Toon posts:

digitale tv op computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wist niet waar dit topic thuishoord dus ik heb hem maar hier geplaast.
ik wil digitale tv van athome op mijn pc.
volgens mij zou dat gewoon met de ontvanger die je er bij krijgt en een tv kaart kunnen doen.
maar ik was ook even naar de vobis geweest. daar wisten ze me te vertellen dat ik dan in totaal 350 kwijt voor een speciale kaart.

weet iemand hoe dit kan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Door een standaard TVkaart kun je gewoon over de coax je beeld sturen. Als je een ViVo kaart hebt kun je het ook via S-video of composite doen. Daarvoor heb je niet per se een dikke TVkaart nodig, al zal die misschien iets beter beeld geven.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 22:10

houthakker

Poehé

Wil je alleen kijken, dan is een cheap ass tv kaart prima, gewoon via svhs of compite ingang.
Wil je ook opnemen (en weinig moelijkheden), dan kun je een tv kaart met hardware encoder nemen, zoals een hauppauge pvr150, kosten tegenwoordig ook geen drol meer.
Wil je echt kwaliteit? dan heb je een dvb-c kaart + ci + alphacrypt nodig, als je dan ook nog een dikke processor hebt kun je zelfs HDTV kijken, en dat kost dan ongeveer bij elkaar max 250 euries.

En wil je veel tijd besparen met speuren, kijk dan in dit topic: :P

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC

[ Voor 12% gewijzigd door houthakker op 01-06-2007 16:25 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
en wat voorn soort kaart moet ik dan nemen??
de kaarten die ik vind staat analoog bij.
iemand voorbeelden??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 17:18 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:59:
en wat voorn soort kaart moet ik dan nemen??
de kaarten die ik vind staat analoog bij.
iemand voorbeelden??
Neem dan een kaart met digitale ingangen, net wat je zelf wilt hebben, zoals ik al zei, via S-Video of composite kun je het signaal ook versturen.

Wellicht handig om te kijken wat voor aansluitingen die settopbox heeft, dan kun je op basis daarvan makkelijk de kaart uitkiezen.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 19:07

yGiDoRp

Sawasdee

is dit topic niet wat voor je ?

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Pagina: 1