Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AES 256 bits decrypten [NOOD]

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zéér belangrijk bestand met zéér belangrijke informatie, waarvan de inhoud met AES256 bits is beveiligd in een .EXE bestand. Het bestand zelf was ook nog eens encrypted en zat op een USB-stick in een kluis. Het grote probeem is nu, dat de beveiliging TE waterdicht is, waardoor ik het na een jaar in eens nodig had en het wachtwoord NIET meer weet.

Tweakers.net is dan ook mijn enigste website met hoop. Als programma gebruik ik LockNote: https://www.steganos.com/...office/locknote/overview/ dat als het goed is met ResourceHacker te openen is waarbij je de versleutelde inhoud kan aflezen. Weet iemand een brute-force tool waarmee ik AES256 bits text terug kan krijgen? Het gaat hier om een acht-cijferig wachtwoord (de memorystick was 20, maar dat wachtwoord wist ik gelukkig (en gek genoeg) wel).

De gene die kan helpen ben ik eeuwig dankbaar!
Hier is nog extra informatie:
Een AES-kraker is te vinden op https://www.steganos.com/en/products/home-office/freecrypt/, hoewel dit wachtwoord-voor-wachtwoord gaat. Ik heb een brute-force nodig. Het gaat hier overigens NIET om een SLECHTE bedoeling!

Resource Hacker kan je hier: http://www.angusj.com/resourcehacker/ vinden, dit kan het bestandje openhakken. Je moet dan in de map PAYLOAD/CONTENT/0 kijken. Kan iemand bevestigen dat dit de versleutelde inhoud van het LockNote bestand is?

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
Weet iemand een brute-force tool waarmee ik AES256 bits text terug kan krijgen?
Tja sowieso helpt niemand je hierbij slechte bedoeling of niet het is gewoon tegen de regels van dit forum maar daarnaast kan niemand AES/Rijndael decrypten zeker niet als het AES/Rijndael 256bits is anders mocht je zo bij de NSA komen werken voor een mooi salaris. :) En met bruteforce ben je wel even bezig ben ik bang.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaasje123 op 01-06-2007 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kaasje123 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:24:
[...]

Tja sowieso helpt niemand je hierbij slechte bedoeling of niet het is gewoon tegen de regels van dit forum maar daarnaast kan niemand AES/Rijndael decrypten zeker niet als het AES/Rijndael 256bits is anders mocht je zo bij de NSA komen werken voor een mooi salaris. :) En met bruteforce ben je wel even bezig ben ik bang.
Dat weet ik, dat ik wel even bezig ben. Het gaat om een AES 256 bits beveiligd bestand. Weet jij een tool die hier met bruteforce één voor één een password invoerd bestaande uit een cijfer tot 8 cijfers, ik neem aan dat dit niet lang zou duren. Ik heb al rondgerend op o.a. Packetstormsecurity.org, maar ik kon hier niks vinden

• Andante
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Om nog even een beetje inhoudelijk te reageren op Kaasje123 hier boven. Er bestaat voor AES geen theoretische aanval die in staat is om het ook maar gedeeltelijk te breken. Het geen wat dan over blijft is een "brute force" aanval. Wat bij gebruik van alleen kleine letters al 26^8 (2^37) mogelijkheden geeft, om nog maar niet te spreken over betere wachtwoorden. Helaas is dus de enige manier om het te decoderen het invoeren van het goede wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik heb alleen 8 cijfers gebruikt. Dan gaat dit volgens mij een stuk sneller, neem ik aan.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk maar bijvoorbeeld hier naar:
http://www.stermon.com/temp/aes/crypt_decrypt_form.htm
Op deze manier kan toch ook een brute-force worden toegepast? De hele tijd een cijfer invoeren beginnen bij 0, eindigen bij 99999999 net zo lang tot hij de goede vind.

Helemaal niemand die nog ideën heeft? :'(!!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:42:
Kijk maar bijvoorbeeld hier naar:
http://www.stermon.com/temp/aes/crypt_decrypt_form.htm
Op deze manier kan toch ook een brute-force worden toegepast? De hele tijd een cijfer invoeren beginnen bij 0, eindigen bij 99999999 net zo lang tot hij de goede vind.

Helemaal niemand die nog ideën heeft? :'(!!
JA, als eerste gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
Ten tweede: Dit is tegen de voorwaarden...
:)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:41:
Ja, maar ik heb alleen 8 cijfers gebruikt. Dan gaat dit volgens mij een stuk sneller, neem ik aan.
8 cijfers = 8^10

Moet je beginnen bij 0 en eindigen bij 8^10 :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als de data van jezelf is probeer dan een dictonary attack met alle mogelijke passworden die je te binnen schieten.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
php?
linux?
script???

lijkt me niet al te ingewikkeld!

suc6!

en wat is [NOOD] eigenlijk, ik dacht dat ik geen n00b meer was, maar van dat/die OS/progje/hardware heb ik nog nooit gehoord

[ Voor 48% gewijzigd door Japidoff op 01-06-2007 20:01 ]

gang is alles

• Caeruleus
  • Laatst online: 19:05
Als het 8 cijfers zijn, heb je dan geen datum gebruikt? 01-06-2007 zijn 8 cijfers.
Probeer de geboortedatum van jezelf, je vriendin, je vrouw (of allebei :+), je hond, je kat, je trouwdag enz.

no animals were harmed during the production of this message

• Japidoff
Caeruleus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:00:
Als het 8 cijfers zijn, heb je dan geen datum gebruikt? 01-06-2007 zijn 8 cijfers.
Probeer de geboortedatum van jezelf, je vriendin, je vrouw (of allebei :+), je hond, je kat, je trouwdag enz.
PRECIES!

waarom heb je t überhaupt geëncrypt?
t lag toch al in een kluis!

owja, welkom op tweakers!

[ Voor 3% gewijzigd door Japidoff op 01-06-2007 20:02 ]

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er mensen in deze wereld zijn die niet zo aardig zijn als ze lijken? Het is niet voor het eerst dat ik mijn computer op de best mogelijke manier beveilig, en net als ik mijn E-mail via POP3 moet lezen , dat als enigste niet encrypted gaat, dat het wachtwoord word onderschept en mijn e-mail account word overgenomen. Er zijn nou eenmaal mensen. Over die datum enzo, nee, ik gebruik alleen random wachtwoorden die ik enkel in mijn hoofd bewaar... Ik probeer alles nog zo goed te beveiliging en de ene keer gaat dat helemaal fout, en de andere keer worden net 2 belangerijke pakketjes onderschept van de 1035884305349 andere...

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 18:24
Snake schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:48:
[...]

8 cijfers = 8^10

Moet je beginnen bij 0 en eindigen bij 8^10 :)
Dan heeft hij dus 10 posities waar 1 t/m 8 mogelijk zijn... B) . 8 cijfers is 10^8 volgens mij :+

• Japidoff
ik kan wel een php scriptje schrijven dat aes bruteforce kan decrypten, dan moet je t bestand maar ff mailen, want ik mag hier geen scriptjes posten natuurlijk :)

en volgens mij onderstuenen de meeste providers wel ssl op pop3/smtp

[ Voor 18% gewijzigd door Japidoff op 01-06-2007 20:21 ]

gang is alles

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

We doen hier niet aan beveiligingen omzeilen, zie Het algemeen beleid #misbruik. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.