Server: Compaq ProLiant DL380 G2
Controller: Compaq Smart Array 5i
Ben bezig met een Windows Server 2003, heb (tot nu toe) 2 schijven in de server zitten, waar ik RAID1 op draai. Voor een test heb ik 1 schijf even uit de server gehaald, om te kijken of het RAID systeem inderdaad goed werkt en hoe de server ermee omgaat. Het gaat dus om een test omgeving, maar dannog heb ik geen zin om Windows weer opnieuw te gaan installeren (denk ook niet dat het nodig is) maargoed...
De schijf (ID1) heb ik uit de server gehaald op het moment dat hij uitstond.
Ik weet niet of het rebuilden gestopt zou kunnen zijn door mijn herstart?
Als ik nu kijk met HP Array Diagnostic Utility staat er:
Ik kan eigenlijk nergens aangeven dat hij met die andere HD moet gaan rebuilden, en ook met de informatie die op [compaq proliant] raid array rebuild werkt niet kwam ik ook niet veel verder. Wat zie ik over het hoofd, hoe moet ik die rebuild nu laten lopen?
Controller: Compaq Smart Array 5i
Ben bezig met een Windows Server 2003, heb (tot nu toe) 2 schijven in de server zitten, waar ik RAID1 op draai. Voor een test heb ik 1 schijf even uit de server gehaald, om te kijken of het RAID systeem inderdaad goed werkt en hoe de server ermee omgaat. Het gaat dus om een test omgeving, maar dannog heb ik geen zin om Windows weer opnieuw te gaan installeren (denk ook niet dat het nodig is) maargoed...
De schijf (ID1) heb ik uit de server gehaald op het moment dat hij uitstond.
edit:
Server aangezet en kreeg de melding dat er een schijf FAILED was, om precies te zijn die ID1. Dan kan je kiezen om alle schijven disabled te laten (F1 dacht ik) of gewoon door te gaan (F2). Afijn heb de server gewoon weer afgesloten en opnieuw opgestart
, toen moest ik F1 moest drukken om de Automatische Data Recovery te starten, gedaan.. maar er gebeurde verder weinig, het OS starte op en daar bleef het bij. Heb toen even het OS open laten staan, en na een 1/2 uur opnieuw opgestart, om te kijken wat de Controller zou aangeven. Die gaf eigenlijk niks anders aan dat status "Interim Recovery Mode", en start het OS weer op.Server aangezet en kreeg de melding dat er een schijf FAILED was, om precies te zijn die ID1. Dan kan je kiezen om alle schijven disabled te laten (F1 dacht ik) of gewoon door te gaan (F2). Afijn heb de server gewoon weer afgesloten en opnieuw opgestart
Ik weet niet of het rebuilden gestopt zou kunnen zijn door mijn herstart?
Als ik nu kijk met HP Array Diagnostic Utility staat er:
Met de HP Array Configuration Utility kom ik niet verder dan:Logical drive 1 status = Interim recovery (volume functional, but not fault tolerant)
SCSI Port 2, drive ID 1 failed - REPLACE
Voor de rest heb ik zoveel mogelijk van het "Driverpack HP Proliant DL380 G2 voor 2k3" geinstalleerd.The current array controller has a bad or missing drive.
Logical drive 1 ( RAID 1+0 in array A) is operating with reduced performance and a further physical drive failure may result in data loss depending on the fault tolerance.
Configuration changes to this logical drive or any other logical drive in array A are not allowed until this problem is corrected.
To correct this problem, check the data and power connections to the physical drives or replace the failed drive. For more information, run the Array Diagnostics Utility.
Ik kan eigenlijk nergens aangeven dat hij met die andere HD moet gaan rebuilden, en ook met de informatie die op [compaq proliant] raid array rebuild werkt niet kwam ik ook niet veel verder. Wat zie ik over het hoofd, hoe moet ik die rebuild nu laten lopen?
[ Voor 4% gewijzigd door kevinvs op 02-06-2007 15:44 . Reden: Foutje in het verhaal over het terugplaatsen van een schijf ]