Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Wicked-Game schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:38:
[...]
Hoe verhoud zich overigens die Processor zich tegenover al dat Atom geweld? En wat zijn nou de concurrenten voor deze laptop/netbook?
Acer 1810T heeft een betere CPU, 2 RAM slots en een grotere accu. Review: http://acer1810treview.blogspot.com/

Passmark Overall performance (niet te verwarren met PassMark CPU)
Acer 1810T - 358
Acer 751 (Atom z520) - 165
Asus 1000HE (Atom N270) - 235

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 25-08-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked-Game schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:38:
[...]

Dit trekt wel mijn aandacht... alleen de 280 euro lijkt me niet te kloppen. Op de Amerikaanse site staat er al 399,- dollar. Maar dan nog wel een interessante laptop. Hoe verhoud zich overigens die Processor zich tegenover al dat Atom geweld? En wat zijn nou de concurrenten voor deze laptop/netbook?
Als de euro/dollarkoers zo'n 1,42 is dan is 399 dollar wel ongeveer 280 euro.
Let wel op dat het hier gaat om een 3 cell accu. Een 6 cell accu kost 150 dollar extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Ik heb de Medion Akoya Mini E1315 besteld. Wanneer ik hem binnen heb schrijf ik wel een review. :)

In het kort even wat specs:

- AMD Sempron™ 210U processor (1.50 Ghz)
- Geïntegreerde umts/hsdpa module
- 29 cm/11,6" TFT breedbeeld display (1368 x 768 pixels)
- 160 GB harde schijf en 1 GB werkgeheugen
- HDMI
- Wireless LAN 802.11 N-draft
- Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:18:
[...]

Heb je ze echt gevraagd? soms doen ze het wel. Maarja er komt wel 19% BTW bij.

[...]

Alleen pond tekentje. Niet zo erg vind ik.

Maar zo bijzonder is die Toshiba toch ook niet? Keyboard flex en uit-stekende accu
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5176
Het is de mooiste en beste netbook aller tijden :)

Ik heb hem op amazon.co.uk besteld, krijg 'em over een paar dagen al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

breaky73 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:07:
Ik heb de Medion Akoya Mini E1315 besteld. Wanneer ik hem binnen heb schrijf ik wel een review. :)

In het kort even wat specs:

- AMD Sempron™ 210U processor (1.50 Ghz)
- Geïntegreerde umts/hsdpa module
- 29 cm/11,6" TFT breedbeeld display (1368 x 768 pixels)
- 160 GB harde schijf en 1 GB werkgeheugen
- HDMI
- Wireless LAN 802.11 N-draft
- Bluetooth
Dat is dezelfde als de Engelse Aldi zo te zien. Ik heb hem intussen een paar weken. Werkt goed, wordt niet te heet, en scherm kwaliteit is goed. Batterij doet het ongeveer 4 uur, gewicht is ongeveer 1.2 kg. Toetsenbord en muis zijn redelijk, niet fantastisch. Hij is iets dikker dan ik dacht :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
gambieter schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:47:
[...]

Dat is dezelfde als de Engelse Aldi zo te zien. Ik heb hem intussen een paar weken. Werkt goed, wordt niet te heet, en scherm kwaliteit is goed. Batterij doet het ongeveer 4 uur, gewicht is ongeveer 1.2 kg. Toetsenbord en muis zijn redelijk, niet fantastisch. Hij is iets dikker dan ik dacht :) .
Ha mooi! Waar zit de Fn toets bij jou? Alle foto's die ik zie op internet heb de duitse qwertz indeling met de Fn toets helemaal links. Ik neem aan (hoop) dat jij een qwerty indeling hebt.

Wat voor mij de doorslag gaf om deze te kiezen is de ingebouwde UMTS/HDSPA module. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Gisteravond een packard bell dot 200 gekocht voor 355 (incl btw, 299 ex) bij de Makro. Hoewel ie ietwat trager aanvoelt als de samsung nc10 (vriendin) vind ik hem heerlijk werken, de hoge resolutie is helemaal top samen met de 6cell acuu. Was beetje huiverig vanwege het merk, maar alsnog gekocht. Misschien tip voor anderen hier :)

bevindingen tot nu toe:
* muisstil!
* super helder scherm, kan erg fel (led-scherm)
* 11 inch met 1366x768 werkt heerlijk
* gelikt uiterlijk, oogt lekker degelijk
* weinig troep (software) op de laptop, lekker snel clean gemaakt gister
* muis werkte zwaar kut, gevoeligheid hoger gezet en nu heerlijk. tis een multitouch trouwens
* makkelijk uitbreidbaar, klepje achter voor geheugen
* tobo tikt heerlijk
* sleeve krijg je erbij, hoewel die kantje boord erinpast vanwege de 6cell accu

enige minpunt die ik zo heb kunnen vinden is dat ie slomer aanvoelt als een samsung nc10, maar dit is echt te verwaarlozen omdat de netbook puur voor surfen gebruikt gaat worden.

plaatje:
http://hydre.prixdunet.co...etbook-dot-035-445622.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door SYQ op 26-08-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

breaky73 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 05:46:
Ha mooi! Waar zit de Fn toets bij jou? Alle foto's die ik zie op internet heb de duitse qwertz indeling met de Fn toets helemaal links. Ik neem aan (hoop) dat jij een qwerty indeling hebt.
Qwerty inderdaad, Engels toetsenbord. De Fn toets zit helaas helemaal links, en dat is inderdaad een nadeel (maar helaas heel gebruikelijk).
Wat voor mij de doorslag gaf om deze te kiezen is de ingebouwde UMTS/HDSPA module. :)
Die zit er bij mij niet bij :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe net/note -book. Thuis zijn we in het bezit van een Samsung NC10. Deze bevalt prima maar persoonlijk vind ik het scherm (resolutie) te klein (laag). En net niet snel genoeg.

Mijn oog al een tijdje laten vallen op de NC20 maar ik heb zo mijn bedenkingen over de processor...
Wat zijn nou de daadwerkelijke verschillen (voor en nadelen) van de processor?
Intel Atom N270 1,6 Ghz vs. VIA Nano ULV 1,3 Ghz.

Kwam ook de nieuwe Samsung N510 tegen, welke waarschijnlijk vanaf volgende week verkrijgbaar is in NL. Deze maakt gebruik van de ION technologie welke naar het schijnt veel beter is dan de Intel GMA950 die in de NC10 zit. Met een prijskaartje van rond de 500 euro maakt het m wel wat duur. Maar zijn de prestaties het waard. Ik heb wel gelezen dat de grafische prestaties beter zijn maar nog niet duidelijke informatie over snelheid van het systeem zelf.
Zijn er misschien al gebruikers van dit apparaat in ons midden?

Ook de Timeline series van Acer zijn voorbij gekomen, ben alleen niet echt fan van het merk Acer. Ook las ik ergens dat de kantelbaarheid van het scherm erg tegenvalt. Zeker wanneer men het apparaat op de schoot heeft kan het scherm niet ver genoeg naar achteren voor een goede kijkhoek.
Wel zijn de specificaties goed in balans met de prijs.

De X-Slim serie van MSI ziet er ook veelbelovend uit maar redelijk aan de dure kant voor zover ik heb kunnen vinden. Ook slechte leverbaarheid in NL.

Wat ik echt zoek is een net/note -book met:
- Een minimale resolutie van 1366 x 786, liever hoger.
- Scherm van minimaal 11,6" en een maximum van 13,3"
- Gewicht onder of rond de 1,5 Kg.
- Een snellere processor dan de NC10. Een sterke voorkeur voor Intel. Ik had gehoopt dat er inmiddels wel een laptopje uit zou zijn met de dualcore Atom N330. Maar helaas.
- Accuduur van minimaal 3,5 tot 4 uur op gemiddelde tot hoge prestaties.
- Helder scherm (hoog contrast)
- HDMI out, is geen vereiste maar wel gewenst.
- Plat, strak uiterlijk.
- In staat om HD content af te kunnen spelen.
- Een prijskaartje van 400 - 600 euro

Zijn er nog mooie apparaten die ik volledig over het hoofd heb gezien?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 01:39 . Reden: Intel voorkeur ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:26:
De twee posts hierboven notabene, de Medion laptop. Alleen is dit topic niet bedoeld voor boodschappenlijstjes, je zult je eigen beslissingen moeten nemen. Lees dit topic door en ga verder op zoek :)

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:30:
[...]

De twee posts hierboven notabene, de Medion laptop. Alleen is dit topic niet bedoeld voor boodschappenlijstjes, je zult je eigen beslissingen moeten nemen. Lees dit topic door en ga verder op zoek :)
Topic heb ik doorgelezen, heb ook de medion gezien maar ik zie mezelf nog niet met een medion.
Het is geen boodschappenlijstje maar een vraag of er andere laptops zijn die in deze categorie vallen. Die net zijn aangekondigd of gereleased. Ik heb ook al zoek functies gebruikt maar er is nog maar heel weinig bekend/gediscussierd over bijvoorbeeld een Samsung N510.
Reageer a.u.b. niet meteen met alle verwijzingen naar de FAQ's en BBGuides. Want ik weet precies wat ik wil. Ik vraag gewoon de 'community' om mee te discussiëren over de nieuwe generatie net/note -books (de >10" versies wel te verstaan)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:36:
Topic heb ik doorgelezen, heb ook de medion gezien maar ik zie mezelf nog niet met een medion.
Dat is natuurlijk een beetje onzin. Medion's zijn gewoon rebadging van andere merken, zoals MSI.
Het is geen boodschappenlijstje maar een vraag of er andere laptops zijn die in deze categorie vallen. Die net zijn aangekondigd of gereleased. Ik heb ook al zoek functies gebruikt maar er is nog maar heel weinig bekend/gediscussierd over bijvoorbeeld een Samsung N510.
Reageer a.u.b. niet meteen met alle verwijzingen naar de FAQ's en BBGuides. Want ik weet precies wat ik wil. Ik vraag gewoon de 'community' om mee te discussiëren over de nieuwe generatie net/note -books (de >10" versies wel te verstaan)
Maar zo werkt het hier niet. Niet voor niets gaan al die topics in CSL dicht, er zijn algemene (BBG) topics waarin je dat soort discussies kunt voeren. En dat beleid is er gekomen omdat voor die tijd iedereen zijn eigen wensen dropte met het verzoek of de community het antwoord kon geven.

Maar goed, dat is verder aan de lokale crew. Als je precies weet wat je wilt, dan mag het niet moeilijk zijn om je wenslaptop zelf te vinden, behalve als je onmogelijke eisen stelt :)

• Philflow
Acer 1810T zie mijn sig. Beter of sneller kun je onmogelijk vinden voor het geld.

Samsung N510 is nu al leverbaar, zie Notebookshop.nl

PS. ik vind dit soort vragen trouwens prima.
Ook de Timeline series van Acer zijn voorbij gekomen, ben alleen niet echt fan van het merk Acer. Ook las ik ergens dat de kantelbaarheid van het scherm erg tegenvalt. Zeker wanneer men het apparaat op de schoot heeft kan het scherm niet ver genoeg naar achteren voor een goede kijkhoek.
Onzin :) Dat heeft 1 keer in de ComputerTotaal gestaan met een verkeerde foto erbij. Zie de foto's in het Timeline topic. De 1810T gaat nog verder open dan de 3810T.

MSI U200 kan nog interessant zijn voor je, verwacht binnenkort.
gambieter schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 02:13:
[...]
Dat is natuurlijk een beetje onzin. Medion's zijn gewoon rebadging van andere merken, zoals MSI.
MSI staat nou niet echt hoog aangeschreven qua afwerking. Zie alle MSI reviews op Notebookjournal.de bijvoorbeeld. Ook staan er verhalen in het Wind topic over hoe de binnenkant in elkaar zit.

[ Voor 77% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 10:35 ]

Verwijderd

Heel erg bedankt voor de info!
Ik ga vanmiddag even bij de Media Markt kijken naar de Timeline series en als het goed is komt de Samsung N510 volgende week bij de Media Markt. De N510 is vooralsnog alleen beschikbaar in het wit en wil echt graag een zwarte. Kan ik gelijk controleren of de 1810T echt verder opengaat dan de 3810T.
Ik laat mijn bevindingen nog wel even horen.

• Philflow
Maar ook de 3810T gaat ver genoeg open volgens mij. In het Timeline topic hebben ze een foto gepost.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Die Acer ziet er idd leuk uit zeg... nog steeds heeft de Mac Book Air mijn voorkeur maar voor dit prijskaartje is het een heel interessant systeem ja..

youtube.com/@hisrep

• breaky73
gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:01:
[...]

Qwerty inderdaad, Engels toetsenbord. De Fn toets zit helaas helemaal links, en dat is inderdaad een nadeel (maar helaas heel gebruikelijk).

[...]

Die zit er bij mij niet bij :) .
Het maakt niet echt uit. Mijn oude laptop had ook de Fn toets helemaal links. Gebruik nu de HP van mijn vrouw en die heeft 'm weer rechts naast de Ctrl toets.

Het was uiteindelijk voor mij ook een moelijke keuze. Alles met de Atom viel zoiezo af. Als de 3G module er niet standaard bij had gezeten dan was het waarschijnlijk een uit de timeline serie geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet iemand in welke winkel (geen online winkel) de Toshiba 200NB verkoopt?
Ik zou hem namelijk eerst even willen voelen/uitproberen voordat ik hem koop.
Ik zoek vooral een netbook met een goed toetsenbord.

Andere netbooks die ik op het oog had/heb: Asus 1000HE en Samsung N310, vooral vanwege hun toetsenbord.
Het beeldscherm van de Samsung lijkt alleen wat klein en de Asus zag er op het eerste gezicht vrij zwaar uit.
(Ik heb ze beiden even bij de Mediamarkt bekeken)
Als de Toshiba er in het echt net zo lekker uitziet als op internet, dan ga ik nog even dubben tussen de Toshiba en Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01
zoekertje schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:33:
Ik zou hem namelijk eerst even willen voelen/uitproberen voordat ik hem koop.
Ik zoek vooral een netbook met een goed toetsenbord.

Andere netbooks die ik op het oog had/heb: Asus 1000HE en Samsung N310, vooral vanwege hun toetsenbord.
Het beeldscherm van de Samsung lijkt alleen wat klein en de Asus zag er op het eerste gezicht vrij zwaar uit.
(Ik heb ze beiden even bij de Mediamarkt bekeken)
Als de Toshiba er in het echt net zo lekker uitziet als op internet, dan ga ik nog even dubben tussen de Toshiba en Asus.
Ik heb hem een tijd geleden bij MyCom gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
zoekertje schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:33:
Saturn, RAF, Correct en ik verwacht ook de Mediamarkt.

De Asus 1000HE is vervangen door de 1005HA.

Als ik op dit moment een netbook zou kopen zou het de 1005HA-M zijn. Voor 270 euro de interessantste deal: Mat scherm, hoog contrast, geschikt voor buiten door Eeectl, 6 cel accu die niet uitsteekt en voelt steviger aan dan de Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:10:
[...]

Saturn, RAF, Correct en ik verwacht ook de Mediamarkt.

De Asus 1000HE is vervangen door de 1005HA.

Ik heb de Toshiba nog nergens live kunnen zien.
De Asus 1005HA ziet er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Niet online
Vandaag heb ik de Toshiba kunnen uittesten.
Het toetsenbord ziet er mooi uit op het eerste gezicht, maar erg stevig voelen de toetsen niet aan.
Het is geen Macbook kwaliteit zullen we maar zeggen ;)
De Asus 1000HE hadden ze niet op voorraad bij de Mediamarkt.
Daarom heb ik uiteindelijk voor de Asus 1005HA gekozen (ik heb de versie zonder bluetooth)
Lekker compact, mat beeldscherm en een toestenbord dat groot en stevig genoeg is en lekker typt.
Nog bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist de Acer Aspire 751h-BK besteld voor 350 euro. Ik had liever de 1080T, maar die was me net iets te duur. Bovendien is dit een laptopje voor 'erbij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Sony announces VAIO X ultraportable
http://www.engadget.com/2...ces-vaio-x-ultraportable/

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

De adviesprijs voor de Nokia Boolet 3G is bekend!
http://www.engadget.com/2...-nokia-world-priced-at-5/
Nokia geeft meer informatie over zijn netbook
Uitgegeven: 3 september 2009 16:07
Laatst gewijzigd: 3 september 2009 16:10
Nokia komt binnenkort met een eigen netbook. Woensdag gaf de Finse mobieltjesfabrikant meer informatie over de Booklet 3G, zoals de minicomputer gaat heten.

Nokia deed haar nieuwe Booklet 3G volledig uit de doeken tijdens een presentatie in Stuttgart. Het minst verrassende nieuws is misschien wel de processor: net als de meeste andere netbooks zal de Booklet 3G draaien op een 1,6GHz Intel Atom-processor.

Ook de 1GB aan werkgeheugen en 120GB harddisk zullen voor weinig ophef zorgen. Het 10,1-inch HD-scherm (1280 x 720 pixels) is wel interessant, evenals de – voor netbookbegrippen gigantische – 16-cels batterij: die moet zorgen voor een werktijd van twaalf uur.

Windows 7

Bluetooth 2.1, wifi, drie usb-poorten, 1,3-megapixel webcam en een SD-kaartlezer zijn minder opvallend. Maar de hdmi-uitgang, Windows 7 en de simkaartopening eisen weer wel de aandacht op. Door een simkaart in te voeren, kan men gebruikmaken van het 3G-netwerk van zijn telecomprovider. Hierdoor kan er (vrijwel) overal gebruik worden gemaakt van draadloos internet.

Mede hierdoor verwacht Nokia de nieuwe netbook vooral aan te zullen bieden in samenwerking met telecomaanbieders. Hierbij zal de adviesprijs van 570 euro in de praktijk vermoedelijk lager uitpakken. Een lanceerdatum noemt de fabrikant nog niet.
http://conversations.noki...emerge-at-nokia-world-09/

Het gaat dus 570 euro kosten, waarschijnlijk minder, zoals in het artikel wordt vermeld.
Vind het nog steeds wel duur. Maar je krijgt er wel heel veel voor terug.
Veel dingen hebben de meeste netbooks nog niet.
Accelerometer, hdmi(!), gps, simslot (handig), alluminium casing en een 16 cell(!!!!) accu!!!!!

Zeer nice. De releasedate is nog niet bekend.
Maar misschien wordt dit wel de vervanger van mijn MSI Wind.

Huub Huub Barbatruc!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
nieuws: Nokia Booklet 3G gaat 684 euro kosten

Met bijbehorende datasheet waaruit op te merken is en wat interessant is..

- 10" scherm met een resolutie van 1280x720 pixels..
- Ingebouwd simkaartslot, 3G mogelijkheden ftw
- HDMI / BlueTooth / GPS / Accelerometer / Webcam
- 16 cells accu, wat neerkomt op zo'n 12 uur werktijd
- 1GB RAM wat vastgesoleerd is, dag upgrademogelijkheden
- 120GB 1,8" 4200rpm HDD, die waarschijnlijk ook niet tot erg moeilijk te uppen is
- Intel Atom Z530 1,6GHz CPU.. erg jammer, maar de keuze voor de OS'en zijn:
Windows 7 Starter Edition / Windows 7 Home Premium / Windows 7 Professional..

Dus eigenlijk zeggen ze dat z'n Z530 Atom'pje goed overweg kan met Windows 7.. ben benieuwd..

HDMI tsjaa leuk, maar als er geen fatsoenlijke CPU / GPU worden gebruikt, heb je er ook niks aan

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 03-09-2009 18:07 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Philflow
Is er geen extra slotje voor RAM? dat zou wel een fail zijn. Van die 4200rpm HDD wordt ik ook niet blij.

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 18:08 ]

• CLB
  • Niet online
Naja vastgesoldeerd ram.. lijkt me niet dat er dan nog 'n slot is voor 'n extra bankje..
EDIT @ hieronder: Didn't knew that! Dan speel ik 't op de beperkte ruimte in 'n 10" behuizing.

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 03-09-2009 18:42 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Philflow
CLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:37:
Naja vastgesoldeerd ram.. lijkt me niet dat er dan nog 'n slot is voor 'n extra bankje..
Dat zegt volgens mij niet veel. Eerste bankje kan vast gesoldeerd zijn en tweede open, zoals bij Dell Studio 14z.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

CLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:02:
nieuws: Nokia Booklet 3G gaat 684 euro kosten

Met bijbehorende datasheet waaruit op te merken is en wat interessant is..

- 10" scherm met een resolutie van 1280x720 pixels..
- Ingebouwd simkaartslot, 3G mogelijkheden ftw
- HDMI / BlueTooth / GPS / Accelerometer / Webcam
- 16 cells accu, wat neerkomt op zo'n 12 uur werktijd
- 1GB RAM wat vastgesoleerd is, dag upgrademogelijkheden
- 120GB 1,8" 4200rpm HDD, die waarschijnlijk ook niet tot erg moeilijk te uppen is
- Intel Atom Z530 1,6GHz CPU.. erg jammer, maar de keuze voor de OS'en zijn:
Windows 7 Starter Edition / Windows 7 Home Premium / Windows 7 Professional..

Dus eigenlijk zeggen ze dat z'n Z530 Atom'pje goed overweg kan met Windows 7.. ben benieuwd..

HDMI tsjaa leuk, maar als er geen fatsoenlijke CPU / GPU worden gebruikt, heb je er ook niks aan
Ik weet niet of ze dronken bij tweakers waren, maar ik lees nergens dat het 684 euro gaat kosten hoor.
Er staat bij mijn site en op de link van tweakers artikel dit:

At the event in Germany on Wednesday it announced that it will ship the mini laptop in the fourth quarter with a list price tag of 575 euros, or about $817.

684 euro is met 19% BTW. Maar hoezo zou de prijs + 19% zijn? En niet misschien doordat er nog bij ons BTW erbij komt, dat de adviesprijs lager wordt.
Nokia heeft toch vast een target prijs voor alle landen...

[ Voor 5% gewijzigd door DNA_Saint op 03-09-2009 19:00 ]

Huub Huub Barbatruc!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:54:
zojuist de Acer Aspire 751h-BK besteld voor 350 euro. Ik had liever de 1080T, maar die was me net iets te duur. Bovendien is dit een laptopje voor 'erbij'.
jammer, voor hetzelfde bedrag kon je gaan voor een packerd bell dot m200.. deze is helemaal identiek aan die wat jij heb gekocht (pb is van acer), maar wordt geleverd met een 6cell acuu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
SYQ schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:39:
[...]
jammer, voor hetzelfde bedrag kon je gaan voor een packerd bell dot m200.. deze is helemaal identiek aan die wat jij heb gekocht (pb is van acer), maar wordt geleverd met een 6cell acuu.
De Acer heeft een 6 cel 50Wh:
productreview: Acer Aspire One D751h-Bk Zwart review door Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Na wat meer rondkijken op websites valt me op dat Acer Aspire One (A110 vooral) veel gemod is, en kent vele mod mogelijkheden zoals toevoegen van touchscreen (er is ruimte om zut in te bouwen), extra E-SATA poort erbij doen, 1,8 inch ZIF hdd erin plaatsen, grote 9-cells accu erbij, GPS erbij met speciale 3G kaart, kan reviven bij bricked bios of beschadigde partitie.
Geen wonder dat mensen meer durven wagen met Aspire One. Ook worden er extra USB poorten ontdekt op de printplaat. Bluetooth mod is geen probleem meer.

Maar hoe zit het met modbaarheid van andere netbooks, zoals Asus EEE 901 ? Hoeveel mods zijn er al bekend naast bekende touchscreen mod (die nogal krapjes erin past)...

U mag het zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Nieuwe verschijning in de Pricewatch:
pricewatch: Acer Aspire D250-HDTB Blauw
Met als highlight: Schermresolutie 1280x720 (HD Ready 720p)
MrDummy schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:17:
Maar hoe zit het met modbaarheid van andere netbooks, zoals Asus EEE 901 ?
Er zijn vele mods te vinden via google, of op het eee user forum.

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 11-09-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik wat laatste adviezen van de mensen hier willen over de volgende keuze. Ik ben op zoek naar een netbook puur voor de studie cq tekstverwerken en internet, niet zozeer films. Ik heb al dagen diverse sites, waarvan met name deze, afgespeurd naar informatie want soms is er in dit aanbod door het bomen het bos niet meer te zien.

Ik heb nu een selectie gemaakt van 3 netbooks. Voordat ik ze post zal ik m'n voornaamste wensen aangeven. Deze zijn niet zozeer in in alle specificaties, aangezien dat voor zo'n groot deel overeenkomt (intern,HD,wifi ed) tussen de netbooks.

- 11.6"/12.1" (niet kleiner)
- Degelijkheid.
- Batterij hoeft niet per se de 12 uur aan te tikken. 6-9 is voor mij voldoende.
- Geen acer :P (slechte ervaringen)

De selectie van 3 is als volgt:

- Asus EEE PC 1101HA (365e.)
- Samsung NC20 (449e.)
- Samsung N510 (499e.)

Ik zat eerst de hele tijd op de N510, maar krijg het idee na de reviews en reacties te hebben gelezen dat prijs/kwaliteit niet echt best is. Klopt dat? Zoals tov de NC20? Of is de N510 toch wel een next gen module van de NC20? Ondanks dat ze terugvallen op Atom.

NC20 geeft op dit moment het beste gevoel. Dit komt voornamelijk door de positieve reacties op de VIA. Is dat echt zo'n groot verschil ten opzichte van de Atom (zoals in de N510 en 1101HA) in prestaties? En is dit dan een betere keuze als ik minder geef om extreme accuduur en meer om een solidere (?) en sterkere processor? En is het verschil dan wel weer zo groot om het prijsverschil tussen de NC20 en de 1101HA te rechtvaardigen? Als laatste, hangen de prestaties van de VIA samen met het 2x zo grote cache geheugen (1024kb) tov de Atom?

De 1101HA is dus mijn alternatief als het op mijn speerpunten allemaal minimale verschillen zijn en ik hier dus in the end de beste koop mee doe gezien mijn geplande werkzaamheden op de netbook.

Welk van deze 3 raden jullie mij aan? Of eventuele andere aanbevelingen zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:30:
Welk van deze 3 raden jullie mij aan? Of eventuele andere aanbevelingen zijn natuurlijk ook van harte welkom!
HP DM1. 480 eur incl Windows 7. Verwacht: 22 October.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Samsung X120 lijkt me ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
De Samsung N510 is eigenlijk alleen maar interessant als je wil gamen.

Verder zou ik op dit moment zeker geen 450 eur uitgeven aan de samsung NC20, nu alle CULVs eraan komen.

MSI U200 is ook het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ga binnenkort een nieuwe netbook kopen.

Mijn vorige was een Asus EeePC 901. Beviel uitstekend, behalve de SSD waardoor het systeem af en toe even niet reageerde. Dat begint te irriteren. Vanaf nu dus een harddisk.

De eisen: bluetooth en een lange batterijduur. Verder binnen mijn budget, beneden de 350 euro.

Asus EeePC 1005HA-H sluit het beste aan bij wat ik zoek. Het heeft echter een glanzend scherm wat ik eigenlijk niet wil.

Ook verder gaan zoeken dan alleen de EeePC's. Reviews gelezen van de huidige MSI Winds, Samsungs en Acers. Conclusie: Geen enkele netbook komt in de buurt van de Asus EeePC 1005HA-H met een standaard meegeleverde accu. Klopt die conclusie of heb ik nog een netbook over het hoofd gezien?
Accuduur is mijn belangrijkste criterium. Met 5 - 6 uren neem ik geen genoegen. Is de EeePC 1005HA-H dan echt de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Samsung N110 scoort in sommige reviews betere accu duur. De Asus 1000HE is nog steeds te leveren, mat scherm uitstekende accu duur.

Overigens kost de Acer 1810T maar 450 eur, heeft een veel sterkere CPU, GPU, 1366*768 scherm, HDMI, Windows 7 licentie en ondersteunt 4GB. Gaat 8 uur mee op de accu.

[ Voor 80% gewijzigd door Philflow op 15-09-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Dank voor je reactie.

Die Acer is mij wat te duur. De specs zijn zeker veel beter, maar ik heb geen behoefte aan veel meer dan een apparaatje dat Windows XP en FreeBSD draait met een webbrowser. Digitale foto's opslaan en bekijken is op vakantie handig maar dat kan met elke laptop. Het moet alleen zeer lang meegaan zonder stopcontact en Bluetooth+WiFi hebben voor internet overal waar ik ben.
En volgens mij heeft deze Acer ook een glare-scherm, althans dat zie ik op de foto's en filmpjes.

De EeePC 1000HE heb ik zeker bekeken. Op zich een goed alternatief, behalve dat Macbook-like toetsenbord. Deze is amper nog te krijgen en staat zelfs niet meer in de pricewatch. Winkels waar je de laptop nog wel kunt krijgen, vragen erg forse prijzen.

Over de Samsung lees ik tegenstrijdige dingen, soms inderdaad goede batterijduur maar ook wel een wat minder. Nergens heb ik een review aangetroffen waar de batterijduur over de 10 uren ging.

[ Voor 5% gewijzigd door SvMp op 15-09-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
SvMp schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:09:
Over de Samsung lees ik tegenstrijdige dingen, soms inderdaad goede batterijduur maar ook wel een wat minder. Nergens heb ik een review aangetroffen waar de batterijduur over de 10 uren ging.
In our standard test where the screen brightness is reduced to about 70%, processor set to automatic, and wireless active the Samsung N110 stayed on for 9 hours and 44 minutes. This beats out the ASUS Eee PC 1005HA, which only got 9 hours and 37 minutes.
bron. Dat zou betekenen meer dan 10 uur met lagere brightness. Maar volgens mij is dat echter met een andere accu dan in NL wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:30:
- 11.6"/12.1" (niet kleiner)
- Degelijkheid.
- Batterij hoeft niet per se de 12 uur aan te tikken. 6-9 is voor mij voldoende.
- Geen acer :P (slechte ervaringen)
Ik vind deze wel noemenswaardig:
Samsung N510: 11,6" / Intel Atom N280 / 1GB RAM / GO9400 / 160GB HDD / HDMI / BlueTooth / Windows XP
Acer 1810T: 11,6" / Core 2 Solo SU3500 / 2GB RAM / GMA4500 / 160GB HDD / HDMI / no BlueTooth / Windows Vista
Sony Vaio VGN-TT11XN/B: 11,1" / Core 2 Duo SU9300 / 4GB RAM / GMA4500 / 160GB HDD / HDMI / BlueTooth / Vista
Samsung X170: 11,6" / CULV ? / 2GB RAM / ? / ? / HDMI / BlueTooth / Windows Vista
HP DM1: 11,6" / ? / ? / ? / ? / HDMI / ? / Windows 7

Samsung N510: Atom power is wel erg jammer, ION chipset daarentegen erg relaxed! Windows XP is outdated!
Acer 1810T: Geen geintegreerde BlueTooth module, wel een Core 2 Solo CPU, best leuk
Sony Vaio: Is gewoon uitmuntend apparaatje! Inclusief optische drive, wat jammer is, is de prijs ;)
Samsung X170 en HP DM1, zijn nog te weinig specs van bekend, om er een oordeel over te vellen..

Ik geil dus wel op klein formaatje icm een 1366x768 resolutie... Weet niet of jij dat ook perse wilt?
Misschien heb je wel genoeg aan 'n 1024x600 schermpje en ja dan gaat de netbookmarkt weer stukje open O-)

• SvMp
  • Niet online
Ik heb nog even gekeken naar de Samsung netbooks. De N140 is niet al te duur en heeft een lange batterijduur.
Het witte exemplaar is echter nergens op voorraad. En het moet ook nog via een winkel die dodepixel-garantie biedt. Ik denk dat het toch uiteindelijk op de 1005HA-H uitdraait, al denk ik dat het scherm niet goed werkbaar is.

• breaky73
Ik heb een review geplaatst van de Medion Akoya Mini E1315 bij de pricewatch: http://tweakers.net/productreview/13940/medion-akoya-e1315.html

• Philflow
SvMp schreef op woensdag 16 september 2009 @ 01:16:
En het moet ook nog via een winkel die dodepixel-garantie biedt.
Iedere webshop heeft minimaal 7 dagen retourrecht. Een pixel garamtie is dan overbodig.
Ik denk dat het toch uiteindelijk op de 1005HA-H uitdraait, al denk ik dat het scherm niet goed werkbaar is.
Het scherm is prima werkbaar; met behulp van de tool Eeectl kun je de brightness namelijk zeer hoog instellen, waardoor reflecties overpowered worden. Dat heeft wel het nadeel dat je accuduur een uur naar beneden kan gaan.

• CLB
  • Niet online
SvMp schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:09:
Bij dode pixel moet ik dus kosten maken voor terugsturen en verzendkosten voor een ander exemplaar. Als de 2e ook manke pixels heeft, dan wordt het al met al erg duur. Kan ik net zo goed voor 29 euro die garantie afsluiten, voor een klein beetje meer ben ik wel van het gedoe af.

• SvMp
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:58:
[...]

Iedere webshop heeft minimaal 7 dagen retourrecht. Een pixel garamtie is dan overbodig.

[...]

Het scherm is prima werkbaar; met behulp van de tool Eeectl kun je de brightness namelijk zeer hoog instellen, waardoor reflecties overpowered worden. Dat heeft wel het nadeel dat je accuduur een uur naar beneden kan gaan.
Toch lees ik in reviews dat het onderweg niet lekker werkt.
De belangrijkste lokaties zijn buitenshuis, de trein, de auto en vakantieverblijf.
Auto en vakantieverblijf zullen veel minder vaak voor komen dan buitenshuis en de trein. En juist daar gaat het volgens mij mis. Treinen zijn in Nederland zeer fel verlicht binnen, volgens mij gaat dat niet goed. En dat geldt volgens mij voor alle glossy schermen.

Er zijn enorm veel netbooks, de markt is overvol. Ik ben uren zoet geweest met het lezen van reviews en dan heb ik ze vast nog niet eens allemaal gezien. De keuze is gewoon enorm.
En ondanks dat is er geen enkel netbook dat in alle opzichten echt mobiel is: >10 uren accu, geen storende glans, bluetooth, wifi, 10" of kleiner.
Ik hoef zelf niet eens meer te knippen en te plakken :P
Daar komt nog bij: Ik heb ook even gesearcht op dodepixels op dit forum en het staat vol met topics en bad scenario's.

[ Voor 29% gewijzigd door SvMp op 16-09-2009 11:47 ]

• CLB
  • Niet online
Beperk je eerst is tot de resolutie... Wil je hoger dan de standaard 1024x600 resolutie... Zoja dan wordt heel je keuzelijst al 'n stuk beperkter.. Mocht dat niet zo zijn... Haha succes =p

• Philflow
SvMp schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:42:
[...]
Dat zijn mensen die zonder Eeectl werken.

• SvMp
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:19:
Beperk je eerst is tot de resolutie... Wil je hoger dan de standaard 1024x600 resolutie... Zoja dan wordt heel je keuzelijst al 'n stuk beperkter.. Mocht dat niet zo zijn... Haha succes =p
Ik neem aan dat dit in reactie op mijn posts is. Ik heb nergens iets over resolutie gezegd. 1024x600 is prima. Doet niets af aan portabiliteit. Juist als je niet thuis bent, heb je vooral informatievoorziening (websites op internet) en toegang tot e-mail nodig. 1024x600 volstaat dan. De meest gelikte resoluties, kleuren en vloeiende HD-video's kan ik thuis op m'n dual core systeem met 22" tft wel zien.

[ Voor 11% gewijzigd door SvMp op 16-09-2009 12:23 ]

• Philflow
En ondanks dat is er geen enkel netbook dat in alle opzichten echt mobiel is: >10 uren accu, geen storende glans, bluetooth, wifi, 10" of kleiner.
De nieuwe Samsungs toch? gewoon ff wachten tot ze beschikbaar zijn.

• breaky73
[...]

De belangrijkste lokaties zijn buitenshuis, de trein, de auto en vakantieverblijf.
Auto en vakantieverblijf zullen veel minder vaak voor komen dan buitenshuis en de trein. En juist daar gaat het volgens mij mis. Treinen zijn in Nederland zeer fel verlicht binnen, volgens mij gaat dat niet goed. En dat geldt volgens mij voor alle glossy schermen.

Er zijn enorm veel netbooks, de markt is overvol. Ik ben uren zoet geweest met het lezen van reviews en dan heb ik ze vast nog niet eens allemaal gezien. De keuze is gewoon enorm.

[...]

Ik hoef zelf niet eens meer te knippen en te plakken :P
Daar komt nog bij: Ik heb ook even gesearcht op dodepixels op dit forum en het staat vol met topics en bad scenario's.
Mijn nieuwe netbookje/thin-and-light heeft ook zo'n super glans scherm. Er valt bijna geen ontkomen aan. Toch moet ik zeggen dat het me meevalt. Ik heb buiten zitten werken en nu zit ik in ruimte waar veel felle spots hangen. Dat komt eigenlijk niet zozeer door de helderheid van het scherm maar meer omdat als ik recht voor de netbook zit het meeste invallende licht toch zelf wel afblok.

Als je op zoek bent naar +/-10' + wifi + bluetooth + 10 uur batterij tijd dan kun je beter wachten op de MID's gebaseerd op ARM processoren. :)

• CLB
  • Niet online
SvMp schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:22:
[...]

Ik neem aan dat dit in reactie op mijn posts is. Ik heb nergens iets over resolutie gezegd. 1024x600 is prima. Doet niets af aan portabiliteit. Juist als je niet thuis bent, heb je vooral informatievoorziening (websites op internet) en toegang tot e-mail nodig. 1024x600 volstaat dan. De meest gelikte resoluties, kleuren en vloeiende HD-video's kan ik thuis op m'n dual core systeem met 22" tft wel zien.
En dat is jammer.. Zelf wil ik 1366x768 reso'tje en dan zijn alle netbooks nog wel uit te zoeken..
Bij 'jouw' resolutie is 't aanbod een heel stuk groter en dus moeilijker om 'n keuze te maken =)

Verwijderd

Ik ben ook al weken aant zoeken en ondertussen wel gaar. Ik was wel gecharmeerd van de nc10, die heb ik even in huis gehad, maar die vond ik toch te prijzig. Ik zie bij notebook.nl de Asus eee 1005HA-M voor 281 euro, die lijkt me wel aardig Mijn primaire criteria zijn geld en accuduur, verder kleur perse zwart en mat scherm. Jammer dat er zoveel glossy schermen komen.
Iemand nog alternatieven / argument waarom die 1005ha-m niet ok is?

• SvMp
  • Niet online
@JeanC: Geen bluetooth. Volgens de site van Informatique geen sleeve meegeleverd dus als je de laptop meeneemt onderweg moet je nog een losse sleeve kopen.

[ Voor 74% gewijzigd door SvMp op 16-09-2009 18:18 ]

• Philflow
Buetooth kost 2 euro incl. verzenden
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866

Verwijderd

Hoi,

Ik zoek een klein laptopje, een netbook.
Er is zoveel keuze, zoveel reviews gelezen, zoveel informatie, ik kom er niet uit. Hopelijk kunnen jullie mij de goede kant opsturen.

Ik zoek een netbook die voldoet aan de volgende eisen:
- Tot maximaal €350,-
- Windows
- Uitbreidbaar RAM naar 2 gb
- Schermgrootte rond de 10 - 11 inch.
- Accuduur +/- 5 uur

Ik gebruik de laptop als student voor school. Ik wil er dus gewoon snel mee kunnen werken op office 2007, even een website openen, email lezen, bestandjes uploaden naar blackboard etc. Ik hoef dus geen (HD) films te bekijken, (Hi-End) games te kunnen spelen, etc. Wel vind ik het belangrijk dat ik altijd nog de mogelijkheid heb om het RAM uit te kunnen breiden naar 2gb. Ook moet het toetsenbord wel redelijk hanteerbaar zijn.

Ik zat zelf te denken aan een Acer Aspire One D250-BTK.

Ik hoop op jullie suggesties.

gr,
Robbert

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 14:11 ]

• SvMp
  • Niet online
@robertosxs: Asus EeePC 1000HA-M.
pricewatch: Asus Eee PC 1005HA-M Wit (ook in andere kleuren te krijgen)
Voldoet aan al je eisen. Haalt de 5 uur accutijd met gemak.
Zelfs als je er een 2 GB SO-DIMM bijkoopt, zit je nog ver beneden de 350 euro.

Verwijderd

Dank je.
Ik twijfel nu erg tussen de Acer Aspire One D250-BTK en de Asus Eee PC 1005HA-M (zwart).
Weet iemand het verschil hiertussen? Het enigste verschil wat ik kan vinden is dat de Acer Bluetooth heeft en de Asus niet maar dat vind ik niet zo erg.

Iemand ervaring met de Acer en/of Asus? Welke werkt makkelijker (toetsenbord)? Nog prestatieverschil? De Asus heeft een N270 533 Mhz en de Acer een N280 667 Mhz.
Merkbaar verschil?

Bedankt alvast.

• CLB
  • Niet online
Zijn nagenoeg gewoon dezelfde laptopjes uit dezelfde welbekende 'hmm weer een standaard netbook box'

• SvMp
  • Niet online
In de Acer zit bluetooth, in de Asus EeePC 1005HA-M niet.
De Asus die is zo goedkoop dat je die 2 GB er gelijk bij kan kopen.
Ik vraag me af in hoeverre je met die Acer je 5 uur accuduur haalt, met de EeePC heb je een ruime marge.
Uit benchmarks blijkt het verschil tussen de Atom N270 en Atom N280 marginaal.
Verdere overwegingen zijn een kwestie van smaak.

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:37:
Dank je.
Ik twijfel nu erg tussen de Acer Aspire One D250-BTK en de Asus Eee PC 1005HA-M (zwart).
Asus heeft een mat scherm, Acer een glimmend. Verder zie notebookjournal.de voor reviews.

PS. 2GB heeft geen enkele zin onder Windows XP. Je kunt het zelfs beter niet doen omdat het de slaapstand trager maakt en de overklok functie uitschakelt (sommige modellen).

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 17-09-2009 18:19 ]

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Ik zoek een laptop voor mn college waar ik ook een beetje mee kan gamen als dat nodig is (zodat ik niet me hele pc hoef mee te spelen naar mn maten bijv.)

Ik kwam uit op de Samsung R620 T4200 uit, ligt ook nog binnen mijn budget en heb goeie ervaringen met Samsung laptops.

Is dit iets?

• Philflow
Tip 1: zoek eerst het goede topic.
Tip 2: geef een link naar de specs zodat mensen het niet hoeven te gaan opzoeken voor jou.

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Wat is wel het goeie topic?

Specs: http://samsung.icecat.biz...20-FS04NL/R620-FS04NL.htm

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De term Netbook is soms discutabel, maar het lijkt me vrij duidelijk dat een 16" surfplank geen netbook is ;)

Eerst ging het tot 11" in dit topic maar dat is al aangepast omdat de grens nogal vaag is, maar 16" is gewoon groot.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 17-09-2009 19:20 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
Hallo,

Mijn broer moet een laptop hebben voor zijn handleiding, nou is het alleen nodig voor het maken van aantekeningen en gewoon tekstverwerken.

Eisen:

- Tussen de 10 - 12 inch, liever geen 10 inch dat is hem iets te klein
- Accuduur op zijn minst 5 uur
- Goedkoop, budget is zo'n 350 - 400 euro max.

Ik heb zelf al beetje rond gezocht en kwam uit op een Asus EEE PC 1101HA.
Iemand anders nog ideeën?

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Marzman schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:19:
[...]
De term Netbook is soms discutabel, maar het lijkt me vrij duidelijk dat een 16" surfplank geen netbook is ;)

Eerst ging het tot 11" in dit topic maar dat is al aangepast omdat de grens nogal vaag is, maar 16" is gewoon groot.
Zucht, ik lees ook gewoon het algemene notebook topic...

Ik surf ff verder op me 16' surfplank... |:( 8)7

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 15:56
GrandDestroyer schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:27:
Hallo,

Mijn broer moet een laptop hebben voor zijn handleiding, nou is het alleen nodig voor het maken van aantekeningen en gewoon tekstverwerken.

Eisen:

acer 1810 11,6"
acer 751 11,6"
packard bell dot 200 11,6"
hp dv 2 serie 12"
hp dm 1 (is nog niet gereleased)
samsung nc 20 12"

en er zijn er misschien nog wel meer

http://tweakers.net/price...Sort=desc&orderSpecId=359

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:21
Hallo,

Eisen:

1101HA is wel leuk kwa formaat en resolutie, alleen het scherm :'( , de brightnes is veel te laag voor een glimmend scherm, totaal onbruikbaar in een beetje verlichte ruimte.

Dan zou ik liever een 1000HE oid pakken, redelijk gedateerd model intussen, maar wel mat scherm _/-\o_, en nagenoeg gelijke accuduur

• CLB
  • Niet online
eppo666 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:35:
acer 1810 11,6"
acer 751 11,6"
packard bell dot 200 11,6"
hp dv 2 serie 12"
hp dm 1 (is nog niet gereleased)
samsung nc 20 12"
De Acer 1810T, de HP DV2 serie, de HP Pavilion DM1 en de Samsung NC20 zijn allemaal te duur ;)

Tevens mag je de Samsung N510 dan niet vergeten!
Je hebt dan ook nog de Samsung X120 en X170.. 11,6" laptopjes met 1366x768 resolutie.. prijzen nog niet niet bekend!

• Philflow

Ik zou het zonde vinden om 365 euro neer te leggen voor een zeer beperkt netbook met zwakke Z520 processor en dof scherm. Eigenlijk is 365 veel te veel imo.

Voor 450 eur heb je een Acer 1810T met:
-Vista & Windows 7
-SU3500 (2x zo sterk als Z520)
-Intel 4500 (tig keer sterker dan GMA 500)
-HDMI
-feller scherm
-mogelijkheid voor 4GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 17-09-2009 19:50 ]

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
Ik weet ook dat het beter is maar het budget is een beetje het probleem ;) We zullen het nog even over hebben, ik zou ook liever 1810T hebben...

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:50:
[...]

Ik zou het zonde vinden om 365 euro neer te leggen voor een zeer beperkt netbook met zwakke Z520 processor en dof scherm. Eigenlijk is 365 veel te veel imo.

Voor 450 eur heb je een Acer 1810T met:
-Vista & Windows 7
-SU3500 (2x zo sterk als Z520)
-Intel 4500 (tig keer sterker dan GMA 500)
-HDMI
-feller scherm
-mogelijkheid voor 4GB.
Ik zit hier ook een beetje mee, heb toch besloten om een 11,6 inch te nemen, werkt net even lekkerder.
En ook ik weet dat de 1810T beter is, maar het blijft een laptop voor erbij, zware applicaties draai ik niet.

Daarom twijfel ik dus tussen de aspire 751 en de 1101HA.
Of zijn er andere netbooks die ook voldoen aan:
-11.6 inch
-min 5 uur batterij
-windows
-max budget €380,-
-uitbreidbaar naar 2gb

Ik hoef dus geen zware applicaties te draaien.

Alvast bedankt. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:06:
[...]

Ik zit hier ook een beetje mee, heb toch besloten om een 11,6 inch te nemen, werkt net even lekkerder.
En ook ik weet dat de 1810T beter is, maar het blijft een laptop voor erbij, zware applicaties draai ik niet.

Daarom twijfel ik dus tussen de aspire 751 en de 1101HA.
-11.6 inch
-min 5 uur batterij
-windows
-max budget €380,-
-uitbreidbaar naar 2gb

Ik hoef dus geen zware applicaties te draaien.

Alvast bedankt. ;)
Dude ik ging opzoek naar een laptop voor je. Vond ik wat je misschien leuk vond is het de aspire 751 8)7 . Volgens mij zijn dat jouw enige opties. Tenzij zwart en wit ook een keuze is.

• SvMp
  • Niet online
CrashOverDrive schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:36:
[...]

Dan zou ik liever een 1000HE oid pakken, redelijk gedateerd model intussen, maar wel mat scherm _/-\o_, en nagenoeg gelijke accuduur
Dat advies komt vaker in topics voorbij, maar deze is bijna nergens meer te koop.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wellicht niet voor iedereen, maar als ergens een Makro pas van kan krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/e5g13a.jpg
Niet duur en goede specs behalve de kleine HD.

Helaas wel alleen in Dordrecht tot 21 september. (Wel naar de inc BTW prijs kijken ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 17-09-2009 22:23 ]

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:06:
Alvast bedankt. ;)
Uhm beetje zelf zoeken kan geen kwaad denk? We zijn hier geen helpdeskje ;)
Je hebt oa nog een Medion Akoya van 11,6" pricewatch: Medion Akoya E1315 een Packard Bell
pricewatch: Packard Bell dot m.NL/200 Zwart en nog een andere ugly ass Packard Bell: pricewatch: Packard Bell dot m/a.NL/202 Rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Megamind schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:22:
Wellicht niet voor iedereen, maar als ergens een Makro pas van kan krijgen:
Niet duur en goede specs behalve de kleine HD.
Helaas wel alleen in Dordrecht tot 21 september. (Wel naar de inc BTW prijs kijken ;))
Kijk dat is nou eens een leuke prijs. Een basic netbook zou eigenlijk 200 moeten kosten. Meer vind ik ze niet echt waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 18-09-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:20
Philflow schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:03:
[...]

Kijk dat is nou eens een leuke prijs. Een basic netbook zou eigenlijk 200 moeten kosten. Meer vind ik ze niet echt waard.
http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/19/thema4/index.asp

Alleen was deze wel binnen een half uurtje uitverkocht ;-) (op de 15-de)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Hoe lang gaat die batterij van die makro aanbieding eigenlijk mee

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gebeld met notebookshop.nl, de Asus eeepc 1005ha-m heeft *geen* mat scherm.
Ik werd doorverwezen naar deze link http://www.informatique.n...m=prd&a=662048&spcall=yes en daar kun je bij de produkteigenschappen inderdaad zien staan: Mat scherm Nee

Bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:06:
Ik heb net gebeld met notebookshop.nl, de Asus eeepc 1005ha-m heeft *geen* mat scherm.
Ik werd doorverwezen naar deze link http://www.informatique.n...m=prd&a=662048&spcall=yes en daar kun je bij de produkteigenschappen inderdaad zien staan: Mat scherm Nee
Veel gemaakte fout. 1005HA-M heeft wel een mat scherm. Zie het Eee topic:
[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 18-09-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:06:

Bummer.
Als je dat jammer vindt dan heb je de 1005ha-h als alternatief. 5 tientjes duurder maar wel veel beter.
Ik ga straks bij Informatique wat netbooks bewonderen. Ik kom er via topics en pics op internet niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Philflow
Nog een keer gebeld, het misverstand is aldus vorlgens de meneer daar.
Er zijn 3 types schermen:
1. glossy noemt Asus zelf 'colorshine',
2. een 'gewoon' scherm, niet spiegelend maar ook niet echt 'mat', en dat is de 1005ha-m
3. dan nog een, die is nog een tint donkerder, de 'echte matte' dus.

@SvMp, in het Eee topic staat juist dat de -H glossy is.
Gooi het maar in m'n pet. Als jij straks by informatique geweest bent kun je vast meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En 'gewoon' scherm en een mat scherm =s Jaja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:52
Heeft er hier iemand ervaringen met de Samsung N140?
http://www.laptopshop.nl/...ng-n140-ka01nl-zwart.html

Ik heb mijn oog op deze netbook laten vallen vanwege het comfortabele toetsenbord, het matte scherm en de lange accuduur.

Misschien heeft er iemand alternatieven met bovenstaande eigenschappen en voor ongeveer dezelfde (of lager natuurlijk) prijs...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:07:
@Philflow
Nog een keer gebeld, het misverstand is aldus vorlgens de meneer daar.
Er zijn 3 types schermen:
1. glossy noemt Asus zelf 'colorshine',
2. een 'gewoon' scherm, niet spiegelend maar ook niet echt 'mat', en dat is de 1005ha-m
3. dan nog een, die is nog een tint donkerder, de 'echte matte' dus.
Complete onzin imo. Ik heb de 1005ha-m zelf gezien, is gewoon volledig mat. Klinkt als een verkoper die toch z'n gelijk wil halen. Dat type 3 bestaat niet voor de 1005.
ejsp schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:47:
Heeft er hier iemand ervaringen met de Samsung N140?
http://www.laptopshop.nl/...ng-n140-ka01nl-zwart.html
Misschien heeft er iemand alternatieven met bovenstaande eigenschappen en voor ongeveer dezelfde (of lager natuurlijk) prijs...?
10" Mat scherm met 11 uur accu? Die zijn er niet voor zover ik weet. Of je moet een netbook nemen met een 9 cel accu erbij (ebay).
SvMp schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:22:
[...]
Ik neem aan dat dit in reactie op mijn posts is. Ik heb nergens iets over resolutie gezegd. 1024x600 is prima.
Bovenstaande Samsung lijkt me echt iets voor jou.

[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 18-09-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:52
Philflow schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:11:
10" Mat scherm met 11 uur accu? Die zijn er niet voor zover ik weet. Of je moet een netbook nemen met een 9 cel accu erbij (ebay).
Nouja, 11 uur hoeft natuurlijk ook niet persé, maar wel minimaal 7 of 8 uur.
Heb nu mijn oog laten vallen op de Asus EEE 1005HA-H
http://www.laptopshop.nl/...ee-pc-1005ha-h-zwart.html

Deze heeft een 'anti-glare' scherm. Heeft iemand hier praktijkervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Er zijn verschillende 'matte laptopschermen' topics op GoT, heb 't zelf ook, wil nooit een glare scherm meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ejsp schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:34:
[...]

Nouja, 11 uur hoeft natuurlijk ook niet persé, maar wel minimaal 7 of 8 uur.
Heb nu mijn oog laten vallen op de Asus EEE 1005HA-H
http://www.laptopshop.nl/...ee-pc-1005ha-h-zwart.html

Deze heeft een 'anti-glare' scherm. Heeft iemand hier praktijkervaring mee?
De 1005HA-H heeft een glossy scherm. Oftewel glimmend. Oftewel glanzend. Oftewel glare. A.k.a. spiegel ;)

En ja zoals wel vaker hebben de shops het weer fout. Zie het Eee topic voor bewijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 18-09-2009 23:21 ]

• BB333
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben ook van plan om een netbook te kopen en mijn oog is gevallen op de Asus N10JH-HV001E. Ik ben van plan om er een extra accu bij te kopen van 9 cell op Ebay omdat ik graag een accutijd van rond de 10uur wil. Nu heb ik 2 vragen:
- Is de Asus N10JH-HV001E een goede aankoop of is het beter om te wachten op bijvoorbeeld de Samsung X120 of iets anders. Ik wil namelijk een niet al te groot scherm en ik wil goede graphics voor een netbook, zodat ik bijvoorbeeld als ik niks te doen heb Pro Evolution Soccer kan spelen. Is het slim om dan deze netbook te kopen of nog een maandje te wachten. (Op welke netbook? Zijn er grafisch relatief hoogwaardige netbooks in aantocht?)
- Nu heb ik ook nog een algemene vraag. Ik ben van plan om bij netbooks met een accutijd minder dan 8uur een alternatieve accu bij te kopen. Nu kun je op Ebay voor ongeveer 50 euro voor bijna elke netbook wel een accu kopen met meer cellen en meer Mah. Is dit goede kwaliteit, of kan dit schade aanbrengen aan de netbook? Is het verstandig om dus alleen accu's van Asus (of welk merk dan ook) zelf te gebruiken? Ik wil namlelijk dat de extra accu op geen enkele manier schade aanricht aan de netbook (ontploffingsgevaar e.d. Ik heb namelijk weinig ervaring met accu's voor netbooks op Ebay).

Alvast bedankt voor de reacties.

• CLB
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken naar de ION based netbooks, staat gelijk aan 'n nVidia GO9400..
Momenteel is de [Ervaringen] Samsung N510 erg bekend.. Nadeeltje is de Atom CPU.. :) (heeft de Asus ook)
En accu's op eBay heb je in tig verschillende soorten, van goed werkende tot brakke.. kun je niet op voorhand zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 19-09-2009 15:03 ]

• Philflow
@ BB333, over het algemeen worden er prima accu's verkocht op Ebay, goed de feedback controleren. Mocht je toevallig een slechte treffen dan zal die minder lang mee gaan, hij zal geen schade berokkenen. Maar je kunt net zo goed een slechte treffen als standaard accu in de N10.

Waar haal je trouwens vandaan dat de N10J 10 uur zal halen op een 9 cell? Dat lijkt me namelijk uitgesloten met een Nvidia G105M.

En hou er ook rekening mee dat je voor 465 eur een Acer 1810T hebt. OK iets mindere GPU, maar de rest van de specs zijn vele malen beter. En je krijgt er ook nog eens Windows 7 bij.

Edit: aha switchable graphics.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 19-09-2009 15:08 ]

• BB333
  • Laatst online: 25-11-2024
Bedankt voor de reacties. Ik volg het Samsung N510 topic ook al een tijdje in combinatie met andere ION topic's, maar dan kom ik toch tot de conclusie dat ION niet brengt wat het zou moeten brengen. Het presteert onder maats wordt verteld. Ook vind ik 10" denk ik toch iets handzamer dan rond de 12". De Point of View Mobbi ION is dan wel interessant maar daar ik bar weinig over bekend terwijl hij toch al een poos uit is. Maar het zit er allemaal net tussenin. De Acer 1810T is ook interessant maar de Intel 4500 brengt niet wat ik wil, de processor is daarentegen wel weer in verhouding goed. Een netbook met een redelijke processor en een redelijke videokaart moet het dus zijn, waar daar wacht denk ik iedereen op. Is er dan ook iets in het vizier om op te wachten? Anders lijkt mij toch de Asus N10JH de beste oplossing.

• Philflow
Ik ben benieuwd naar in-game benchmarks. Wat is sneller: Atom N270 + ION tegen een SU3500 + X4500 met 4GB Dual channel.

Zie hier Acer 1810T Half-Life 2 benchmarks
3GB stock speed 1024x768 max quality: 20.9fps
2GB 1.63GHz 1024x768 max quality: 24.2fps
Edit:
2GB 1.70GHz 1024x768 max quality: 25.2fps
2GB 1.75GHz 1024x768 max quality: 26.0fps

En dat is nog zonder Dual Channel. Ik moet nog zien dat een Atom/ION daar in de buurt komt.
BB333 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:15:
Is er dan ook iets in het vizier om op te wachten? Anders lijkt mij toch de Asus N10JH de beste oplossing.
DV2 met AMD 3450 zou nog kunnen. Ik neem aan dat er geen DM1 komt met AMD GPU.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 19-09-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet direct zo'n ding nodig en kan me dus veroorloven nog even te wachten. Ik ga er dan vanuit dat hoe langer je wacht, hoe meer je krijgt voor je geld. Alleen hoor ik wel van de verkopers dat matte schermen eruit gaan omdat glanzende schermen betere kleuren schijnen te geven. Alleen, zo'n glanzend scherm wil ik echt niet. Wat is nu wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:17:
Ik heb nog niet direct zo'n ding nodig en kan me dus veroorloven nog even te wachten. Ik ga er dan vanuit dat hoe langer je wacht, hoe meer je krijgt voor je geld. Alleen hoor ik wel van de verkopers dat matte schermen eruit gaan omdat glanzende schermen betere kleuren schijnen te geven. Alleen, zo'n glanzend scherm wil ik echt niet. Wat is nu wijsheid?
Asus 1005HA-M, Samsung N510 en N140, MSI Wind U120 hebben matte schermen. Dit jaar is er dus nog genoeg keus.

Samsung is overigens terug gegaan naar mat, er is dus best een grote kans dat er volgend jaar ook volop netbooks zijn met matte schermen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.