Toon posts:

welke videokaart voor mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mensen, heb zelf nu een aantal maanden het volgende systeem:

HP Pavilion 517 P4 2.93 GHz
Cachegeheugen
Type: L2 Cache
Grootte geïnstalleerd: 1 MB
Cache per processor: 1 MB

Moederbord
Chipsettype: ATI Radeon Xpress 200 (RC410)
Snelheid gegevensbus: 533 MHz

Ram
Grootte geïnstalleerd: 512 MB
Technologie: DDR II SDRAM
Model: DIMM 240-pins

Uitbreiding / aansluiting
Totaal Expansion Bays (Vrij):
2 ( 0 ) x vooraan toegankelijk - 5.25" x 1/2H
1 ( 0 ) x intern - 3.5" x 1/3H

met de volgende videokaart:
Type: PCI Express x16 - insteekkaart
Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce 7300 LE TurboCache dat 256 MB ondersteunt

Kan met deze kaart op zich bijna niets en ben dat nu eigenlijk beetje zat, wil spellen als Oblivion ed. gewoon lekker vrijuit kunnen spelen. Hoe raden jullie me aan m'n geld zo efficient mogelijk te besteden, zodat ik de spellen die de komende tijd uitkomen grafisch weer kan trekken.

tnx :)

Verwijderd

Je hebt niets aan een nieuwe videokaart met 512mb ram en die processor, wordt dus of zo houden of een heel nieuw systeem.

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 09:10
Ik zou gaan voor een geforce 8800gts.Alleen zou ik nt vergeten om ram bij te steken.512 mb is op heden echt te weinig.1gig kan al wonderen verrichten.Kweet nt of de ati hd 2900 xt iets voor jouw is.Geen slechte kaart als je het mij vraagt.Alleen jammer dat er nog wat bugs zijn.Heb gekozen voor deze twee kaarten omdat ze dx 10 ondersteunen dus sta je safe voor de toekomst.Alleen twijvel ik soms toch of het dan nog wel genoeg zou zijn.Als je de scores tegenwoordig van de dx10 benches bekijkt ziet het er triestig uit.Maar drivers update en toekomst wijzen dit wel uit.Nt tegenstaande zijn dit de beste kaarten op dit ogenblik waar je normaal toch een tijdje safe mee moet zijn.Nu alleen nog vista en je kan er terug tegen aan gaan.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi Thijs,

Welkom op GoT, het is hiet alleen wel de bedoeling dat je voordat je een topci opent eerst zelf op zoek gaat naar oplossingen. Het kiezen van een videokaart is iets wat je met het lezen van wat reviews ook prima zelf kan doen. Zoek met google wat reviews en roundups op, kijk wat de verschillende kaarten kosten en je kan deze keuze prima zelf maken :)

Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? en Registratievoorwaarden / korte FAQ nog even :)

Dit topic is gesloten.