Toon posts:

[Vista] Herkent maar 30 GB van de 160.

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Aangezien ik net Vista (home premium) heb gekocht en hem heb geinstalleerd, doet hij het echt (bijna) perfect. Één probleem is echter dat hij maar 30 GB ziet van mijn 160 GB hardeschijf. Het is een WD harde schijf (Western Digital dus...)

Hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/7962/raarqg1.th.jpg

Zou iemand mij bij dit probleem kunnen helpen?

Zoals je ziet doet mijn 250 gb externe hardeschijf het wel goed...,

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

OM FAQ / Beleid et voila. :)

Een klein beetje zoeken is niet erg hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 02-06-2007 09:31 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:30:
OM FAQ / Beleid et voila. :)

Een klein beetje zoeken is niet erg hoor.
Ik zocht al maar kon niets vinden... Ik ga even kijken. Bedankt!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:52
Ben wel benieuwd wat voor een moederboard je hebt. Het moet wel erg oud zijn om tegen de 30 Gb limiet aan te lopen. Ik zou zeker kijken of er een nieuwe bios voor je moederboard is.

[ Voor 22% gewijzigd door winwiz op 02-06-2007 09:35 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het dus niet. Mijn harde schijf deed het perfect onder win XP. Maar onder Vista heb ik dus dit probleem. Ik heb een (ongeveer 3 jaar oude) ASUS mobo, kan wel even het type nummer opzoeken, als dat echt nodig is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:36:
Dit is het dus niet. Mijn harde schijf deed het perfect onder win XP. Maar onder Vista heb ik dus dit probleem. Ik heb een (ongeveer 3 jaar oude) ASUS mobo, kan wel even het type nummer opzoeken, als dat echt nodig is.
Kan je in de overige space een partitie maken van groter als 30gig, en die perfect werkt?

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:42
winwiz schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:34:
Ben wel benieuwd wat voor een moederboard je hebt. Het moet wel erg oud zijn om tegen de 30 Gb limiet aan te lopen. Ik zou zeker kijken of er een nieuwe bios voor je moederboard is.
hij loopt niet tegen de 30gb limiet aan want met zijn 250gb schijf heeft hij geen problemen.
het zou nog een jumpertje op zijn schijf kunnen zijn, die de schijf tot 30gb limiteerd.

Hensdesk wrijft even de slaap uit zijn ogen en ziet dan pas dat de 250gb een exteren schijf is 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door hensdesk op 02-06-2007 10:00 ]

Verwijderd

Die andere schijf hangt wel aan USB controller, sluit mogelijk het probleem daarbij uit. Heb ook al mogen kennismaken van de 128gig limiet die bij de ene controller van het mobo wel voorkwam en bij de andere niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het een jumpertje is, want ik heb helemaal niets veranderd aan de hardware setting (wel: geheugen bij geprikt, nieuwe voeding, maar dat werkte ook nog goed onder XP).

Is er geen stuurprogramma wat ik kan installeren voor mijn HD?

Ik heb er dus niets aan veranderd:
XP = 160 GB
Vista = 30 GB.

Geef maar alle mogelijke oplossingen, ik probeer ze wel uit.

Bedankt voor de reactie in iedergeval.

Ik heb ook geprobeert Quota (die shit dat je als gebruiker niet meer dan ... GB aan data mag opslaan, maar dat stond gewoon uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 10:00 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heeft WD niet zo'n cap jumper op die schijf zitten toevallig?
Hoe ziet je BIOS de HDD?

Allemaal basic vragen die je zelf eigenlijk al bij voorbaat moet uitzoeken voordat je een topic opent.

Pas als je dat gedaan hebt, kan je ook bepalen of je topic in Windows Clients of in Opslagmedia & I/O Controllers beter op z'n plek is.

Begin bij de basis, zou ik zeggen, maar ga niet niet gelijk omdat je nou eenmaal Windows draait dan maar hier een topic openen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.