Toon posts:

verschillende geheugenmodules combineren

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een aantal vragen:

Ik heb een Compaq laptop met 2 geheugenslots en oorspronkelijk 2 X 256 MB geheugen. Nu heb ik onlangs een kaartje van 1 GB gekocht en deze erbij geplaatst i.p.v één van de oude 265mb kaatjes. Iemand vertelde mij dat het gebruik van twee verschillende kaatjes (256 MB en 1024 MB) leidt tot prestatieverlies. Klopt dat? Zo ja, dan dus alleen die nieuwe kaart gebruiken?

Ik heb nu met Everest gekeken en die herkent 1270 MB geheugen maar verdeeld over 3 slots, terwijl ik er maar 2 heb????

Zie hier:

Geheugenslots
DRAM Slot #1 256 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
DRAM Slot #2 768 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
DRAM Slot #3 512 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)

Waarom is dit, is het normaal en wat moet ik doen?

Groet,

(thanx alvast)

Tom

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

1) je vertelt ons helemaal niets over de DIMMs die je hebt. Dan kunnen we ook niets zeggen over hoe ze herkend worden en of dat zo hoort of niet. Specs als chipdichtheid (of minimaal de opschrift van de chips waaruit dat af te leiden valt) zijn niet optioneel :o
2) er is een verschil tussen banks en slots. Een DIMM kan twee banks omvatten. Ik gok dat je een enkelzijdige en een dubbelzijdige DIMM hebt, dat is 3 banks in totaal.

Iig de RAM FAQ lezen, dan zou aardig wat duidelijk moeten worden. Is het dat niet, dan mag je het hier nogmaals proberen, maar dan wel met *volledige* specs (dus minimaal het aantal chips per DIMM en de opschrift van die chips (de zwarte blokjes, niet evt aanwezige stickers oid))

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.