Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe net/note -book. Thuis zijn we in het bezit van een Samsung NC10. Deze bevalt prima maar persoonlijk vind ik het scherm (resolutie) te klein (laag). En net niet snel genoeg.
Mijn oog al een tijdje laten vallen op de NC20 maar ik heb zo mijn bedenkingen over de processor...
Wat zijn nou de daadwerkelijke verschillen (voor en nadelen) van de processor?
Intel Atom N270 1,6 Ghz vs. VIA Nano ULV 1,3 Ghz.
Kwam ook de nieuwe Samsung N510 tegen, welke waarschijnlijk vanaf volgende week verkrijgbaar is in NL. Deze maakt gebruik van de ION technologie welke naar het schijnt veel beter is dan de Intel GMA950 die in de NC10 zit. Met een prijskaartje van rond de 500 euro maakt het m wel wat duur. Maar zijn de prestaties het waard. Ik heb wel gelezen dat de grafische prestaties beter zijn maar nog niet duidelijke informatie over snelheid van het systeem zelf.
Zijn er misschien al gebruikers van dit apparaat in ons midden?
Ook de Timeline series van Acer zijn voorbij gekomen, ben alleen niet echt fan van het merk Acer. Ook las ik ergens dat de kantelbaarheid van het scherm erg tegenvalt. Zeker wanneer men het apparaat op de schoot heeft kan het scherm niet ver genoeg naar achteren voor een goede kijkhoek.
Wel zijn de specificaties goed in balans met de prijs.
De X-Slim serie van MSI ziet er ook veelbelovend uit maar redelijk aan de dure kant voor zover ik heb kunnen vinden. Ook slechte leverbaarheid in NL.
Wat ik echt zoek is een net/note -book met:
- Een minimale resolutie van 1366 x 786, liever hoger.
- Scherm van minimaal 11,6" en een maximum van 13,3"
- Gewicht onder of rond de 1,5 Kg.
- Een snellere processor dan de NC10. Een sterke voorkeur voor Intel. Ik had gehoopt dat er inmiddels wel een laptopje uit zou zijn met de dualcore Atom N330. Maar helaas.
- Accuduur van minimaal 3,5 tot 4 uur op gemiddelde tot hoge prestaties.
- Helder scherm (hoog contrast)
- HDMI out, is geen vereiste maar wel gewenst.
- Plat, strak uiterlijk.
- In staat om HD content af te kunnen spelen.
- Een prijskaartje van 400 - 600 euro
Zijn er nog mooie apparaten die ik volledig over het hoofd heb gezien?
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 27-08-2009 01:39
. Reden: Intel voorkeur ]