Toon posts:

Keuze Geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Begin september ga ik een nieuwe PC aanschaffen, namelijk een game-systeem. Omdat de geheugenprijzen nu zo laag zijn, denk ik erover het werkgeheugen alvast te kopen. Nu twijfel ik tussen de volgende 2 merken:

- GeIL DDR2 Ultra Series Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, CL 4, NON-ECC, Kit of 2 (€97,-)

- Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, CL 4, NON-ECC, Kit of 2 (€123,-)

[img=http://img514.imageshack.us/img514/9831/geheugenio8.th.jpg]

Heeft iemand misschien ervaring met een van deze twee geheugenmodules? Of een reden waarom de een toch beter is dan de ander? Ik hoor het graag :)

Ter info nog de rest van het beoogde systeem:

ASUS P5B Deluxe
ASUS EN8800 GTX
ANTEC NeoHE 550 Watt
Intel Core 2 Duo E6600
Seagate Barracuda 250 (x2)
Case: Antec Ninehundred
Scythe Infinity
NEC DVD-RW
Creative X-Fi Xtremegamer

Bij voorbaat dank!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou om te beginnen eens een kijkje kunnen nemen in PMG FAQ » Welk geheugen moet ik nemen?

Als je niet wilt gaan overklokken maakt het dus minder uit wat voor chips erop zitten en zijn er belangrijker zaken zoals garantie, kleur, geur, smaak, merkvoorkeur, etc. Beide zijn vooraanstaande merken, daartussen zul je zelf moeten kiezen. Afgezien van de persoonsgebonden kwestie; neem de goedkoopste.

[ Voor 45% gewijzigd door Rone op 05-06-2007 16:35 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 20:29

M2M

medicijnman

en het zelfde geldt bij geheugen als bij processors... je moet gewoon een beetje geluk hebben dat het een beetje wil overclocken. op PC6400 draaien ze allebei zeker op CL4, van overclocken weet je het nooit zeker. Allebei zijn goede merken, en volgens mij heb je bij allebei een gelijke kans op een goede overclock.

-_-

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De Kingston staat in ieder geval in de QVL van ASUS. Die zou ik nemen. Ik wil een soortgelijke PC kopen als jij, behalve dat ik de geluidskaart upgrade naar de Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty. Kost 40 Euro meer, maar je zult wel een aantal FPS winnen in bijvoorbeeld Battlefield 2 en een aantal andere games.

Kingston is denk ik een betere (betrouwbaardere) merk dan OCZ.

Ook zou ik je hardeschijf keuze veranderen. Je hebt nu 2X 250 GB Seagate 7200.10. Je wilt deze in RAID laten lopen denk ik.

Wat je beter kan doen, is 2X Samsung T166-harde schijven kopen. De beste keuze is die van 320 GB of 500GB. Waarbij het laatste sneller en stiller is.

Als je wilt overklokken, maar niet verder dan de 3,6 Ghz dan zou ik voor de Zalman CNPS9500 koeler gaan. Die zijn mooier/stiller. Soms beter in koelen, en soms weer niet.

Suc6.

[ Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 05-06-2007 17:44 ]

Gulfstream G650

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

r00n schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:30:
Je zou om te beginnen eens een kijkje kunnen nemen in PMG FAQ » Welk geheugen moet ik nemen?

Als je niet wilt gaan overklokken maakt het dus minder uit wat voor chips erop zitten en zijn er belangrijker zaken zoals garantie, kleur, geur, smaak, merkvoorkeur, etc. Beide zijn vooraanstaande merken, daartussen zul je zelf moeten kiezen. Afgezien van de persoonsgebonden kwestie; neem de goedkoopste.
Idd. Pak de QVL van dat bord erbij en klaar.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.