[Vista] Printen vanaf windows xp naar printer vista

Pagina: 1
Acties:

• hazewindus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09-2022
Gisteren geprobeerd de printer die ik op de Vista computer heb gedeeld te sharen met een windows xp computer. Als ik vanaf de windows xp computer de printer probeer te benaderen krijg ik een wachtwoord scherm. Terwijl ik vanaf een derde windows xp computer dit probleem niet krijg? Zijn er meer die dit probleem hebben ontdekt? Graag hulp?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je al ondernomen om inzichtelijk te krijgen wat het probleem is? Als ik dit zo zie moet ik meteen aan een guest-account-situatie denken. Verder zijn er nog meer zaken erg onduidelijk, omdat je niet veel informatie geeft. Bijvoorbeeld:
- Welke versie van Windows XP gebruik je op de pc's, zit daar misschien een verschil in (home/professional/mce)?
- Krijg je ergens foutmeldingen te zien?
- Als je inlogt, krijg je dan wel verbinding? Je zou kunnen overwegen om op de Vistapc gebruikersaccounts aan te maken, welke exact dezelfde loginnaam en wachtwoord hebben als de gebruikersnamen op de xp-machines, welke moeten kunnen verbinden met vista. Dan loggen ze automatisch in.
- Wat heb je al gevonden op internet? Je bent vast niet de eerste met dit probleem.
Lees ook de Het algemeen beleid en Windows Clients - Policy nog even goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02
Als je naar het netwerkcentrum gaat in Vista, dan kun je daar ook voor een optie kiezen "beveiligd delen met wachtwoord" of iets wat daar op lijkt. Als je dat uitschakeld, dan krijg je dat ww scherm ook niet meer