik denk dat je gelukkiger zult worden met een losse TomTom (al vanaf 199 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn houders die met flexibele stang aan de beugels van je autostoel zijn te bestigen.

De laptop of umpc kun je er dan in klemmen. Een voorbeeld:

http://www.abreview.com/

Stoer of niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Hierbij wat feitjes over de Shift die handig zijn om te weten als je er een wilt aanschaffen:

- de Windows Mobile omgeving is zeer beperkt. HTC heeft dit puur toegevoegd aan deze UMPC om Exchange pushmail te hebben terwijl Vista uit staat. Verwacht dus geen volledige Windows Mobile omgeving. De reden dat ze hem gestript hebben is waarschijnlijk om een zo lang mogelijke gebruikstijd te halen.

- Indien je wilt kun via wat freakerij de Windows Mobile weer (bijna) volledig krijgen.

- In de Windows Mobile omgeving heb je niet de beschikking over wifi, bluetooth en de SD kaart. De telefonie functie is ook niet beschikbaar. Ook niet na de freakerij.

- Installeer het Vista Servicepack 1! De slaapstand functie is dan aanzienlijk sneller, het verplaatsen van bestanden gaat sneller en nog veel meer verbeteringen in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de feitjes.

Al druk aan het rondkijken naar shift tegen een redelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 14:11
edit : oplossing gevonden

[ Voor 116% gewijzigd door dafmay op 25-04-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
http://forum.xda-develope...hread.php?t=298904&page=3

xda topic shift

http://forum.xda-develope...mentid=36362&d=1175458815

click that, install cab, soft reset, plug in your mouses, tadaaaaa a mouse pointer!!!! bit small, but a mouse pointer that works!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg ik de windows sidebar werkende op de shift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:22:
hoe krijg ik de windows sidebar werkende op de shift?
Ga naar http://www.europe.htc.com, ga naar tabblad HTC e-club, registreer / login, registreer je toestel door het serienummer in te geven en ga vervolgens naar My Download dan naar Drivers & Applications. Hier vind je de update Hot fix for resolving inability to open Windows Vista Sidebar in HTC Shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:52:
[...]

Ga naar http://www.europe.htc.com, ga naar tabblad HTC e-club, registreer / login, registreer je toestel door het serienummer in te geven en ga vervolgens naar My Download dan naar Drivers & Applications. Hier vind je de update Hot fix for resolving inability to open Windows Vista Sidebar in HTC Shift.
bedankt,het werkt nu

perfect ding trouwens

ik maak dit bericht nu met mijn shift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het niet tijd voor een echt htc shift topic?

met veel info,tips en foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Als iemand een goeie en mooie ts kan maken hoor ik het graag. Foto's willen we wel voor je hoasten op t.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is geen printscreen knop op de shift

of wel?

hoe kan ik toch een print van het screen maken zonder die knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/1871/sl380037uz9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/9862/printscreenll5.jpg

ik ben erg blij met mijn shift

ik wil eigenlijk nog een simkaart kopen ervoor
zodat ik door het hele land kan internetten

iemand advies voor een goedkoop en werkend abbonement? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoihoi

Ik heb sinds vandaag ook een htc shift, waar ik de simkaart van mijn iphone abo in heb geprikt.
Dit werkt prima met SMS enzo, maar als iemand me belt gaat hij meteen door naar mijn voicemail.

Ook uitbellen werkt niet.

Ik heb windows gereinstalled, dus daar kan het niet aan liggen. Weet iemand wat hier fout gaat?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:12

Matis

Rubber Rocket

Hee Boudewijn, ik heb sinds gisteren ook de HTC Shift ontvangen :)

Ik heb er nog niet mee mogen experimenteren, maar ik hoop dat er nog mensen zijn die je probleem zullen verhelpen.

Zodat we mogelijke problemen binnenkort kunnen verhelpen :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wat toevallig, jij ook een shift :+
Mocht ie in de DM gemist zijn, kwam een (interessante??) link tegen omtrent installatie van win7
http://gadgetmix.com/inde...dows-7-on-htc-shift-umpc/

je zou (tijdelijk) je voicemail functionaliteit kunnen uitschakelen via de CS (0800-7111)
Heb zelf ook een aaiphone abbo, zal direct testen zodra ik 't beestje heb

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 19-11-2009 11:24 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Matis

Matis

Rubber Rocket

himlims_ schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:21:
Wat toevallig, jij ook een shift :+
Mocht ie in de DM gemist zijn, kwam een (interessante??) link tegen omtrent installatie van win7
http://gadgetmix.com/inde...dows-7-on-htc-shift-umpc/
Ik neem aan dat je dan ook via de USB-stick software van Windows7 voor Netbooks moet kunnen fixen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja dat lijkt me ook. Het belangrijkste is de specifieke hardware (simkaartlezer, gps, touchscreen (moet wel werken in Win7 lijkt me)

Ik heb er trouwens heel toevallig ook net een ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 19-11-2009 11:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kun je ook het scherm kantelen? Dat lijkt me op zich wel handig om dingen te lezen maar ik zie alleen de optie roteren naar normaal in de display driver.

/▌

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het scherm zou te kantelen moeten zijn aangezien er op Youtube filmpjes staan over de g-sensor die er in zit waarmee het zelfs automatisch kan maar ik heb nog steeds niet helemaal uitgevogeld hoe.

Ik vraag me ook af of Wifi aan de praat te krijgen is aan de windows mobile kant. Ik kan het nu gebruiken door met USB-tool te connecten met de Vista kant en daar met active sync (of hoe dat heet in vista) de dataverbinding te delen, maar dat slaat natuurlijk nergens op en de accu is dan ook veel eerder leeg.

/▌

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

* himlims_ gaat 'm vanavond op halen :+ dan eens uit pluizen
heb je inmiddels een simkaart ontvangen? Gezien dat de volledigheid van functionaliteit geeft voor WM.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ja, ik heb de dual-simkaart van mijn huidige abbo erin gestop. Dan kan ik hem als modem gebruiken en smsen etc. gaat dan prima, probleem alleen is dat ik dan in gesprek ben op het moment dat ze me willen bellen :/

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gebruik je ´m echt als modem, dan klopt het dat je in gesprek bent (je belt immers in)
Echter zou dat bij gprs niet het geval moeten zijn.

Pagina: 1 2 Laatste