Allround PC circa € 850

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
Het is zover, me huidige pc voldoet niet meer. (p531,3.0ghz, 6800le).

Ik wil een nieuwe pc, die redelijk stil is. Gebruik nu een Arctic T1 (350 watt) en zalman koeling. Deze is wat mij betreft stil genoeg. De pc gaat gebruikt worden voor rar/par werk, fotos en games. Denk hierbij aan Test drive unlimited, MS Fightsim & battlefield. Overklokken zal ik niet zo snel gaan doen. Ik ben geen die hard gamer, af en toe een spelletje vind ik erg leuk, en het is prettig als het er een beetje gelikt uitziet :+

Mijn lijstje ziet er alsvolgt uit:

Azerty:
Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed € 197,42
CPU prijs/prestatie verhouding ziet er goed uit (tomshardewaren). Eventueel om een paar euro in de zak te houden twijfel ik over de E6420. Ik weet zelf niet of de 6600 in combi met de videokaart overkill is. De E6420 is 30 euro goedkoper.

MSI P35 NEO-F,Retail€ 114,12
Gekozen vanwege de P35 chipset. Heb gelezen dat hij niet veel beter presteert als de P965 echter naar de toekomst kijkend lijkt het me een goede keuze in verband met de ondersteuning voor het nieuwe type CPU (fsb1333 & 45nm). Afhankelijk van de verwachte levertijd bestel ik de combo versie die € 120 kost en ook DDR3 ondersteunt. Ook dit met het oog op een toekomtige upgrade.

Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 70,00
Wat moet ik er over zeggen, goede kwaliteit hd's, Goede prestaties. Heb nu ook een samsung spinpoint van 250gb draaien en deze werkt uitermate stil/snel.

Asus VW192S,Zwart, 19inch € 182,31
Was in eerste instantie niet van plan een nieuw scherm aan te schaffen. Echter scherm (crt) van me vriendin is gesneuvelt. Ze krijgt mijn philips 170c tft. Specs van dit asus-scherm zien er goed uit, en het design past mooi het me dinovo toetsenbord set. De pc staat in de woonkamer dus oog wil ook wat.

Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 64,56
Goedkoop pc5300 geheugen, levenslange garantie. Opzich is de PC6400 van twinmos a 68 euro ook intressant, alleen ook hier weer lange levertijd. Aangezien ik niet wil gaan overklokken lijkt het kingston geheugen me voldoende.

Antec Sonata II, Zwart € 86,50
Mooie behuizing met voeding. Sonata 3 nog mooier, ook weer lange levertijd. Alternatief is de Arctic cooling T4. Echter heb ergens gelezen (kan het niet meer terug vinden) dat Arctic tegenwoordig een b/c merk voeding gebruikt vandaar de keuze voor Antec.

Totaal € 714,98

Alternate:
MSI X1950XT 256 mb a € 149,00
Gekozen vanwege prijs/prestatie. Sneller dan de 8600gts en op dit moment meer dna voldoende. Directx10 is nog geen mainstream en voor deze prijs kan ik over een 1,5 jaar upgraden met een midrange kaart. Andere mogelijkheid is te kiezen voor de 8800 GTS icm met goedkopere CPU ga ik iets over het budget heen. Kijken naar de prijs/prestatie verhouding (tomshardewaren) lijkt de X1950Xt op dit moment een goede keuze.

Compleet = € 863,98

Uit mijn huidige PC gaat een poineer dvd brander over en een samsung spinpoint van 250 GB. Overige onderdelen worden verkocht. De nieuwe pc moet in ieder geval 2 jaar meegaan.

Waar twijfel ik over, vooral over de combinatie CPU/Videokaart. Is de cpu overkill in combi met een x1950xt. Of kan ik beter toch voor de 8800gts gaan. Ik snap het is toch een beetje koffiedik kijken 8) En kan ik nog tegen probelmen aanlopen met een combinatie van deze componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mij een hele mooie config uit. De 8800GTS is idd een optie, maar kost dan ook direct 120€ meer. 150€ voor een X1950XT is een hele goeie koop, voor zover ik weet is er atm geen betere prijs/fps kaart te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik hier zou veranderen is de CPU, aangezien jij toch niet van plan bent om te gaan OC'en. En als je toch een paar Euro wilt besparen dan zou ik voor de Intel Core 2 Duo, E6420 gaan, maar dat is mijn mening.

Ik zie een goed systeem voor niet al teveel geld. Veel plezier ermee! :9

http://www.azerty.nl/prod...291/30385/core-2-duo.html

Scheelt je +/- €30.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:41:
Het enige wat ik hier zou veranderen is de CPU, aangezien jij toch niet van plan bent om te gaan OC'en. En als je toch een paar Euro wilt besparen dan zou ik voor de Intel Core 2 Duo, E6420 gaan, maar dat is mijn mening.

Ik zie een goed systeem voor niet al teveel geld. Veel plezier ermee! :9

http://www.azerty.nl/prod...291/30385/core-2-duo.html

Scheelt je +/- €30.
:? Als je niet gaat overklokken neem je juist toch een iets snellere cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat je beter voor voor de 8800gts kunt gaan, ivm voorbereid zijn op de toekomst. en de msi 8600gt kwam ook erg goed uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Prima zo, niets meer aan doen. 11.819 posters kozen vrijwel hetzelfde systeem.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:06:
Prima zo, niets meer aan doen. 11.819 posters kozen vrijwel hetzelfde systeem.
Je hebt al 11.819 van dit soort posts gemaakt met min of meer de zelfde strekking. Als je het vervelend vind, reageer dan niet en ga lekker een kop rooibos thee drinken.

OT:
Als je af en toe een spelletje speelt is een 8600GTS wel voldoende. Misschien moet je nog ff wachten tot het einde van de maand. Dan komt de ATI HD2600. Die komt ook ongeveer op het budget waar jij een videokaart zoekt. Hoe deze gaat presteren is natuurlijk afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

dubbelop. :)

[ Voor 98% gewijzigd door Guardian Angel op 03-06-2007 07:21 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

offtopic:
Zoals mijn opa al zei "Thee is voor mietjes én je krijgt er luizen van".

Aan mijn reactie mankeert helemaal niets. Ik post op een vriendelijke manier een reactie bestemd voor de TS en daarin maak ik kort en krachtig duidelijk dat hij net als veel anderen een prima systeem heeft samengesteld.

Als je commentaar op m'n reactie hebt maar tegelijkertijd zelf niet verder komt dan een VGA-kaart adviseren, die over een maand pas uitkomt, waarschijnljk nog later in de winkel ligt en waarvan de prijs nog niet precies bekend is, biedt je de TS ook geen houvast.

Wil je hierover discussiëren? Dan heel graag verder in [CSL] Nieuw systeem samengesteld

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
bedankt voor de reactie, de 2600-kaart is opzich wel intressant. Ik wil wel op korte termijn de knoop doorhakken. Snap ook wel dat het systeem opzich wel okey is ik volg al een tijdje alle nieuwe pc topics.

Het gaat mij ervooral om, zoals beschreven, wat jullie advies is op de cpu/videokaart combi.Alleen hiervoor kan ik er geen duidelijk advies uit halen. Vindt het zonde als ik een 6600 betaal terwijl ik aan een 6340 ofzo ook genoeg heb, en ik dit extra geld beter in een duurde videokaart kan steken. Zoals hier boven genoemd 8600gts ipv x1950xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 09:46:
bedankt voor de reactie, de 2600-kaart is opzich wel intressant. Ik wil wel op korte termijn de knoop doorhakken. Snap ook wel dat het systeem opzich wel okey is ik volg al een tijdje alle nieuwe pc topics.

Het gaat mij ervooral om, zoals beschreven, wat jullie advies is op de cpu/videokaart combi.Alleen hiervoor kan ik er geen duidelijk advies uit halen. Vindt het zonde als ik een 6600 betaal terwijl ik aan een 6340 ofzo ook genoeg heb, en ik dit extra geld beter in een duurde videokaart kan steken. Zoals hier boven genoemd 8600gts ipv x1950xt.
Nou, een X1950XT trekt de 8600GTS er op zijn sloffen uit hoor. Met AA is 't verschil vrij groot, en eens je HDR inschakelt al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 09:46:

Ik denk dat je zoizo langer met je processor gaat doen dan met je videokaart. Daarom zou ik de 6600 gewoon laten staan.
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:11:
[...]
Nou, een X1950XT trekt de 8600GTS er op zijn sloffen uit hoor. Met AA is 't verschil vrij groot, en eens je HDR inschakelt al helemaal.
Je hebt helemaal gelijk hier in. Alleen zit je dus met het DX10 punt. De vraag is in hoe verre de TS dit belangrijk vind. Als ik zo om me heen kijke is het pas het afgelopen jaar dat er echt DX9 only games zijn. Ik ga er daarom ook van uit dat vele games zowel DX9 als DX10 zullen zijn. Met dit in het achterhoofd kan je je afvragen is het zinnig om een DX10 kaart te nemen als een DX9 kaart goedkoper en sneller is in DX9. Dit is helemaal aan de TS om te bepalen of dit belangrijk is en daarom stelde ik ook voor nog een paar week(?) te wachten op de HD2600. Die zullen, als het goed is, op of rond die prestatie en prijs grens gaan liggen.

[quote]Guardian Angel schreef op zondag 03 juni 2007 @ 07:20:
[...]

offtopic:
Zoals mijn opa al zei "Thee is voor mietjes én je krijgt er luizen van".

Aan mijn reactie mankeert helemaal niets. Ik post op een vriendelijke manier een reactie bestemd voor de TS en daarin maak ik kort en krachtig duidelijk dat hij net als veel anderen een prima systeem heeft samengesteld.

Als je commentaar op m'n reactie hebt maar tegelijkertijd zelf niet verder komt dan een VGA-kaart adviseren, die over een maand pas uitkomt, waarschijnljk nog later in de winkel ligt en waarvan de prijs nog niet precies bekend is, biedt je de TS ook geen houvast.

Wil je hierover discussiëren? Dan heel graag verder in [CSL] Nieuw systeem samengesteld

offtopic:
Ik ben er natuurlijk niet om voor hem te beslissen. Ik geef alleen mogelijkheden aan. Het feit dat deze jongeman in een lastig paket zit voor die videokaart is erg begrijpelijk en hier word door jouw jammer genoeg geen aandacht aangeschonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

offtopic:
Zoals ik eerder al zei: reageer niet hier, daar is dit forum niet voor, maar reageer in LA. Lees bijvoorbeeld eens dit: defiant in "[CSL] Nieuw systeem samengesteld".

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:40:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hier in. Alleen zit je dus met het DX10 punt. De vraag is in hoe verre de TS dit belangrijk vind. Als ik zo om me heen kijke is het pas het afgelopen jaar dat er echt DX9 only games zijn. Ik ga er daarom ook van uit dat vele games zowel DX9 als DX10 zullen zijn. Met dit in het achterhoofd kan je je afvragen is het zinnig om een DX10 kaart te nemen als een DX9 kaart goedkoper en sneller is in DX9. Dit is helemaal aan de TS om te bepalen of dit belangrijk is en daarom stelde ik ook voor nog een paar week(?) te wachten op de HD2600. Die zullen, als het goed is, op of rond die prestatie en prijs grens gaan liggen.
Voor zover ik weet is de HD 2600XT gepland om ongeveer even snel te zijn als een 8600GTS. Ook hier gaat de X1950XT dus op z'n sokken voorbij.

Het DX10 argument heeft imo niet veel waarde. Als de DX10 games beginnen uitkomen zal je zien dat de 8600GTS waarschijnlijk toch te traag is om met de DX10-eye candy te spelen. Uiteindelijk zal de X1950XT dan nog steeds de betere zijn imo, liever 'gewone' DX9 effecten met flink wat AA en HDR dan DX10 effecten zonder AA/HDR. DX10 only games zijn nog zeker 2 jaar weg, het zal imo ook nog een tijdje duren eer de gamedevelopers echt alle DX10 vernieuwingen in hun games gaan implementeren.

Besparen op je cpu voor de 8600GTS zou ik in ieder geval niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eigenlijk kan ik je alleen aanraden om gewoon op zoek te gaan naar ervaringen met de betreffende videokaarten en CPU's. Als je iets verder had gekeken dan je neus lang is, had je genoeg mensen kunnen vinden die nagenoeg hetzelfde hebben aangeschaft. Zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.