verschilt per tv. Men zegt dat component wat levendiger is, vga is daarentegen weer scherper. Sinds de spring update is het washed out effect van vga eigenlijk weg en ziet het er gewoon scherper en levendig uit. Ik ben zelfs bewust voor de vga gegaan (ook upscaling met dvd's). Mn oude xbox is nu aangesloten via component (720p en xbmc).pvtonger schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:43:
[...]
Ik heb geen kabel met VGA aansluiting, maar mijn TV heeft wel een VGA ingang.
Eigenlijk een goed idee, zo'n VGA kabel. Dan kan ik mijn oude XBox ook nog op de TV aangesloten laten via component![]()
De kwaliteit van VGA zal minder zijn dan component, neem ik aan.
damn, die van mij is gisteren ook overleden (nov 2006) tijdens een potje PES, ging net de corner nemen en toen:

met als gevolg

Ga ook maar eens MS bellen, misschien dat ik nu zo'n nieuwe krijg met de extra cooler
Net ff gebeld, duurt 15/25dagen. Maar wat een niveau daar zeg........... Is de klantenserice geoutsourced naar india ofzo...? Die gast sprak echt slecht NL. Ben zelf ook niet hier geboren maar dat verbaasde me echt. Moest 10x me serienr doorgeven, me adres 5x spellen..... Had toch wel iets meer verwacht van MS.
Maar nu to the piont, in wat voor doos kan je de 360 het beste doen? Lijkt mij dat de 360 er precies in moet passen omdat ie anders teveel gaat schuiven... Tips please...

met als gevolg

Ga ook maar eens MS bellen, misschien dat ik nu zo'n nieuwe krijg met de extra cooler
Net ff gebeld, duurt 15/25dagen. Maar wat een niveau daar zeg........... Is de klantenserice geoutsourced naar india ofzo...? Die gast sprak echt slecht NL. Ben zelf ook niet hier geboren maar dat verbaasde me echt. Moest 10x me serienr doorgeven, me adres 5x spellen..... Had toch wel iets meer verwacht van MS.
Maar nu to the piont, in wat voor doos kan je de 360 het beste doen? Lijkt mij dat de 360 er precies in moet passen omdat ie anders teveel gaat schuiven... Tips please...
[ Voor 43% gewijzigd door Flipm0de op 22-06-2007 14:26 ]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Iedereen die problemen heeft post ze hier, niemand die geen problemen heeft zegt dat hier, je krijgt en te verkeerd beeld nu.... (heb zelf ook 1 xbox nu bij de reparatie staan hoorGadgeteer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:28:
Zat zelf hard te denken om vandaag of morgen een 360 te gaan halen, na het lezen van deze berichten over reparaties begin ik wel heel hard te twijfelen.
Zulk soort berichten geven me nou niet bepaald vertrouwen en kunnen voor mij de keuze tussen XBOX 360 en PS3 toch nog beïnvloeden.
Al MS zo doorgaat, gaan ze straks nog een deel van hun voorsprong weggeven aan Sony. Mensen maken een bepaalde keuze maar als er dan (te) veel berichten verschijnen over defecte exemplaren kan zo'n keuze erg snel veranderen. Vooral als je dan nagaat dat het gros van de games gewoon op beide apparaten uitkomt. Weet iemand of er al zicht is op verbetering bij MS?
Iemand al flat out gespeeld? Vriend van me belde net dat ie hem in de winkel zag liggen.
Ik heb het gisteren nog gezegd maar daar reageert niemand op.. Typisch werkt dat tochm00n schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:09:
[...]
Iedereen die problemen heeft post ze hier, niemand die geen problemen heeft zegt dat hier, je krijgt en te verkeerd beeld nu....
Ik heb een pakket doos gehaald bij de postbank, dacht nummer 4. Hij is inderdaad een beetje groot. De ruimte dat overbleef opgevuld met oude kranten en voila!Flipm0de schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:00:toon volledige bericht
damn, die van mij is gisteren ook overleden (nov 2006) tijdens een potje PES, ging net de corner nemen en toen:
[afbeelding]
met als gevolg
[afbeelding]
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Het werkt ook de andere kant op, als er vrijwel geen problemen zijn, dan hoor je ook vrijwel niemand klagen.Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:37:
[...]
Ik heb het gisteren nog gezegd maar daar reageert niemand op.. Typisch werkt dat toch
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 6153
bummer ....Flipm0de schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:00:
damn, die van mij is gisteren ook overleden (nov 2006)
Reken er niet te hard opGa ook maar eens MS bellen, misschien dat ik nu zo'n nieuwe krijg met de extra cooler
Net ff gebeld, duurt 15/25dagen.
Join the club .... Heb het niveau van call center (en hun medewerkers) al in eerdere topics aangegeven, en ook klacht naar MS gestuurd ...Maar wat een niveau daar zeg........... ...... Die gast sprak echt slecht NL. ...... Had toch wel iets meer verwacht van MS.
Doos die iets groter is, opvullen met kranten/bubbeltjesplastic/karton/schuimplastic zodat ie schokvrij verstuurd kan worden...in wat voor doos kan je de 360 het beste doen?
En in het algemeen :
- hebben bedrijven zoals MS support uitgezet naar verschillende service-centers, die allemaal zijn ingehuurd, waardoor je verschillende kwaliteit krijgt: de call-center agents aan de lijn missen of ervaring, de juiste instructie, de nodige tact. Soms wordt je aangenaam verrast ...
- zou je volgens mij bij de eerste keer bellen al kunnen vragen om compensatie voor het niet kunnen gebruiken van Live, waarmee je dus een kaartje met 1 mnd extra Live krijgt. Of je wacht, zodat je, als het langer dan de door MS aangegeven reparatietermijn is, een game/controller of andere goodie krijgt en/of een maand extra Live - hangt volgens mij van de bereidwilligheid van de call-center agent ).
AH VET! Vorige week zaterdag nog met een maat over gehad dat er zo'n spel zou moeten zijn op de 360, en dan hoor ik nu opeens dat er een is! Remake van deel 2 las ik net. Maar toch, ik ga vanmiddag even kijken of ze hem hier hebben, en of ie het kopen waard is...Hoodlum77 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:27:
Iemand al flat out gespeeld? Vriend van me belde net dat ie hem in de winkel zag liggen.
&
Anoniem: 6153
Da's niet waar. Ik zie vaak genoeg mensen aangeven dat ze een (launch of later aangeschafte ) 360 hebben waar ze geen problemen mee hebben. Volgens mij heeft Phusebox dat ook wel eens geroepen, en komt hij er nu ook op terug ...m00n schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:09:
[...]
Iedereen die problemen heeft post ze hier, niemand die geen problemen heeft zegt dat hier, je krijgt en te verkeerd beeld nu.... (heb zelf ook 1 xbox nu bij de reparatie staan hoor. ) maar nog geen moment spijt van gehad en dat kan ik niet zeggen van me ps3....
Enne, als je van je PS3 af wil, voor een leuk prijsje neem ik wel over hoor ....
Ik had zonet tijdens het spelen van Saints Row ineens een paarse "gloed" rond alles op het beeld? Ook wat ruis (Alsof je de kabel van je TV wat stuk is).
Xbox uitgezet, kabels opnieuw aangesloten en het was weer opgelost, maar weet niet of het daar wel aan lag. Warmte kan het iig niet zijn (Stond nog maar 5 min aan).
Btw Flatout is een zeer vet spel
, maar moet even rustig aan doen met games kopen, heb er al 4 in een maand gehaald.
Xbox uitgezet, kabels opnieuw aangesloten en het was weer opgelost, maar weet niet of het daar wel aan lag. Warmte kan het iig niet zijn (Stond nog maar 5 min aan).
Btw Flatout is een zeer vet spel

Eurogames is er positief over:Weltschmerz schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:21:
[...]
AH VET! Vorige week zaterdag nog met een maat over gehad dat er zo'n spel zou moeten zijn op de 360, en dan hoor ik nu opeens dat er een is! Remake van deel 2 las ik net. Maar toch, ik ga vanmiddag even kijken of ze hem hier hebben, en of ie het kopen waard is...
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=78327
Heeft iemand hier een idee hoe je zonder xbox live de nieuwe spring update erop kunt zetten ? Ik gebruik de vga aansluiting en wil dus graag die nieuwe update erop hebben. Ben helaas geen lid van xbox live dus kan hem daar niet afhalen.
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Anoniem: 78868
Is dat altijd een teken dat hij je discs bekrast of dat er iets mis is met je disc-lezer? Ik heb dat namelijk al een paar keer gehad met Oblivion, dat hij opeens stopt en zegt "disc is unreadable". Aan de schijf is niets te zien (mag ook wel want hij is pas een week oud) maar waarom krijg ik dan die foutmelding? Is dat iets om je zorgen over te maken?ironx schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:30:
[...]
Ik kon het makkelijk herkennen omdat ik steeds vaker en vaker "Disc is unreadable" errors kreeg. Super als je een tijd Oblivion hebt gespeeld en vergeten bent om te saven. Zelfs bij Forza 2, nog geen dag oud kreeg ik ze al net voor dat ie wou gaan saven.
Je kan het ook met je Silver account doen.waterking schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:06:
Heeft iemand hier een idee hoe je zonder xbox live de nieuwe spring update erop kunt zetten ? Ik gebruik de vga aansluiting en wil dus graag die nieuwe update erop hebben. Ben helaas geen lid van xbox live dus kan hem daar niet afhalen.
Silver account ???
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
ja die heb je standaart bij je xbox 360waterking schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:32:
Silver account ???
je kan er ook demo's mee downloaden naar je console en veeeeeeeeel meeer
Ok, nice dus het is gewoon een kwestie van mijn xbox aan het internet koppelen ?amoi schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:36:
[...]
ja die heb je standaart bij je xbox 360
je kan er ook demo's mee downloaden naar je console en veeeeeeeeel meeer
Je kan met je Silver account bijna alles doen wat je met je Gold account kan doen, behalve online spelen. Je kan demo's downloaden, update's binnen halen en al die andere dingen.waterking schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:32:
Silver account ???
Gold account is eigenlijk alleen om online te kunnen spelen en soms komen de downloads eerder op gold dan op silver, maar scheelt meestal een week ofzo.
Dat klopt.Ok, nice dus het is gewoon een kwestie van mijn xbox aan het internet koppelen ?
[ Voor 11% gewijzigd door sekeroglan op 22-06-2007 18:43 ]
Heb je het ding uberhaupt wel? Heb je een handleiding? Lees hem eens? Voor de grap? Voor mij. Please.waterking schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:41:
[...]
Ok, nice dus het is gewoon een kwestie van mijn xbox aan het internet koppelen ?
* Armada gets some prozac
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Ik zou eerder voor een jointje gaan is toch vrijdagArmada schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:08:
[...]
Heb je het ding uberhaupt wel? Heb je een handleiding? Lees hem eens? Voor de grap? Voor mij. Please.
lol, ja en handleiding nee heb ik er niet bijgekregen (2de hands) maar hij is updated ! en de graphics zien er nu op mijn monitor een stuk voller uit !Armada schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:08:
[...]
Heb je het ding uberhaupt wel? Heb je een handleiding? Lees hem eens? Voor de grap? Voor mij. Please.
thnx voor de hulp mensen
vandaag in een winkel Guitar Hero II gespeeld; was aangenaam verrast door de verslavingsfactor
de kwaliteit van de controller was echter om te huilen zeg... productiekosten mochten zeker niet meer dan 2 euro zijn
de kwaliteit van de controller was echter om te huilen zeg... productiekosten mochten zeker niet meer dan 2 euro zijn
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hang je nu in de winkels uit, omdat je thuis geen xbox kan spelenPhusebox schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:47:
vandaag in een winkel Guitar Hero II gespeeld; was aangenaam verrast door de verslavingsfactor
jep... elke avond...sekeroglan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:49:
[...]
Hang je nu in de winkels uit, omdat je thuis geen xbox kan spelen
xbox360 rehab, we komen dan samen bij de mediamarkt met een praatgroepje van mensen wiens xbox360 in repair staat.
Zal wel heel druk zijn, zeker heel MM afgehuurd.Phusebox schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:53:
[...]
jep... elke avond...![]()
xbox360 rehab, we komen dan samen bij de mediamarkt met een praatgroepje van mensen wiens xbox360 in repair staat.
Er zaten en zitten nog steeds geen krassen op mijn discs, dus hij bekraste ze niet... En of je je er zorgen om moet maken: dat deed ik in het begin ook niet maar de laatste tijd was het gewoon niet leuk meer:Anoniem: 78868 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:11:
[...]
Is dat altijd een teken dat hij je discs bekrast of dat er iets mis is met je disc-lezer? Ik heb dat namelijk al een paar keer gehad met Oblivion, dat hij opeens stopt en zegt "disc is unreadable". Aan de schijf is niets te zien (mag ook wel want hij is pas een week oud) maar waarom krijg ik dan die foutmelding? Is dat iets om je zorgen over te maken?
Oblivion: achter elkaar disc unreadable meldingen, spraak dat niet meer synchroon liep met animaties en het spel haperde als een bezetene. Voor mij zelfs reden geweest om dat spel gewoon niet meer te spelen: het was onspeelbaar geworden
PGR3/Kameo: Na een tijdje spelen disc unreadable bij het laden.
Forza: na een race net voor het saven disc unreadable.
Ook vaak: als ik in een game zat en ik haalde het Dashboard naar voren (Guide-button) bevroor het Dasboard gedeelte na een tijdje. Kon drukken wat ik wilde, maar er gebeurde niks meer. Spel liep wel gewoon door op de achtergrond.
Maar ik zou eens opletten en naar het geluid van de DVD drive luisteren. Ik kon precies voorspellen waneer het weer eens zover was dat ik een "unreadable" melding kreeg.
De drive ging harder draaien en dan met stappen langzamer en langzamer tot je 'm niet meer hoorde (duurde in totaal ongeveeer 20/30 seconden). Vervolgens zwart beeld en kwam aan de rechterkant het dasboard opzetten met "disc unreadable" melding.
Vandaag trouwens al wel mijn "goedmakertje" van MS binnengekregen: Gears of War.
Alleen jammer dat het zo'n afgrijselijke "BUNDLE COPY - NOT FOR RESALE"-versie is

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Zoiets heb ik ook, denk ik. Bijvoorbeeld in pes6 als ik het menu een tijdje aan laat staan in een wedstrijd en vervolgens weer terug ga zie ik een 'vlek' op het beeld, waarin de kleuren anders zijn (bijna negatief). Trekt meestal na 10 seconden ofzo weer weg.. Het ligt ook niet aan de kabels volgens mij, want kheb het met 2 verschillende kabels geprobeerd.Dennahz schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:51:
Ik had zonet tijdens het spelen van Saints Row ineens een paarse "gloed" rond alles op het beeld? Ook wat ruis (Alsof je de kabel van je TV wat stuk is).
HaHa. /oud?sekeroglan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:08:
Extra achievments voor je 360???
Extra archievments hoe te behalen?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Anoniem: 64887
Speelt die AFGRIJSELIJKE BUNDLE COPY dan zoveel slechter?ironx schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:03:
[...]
Vandaag trouwens al wel mijn "goedmakertje" van MS binnengekregen: Gears of War.
Alleen jammer dat het zo'n afgrijselijke "BUNDLE COPY - NOT FOR RESALE"-versie is
Stelletje zeurders hier.
als er maar geen gele baan met BUNDLE COPY over mijn controller heen staat.... ow neeeeee
Anoniem: 98506
Gisteren weer even contact gezocht met de helpdesk van Microsoft, omdat ik weer een week lang niets had gehoord van mijn 360 die al weken in reparatie is..
Kreeg weer dezelfde persoon aan de lijn als ik in een eerdere post noemde. Het bleek echter dat hij ook dit forum leest en hij was niet zo blij dat ik zijn naam had genoemd (afkorting van de meest voorkomende jongensnaam op dit moment..). Ik begon over een aantal zaken die hier door mensen werden geschreven (o.a. de games ter compensatie). Hij ontkende dat deze zijn uitgedeeld en ook dat er problemen met hun systeem is/was.
Feit is wel dat hij in het systeem niet kon terug vinden dat mijn 360 al voor de derde keer in reparatie is..
Ook zei hij dat er op 2 juni melding was gemaakt en deze 360 ter reparatie was aangeboden, dit terwijl een collega van hem eerder wist te vertellen dat alle 360's die tussen 1 en 15 mei waren binnengekomen vertraging hadden opgelopen (waaronder die van mij) en hiervoor een compensatie kregen. Die collega kon dus WEL zien dat hij al de tweede week van mei bij Microsoft binnen was 
Ik ben qua taalgebruik netjes gebleven, maar ik heb deze meneer wel zeer duidelijk laten merken dat ik helemaal klaar ben met die 360-service!!
Overigens, ik ben benaderd door een medewerker van het programma Kassa! om in navolging op de eerdere uitzending over krassen op de 360-discs nu een uitzending over de kapotte 360's te maken. Ze hadden gelezen dat ik nu voor de 4e keer een kapotte 360 heb en willen graag mijn verhaal horen.
Ik wacht nog heel even af hoe Microsoft dit gaat oplossen (of ik inderdaad UITERLIJK volgende week vrijdag een nieuwe 360 binnen heb MET een redelijke compensatie (lees: een game en geen maandje Live ofzo).
Kreeg weer dezelfde persoon aan de lijn als ik in een eerdere post noemde. Het bleek echter dat hij ook dit forum leest en hij was niet zo blij dat ik zijn naam had genoemd (afkorting van de meest voorkomende jongensnaam op dit moment..). Ik begon over een aantal zaken die hier door mensen werden geschreven (o.a. de games ter compensatie). Hij ontkende dat deze zijn uitgedeeld en ook dat er problemen met hun systeem is/was.
Feit is wel dat hij in het systeem niet kon terug vinden dat mijn 360 al voor de derde keer in reparatie is..
Ik ben qua taalgebruik netjes gebleven, maar ik heb deze meneer wel zeer duidelijk laten merken dat ik helemaal klaar ben met die 360-service!!
Overigens, ik ben benaderd door een medewerker van het programma Kassa! om in navolging op de eerdere uitzending over krassen op de 360-discs nu een uitzending over de kapotte 360's te maken. Ze hadden gelezen dat ik nu voor de 4e keer een kapotte 360 heb en willen graag mijn verhaal horen.
Ik wacht nog heel even af hoe Microsoft dit gaat oplossen (of ik inderdaad UITERLIJK volgende week vrijdag een nieuwe 360 binnen heb MET een redelijke compensatie (lees: een game en geen maandje Live ofzo).
Welnee, die GH controller is juist van uitstekende kwaliteit. Zowel ik (360) als mijn broer (PS2) hebben echt VEEL met de gitaren gespeeld en hij is nog in perfecte conditie. De knoppen lijken misschien goedkoop aan te voelen, ze blijven goed.Phusebox schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:47:
En de verslavingsfactor is inderdaad echt groot. Ik mag mij zo langzamerhand 'goed' noemen (met alles 5 sterren op medium en 33 v/d 48 songs op expert gehaald), maar dan nog sta ik net niet in de top 100.000 (v/d 50000+). Dat zegt wel iets over hoe fanatiek veel mensen het spelen.
Trouwens als mensen tips hebben voor "Freya" en "Crazy for You" op Expert dan hoor ik het graag. Hopelijk wordt het niet veel moeilijker want ik zit echt zo ontzettend vast op die twee nummers!
Briljante aan het spel is dat het gelijkertijd super casual en ultra-hardcore is. Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen (relatief) die in staat zijn dit spel uit te spelen. GotY voor mij tot nu toe.
Ach ja, als we dan toch bezig zjn, zal ik dan nog wat gaan roepen?waterking schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:24:
[...]
lol, ja en handleiding nee heb ik er niet bijgekregen (2de hands) maar hij is updated ! en de graphics zien er nu op mijn monitor een stuk voller uit !
thnx voor de hulp mensen
Tweedehands, hij kan zeker niet meer op Live, he? En wist je ook dat je geen garantie meer hebt, als tweede eigenaar?
Je hebt gewoon garantie ook al is ie 2ehands.
Kijk anders even hier: Index of Xbox 360 Instruction Manuals... staan genoeg handleidingen, mischien heb je er wat aan.waterking schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:24:
[...]
lol, ja en handleiding nee heb ik er niet bijgekregen (2de hands) maar hij is updated ! en de graphics zien er nu op mijn monitor een stuk voller uit !
thnx voor de hulp mensen
Nee, natuurlijk niet. Alleen vind ik het niet bepaald mooi in mijn collectie staan...Anoniem: 64887 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:40:
[...]
Speelt die AFGRIJSELIJKE BUNDLE COPY dan zoveel slechter?
Stelletje zeurders hier.
Zelfs van de oude Xbox (waar ik nu op speel) heb ik geen classics in mijn verzameling.
Maar heb 'm al met iemand om kunnen ruilen voor Dirt
[ Voor 60% gewijzigd door ironx op 23-06-2007 09:27 ]
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Schijnt aan de eerste eigenaar gekoppeld te zijn, niet de console zelf. Dus: nee.Wimo. schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 01:01:
Je hebt gewoon garantie ook al is ie 2ehands.
Wat is er mis met classics dan? Het spel is de helft goedkoper, maar er staat "classic" op het doosje? Print dan een hoesje uit waar dit niet op staat?ironx schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:07:
[...]
Kijk anders even hier: Index of Xbox 360 Instruction Manuals... staan genoeg handleidingen, mischien heb je er wat aan.
[...]
Nee, natuurlijk niet. Alleen vind ik het niet bepaald mooi in mijn collectie staan...
Zelfs van de oude Xbox (waar ik nu op speel) heb ik geen classics in mijn verzameling.
Maar heb 'm al met iemand om kunnen ruilen voor Dirt
Als je spellen niet alleen speelt, maar ook echt verzamelt, is een 'classic' net zoiets als een postzegel die niet in mint conditie is. Of een replica van het origineel.Dennahz schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:43:
[...]
Wat is er mis met classics dan? Het spel is de helft goedkoper, maar er staat "classic" op het doosje? Print dan een hoesje uit waar dit niet op staat?
Achzo, puur persoonlijk dus. Ik ben juist blij met die classics, het maakt mij niet uit wat er in m'n kast staat.SeamusXanthus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:05:
[...]
Als je spellen niet alleen speelt, maar ook echt verzamelt, is een 'classic' net zoiets als een postzegel die niet in mint conditie is. Of een replica van het origineel.
Ik heb er al twee die niet van mij zijn verstuurd.. serienummer doorgeven en gaan. Zelf zou ik er nooit één kopen met al die ellendeArmada schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:29:
[...]
Schijnt aan de eerste eigenaar gekoppeld te zijn, niet de console zelf. Dus: nee.

Niks om je zorgen over te maken, de ene game/cd heeft er meer last van dan de andere. Ik had t bij Carbon zeer regelmatig, heb m toen in de winkel geruild en daarna bijna nooit meer last van gehad.Anoniem: 78868 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:11:
[...]
Is dat altijd een teken dat hij je discs bekrast of dat er iets mis is met je disc-lezer? Ik heb dat namelijk al een paar keer gehad met Oblivion, dat hij opeens stopt en zegt "disc is unreadable". Aan de schijf is niets te zien (mag ook wel want hij is pas een week oud) maar waarom krijg ik dan die foutmelding? Is dat iets om je zorgen over te maken?
Bij andere games nooit last van gehad.
Geplaatst op vrijdag 22 juni 2007 08:19
Acties:
--------------------------------------------------------------------------------
Door: pvtonger
Bekijk myReact van pvtongerBekijk de gallery van pvtongerBerichten: 135
Reg. datum: 28 juni 2003
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een probleem met het instellen van 720p via component. Ik heb de juiste kabel (Xbox 360 Component HD AV Cable) en een geschikte TV (Samsung 50" Plasma). In het systeem menu stel ik 720p in en zie dat het beeld omschakelt. Dan kies ik dat ik akkoord ga met de instelling. Helaas staat ie daarna toch weer op 480p.
De schakelaar van de vga-kabel staat op TV. Als ik in het systeem menu 720p instel en meteen de schakelaar omzet naar HD, krijg ik geen beeld. Als ik de schakelaar terugzet naar TV, start de XBox opnieuw op. (Lijkt op een softreset).
Iemand enig idee wat ik fout doen?
PS Met mijn XBox 1 stuur ik nu 720p uit, dus de TV kan het zeker aan.
Op die schakelaar staat toch alleen maar SD/HD en helemaal geen tv?
Acties:
Door: pvtonger
Bekijk myReact van pvtongerBekijk de gallery van pvtongerBerichten: 135
Reg. datum: 28 juni 2003
Ik heb een probleem met het instellen van 720p via component. Ik heb de juiste kabel (Xbox 360 Component HD AV Cable) en een geschikte TV (Samsung 50" Plasma). In het systeem menu stel ik 720p in en zie dat het beeld omschakelt. Dan kies ik dat ik akkoord ga met de instelling. Helaas staat ie daarna toch weer op 480p.
De schakelaar van de vga-kabel staat op TV. Als ik in het systeem menu 720p instel en meteen de schakelaar omzet naar HD, krijg ik geen beeld. Als ik de schakelaar terugzet naar TV, start de XBox opnieuw op. (Lijkt op een softreset).
Iemand enig idee wat ik fout doen?
PS Met mijn XBox 1 stuur ik nu 720p uit, dus de TV kan het zeker aan.
Op die schakelaar staat toch alleen maar SD/HD en helemaal geen tv?
[ Voor 88% gewijzigd door Ferry34 op 23-06-2007 11:20 ]
Ik wil een xbox 360 premium aanschaffen, hierbij word een component kabel bijgelevert.
Nu heb ik geen lcd of plasma tv maar een panasonic 28inch breedbeeld.
Moet ik nu een andere tvkabel erbij kopen of kan ik die component ook voor mijn tv, door bijv op een scart blokje gebruiken?
Moet ik nu een andere tvkabel erbij kopen of kan ik die component ook voor mijn tv, door bijv op een scart blokje gebruiken?
De meeste recente non-HD televisies hebben wel 3 connectors aan de achterkant of zijkant. Hier prik je gewoon de witte/gele/rode kabels in en dan zou het moeten werken, de andere kabels sluit je gewoon niet aan, dit kan alleen bij een HD tv. Als je geen losse connectors op je tv hebt zitten gebruik je gewoon een scart blokje.Vegnagun939 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:43:
Ik wil een xbox 360 premium aanschaffen, hierbij word een component kabel bijgelevert.
Ga er vannuit dat je het over deze kabel hebt: http://www.xbox.com/en-US...ponenthdcable/default.htm
[ Voor 41% gewijzigd door Dhrax op 23-06-2007 14:01 ]
Als ik kon kiezen tussen composiet en component over scart zou ik toch voor het laatste kiezen. Dus scart blokje met rood/groen/blauw en daar de 360 in prikken
Dan maak je daar je hobby vanironx schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:03:
[...]
Ik heb allemaal games met:
BUNDLE COPY - NOT FOR RESALE
REVIEW COPY - NOT FOR RESALE
RENTAL COPY - NOT FOR RESALE
Denk inmiddels 15
Anoniem: 19091
Nog beter: koop een originele Xbox 360 advanced scart kabel: het scheelt echt heel veel tov van de component kabel-met-scart-blokje oplossing. Uit mijn hoofd natuurijk wel weer €19,99 ongeveer, maar is de moeite waard.
Bij mij is de helft "PROMOTIONAL COPY - NOT FOR RESALE"PWM schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:01:
[...]
Dan maak je daar je hobby van
Ik heb allemaal games met:
BUNDLE COPY - NOT FOR RESALE
REVIEW COPY - NOT FOR RESALE
RENTAL COPY - NOT FOR RESALE
Denk inmiddels 15
jaja stelletje patserscurry684 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:25:
[...]
Bij mij is de helft "PROMOTIONAL COPY - NOT FOR RESALE"
Let wel op dat er maar erg weinig (geen?) TVs zijn die dit ondersteunen aangezien component over scart geen standaard is. Composiet of S-video of RGB (van minste naar beste kwaliteit) over scart kan natuurlijk wel.Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:58:
Als ik kon kiezen tussen composiet en component over scart zou ik toch voor het laatste kiezen. Dus scart blokje met rood/groen/blauw en daar de 360 in prikken
Overigens mag je die 'not for resale' copies gewoon verkopen, een leverancier mag jou nl. niet beperken wat jij met jouw eigendom doet.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Iemand die een lijstje kan geven met wat je kunt uitzoeken van MS?
Die keuze heb ik zelf gemaakt. ik heb er een uur op mogen spelen + op live gezien dat het werkte, dus de jongen waarvan ik hem kocht was er wel gek op. Moest weg vanwege geld nodig voor zijn studie.Armada schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:39:
[...]
Ach ja, als we dan toch bezig zjn, zal ik dan nog wat gaan roepen?![]()
Tweedehands, hij kan zeker niet meer op Live, he? En wist je ook dat je geen garantie meer hebt, als tweede eigenaar?
Trouwens, disc unreadable maar de drive krast niet en er staan geen krassen op de dvd ? .. hebben jullie wel eens een cd-cleaner gebruikt ??
[ Voor 12% gewijzigd door waterking op 23-06-2007 19:17 ]
Gears of WarUltraSub schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:54:
Iemand die een lijstje kan geven met wat je kunt uitzoeken van MS?
Perfect Dark Zero
Kameo
PGR3
Viva Pinata
En volgens mij zijn er ook nog een paar accessoires voor als je uit het bovenstaande lijstje geen keus kunt maken.
Ik heb m'n game (PGR3) vandaag binnengekregen van MS en het is geen bundle of classic versie
[ Voor 21% gewijzigd door sonicx op 23-06-2007 19:20 ]
Nope, gewoon vloeibare zeep erop kwakken en inwrijven, daarna afspoelen met heet water.waterking schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:14:
[...]
Trouwens, disc unreadable maar de drive krast niet en er staan geen krassen op de dvd ? .. hebben jullie wel eens een cd-cleaner gebruikt ??
Werkt meer dan prima op mijn GoW disc.
Zit nu al een tijdje Flatout Ultimate Carnage te spelen, maar omdat ik Flatout 2 al helemaal grijs heb gespeeld is deze nu toch wel wat minder. De graphics zien er cool uit, de gameplay is wel vet (veel beuken), maar ik vind het jammer dat er ALWEER geen splitscreen in zit. Nou kun je wel via Xbox Live, maar ik doe het liever hier thuis met mn vrienden omdat dat gewoon bij zo'n spel hoort. Daarnaast is ie weer knetter moeilijk.
Ik denk dat je dan net zo goed flatout 2 backwards compatible kunt doen, is nog goedkoper ook denk ik...
Ik denk dat je dan net zo goed flatout 2 backwards compatible kunt doen, is nog goedkoper ook denk ik...
Ik heb hem (samen met nog 2 collega's) gekocht vooral voor de multiplayer. De oude tijden van destruction derby moeten weer herrijzen! Enkel even wachten, want hij moet vanuit engeland verstuurd wordendjmantri schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:30:
Zit nu al een tijdje Flatout Ultimate Carnage te spelen, maar omdat ik Flatout 2 al helemaal grijs heb gespeeld is deze nu toch wel wat minder. De graphics zien er cool uit, de gameplay is wel vet (veel beuken), maar ik vind het jammer dat er ALWEER geen splitscreen in zit. Nou kun je wel via Xbox Live, maar ik doe het liever hier thuis met mn vrienden omdat dat gewoon bij zo'n spel hoort. Daarnaast is ie weer knetter moeilijk.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik heb nu ook een advanced scartcable. Je ziet zeker verschil met scherpte, kleuren en de teksten. Is zeker een aanrader.
Ik bedoel ermee een cd met een soort borsteltje, die je drive cleaned .. en niet een dvd schoonmaken ... d0h !.KeN. schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:30:
[...]
Nope, gewoon vloeibare zeep erop kwakken en inwrijven, daarna afspoelen met heet water.
Werkt meer dan prima op mijn GoW disc.
Ok, thanks..sonicx schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:19:
[...]
Gears of War
Perfect Dark Zero
Kameo
PGR3
Viva Pinata
En volgens mij zijn er ook nog een paar accessoires voor als je uit het bovenstaande lijstje geen keus kunt maken.
Ik heb m'n game (PGR3) vandaag binnengekregen van MS en het is geen bundle of classic versieNu nog m'n Xbox terug dan kan ik hem ook spelen
Moet zeggen dat ik wel wat meer keus had verwacht. GOW heb ik al, PGR3, sja.. daar heb ik Forza 2 straks voor. En de rest doet me niet zoveel. Hopen dat ze een paar leuke accesoires erbij doen
Snap ik, maar het probleem zit niet in de drive maar op de disc.waterking schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:29:
[...]
Ik bedoel ermee een cd met een soort borsteltje, die je drive cleaned .. en niet een dvd schoonmaken ... d0h !
Ik heb namelijk alleen bij GoW read errors. (en bij Saints Row, maar daar hebben er nog meer last van)
Dat betekent het dus wel. Alle 360's gaan uiteindelijk kapot omdat de fabricage fout nog steeds niet is hersteld, de Elites vallen links en rechts ook alweer om.Electra schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:54:
[...]
Alsjeblieft, het betekend nu niet dat ALLE! xboxen slecht zijn hoor.
Die van mij draait al vanaf december zonder problemen.
[...]
Dat bedoel ik
Maar als ze ze aanpassen geven ze de produktiefout in feite toe, wat tot een recall zou moeten leiden. En dat willen ze niet. Het extra koelertje wat ze nu opeens plaatsen is 'product enhancement to further improve customer satisfaction'.
Dat ze het met droge ogen uit hun strot krijgen....
Nog even een leuk berichtje van vanavond..
http://games.fok.nl/news.php?newsid=18614
En Microsoft maar ontkennen dat er major issues zijn met de 360!
Anoniem: 107573
Jezus wat is The Darknes vet!! Beste game sinds GoW, persoonlijk vind tik 'm nóg beter. Ik ga niks lopen vertellen hier over die game, die moet je gewoon zelf checken. Alleen die openings scene al
Anoniem: 134612
Wat een bullshit verhaal zeg. Pure stemmingmakerij...Anoniem: 98506 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:03:
Heb je het bron artikel gelezen ? Smarthouse doen net of het uitval percentage dat zij presenteren een feit is. Grote onzin. Zij baseren die 30% dus op wat een aantal (niet bij naam genoemde) retailers heeft geroepen. Hoe kunnen die retailers in godsnaam weten hoe hoog de uitval ligt. De meeste mensen met een defecte 360 nemen direct met MS contact op. De retailers hebben er dus helemaal geen zicht op.
Verder baseert Smarthouse haar verhaal op 100 mailtjes die zij hebben ontvangen. Sorry hoor maar wat zegt 100 mailtjes over een console die miljoenen malen verkocht is. Juist helemaal niets. Dat hele artikel bestaat enkel uit incidenten. Mensen die niet hun orginele 360 terug krijgen na reparatie enzo. Boeie...
Ik ben zelf ook van mening dat de 360 meer dan gemiddeld uitvalt maar de verhalen worden tegenwoordig behoorlijk opgeblazen. Daardoor lijkt het allemaal nog veel erger dan het in werkelijkheid is.
Alleen komt met de hoeveelheid berichtgeving Jantje weer om de hoek kijken. Die gaat met z'n vader naar de winkel omdat hij geslaagd is en een console krijgt, Jantje wil de 360, maar pappa heeft al zoveel verhalen gelezen dat die kapot gaat, nee doe die maar niet Jantje..
Ik vind de berichtgeving ook overtrokken, maar de houding van Microsoft is toch tamelijk arrogant hierin en ik denk dat ze dit op de langere termijn wel klanten gaat kosten. Ik weet in elk geval zeker dat als mijn 360 straks buiten de garantie is en kapot gaat ik nog maar even ga bezien welke console hier in huis komt.
Ik vind de berichtgeving ook overtrokken, maar de houding van Microsoft is toch tamelijk arrogant hierin en ik denk dat ze dit op de langere termijn wel klanten gaat kosten. Ik weet in elk geval zeker dat als mijn 360 straks buiten de garantie is en kapot gaat ik nog maar even ga bezien welke console hier in huis komt.
Helemaal met je eens. Natuurlijk zal er in zo'n nieuwsbericht altijd iets niet kloppen, maar als je ook al leest hoeveel mensen hier moeite hebben met de 360 en de service die Microsoft levert! Helaas kan ik daar zelf ook over meepraten.Sh0ckTr00per schreef op zondag 24 juni 2007 @ 07:20:
Alleen komt met de hoeveelheid berichtgeving Jantje weer om de hoek kijken. Die gaat met z'n vader naar de winkel omdat hij geslaagd is en een console krijgt, Jantje wil de 360, maar pappa heeft al zoveel verhalen gelezen dat die kapot gaat, nee doe die maar niet Jantje..
De 360 is een prima apparaat ALS hij werkt, maar helaas is de kwaliteit toch enigzins slecht te noemen!
Anoniem: 113088
zou ik je toch zeer afraden, ik heb dat soort schijfjes verschillende cd/DVD speler omzeep zien helpen.waterking schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:29:
[...]
Ik bedoel ermee een cd met een soort borsteltje, die je drive cleaned .. en niet een dvd schoonmaken ... d0h !
Ik was van plan Guitar Hero II te gaan halen maar weet iemand hoe lang die kabel is wat aan die guitaar hangt?
Zo'n 2.5mHardcell schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:55:
Ik was van plan Guitar Hero II te gaan halen maar weet iemand hoe lang die kabel is wat aan die guitaar hangt?
Inderdaad, als Microsoft niet snel reageert, dan zou er weleens een enorme backlash kunnen komen die alleen maar klanten kan gaan kosten. Ongeacht of het uitvalspercentage nu 30% of 10% is, het uitvalspercentage ligt veel te hoog. Als Microsoft nu toegeeft dat er iets mis is, dat het gefixed is en dat alle consoles die voor een bepaalde datum gekocht zijn extra garantie krijgen, dan valt er misschien nog wat te redden.Sh0ckTr00per schreef op zondag 24 juni 2007 @ 07:20:
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Nogmaals, waarom maakt niemand een klaag / probleem topic over de xbox360 dit hele topic wordt vervuild. Er zijn ook zoveel leuke dingen over deze console te vertellen ..
zoals command & conquer 3 of forza2 .. mede mogelijk gemaakt door de xbox
We hebben dit artikel op Xboxic niet gerund wegens het enorme bullshitgehalte van de bron. De betrouwbaarste bron waar ze mee aankomen is "een EBGames storemanager die anoniem wenst te blijven".Anoniem: 98506 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:03:
Dat er issues zijn is bekend, maar dit soort artikelen zijn puur stemmingmakerij.
Tja, Fok is dan ook niet echt een serieuze bron opzich. Die mensen copy / pasten wel vaker dingen.
Als mijn Xbox het ooit begeeft (ik zit nog steeds op mijn launch-exemlplaar gelukkig) laat ik hem gewoon repareren. Het ding is gewoon te goed en ik heb er teveel games voor om de Xbox op te geven. Ik ben wel bang dat de hoeveelheid negatieve publiciteit nog veel erger gaat worden voor MS als ze niet met een definitieve oplossing komen voor het hoge uitvalpercentage.Sh0ckTr00per schreef op zondag 24 juni 2007 @ 07:20:
Door de 2 jaar garantie doen de meeste mensen nog tamelijk laconiek over een kapotte 360, maar vanaf december ga je mensen krijgen die met hun launch-exemplaar geen garantie meer krijgen en flink moeten dokken voor de reparatie. Het aantal kwade klanten zal vanaf dat moment elke maand flink gaan stijgen. Er is nu een regelmatige stroom slecht negatief over de bouwkwaliteit van de 360, die zal alleen nog maar gaan toenemen. Het is ondertussen wel duidelijk dat de oorzaak van al die fouten structureel is en dat MS in vers gerepareerde 360s een fix heeft geïmplementeerd. Als je 1 en 1 optelt, is de enige uitkomst dat MS uiteindelijk geen andere keuze heeft dan een totale recall van alle Xbox 360s om in elk exemplaar die extra koeling in te bouwen. Doen ze dat niet, dan worden ze nog jarenlang in elk consumentenprogramma en in elke krant aan het kruis genageld en is het uiteindelijk gedaan met de Xbox 360. Er zijn nu al mensen die toch maar een PS3 kopen omdat ze horen dat Xbox 360s zo onbetrouwbaar zijn, dat aantal zal enorm omhoog gaan als de PS3 in prijs omlaag gaat en er eindelijk volop games voor te krijgen zijn.
JA, en weet je wat ook zo hinderlijk is? Mensen die vragen stellen over zaken die in de handleiding terug te vinden zijn.waterking schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:05:
Nogmaals, waarom maakt niemand een klaag / probleem topic over de xbox360 dit hele topic wordt vervuild. Er zijn ook zoveel leuke dingen over deze console te vertellen ..zoals command & conquer 3 of forza2 .. mede mogelijk gemaakt door de xbox
Ik zal mijn 360 laten maken tot de garantie verlopen is. Als het ding het dan begeeft door constructiefouten, dan ga ik geen nieuwe meer kopen, maar me tot consumentenprogramma's richten. 2 jaar is geen redelijke levensverwachting voor een console. Tegen die tijd zal de PS3 beter qua prijs en spelaanbod zijn en als het niets oplevert, dan gaat mijn geld niet meer naar MS...ymmv schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:19:
[...]
Als mijn Xbox het ooit begeeft (ik zit nog steeds op mijn launch-exemlplaar gelukkig) laat ik hem gewoon repareren. Het ding is gewoon te goed en ik heb er teveel games voor om de Xbox op te geven. Ik ben wel bang dat de hoeveelheid negatieve publiciteit nog veel erger gaat worden voor MS als ze niet met een definitieve oplossing komen voor het hoge uitvalpercentage.
Door de 2 jaar garantie doen de meeste mensen nog tamelijk laconiek over een kapotte 360, maar vanaf december ga je mensen krijgen die met hun launch-exemplaar geen garantie meer krijgen en flink moeten dokken voor de reparatie. Het aantal kwade klanten zal vanaf dat moment elke maand flink gaan stijgen. Er is nu een regelmatige stroom slecht negatief over de bouwkwaliteit van de 360, die zal alleen nog maar gaan toenemen. Het is ondertussen wel duidelijk dat de oorzaak van al die fouten structureel is en dat MS in vers gerepareerde 360s een fix heeft geïmplementeerd. Als je 1 en 1 optelt, is de enige uitkomst dat MS uiteindelijk geen andere keuze heeft dan een totale recall van alle Xbox 360s om in elk exemplaar die extra koeling in te bouwen. Doen ze dat niet, dan worden ze nog jarenlang in elk consumentenprogramma en in elke krant aan het kruis genageld en is het uiteindelijk gedaan met de Xbox 360. Er zijn nu al mensen die toch maar een PS3 kopen omdat ze horen dat Xbox 360s zo onbetrouwbaar zijn, dat aantal zal enorm omhoog gaan als de PS3 in prijs omlaag gaat en er eindelijk volop games voor te krijgen zijn.
Het rottige is dat MS een officiële policy heeft dat er geen mededelingen over verbeteringen op het ontwerp worden gedaan, maar ook niet over de aantallen van consoles die teruggestuurd worden. Dus we zullen het nooit weten. Maar we weten dus ook nog niet zeker dat er een extra heatsink ingebouwd is, totdat de eerste exemplaren opengemaakt worden die van reparatie terugkomen. Dat mag dus nog niet als feit aangenomen worden!
Dat je een PS3 zou kopen vanwege de bouwkwaliteit lijkt me sterk, omdat het aanbod van spellen en de prijs niet gelijk is. Misschien weet je een aantal gevallen te noemen, maar dat lijkt me niet representatief voor de markt.
Wat is slecht... Mijn xbox heeft (bijna) nooit problemen. Af en toe hangt ie maar dat is altijd bij dezelfde spellen op dezelfde momenten. Dus dat ligt waarschijnlijk aan het schijfje.Anoniem: 98506 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 09:41:
[...]
Helemaal met je eens. Natuurlijk zal er in zo'n nieuwsbericht altijd iets niet kloppen, maar als je ook al leest hoeveel mensen hier moeite hebben met de 360 en de service die Microsoft levert! Helaas kan ik daar zelf ook over meepraten.
De 360 is een prima apparaat ALS hij werkt, maar helaas is de kwaliteit toch enigzins slecht te noemen!
Het probleem is dat er maar een x% aantal mensen problemen heeft. Deze mensen zullen natuurlijk eerder berichten hoe slecht ie wel niet is dan mensen bij wie hij het gewoon goed doet en de moeite niet nemen (waarom ook wel) om te vertellen hoe goed ie werkt en dat ie nooit vast loopt.
Zelfde voorbeeld als een tv verkoper laatst. Die heeft een Peugeot 307. Daar blijkt een record aantal klachten over te zijn gekomen. Maar hij rijdt er al een paar jaar mee zonder 1 probleem. Is het dan een slechte wagen? Moet die man zijn auto nu terugbrengen?
Moraal van mijn verhaal is dat je niet alle xbox-en over 1 kam kan scheren. Natuurlijk is het slecht dat er xbox-en kapot gaan maar dit is dus maar bij een klein percentage. De grote meerderheid doet het gewoon prima...
Je moet natuurlijk kijken of je een merk niet permanent beschadigd, maar misschien is het goed dat MS dit van zoveel kanten te verduren krijgt. Consolefabrikanten moeten doorkrijgen dat gevallen als de disc krassen en bij bijvoorbeeld de PSP de dode-pixel gevallen gewoonweg niet kunnen.curry684 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:07:
[...]
Dat er issues zijn is bekend, maar dit soort artikelen zijn puur stemmingmakerij.
Nog even terugkomende op de vermeende ontwerpaanpassingen, ik vraag me af hoe dat werkt. Worden de exemplaren in de winkel nog aangepakt, of zien ze dat nog weleens retourkomen? Want dan ga je er dus van uit dat zo'n ontwerp faalt binnen de garantietijd.
Ik zie het nu al aankomen dat mijn Xbox na de garantietijd weer kapot gaat. Omdat mijn reparatie relatief vroeg heeft plaatsgevonden, zijn hier geen ontwerpaanpassingen in gemaakt.
Zonder een algemene terugroepactie, moet ik dus hopen dat de mijne binnen de garantietijd nog een keer de geest geeft.
Ik denk ook dat Microsoft zich wel realiseert dat aan het einde van de 2 jaar periode er een hoop problemen zullen ontstaan. Dat is misschien ook wel de reden dat men nu druk bezig is om echt iets aan de problemen te doen dmv nieuwe heatsinks/koelers te plaatsen.
Als iemand hier nou zijn xbox360 wil wegen voor het opsturen? dat is nog de makkelijkste manier om er achter te komen. Helaas was die van mij al weg voor de geruchten kwamen.
Als iemand hier nou zijn xbox360 wil wegen voor het opsturen? dat is nog de makkelijkste manier om er achter te komen. Helaas was die van mij al weg voor de geruchten kwamen.
En als die data nu vrijgegeven zou worden en dat dit onafhankelijk vastgesteld zou kunnen worden, dan zou iedereen daar zeker van zijn. Iedereen weet hoe bepaalde zaken op het internet uitvergroot kunnen worden.bsmpower schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:43:
[...]
maar dit is dus maar bij een klein percentage. De grote meerderheid doet het gewoon prima...
Maar er zijn nu genoeg gevallen bekend waarbij er meerdere Xboxen vervangen worden bij één persoon (als de kansen echt in de 5% zit, dan moet je eens kijken wat de kans is dat meerdere personen 4 keer een vervanging nodig hebben), ook bij de officiële gamesites wordt aangegeven dat bijna iedereen een reparatie nodig had. Dat is ongekend voor een console.
En de teruggestuurde refurbs, zijn dusdanig verspreid in bouwdatum, dat het niet lijkt te liggen aan specifieke batches, maar aan een fundamenteel probleem met het ontwerp. Dat is op zich niet erg, maar het gaat om de informatievoorziening omtrent de problemen en hoe MS hier pro-actief mee om wil gaan. Niet doodzwijgen, ook al is dit de policy.
Het probleem is dat dat percentage uiteindelijk op zal lopen naar 80% of zelfs 90%. De mate waarin je de 360 gebruikt bepaalt wanneer je aan de beurt bent maar aan de beurt komen zal je. Of je moet je 360 alleen maar voor DVD/MCE gebruiken, dan zal je er geen last van krijgen.bsmpower schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:43:
[...]
Het probleem is dat er maar een x% aantal mensen problemen heeft. Deze mensen zullen natuurlijk eerder berichten hoe slecht ie wel niet is dan mensen bij wie hij het gewoon goed doet en de moeite niet nemen (waarom ook wel) om te vertellen hoe goed ie werkt en dat ie nooit vast loopt.
Moraal van mijn verhaal is dat je niet alle xbox-en over 1 kam kan scheren. Natuurlijk is het slecht dat er xbox-en kapot gaan maar dit is dus maar bij een klein percentage. De grote meerderheid doet het gewoon prima...
Alle xbox-en zijn dus heel makkelijk over 1 kam te scheren. Ze hebben allemaal de X-clamps die het moederbord krom trekken bij teveel warmte waardoor de contacten los gaan laten. Daar kan je lang of kort over discussieren, feit blijft dat ze allemaal last (gaan) krijgen van diezelfde fabricage fout.
Zucht, ben je nou echt zo ehrm, dom, dat je denkt dat een online enquete en/of een mailtje of wat van een paar anonieme leveranciers een betrouwbare bron is?Anoniem: 98506 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:03:
Kom op mensen, denk toch eens helder na. Ok, het percentage uitvallers ligt zeker hoger dan bij menig ander console, maar deze 30% is pure onzin (in ieder geval tot we van MS de werkelijke cijfers krijgen).
En dan nog, er zijn wel andere grote producten op de markt geweest met >30% uitval of fouten erin (Senseo van Philips had in het eerste jaar >30% die terugkwamen voor reparatie, een van de eerste Pentium modellen bevatte een rekenfout etc.)
[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 24-06-2007 12:20 ]
Klopt. Wat dan telt, is hoe de fabrikant ermee omgaat. Doen ze alsof hun neus bloedt of gaan ze elk fout apparaat vervangen of repareren. Intel heeft alle Pentium-CPUs met de rekenfout vervangen. Dat heeft ze een boel geld gekost, maar uiteindelijk ook goodwill opgeleverd. MS hanteert op dit moment de bloedende neus-taktiek, maar die kan op de lange termijn mogelijk veel kostbaarder uitpakken als de verhalen over kapotte consoles en RRODs maar niet ophouden en de Xbox-verkoop langzaam maar zeker instort omdat kopers het merk gaan mijden.johnnyv.nl schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:18:
[...]
Kom op mensen, denk toch eens helder na. Ok, het percentage uitvallers ligt zeker hoger dan bij menig ander console, maar deze 30% is pure onzin (in ieder geval tot we van MS de werkelijke cijfers krijgen).
En dan nog, er zijn wel andere grote producten op de markt geweest met >30% uitval of fouten erin (Senseo van Philips had in het eerste jaar >30% die terugkwamen voor reparatie, een van de eerste Pentium modellen bevatte een rekenfout etc.)
Maar zoals zo vaak gezegd je weet niet wat het uitval percentage is.ymmv schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:42:
[...]
Klopt. Wat dan telt, is hoe de fabrikant ermee omgaat. Doen ze alsof hun neus bloedt of gaan ze elk fout apparaat vervangen of repareren.
Voor 5% uitval ga je niet alles recallen, voor 80% wel.
Het blijft gewoon gissen.
Anoniem: 107573
Ook als ik m'n xbox vanaf dag 1 op 2 lege dvd hoesjes heb staan, zodat ook de ( warme ) onderkant goed geventileerd wordt?Ace schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:14:
[...]
Alle xbox-en zijn dus heel makkelijk over 1 kam te scheren. Ze hebben allemaal de X-clamps die het moederbord krom trekken bij teveel warmte waardoor de contacten los gaan laten. Daar kan je lang of kort over discussieren, feit blijft dat ze allemaal last (gaan) krijgen van diezelfde fabricage fout.
Dan moet er dus eerst iemand zijn die het topic wil overnemenMuthas schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:12:
Tijd voor een nieuw deel dus, ik heb zelf alleen niet echt zin meer om dit topic gaan bij te houden. Lees het nog wel met plezier, alleen dat gedoe erom heen (hoe weinig het ook is). Is er dus iemand die het Grote Xbox 360 Topic wil overnemen, up-to-date houden, en het liefst ook dan ergens een host regelt?
ik heb een probleempje met mijn tv waar de xbox 360 op aangesloten is.
als ik de xbox op PAL-50 zet heb ik niet het hele beeld wat de xbox uitzend er mist een deel van de x en kan ik geen forza spelen. zet ik hem echter op PAL-60 wordt het probleem alleen maar groter
wat moet ik hier aan doen. en de handleiding van de tv is weg
als ik de xbox op PAL-50 zet heb ik niet het hele beeld wat de xbox uitzend er mist een deel van de x en kan ik geen forza spelen. zet ik hem echter op PAL-60 wordt het probleem alleen maar groter
Ik ben zelf hier niet zo bekend mee anders had ik het wel gedaan.yorroy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:53:
[...]
[...]
Dan moet er dus eerst iemand zijn die het topic wil overnemen
Zelfde hier thuis op een tv gezien. Was een provisionamoi schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:12:
ik heb een probleempje met mijn tv waar de xbox 360 op aangesloten is.
ik word er gewoon tifus ziek van die domme tv komt mijn neus uitwaterking schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:21:
[...]
Zelfde hier thuis op een tv gezien. Was een provision
DAN ZAL ER WEL WEER ZO'N OPMERKING KOMEN VAN DAN KOOP JE TOCH EEN NIEUWE TV.
maar ja van 20 euro zakgeld kom je er niet
Een nieuwe natuurlijk niet, maar als je eens op marktplaats kijkt wat daar wordt aangebodenamoi schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:27:
[...]
ik word er gewoon tifus ziek van die domme tv komt mijn neus uit
Komt het in feite wel op neer. Je tv kan gewoon niet omgaan met het ingangs-signaal van de Xbox. Kan zijn dat je tv defect is (wat niet waarschijnlijk is).amoi schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:27:
[...]
Heb je geen andere tv die je kunt gebruiken ?
chill downamoi schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:27:
[...]
Of je past je poststijl eens aanamoi schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:27:
[...]

Staat de xbox wel op de goede output, betreft het een breedbeeld tv, kan de tv 60hz aan, met welke kabel heb je hem aangesloten etc.?
En als je zakgeld niet genoeg is neem je toch een bijbaantje
[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 24-06-2007 16:59 ]
Dan doe ik zelf nog maar een keertjeyorroy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:53:
[...]
[...]
Dan moet er dus eerst iemand zijn die het topic wil overnemen
Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 37
Dit topic is gesloten.