Afgelopen week update ik de BIOS van mijn Asus P5B-VM moederbord met de AsusUpdate Utility onder Windows XP SP2. Gedurende de update ging er blijkbaar iets fout: ik kreeg een blauw scherm. Na een reset wilde het mobo niets meer: niet booten, posten, geen beeld, zelfs geen powerled. Volgens de handleiding zou de crashfree bios utility vanzelf moeten starten bij een probleem met de bios update maar dat doet ie dus niet.
Zelfs als er geen geheugen in zit krijg ik geen geluidssignaal... Heeft iemand toevallig een idee om dit probleem op te lossen? Uiteraard zal dit wel onder de garantie vallen maar mijn voorkeur is natuurlijk om niet een paar weken zonder mobo te zitten en dan weer een middagje te mogen puzzelen...
Totnutoe gedane pogingen:
1) gewoon opnieuw opstarten na blauw scherm,
2) opstarten na resetten BIOS (batterij eruit, power eraf, jumper omgezet, etc)
3) opstarten met alleen een (pata) dvd-speler met Asus CD erin
4) opstarten met 1 reep geheugen (ik heb 2x 1Gb)
5) opstarten zonder geheugen
6) opstarten zonder video-kaart (dus aangesloten op mobo's vga-aansluiting)
Alles geeft dus: geen geluid, geen beeld, geen powerled, geen post, geen boot, alleen de fans draaien (op volle toeren)
Zelfs als er geen geheugen in zit krijg ik geen geluidssignaal... Heeft iemand toevallig een idee om dit probleem op te lossen? Uiteraard zal dit wel onder de garantie vallen maar mijn voorkeur is natuurlijk om niet een paar weken zonder mobo te zitten en dan weer een middagje te mogen puzzelen...
Totnutoe gedane pogingen:
1) gewoon opnieuw opstarten na blauw scherm,
2) opstarten na resetten BIOS (batterij eruit, power eraf, jumper omgezet, etc)
3) opstarten met alleen een (pata) dvd-speler met Asus CD erin
4) opstarten met 1 reep geheugen (ik heb 2x 1Gb)
5) opstarten zonder geheugen
6) opstarten zonder video-kaart (dus aangesloten op mobo's vga-aansluiting)
Alles geeft dus: geen geluid, geen beeld, geen powerled, geen post, geen boot, alleen de fans draaien (op volle toeren)