Panasonic plasma met dvd/audio

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 19:13

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Ik ben van plan om de 42PV70 te gaan kopen, maar ik zoek daarbij ook gelijk een nieuw audio met dvd systeem.

Nu zag ik op de site van Panasonic de nieuwe SC-PT850 staan, dit is dus een home cinema systeem.

Ik zit eigenlijk met de volgende vragen:

- Heeft er iemand ervaring met panasonic dvd spelers en/of audio systemen? (zie link beneden)

- Ik zoek zowel iets wat goed is voor het afspelen van dvd's, maar ook gewoon audio cd's. Dus het moet niet alleen goed klinken als je films aan het bekijken bent.(iemand die een panasonic audio systeem heeft kan hier misschien wat over zeggen)

- Ik vraag mij af hoe het zit met het upscalen van gewone dvd's. Als ik nou een gewone dvd in deze panasonic speler stop, dan zal hij het niet upscalen. Ik had begrepen dat als ik een gewone dvd in bijvoorbeeld een Xbox360 stop, dan wordt deze wel geupscaled. Wat zijn de ervaringen hiermee?

Of zie ik het verkeerd en kan deze panasonic speler ook upscalen?

Dit is de link: http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3944|633|632|601|4|1

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik vermoed dat ie wel kan upscalen maar zeker weet ik dat ook niet.
"- 1080p High Definition beeldverwerking
- HDMI aansluiting"

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Philflow schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:02:
Ik vermoed dat ie wel kan upscalen maar zeker weet ik dat ook niet.
"- 1080p High Definition beeldverwerking
- HDMI aansluiting"
Ja exact, dat zag ik ook staan, maar hoe exact dat upscalen in zijn werk gaat, dat weet ik niet.

Ik had van iemand gehoord dat de xbox360 automatisch je gewone dvd's upscaled, het zou mooi zijn als deze speler dat ook doet :9

Verwijderd

Ik heb sinds kort de SC-PT850. Hij bevalt erg goed. Ik heb echter niet zoveel vergelijkingsmateriaal en bovendien is eea ook erg persoonlijk, denk ik.

Ik heb gisteren War of the Worlds live gekeken en geluisterd in surround en dat vond ik echt fantastisch mooi!

De speler kan inderdaad upscalen. Je stelt dat zelf in. Ik ben daar nog een beetje mee aan het spelen. Ik heb een 50PV70 HD Ready tv, dus upscalen naar 1080p of 1080i lijkt me nutteloos, de tv moet dat dan weer downscalen (correct me if I'm wrong). Verder heb je nog de keus voor 720p, 5xxi en 5xxp. of er ook een auto-optie bestaat durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen.

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:55:
Ik heb sinds kort de SC-PT850. Hij bevalt erg goed. Ik heb echter niet zoveel vergelijkingsmateriaal en bovendien is eea ook erg persoonlijk, denk ik.

Ik heb gisteren War of the Worlds live gekeken en geluisterd in surround en dat vond ik echt fantastisch mooi!

De speler kan inderdaad upscalen. Je stelt dat zelf in. Ik ben daar nog een beetje mee aan het spelen. Ik heb een 50PV70 HD Ready tv, dus upscalen naar 1080p of 1080i lijkt me nutteloos, de tv moet dat dan weer downscalen (correct me if I'm wrong). Verder heb je nog de keus voor 720p, 5xxi en 5xxp. of er ook een auto-optie bestaat durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen.
Hey dat is interessant. Maar wat ik ook graag wil weten: hoe bevalt het geluid als je gewoon een cd'tje erin stopt?

Dat is wel heel relaxed dat je kan upscalen met die speler, hoe zien die gewone dvdtjes eruit? Was die War of the worlds een gewone dvd?

Als je hem op 720 zet, dan zou het goed moeten zijn, right? Dat is het maximaal haalbaren voor die HD ready, toch ?

Verwijderd

Ik vind een gewoon cd-tje goed genoeg om mijn hifi-set van sony naar de slaapkamer te verplaatsen.
Die DVD van WotW is een gewone dvd. Die ziet er dus goed uit, ook andere dvd's zien er goed uit, maar ik heb ook wel dvd's erin gehad die puinhoop zijn (sowieso de dribbels, assepoesters etc van de kinderen zijn vreselijk - al went ook dat na even kijken wel weer). Kennelijk verschilt de kwaliteit ook erg per dvd...

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:51:
Ik vind een gewoon cd-tje goed genoeg om mijn hifi-set van sony naar de slaapkamer te verplaatsen.
Die DVD van WotW is een gewone dvd. Die ziet er dus goed uit, ook andere dvd's zien er goed uit, maar ik heb ook wel dvd's erin gehad die puinhoop zijn (sowieso de dribbels, assepoesters etc van de kinderen zijn vreselijk - al went ook dat na even kijken wel weer). Kennelijk verschilt de kwaliteit ook erg per dvd...
Kan je die dvd speler instellen op 1080i ?

Ik heb even wat reviews van vorige versies van panasonic gelezen op http://www.homecinemachoice.com/ en panasonic komt steeds behoorlijk goed uit de bus met hun cinema sets. De versie die jij nu hebt staat er nog niet tussen, maar ik neem aan dat de review hetzelfde beeld zal schetsen.

Waar heb jij hem eigenlijk gekocht, want ik zou hem opzich wel willen zien voordat ik hem koop. Heb je geen fototjes van het geheel? Vooral die pilaren wil ik wel zien, die zijn meestal super lelijk, dus ik hoop dat deze een beetje mooi zijn :)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik zou het ff hier vragen (om het centraal te houden)

[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Nee dit staat er los van

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Verder nog mensen die iets zinvols kunnen zeggen over het upscalen van (panasonic) dvd-spelers, of die wat gezien (pics) hebben van de SC-PT850 ?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 08:02

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

moet ook nog een dvd speler die mijn pal dvd's kan upscalen tot 720/768 voor mijn panasonic plasma... zit te denken aan zo'n oppa... maar goed; eerst eens kijken hoe mijn oude toshiba sd220e 't doet op component :)

¯\_(ツ)_/¯

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
beschuitfluiter schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:43:
moet ook nog een dvd speler die mijn pal dvd's kan upscalen tot 720/768 voor mijn panasonic plasma... zit te denken aan zo'n oppa... maar goed; eerst eens kijken hoe mijn oude toshiba sd220e 't doet op component :)
Je zit te denken aan wat? een oppa? was da :P ?

Kan je sowieso niet beter upscalen naar 1080i ?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 08:02

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Xoverride schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:47:
[...]

Je zit te denken aan wat? een oppa? was da :P ?

Kan je sowieso niet beter upscalen naar 1080i ?
oppo bedoel ik haha... maar dat panasonic scherm doet maar 1024x768, dus 1080i is eerst upscalen met de dvd-speler om vervolgens te downscalen en dat schijnt ook niet de kwaliteit te bevorderen... of zie ik dat verkeerd?

¯\_(ツ)_/¯

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
beschuitfluiter schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:04:
[...]

oppo bedoel ik haha... maar dat panasonic scherm doet maar 1024x768, dus 1080i is eerst upscalen met de dvd-speler om vervolgens te downscalen en dat schijnt ook niet de kwaliteit te bevorderen... of zie ik dat verkeerd?
oppo dus, ok ik zie net dat ze ook schermpjes maken (oppo.nl). beter dan panasonic ? O-)

Nou dat vraag ik me dus ook af. Ik hoorde van iemand dat dat juist niet uitmaakt(beter een zo goed mogelijk beeld aanbieden), maar hoe dat nou echt zit ?
Pagina: 1