Mega Man nog niet verloren

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.vgfreak.com/images/favgames/megaman_logo.gif
Keiji Inafune wil dolgraag next-gen Mega Man maken
Uitgegeven: 1 juni 2007 15:58

Mega Man ZXDe geestelijke vader van Mega Man, Keiji Inafune, heeft aangegeven dolgraag een Mega Man Legends 3 voor de nieuwe generatie consoles te willen maken. Er is echter één probleempje: het kost geld. Inafune is er bang voor dat hij niet genoeg geld bijeen kan sprokkelen om zo'n nieuw deel te maken. Hoewel de Mega Man games altijd door Capcom zijn gemaakt, zegt Inafune dat hij het geld niet eens per se van Capcom hoeft: "Het zou ook EA kunnen zijn. Ik zou zeggen een bedrijf waar we banden mee hebben, zoals Rockstar."

De engine waarop Dead Rising en Lost Planet gemaakt zijn, zou zeer geschikt zijn voor een Mega Man game. Het is dus wachten op een buidel met geld, en Keiji kan aan de slag!
Ik heb eigenljik Mega Man naast de platform-game klassiekers als Super Mario, Donkey Kong en Castlevania altijd al een zeer goeie reeks gevonden. Soms wat uitgemolken, omdat het altijd hetzelfde concept is, maar zeker niet slecht.
Ik heb vrijwel alle 2d versies van Mega Man mogen spelen. Helaas heb ik nog nooit de kans gekregen om een 3d Mega Man te mogen proberen.

Ik hoop dat Keiji Inafune een bedrijf vind dat zijn next-gen Mega Man project wilt financieren. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 04-06-2007 11:23 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-10 08:17
Ergens lijkt het me heel vet als ze het cellshaded zouden maken.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, ik hoop gewoon dat het bij Capcom blijft want dat blijft natuurlijk nostalgie ten top :9
* Outerspace hoopt dat het iig goed wordt uitgebracht op de PC en niet dat het een slechte port is van een console.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Weltschmerz schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:01:
Ergens lijkt het me heel vet als ze het cellshaded zouden maken.
Dat zou idd wel vet zijn. Al moet het niet te overdreven cellshaded zijn. Ik hoop dat ze van Mega Man geen shooter proberen te maken, maar echt het platform idee behouden laten. Dat maakte Mega Man zo sterk.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh oh, ik hoop dat hij niet aan een Megaman Legends 3 gaat werken omdat ik de Legends Series het minst leuke vind. 3D voor Megaman is in mijn ogen nooit echt een succes geweest, kijk maar naar de X Series sinds Megaman X7. Ik hoop dat ze in iedergeval er iets moois van maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zoiets als Paper Mario kwa graphics op mijn Wii lijkt me wel tof :9~

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
megaman op de nes was fucking moeilijk
vooral omdat ik niet wist dat ik slow man (of whatever zijn naam was) zen powers moest gebruiken in speed mans level :P met die balkjes die zo snel op je af kwamen en je naar beneden moest jumpen.
maar ach toen was ik nog jong :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Pensmaster-B schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:19:
megaman op de nes was fucking moeilijk
vooral omdat ik niet wist dat ik slow man (of whatever zijn naam was) zen powers moest gebruiken in speed mans level :P met die balkjes die zo snel op je af kwamen en je naar beneden moest jumpen.
maar ach toen was ik nog jong :>
Dat was zo geniaal gedaan die levels.
Maar mijn favoriete level is nog altijd Mega Man 3, Topman en Giminiman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 15:34
Als ze hem gaan maken hoop ik dat het een 2D spel wordt. Die derde dimensie gaat een beetje vervelen :P
Die oude 2D platformers van vroeger blijven de beste als je het mij vraagt, oude mario, sonic, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 14:48

Auredium

Informaticus Chaoticus

Megaman is mijn favouriete game. Met name door de setting waarin het plaats vind. Megaman 1-9 en X1-X6 heb ik allemaal gespeeld (Op Megaman 8 na), alle GB, GBC en Zero Megamans heb ik gespeeld. De Megaman serie gebaseerd op die domme anime vond ik echter gelduitmelkerij.
De slechtste megaman is Megaman X4 voor de N64, een 3D versie die niet is geslaagd.

Een 3D megaman is mogelijk maar dan zal het toch een soort geleide 3D game moeten worden.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Auredium schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:43:
De slechtste megaman is Megaman X4 voor de N64, een 3D versie die niet is geslaagd.

Een 3D megaman is mogelijk maar dan zal het toch een soort geleide 3D game moeten worden.
3d Mega man is wel mogelijk, mist dit goed uitgewerkt wordt. Kijk bijv. maar eens naar Metroid. Daar heeft Nintendo echt een meesterwerk van gemaakt. Ik denk dat met MegaMan ook zoiets gedaan kan worden, maar wel met de nadruk met platformgame en niet op shooter. in bijv. 3rd person view ipv 1st person view zou dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Megaman _O_
Daar heb ook ik heerlijke herinneringen aan!

Gewoon een mooie 2D platformer op de Wii maken die alleen bestuurbaar is met de classic-controller! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

endless schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:04:
Gewoon een mooie 2D platformer op de Wii maken die alleen bestuurbaar is met de classic-controller! :9
Jij wilt gewoon megaman 1 downloaden voor de VC :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Rakkerzero schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:00:
[...]

3d Mega man is wel mogelijk, mist dit goed uitgewerkt wordt. Kijk bijv. maar eens naar Metroid. Daar heeft Nintendo echt een meesterwerk van gemaakt. Ik denk dat met MegaMan ook zoiets gedaan kan worden, maar wel met de nadruk met platformgame en niet op shooter. in bijv. 3rd person view ipv 1st person view zou dit kunnen.
het zijn dan ook imho totaal verschillende games, metroid oldskool en metroid 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Levo schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:52:
[...]

het zijn dan ook imho totaal verschillende games, metroid oldskool en metroid 3d.
Maar wel goed uitgewerkt. En zoiets zou bij Mega Man ook kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Next generation... bestaat toch al

Afbeeldingslocatie: http://www.mycheats.com/media/upload_images/1155240114110.jpg

;)

Hoedanook, ik ben er wel voor. Moest ook gelijk aan metroid denken op het gebied van 3d maar lijkt me toch geen goede zet, als je ziet wat ze tegenwoordig met 2d kunnen (nieuw rpg voor ps2 waarvan de naam me even ontschoten is) dan moeten ze het gewoon zo laten. Ook geen extra karakters, battlechip bull of nieuwe spelvarianten, gewoon oude megaman 2 actie. Alleen zo doe je naar mijn mening recht aan het megaman principe, en alleen zo'n game zou ik best aanschaffen.

Wel benieuwd hoe moeilijk ze hem willen maken, denk dat de kids van tegenwoordig het niveai van mm2 op de NES niet meer trekken :)

och ja, odin sphere

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:32:
Wel benieuwd hoe moeilijk ze hem willen maken, denk dat de kids van tegenwoordig het niveai van mm2 op de NES niet meer trekken :)
Ik vind dat ze het wel dat niveau moeten doen. Dan heb je tenminste wat aan je game. Tevens het gevoel dat je wat bereikt als je een boss verslagen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:55:
[...]

Ik vind dat ze het wel dat niveau moeten doen. Dan heb je tenminste wat aan je game. Tevens het gevoel dat je wat bereikt als je een boss verslagen hebt.
Ben ik het helemaal mee eens maar of de marketing afdeling van capcom dat ook is.. als je kijkt naar ninja gaiden, hoe veel mensen daar wel niet over zeurden terwijl als je de NES versie erbij pakt je pas echt snapt hoe ontzettend tricky een game kan zijn (nog steeds niet uitgespeeld.. zelfs met emu :)).

Maarja een simpele moeilijkheidsstand en ook weer opgelost.

Hoe denken jullie over de graphics dan, de nieuwe megaman 2d of 3d??

en voor de retro gevoelens:
1
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:09:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens maar of de marketing afdeling van capcom dat ook is.. als je kijkt naar ninja gaiden, hoe veel mensen daar wel niet over zeurden terwijl als je de NES versie erbij pakt je pas echt snapt hoe ontzettend tricky een game kan zijn (nog steeds niet uitgespeeld.. zelfs met emu :)).

Maarja een simpele moeilijkheidsstand en ook weer opgelost.
Ze kunnen natuurlijk gewoon met wat eenvoudigere levels beginnen en kort daarna het niveau flink opschroeven tot het niveau wat het ooit was. Wat er er vooral in moet blijven is de onafhankelijke levelkeuze.

Kwa graphics denk ik dat het het leukste is om de boel wel 3d te doen. En dan 3rd person view.
Maar wel als eis dat de old-skool 2d feeling te behouden. En dat moet zeker lukken als ze willen.

Pagina: 1