Geen native resolutie monitor2 met Catalyst 7.5 op X1950Pro

Pagina: 1
Acties:

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:46
Gisteren een update gedaan naar Catalyst 7.5 onder Windows Vista Ultimate 64bit.

Eindelijk CCC aan het werk, maar..... nu kan ik op mijn 2e monitor, een Samsung SyncMaster 940MW plotseling niet meer de native resolutie van 1440x900 draaien, maar maximaal 1280x800, anders gaat het beeld op zwart.
Mijn eerste monitor, SyncMaster 225BW draait gewoon op 1680x1050, geen probleem.

Wanneer ik de tweede monitor op een andere kaart aansluit, of onder een eerdere versie van Catalyst laat draaien, kan hij wel op 1440x900.

Iemand enig idee waar de schoen zou kunnen wringen? Alvast dank voor het meedenken.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk even het ATi topic door ik denk dat ze er net weer een hebbe nafgesloten, ik vermoed dan ook dat je die moet hebben. Daarin wordt dit probleem ook besproken en naar ik meen een work-a-round aangegeven.

Linkje: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 61

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:46
Ik heb de truc waarnaar je verwijst uitegeprobeerd, maar voor mij werkt het niet :(

Voor geinteresseerden hieronder de bedoelde work-around:
Probeer eens het volgende:
Open regedit.
Ga naar HKEY_CURRENT_CONFIG\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO\.
Daar in zoek je de sleutel dat lijk op "F61F3171" (kan best anders zijn, hiermee ga je moeten experimenteren).
Ga naar 0000\Monxxxxxxxxxxx.
Nu kan je DefaultSettings.XResolution veranderen naar 1440 en DefaultSettings.YResolution op 900.
Vuile truuk, ik weet het, maar als het werkt ... waarom niet.
Oplossing die momenteel WEL werkt bij mij, resolutie in CCC instellen op 1440x900, verversing op 75Hz!

Nu pakt ie hem wel.... :?

[ Voor 11% gewijzigd door DivxLover op 03-06-2007 21:46 ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 14:07

Pubbert

random gestoord

Ik heb hetzelfde probleem, met mijn dubbele mirai 19inch TFTs, deze kunnen echter geen 75hz aan.

Heb het probleem al naar ATi gesubmit... wel slordig dit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 14:07

Pubbert

random gestoord

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝