[2003]Active Directory user batch/script

Pagina: 1
Acties:
  • 1.738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-01 00:53
Ik heb een script of een batch file nodig die zeg maar automatisch 400 gebruikers in mijn active directory aanmaakt. Met user 1 tot 400 en allemaal met het password 12345678. Na lange tijd zoeken kwam ik op een paar forums uit die verwezen naar deze twee sites:

Welcome to Petri.co.il by Daniel Petri
Rob van der Woude's Scripting Pages: Batch Files, PowerShell, Rexx, KiXtart, Perl, VBScript, HTA

Zelf kom ik er geen wijs uit, ik heb dan ook geen verstand van scripen. Iemand een idee waar ik een script kan downloaden hiervoor ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.microsoft.com/...pts/ad/users/default.mspx

Elk script wat je download zal je toch moeten aanpassen aan jouw specifieke wensen en AD inrichting, dus begin maar alvast met leren :)

En nee, we gaan het ook niet voor je in elkaar zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 02-06-2007 12:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• eth0stack
Hmm, hier is dan een test script van microsoft
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Set objRootDSE = GetObject("LDAP://rootDSE")

Set objContainer = GetObject("LDAP://cn=Users," & _
    objRootDSE.Get("defaultNamingContext"))

For i = 1 To 1000
    Set objLeaf = objContainer.Create("User", "cn=UserNo" & i)
    objLeaf.Put "sAMAccountName", "UserNo" & i
    objLeaf.SetInfo
Next

WScript.Echo "1000 Users created."

Maar hoe run ik die dan, zodat hij ook die 1000 test accounts aanmaakt?

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

alm

Ik denk dat wat je zoekt in http://www.tools4ever.com...t-resource-administrator/ ofwel UMRA zit. Is een geheel grafische tool en is als je 'm doorhebt redelijk eenvoudig te gebruiken. Je kan gewoon een lijst van gebruikers in Excel opzetten inclusief alle velden die je wilt importeren in AD en dan die lijst importeren in UMRA en die vervolgens door UMRA weer in AD laten zetten. Je kan ook homedirectories e.d. laten aanmaken, incl. de rechten.

De demo versie is helaas beperkt tot het uitvoeren van maximaal 5 scriptregels, wat dan betekent dat je maar 5 gebruikers aan kunt maken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

slayerduck schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:04:

Maar hoe run ik die dan, zodat hij ook die 1000 test accounts aanmaakt?
wat dacht je ervan om http://www.microsoft.com/...r/resources/qanda/ad.mspx door te lezen en zo te achterhalen hoe dat werkt?

Daar staat alles al uitgekauwd voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 02-06-2007 18:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
alt-92 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:49:
[...]

wat dacht je ervan om http://www.microsoft.com/...r/resources/qanda/ad.mspx door te lezen en zo te achterhalen hoe dat werkt?

Daar staat alles al uitgekauwd voor je.
Helemaal mee eens, GoT is niet bepaald de plaats waar je een vraag kan dumpen om hapklare brokken terug te krijgen. We willen graag zien dat je zelf moeite doet, en ondanks de verzoeken hiertoe van alt-92 zie ik daar nog maar weinig van terug. Daarom het verzoek om de Het algemeen beleid nog eens aandachtig door te nemen en je posts met wat heldere informatie aan te vullen. Het is onmogelijk om je op deze manier te helpen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• eth0stack
Ik zal men best ervoor doen, Jammer genoeg heb ik niet veel tijd want maandag moet ik het klaar hebben. Dus dat word hard leren morgen dan :>

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De link die ik je alt-92 in "\[2003]Active Directory user batch/script" gaf is denk ik het beste startpunt voor je :)
Daar leggen ze ook stap voor stap uit wat het script doet en waarom (vaak).

Pagina: 1