Toon posts:

[FAN] Blue Orb FX, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar de "Blue Orb FX" CPU fan.
Als ik naar de website van Thermaltake ga, dan staat er wel een lijstje met Nederlandse bedrijven die hem zouden moeten verkopen, maar niets is minder waar...

Weet iemand waar ik dit ding kan kopen, want ik ben nu al weken op zoek, en kan hem nergens vinden!

Ook al moet ik er 10 euro verzendkosten voor betalen (of meer), het maakt me niets uit.

Alle hulp is welkom!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:31
Het is een rechtstreekse kopie van de Zalman 7700Cu miss dat je daar naar kunt kijken? Die is iets beter leverbaar denk ik.

Edit:
pricewatch 7700Cu
Afbeeldingslocatie: http://www.tekheads.co.uk/images/zalman/zalman_7700CU_fs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.topachat.com/boutique/ressources/in/ing792/ing792z.jpg

Zoek de verschillen boven Zalman 7700, onder kopieerapparaat Thermaltake Blue Orb

[ Voor 104% gewijzigd door bokkow op 04-06-2007 13:21 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

de FX heeft leds ;)

ik zoek hem ook

heb nu de gewone Blue orb
maar die FX is idd gruwelijk vet,, zal ook wel duur zijn, verw8 rond de 80 euro....

maar hij is geloof ik nog niet uit...

heb Thermaltake maanden terug al een mail gestuurd, maar die sjaken sturen niks terug

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 15:18
er zijn verschillende van dit soort fans die ook leds hebben klik . Waarom wil je deze precies hebben eigenlijk? Zalman staat erom bekend om zijn goede prestatie en geluidsverhouding.

Verwijderd

Putyah schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:42:
[...]

er zijn verschillende van dit soort fans die ook leds hebben klik . Waarom wil je deze precies hebben eigenlijk? Zalman staat erom bekend om zijn goede prestatie en geluidsverhouding.
Zalman staat bekend om zijn bekende naam, middelmatige koeling, en veel geluidsoverlast.

Voordat bijv de 9700 van Zalman een beetje begint te koelen gooit tie er 30-38db uit. Een Scythe, Tuniq etc koelen beter met 20-23db geluidsproductie. Maar goed, wat de boer niet kent...

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Edit: Nevermind,ik ben blind. :+ 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door W1ckeD op 04-06-2007 14:23 ]

Life is complicated

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 11:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:25:
de FX heeft leds ;)

ik zoek hem ook

maar die FX is idd gruwelijk vet,, zal ook wel duur zijn, verw8 rond de 80 euro....

heb Thermaltake maanden terug al een mail gestuurd, maar die sjaken sturen niks terug
80 euro voor zo'n koeler. Je kan dan beter een zalmen kopen of een koeler waarvan je de koeler zelf kan vervangen voor een led fan zoals een Scythe.

edit:

Met 80 euro prijzen ze zich enorm uit de markt.

[ Voor 5% gewijzigd door icecoolsniper op 04-06-2007 14:56 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:59:
[...]

Zalman staat bekend om zijn bekende naam, middelmatige koeling, en veel geluidsoverlast.

Voordat bijv de 9700 van Zalman een beetje begint te koelen gooit tie er 30-38db uit. Een Scythe, Tuniq etc koelen beter met 20-23db geluidsproductie. Maar goed, wat de boer niet kent...
Idd, zeker voor de huidige systeempjes heb je niks meer aan zon koeler als deze. Er zijn echt wel betere koelers te vinden, en als die ledjes zo belangrijk zijn mod je er toch zelf een paar erin?

• bokkow
[...]

Excuse me:
Ik heb dus een 9700 en het beestje koelt vantastisch en ik ben niet doof hij maakt lang niet zoveel lawaai op de stilste stand en houdt mn CPU op een aangename 30 graden (vcore+0,1 CPU: 2,6GHz).
Kan ik niet zeggen van de Scythe Infinite van een vriend van me...

M3P - M3LR - 6320Wp

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:02
Op ebay is hij zeer goedkoop te krijgen, hier staat ie bijvoorbeeld momenteel op een bod van 2euro.

http://cgi.ebay.nl/Therma...egoryZ21886QQcmdZViewItem

nevermind, tis niet de FX versie, excuses 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Pittie op 04-06-2007 15:07 ]

Verwijderd

bokkow schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:02:
[...]

Excuse me:
Ik heb dus een 9700 en het beestje koelt vantastisch en ik ben niet doof hij maakt lang niet zoveel lawaai op de stilste stand en houdt mn CPU op een aangename 30 graden (vcore+0,1 CPU: 2,6GHz).
Kan ik niet zeggen van de Scythe Infinite van een vriend van me...
Wat zijn je load temps? Welke CPU gaat het om? Zonder al deze info zegt dit vrij weinig.

Kijk maar eens op silentpcreview.com. De Zalmans zijn achterhaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/attachments/intel-air-cooling/48679-tuniq-tower-ultra-120-only-worthy-coolers-anantech2.png?d=1180374355

Waarbij moet worden vermeld dat deze niet van silenpcreview komt, die veel preciezer testen. En niet vergeten dat de Scythe zo'n 22-23db doet, en de Zalman 35db (elke 3db stijging komt overeen met een verdubbeling van het geluid voor het menselijk oor).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 15:14 ]

• bokkow
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:10:
[...]

Wat zijn je load temps? Welke CPU gaat het om? Zonder al deze info zegt dit vrij weinig.

[afbeelding]

Waarbij moet worden vermeld dat deze niet van silenpcreview komt, die veel preciezer testen. En niet vergeten dat de Scythe zo'n 22-23db doet, en de Zalman 35db (elke 3db stijging komt overeen met een verdubbeling van het geluid voor het menselijk oor).
Als moderator zijnde kun je overwegen om in mn sign te kijken..
CPU: AMD X2 4400+
load 36 graden
En ik vind dat het vermelden dat de vCore met 0,1 volt is verhoogd ook een indicatie geeft over de warmteproductie van een CPU maar dat ben ik dan.

Daarnaast heb ik geen merkbare last van de geluidsproductie tov de andere fans in mn kast.

[ Voor 7% gewijzigd door bokkow op 04-06-2007 15:22 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

bokkow schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:16:
[...]

Als moderator zijnde kun je overwegen om in mn sign te kijken..
CPU: AMD X2 4400+
load 36 graden

Daarnaast heb ik geen merkbare last van de geluidsproductie tov de andere fans in mn kast.
Excuses had je signature niet gezien, ik let daar meestal niet zo op :).

Het is inderdaad geen slechte koeler, maar voor mij maakt hij teveel geluid. Ook al heb ik zelf niet de stilste case die er bestaat. Ik probeer alle fans onder de 24db te houden.

Maar met die loadtemps zou ik em wat meer op z'n staart gaan trappen ;)

• bokkow
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:22:
[...]

Excuses had je signature niet gezien, ik let daar meestal niet zo op :).

Het is inderdaad geen slechte koeler, maar voor mij maakt hij teveel geluid. Ook al heb ik zelf niet de stilste case die er bestaat. Ik probeer alle fans onder de 24db te houden.

Maar met die loadtemps zou ik em wat meer op z'n staart gaan trappen ;)
offtopic:
Mwa is voor 24/7 niet nodig he ;)
Mocht Crysis niet soepel lopen dan kan het het overwegen waard zijn, maar dan stap ik toch eerder over naar een andere CPU

M3P - M3LR - 6320Wp

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
bokkow schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:16:
[...]
Eigenlijk zeg je nu "In ieder geval maakt de rest van mijn spul nog meer herrie." ;)

Nou mensen, laten we het even on-topic houden, deze jongen vroeg om hulp bij het vinden van een Blue Orb FX, niet om een pleidooi tegen het kopen van een Blue Orb FX.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
http://www.azerty.nl/prod.../81/4737/blue-orb-ii.html

daar hebben ze m wa maar mot je er wel 14 dagen op wachten

[ Voor 27% gewijzigd door Solid_Aapie op 04-06-2007 16:12 ]

Specs

Verwijderd

^^ maar dat is nog steeds de non-FX... de TS is op zoek naar de FX. Trouwens, zoek maar eens op google in nederlandse sites naad 'blue orb fx", niets te vinden!
Is importeren geen optie?

Verwijderd

[...]

Heb er hier een Zalman CNPS7000B-Cu LED op een AMD S939 4000+ San Diego. Draait op 2.8GHZ ipv de standaard 2.4GHZ.

Idle: 34
Belast: 39

En dat voor 29 euro en nog geluidloos ook (op maximale stand). Dan moete we tog van een high-end product spreken tog?

Ik ben deze trouwens tege gekome:

http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

is zeker niet degene die je zoekt toevallig?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 16:32 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:17
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:30:
[...]

Heb er hier een Zalman CNPS7000B-Cu LED op een AMD S939 4000+ San Diego. Draait op 2.8GHZ ipv de standaard 2.4GHZ.

Idle: 34
Belast: 39

En dat voor 29 euro en nog geluidloos ook (op maximale stand). Dan moete we tog van een high-end product spreken tog?

Ik ben deze trouwens tege gekome:

http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

is zeker niet degene die je zoekt toevallig?
Zalman's zijn zeker niet stil. Als je een Stille cooler wil koop je een artic. Of een of ander merk met een 12cm paps fan of zo. Ik hev de 9500 CU gehad en dat ding maakt een pokke lawaai op max speed. ( Volgens mij de zelfde fan als de 7000 CU. De 7700 CU heb ik ook gehad ook niet stil.

De Artic Freezer 64 Pro die ik nu heb is aanzienlijk stiller. En goedkoper ook nog. Coolt ook beter als hij niet op max speed draait dan de zalman op niet max speed.

Die Orb lijkt me ook stiller als die fan 1700 RPM draait. En dan zet je em ook nog eens op 7v dan is i helemaal stil :).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:37
Jongens, het gaat om een FX, die dingen zijn gruwelijk. Er zit een stripje leds op, waarmee er tekst word geprojecteerd doordat ze heel snel knipperen....

http://www.dvhardware.net/review97_blueorb-fx.html

danku...

• Sylph-DS
Astennu schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:48:
[...]

Zalman's zijn zeker niet stil. Als je een Stille cooler wil koop je een artic.
Of nog beter, een Scythe Ninja *zweert heilig* :P

Die Blue Orb II en de FX lijken idd wel heel erg op elkaar. Alleen heeft de Blue Orb II volgens mij niet zo'n flashy text displaytje op de fan blades, maar daar kan ik me ook in vergissen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sylph-DS op 04-06-2007 19:25 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:17
Hier heb je ook een filmpje:

http://www.youtube.com/wa...pGPg&mode=related&search=

Ziet er wel gaaf uit zeg :D. Dus hij meet het lawaai en de temperatuur van de intake lucht als ik het goed zie.

Wel leuk gedaan :) ik snap wel dat i dan zo duur is. Echter is hij dus gemaakt op 12v als je em op 7 of 5v zet doet de text het denk ik niet meer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:25:
de FX heeft leds ;)

ik zoek hem ook

Revoltec heeft ook van dat soort fans: de Revoltec Lightwriter en Light FX. En die zijn niet eens zo duur (16,90 bij FH), dus ik denk niet dat die Blue Orb dan opeens wel heel duur gaat zijn.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:10:

[afbeelding]

Kijk daarom heb ik de ThermalRightUltra 120 inclusief een Papst 120 mm. Fan met max. 1200 rpm 8)

Mijn moederbord regelt de Fan snelheid en alles is superstil zelfs met een belachelijk voltage erop :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• bokkow
Astennu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:51:
Hier heb je ook een filmpje:

http://www.youtube.com/wa...pGPg&mode=related&search=

Ziet er wel gaaf uit zeg :D. Dus hij meet het lawaai en de temperatuur van de intake lucht als ik het goed zie.

Wel leuk gedaan :) ik snap wel dat i dan zo duur is. Echter is hij dus gemaakt op 12v als je em op 7 of 5v zet doet de text het denk ik niet meer.
Ja ziet er wel leuk uit kun je dan nog wel de fansnelheid regelen vraag ik me af?

M3P - M3LR - 6320Wp

• Sylph-DS
Reviewtje
The temperature display is real-time but unfortunately the noise level display only shows the expected noise level of the fan. It would be a lot cooler if the heatsink included a decibel meter so it could provide you with real noise level reading.
Dat was best wel te verwachten, ik geloof er niet zo in dat dat ding zich onder de 18-19dB houdt. Volgens deze review maaktie net iets meer lawaai dan een C2D stock cooler :/

Ik zou deze review trouwens ook niet 100% vertrouwen, aangezien hun het 'cool' lijkt om er een echt dB metertje in te hangen. Daarmee zou TT zichzelf namelijk nogal in de vingers snijden, dan komt het snel genoeg naar boven dat die specs niet helemaal kloppen.

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 11:37
http://www.alternate.de/h...=208279&showTechData=true

op de site van Alternate Duitsland staat de Fx, levering onbekend.

zal dus nog even duren alvorens ze in Nederland leverbaar zijn.

mooi ding.

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2025
nero355 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:07:
[...]

Kijk daarom heb ik de ThermalRightUltra 120 inclusief een Papst 120 mm. Fan met max. 1200 rpm 8)

Mijn moederbord regelt de Fan snelheid en alles is superstil zelfs met een belachelijk voltage erop :Y)
hmm deze ga ik ook binnenkort halen ik heb nu de Zalman CNPS7700-Cu enne nu dat ik overclocked heb koelt hij nog wel goed maar het stille is er vanaf :P hij draait nu de hele tijd op 2000rpm.

Anyways ik heb gekeken naar de vergelijken van de blue orb II fx en de stock koeler ik moet zeggen dat de koeler zelf er knap uitziet maar de resultaten zijn me wat magertjes maar moet jij weten.

om het even af te ronden xD hier is een linkje daar kan je em kopen tis wel vanuit de UK
http://cgi.ebay.co.uk/The...60117406878QQcmdZViewItem

Best wel zeldzaam...

Verwijderd

hm, voor de mense die niet helemaal begrijpe wat ik bedoel met;
'heeft leds'

niet zomaar leds, maar deze projecteerd iets; tjek

http://www.dvhardware.net/review97_2_blueorb-fx.html

er staan ook wel filmpjes van hiervan op internet... have fun

• Sylph-DS
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:33:
hm, voor de mense die niet helemaal begrijpe wat ik bedoel met;
'heeft leds'

niet zomaar leds, maar deze projecteerd iets; tjek

http://www.dvhardware.net/review97_2_blueorb-fx.html

er staan ook wel filmpjes van hiervan op internet... have fun
Zucht.. Lees de rest van het topic, we hebben het er al tijden over of hij dit ook op andere snelheden zal kunnen ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SkyLar- schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:37:hmm deze ga ik ook binnenkort halen ik heb nu de Zalman CNPS7700-Cu enne nu dat ik overclocked heb koelt hij nog wel goed maar het stille is er vanaf :P hij draait nu de hele tijd op 2000rpm.
Als je de Ultra 120 gaat kopen ga dan op zoek naar de eXtreme uitvoering : Die koelt net wat lekkerder omdat die meer heatpipes heeft :Y)
Best wel zeldzaam...
Dat zijn ThermalRight producten ook helaas ... maar ik ben grote vriendjes geworden met http://www.freezinghardware.nl na hele goede klantenservice van ze en ik ga ook binnenkort nog meer meuk bestellen daar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 21:49
Voor de mensen die geintereseerd zijn in deze koeler heb ik goed nieuws. Ze zijn hier te krijgen voor de leuke prijs van € 29,90. Daarnaast is hij op voorraad en verzenden ze naar nederland, heb je hem nog voor een redelijk bedrag in huis. Voor prijs vergelijk zie hier: http://www.heise.de/preisvergleich/a249673.html

• PieterAelse
  • Laatst online: 01-01 08:06
Hij is nu ook verkrijgbaar bij azerty!
Voor €31,39
http://www.azerty.nl/prod...81/34800/blue-orb-fx.html

Verwijderd

Maat ga voor een noctua, practies onhoorbaar!

Deze: Noctua NF-S12-1200 en doe er dan een blauwe 120mm fan op met blauwe leds ofzo :D still en mooi ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 01:14:
Maat ga voor een noctua, practies onhoorbaar!

Deze: Noctua NF-S12-1200 en doe er dan een blauwe 120mm fan op met blauwe leds ofzo :D still en mooi ;)
Het gaat niet om stilte, maar om de coole projectie op de fanbladen.
Bovendien is de NF-S12-1200 een fan en geen heatsink; en als je een goede heatsink neemt en er vervolgens een standaard (led)fan op zet, is de stilte ook weg...

• Sylph-DS
LEDs en stilte gaan nou eenmaal niet zo goed samen. LED-fans zijn vrijwel altijd gemaakt van doorzichtig plastic, dit plastic geeft geluid beter door dan 'gewoon' plastic. Hoeft natuurlijk niet de betekenen dat de hele fan bagger is, maar het heeft wel effect.
Pagina: 1