Toon posts:

Vista + RAID + updaten BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag Vista 64 bit op een RAID config zetten. Het lijkt tot nu toe een onmogelijke opgave. Ik zal het maar even laten bij het probleem waar ik nu mee zit.

Als ik Windows Vista opstart vanaf een DVD, kom ik niet verder dan het groen/blauw gekleurde scherm. Ik heb wel een muispointer, maar geen venster waarin ik aan moet geven op welke harddisk ik Vista wil zetten.
Eerder kreeg ik deze wel, maar toen lukte het me niet om de Vista duidelijk te maken dat ik het op een RAID wilde. Ik kreeg toen dus wel dat scherm waarin je aan moet geven waar je Vista wil installeren, maar kwam er niet voorbij. Nu komt het helemaal niet meer.
Ik denk dat het te maken heeft met een BIOS update die ik heb uitgeveord omdat het maar niet wilde werken, sindsdien hem ik dit probleem. Het rara is (en daarom heb ik dit topic in deze rubriek gezet), dat ik Asus update nu helemaal niet meer kan gebruiken. Als ik het wil installeren zegt ie dat ik geen Asus mobo heb. Voor alle duidelijkheid: het systeem werkt verder ok (heb nu XP), maar blijkbaar is er toch iets misgegaan met het updaten.
Wat kan ik doen om het mobo weer goed te krijgen? Ik heb helaas geen floppydrive.
Wat kan ik doen om Vista eindelijk eens op een RAID 0 te kijgen?

Mobo: Asus a8n SLI SE. Harddisks: 2x Raptor 74 Gb, 1x WD 500 GB. Vista die ik steeds probeer: 64 bit Ultimate, NL versie.

BedankT!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
En als je de 32bit versie probeert?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Heb je de benodigde drivers ge-slipstreamed in je Vista DVD?
Ik ben geen Vista kenner, maar zelf heb ik deze week nog 10 euro geinvesteerd voor een floppy drive. Blijft toch een handig ding voor dit soort gelegenheden.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Mentox: Heb ik niet, en ik wil eigenlijk alleen de 64 bit versie, anders kan ik beter XP houden!
Medijack: Niets gesliptstreamed, bij Vista kun je de drivers laden in het menuutje waar je de harddisk/partitie kan aangeven waarop je Vista wil. Maar, dat menuutje krijg ik dus niet.... En floppy.. ik vind het echt onzin om een floppydrive te kopen (ook als is het goedkoop) voor eenmalig gebruik... (en ik heb nul garantie of het dan wel allemaal lukt)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk eerst eens tijdens de boot welke BIOS-versie is geïnstalleerd, kijk of dit de juiste en laatste versie is en ook of de laatste versie van de live-update op je PC staat. Herinstalleer desnoods dit programma.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 03-06-2007 23:20 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan: ik heb nu de laatste versie. Het BIOS update programma wil niet meer installeren, ik krijg een melding dat ik geen Asus moederbord heb, dus ik kan niet downgraden of opnieuw de laatse BIOS versie installeren..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 12:39 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je hebt toch wél een RAID-ARRAY aangemaakt voordat je probeerde Vista te installeren.

ARME AOW’er

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:50:En floppy.. ik vind het echt onzin om een floppydrive te kopen (ook als is het goedkoop) voor eenmalig gebruik... (en ik heb nul garantie of het dan wel allemaal lukt)
4,95 € is niks vergeleken met de 495 € van Vista Ultimate :P

Maar ik heb nieuws voor je : Vista vindt USB Sticks ook leuk hoor ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
@ Guardian: yes..
@ Nero: USB stick? Hoe doe ik dat dan?

Verwijderd

ik heb dit ook gebropeerd en mij is het wel gelukt! Ik heb het voor elkaar gekregen op een P5W DH Deluxe.

Eerst in de bios raid enz. aanklikken, dan in de post ctrl + i Dan kan ik een raid gebeure aanmaken. Als dit gedaan is pomp ik die cd erin vista start op en dan moet ik kiezen op welke hdd ik dit wil, er staat er dan maar 1 dat is er een van 478Gb (2x250Gb spinpoint). Dan ff in 10 minuutjes instaleren en klaar is Bob :P

Ik weet niet of jij dit ook op je mobo kan instellen? Ik denk ik leg even uit hoe ik het heb gedaan, misschien helpt het je ;) in iedergeval suc6

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 19:30 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dan is de volgende vraag, en die was te verwachten, heb je de ARRAY bootable staan en als First Boot Device?

ARME AOW’er

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06-2025
Ik had dit zelfde probleem met een Asus P5B Deluxe. Het leek of hij niet verder ging met installeren en ik heb toen wel 5 minuten gewacht op het volgende scherm. Ineens ging het gewoon verder.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:23:
@ Guardian: yes..
@ Nero: USB stick? Hoe doe ik dat dan?
USB stick met de juiste drivers pakken, in dit voorbeeld de ICH6R drivers..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/195f4a84be3cb38cdbc13c42b58d0319/full.jpg

Bij dit scherm op load drivers klikken

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/92bceb0b3139f518fc6d2643fd99cc6e/full.jpg

Naar je stick toe (ok, hier floppy, maar dit is een VMware install)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/705802fedfc1f82a171342dbff7c3f4b/full.jpg

Kies de juiste versie die je moet hebben:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a05f27d5be411a716f3bd9c6ca1ce078/full.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Royer schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:29:
Ik had dit zelfde probleem met een Asus P5B Deluxe. Het leek of hij niet verder ging met installeren en ik heb toen wel 5 minuten gewacht op het volgende scherm. Ineens ging het gewoon verder.
Wat? oh, dat lkijkt mij de makkelijkste poging! Dat ga ik eerste even proberen. Ik heb inderdaad niet al te lang gewacht (miscshien een minuutje ofzo).

@Nizzle: Ik heb volgens mij hetzelfde gedaan als jij. Alleen dat ctrl+i niet (wat is dat?)
@Guardian: Hij staat wel als bootbable, maar weet niet of het first boot device is.. edit: Dat weet ik trouwens wel: dat is hij niet, dat is namelijk mijn dvd-brander (waarvan ik de Vista install oplaadt).
@Alt-92. Bedankt voor je uitgebreid uitleg. Het probleem is echter dat ik niet bij stap 2 kom! (zie topicstart).

Bedankt dus allemaal, ik ga eerst het idee van Royer proberen (gewoon lang wachten).
Pagina: 1