Geen ping :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59
Ik heb met twee comps een netwerkje liggen.

1) realtek netwerkkaartje naar chello
. realtek netwerkkaartje (zelfde type) voor LAN
geinstalleerd:
. TCP/IP voor chello (internet werkt)
. TCP/IP voor LAN (noooo)
-----> 192.168.0.1
-----> 255.255.255.0
. Netbeui voor chello (weet ik niet nodig, maar omdat beide comps zelfde type netwerkkaartje hebben kan ik het verschil niet zien en heb ik m maar aan laten staan)
. Netbeui voor LAN

2) 3com 3c509b voor LAN
. TCP/IP
---->192.168.0.2
---->255.255.255.0
. Netbeui

Beide kaarten zien zichzelf wel (ping localhost (=127.0.0.1) en ping zn eigen ip doet ie bij allebij wel gewoon). Een net diag test voor netbeui geeft geen verbinding. Ook in netwerk zien ze elkaar niet. Het vreemde is, voordat ik computer 2 naar een ander kamer verplaatste (van zolder naar 1e verdieping) en de kabel ipv opgerold nu via de plaats waar de cv en de wasmachine staan (hij loopt langs een (niet warm water) koperen buis van de cv) naar beneden, achter een paar grote gangvullende kasten langs in een andere kamer en daar aangesloten op comp 2.

Daarom: ik denk niet dat het gebeurd is, maar hoe zou je een kabelbreuk kunnen testen zonder die hele kabel er weer uit te halen en terug te brengen naar de winkel? kan je die doormeten? (kan wel met bnc.. heb ik ook nog wel kaartjes van liggen... isa welteverstaan en daar kan ik nix mee met een a7v voor comp 1.

eeeh t is een beetje lang verhaal geworden, (dat heb ik vaker..) maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt voor het lezen.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai je toevallig ook een firewall? Zo ja, kijk dan ff of je de Echo in ICMP geblokkerd hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
Heb ik.. maar ik heb die andere comp als trusted adress neergeplant, dus dat zou geen probleem mogen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kan zo'n testgevalletje zelf maken, heeft een vriend van me gedaan (broodrooster2).

Als je hem een mail stuurt helpt ie je wel:

jojalgra@mediaport.org

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
done.. alvast bedankt beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
Hm die methode die hij beschrijft kost als ik het zo lees ongeveer 2x zoveel tijd als de kabel toch maar weer helemaal loshalen en m opschool laten doormeten.. dus ik doe dat maar ff..

[edit]
kabeltester stond op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/111653 ...
Yessss. ik heb mn netwerk aan de praat. Zodra ik de kabel helemaal los had getrokken en m toen via de trap en door de deur heen had getrokken (ff testen..) werkte die!!! het lag niet aan cv of wasmachine, maar moet waarschijnlijk hebben gelegen aan een telefoonverbinding vlakbij de plaats (paar cm) waar hij door de muur heen ging!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTP.. STP, kijk of er ergens storing is he.
Anders de kabel verleggen.

Dat was toch het probleem :+
Pagina: 1