Toon posts:

19 of 20 inch widescreen, ervaringen gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om binnenkort een nieuwe monitor erbij te halen voor mijn macbook..

nu zat ik te denken aan de LG 19"widescreen... of daar de 20" versie van..
wie werken er hier met 19 inch monitoren? en waarvoor gebruik je je mac meestal? en bevalt je scherm grootte?

daarnaast de vraag welke resolutie je erbij gebruikt....

bvd :)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik zit hier op een 19" widescreen van LG te werken, heb deze tft nu een kleine 4 maanden en ben er zeer tevreden over. Toch heb ik in het begin nog zitten twijfelen tussen de 20" en deze, maar ben toen zelf tot het besluit gekomen dat 19" groot zat is voor mij :)

mocht je de ruimte hebben (in de breedte) geef dan die 30 a 40 euro verschil maar gewoon uit aan een 20" scherm :)

Wabbawabbawabbawabba

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52

Daklem

Audio Nerd

Ik zit nu zelf op een HP W19 (widescreen).

Ik gebruik hem zelf vooral voor internet/schooldoeleinden, tv episodes kijken, foto's bewerken.

prima grootte. Echter gaat miijn scherm weg omdat ik goedkoop een nieuwe (22 inch)kan kopen. Mocht je interesse in mijn scherm hebben, moet je het maar ff laten weten!

Verwijderd

Topicstarter
en welke programma's gebruik jij over het algemeen? heb je de extra ruimte toch nodig of?

het is maar een klein stukje.. maar vaak toch net wel de ergernis van fullscreen vensters of net niet ;)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:50:
en welke programma's gebruik jij over het algemeen? heb je de extra ruimte toch nodig of?

het is maar een klein stukje.. maar vaak toch net wel de ergernis van fullscreen vensters of net niet ;)
Het is nog niet nodig hoor. Het is gewoon extra luxe die ik kan krijgen. Kan namelijk een 22 inch krijgen bij mijn abbo verlenging. :)

meeste wat ik draai is Aperture, safari, VLC, Office. beetje de standaard toepassingen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Daklem schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:49:
Ik zit nu zelf op een HP W19 (widescreen).

Ik gebruik hem zelf vooral voor internet/schooldoeleinden, tv episodes kijken, foto's bewerken.

prima grootte. Echter gaat miijn scherm weg omdat ik goedkoop een nieuwe (22 inch)kan kopen. Mocht je interesse in mijn scherm hebben, moet je het maar ff laten weten!
en wat voor specs heeft jou scherm dan? en wat voor prijs en bouwjaar end? haha het is net een auto :)

ik wil wel een trillingsvrij beeld iig op mijn macbookje hangen :)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:55:
[...]

en wat voor specs heeft jou scherm dan? en wat voor prijs en bouwjaar end? haha het is net een auto :)

ik wil wel een trillingsvrij beeld iig op mijn macbookje hangen :)
Ik heb het scherm nog geen jaar. Je moet maar eens zoeken op pricewatch/internet naar de HP W19.

erg mooi scherm, geen speakers.

mijn setup:
Afbeeldingslocatie: http://www.klemkerk.nl/mac.jpg

meer weten, voeg me ff toe op msn, of mail me (zie profiel)

[ Voor 6% gewijzigd door Daklem op 01-06-2007 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik voeg je vanavond even toe, ik kan vanaf mijn werk hier niet profielen bekijken.. dropdown menu werkt niet op mijn werk :(

ik laat het je weten!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:09:
ik voeg je vanavond even toe, ik kan vanaf mijn werk hier niet profielen bekijken.. dropdown menu werkt niet op mijn werk :(

ik laat het je weten!
doe maar ff mailen. Ik ben weinig op msn. ;)

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09
"Voordeel" van een 19" is dat de resolutie lager is dan 20" schermen waardoor de interface en Front Row lekker soepel blijven draaien. Daarom neem ik ook geen 20" scherm.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

tweak_dude schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:24:
"Voordeel" van een 19" is dat de resolutie lager is dan 20" schermen waardoor de interface en Front Row lekker soepel blijven draaien. Daarom neem ik ook geen 20" scherm.
is dat zo ja? :) Dat wist ik niet. :o

Verwijderd

Topicstarter
allright, goede tips :), nu ben ik wel een frontrow fan dus dat mag van mij ook niet vaga worden ofzo..

ik denk dta ik er wel uit ga komen met Daklem

ik mail je dan vanavond wel ;)

Verwijderd

Kijk ook eens in \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19

Heb zelf een 20" Cinema Display, 1680x1050 dus. Mijn MacBook trekt dat prima, de exposé effects gaan iets minder vloeiend maar storend is het niet.

Waar ik mn Mac voor gebruik: eigenlijk alles, van office toepassingen tot fotobewerking. Ik heb gekozen voor een cinema display vanwege het design en de goede kleurenweergave. Als je geen geld wilt betalen voor het apple logo (:P), kies dan voor een Dell. Dat zijn ook prima schermen, maar dan met een wat vriendelijker prijskaartje.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb daar naar gekeken in de pricewatch maar kan ze daar niet vinden, en hier op mijn werk kan ik ook niet googlen

heeft iemand misschien de prijzen van die dellschermen 19 of 20 inch widescreen?

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:56:
ja ik heb daar naar gekeken in de pricewatch maar kan ze daar niet vinden, en hier op mijn werk kan ik ook niet googlen

heeft iemand misschien de prijzen van die dellschermen 19 of 20 inch widescreen?
de 20 inch kost bij dell inclusief verzenden 375e.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:56:

http://accessories.euro.d...s=dhs&cs=nldhs1&sku=59203

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44

iMars

Full time prutser

Ik ben zelf zeer tevreden over mijn 20" Dell WideScreen. Ben veel bezig met webdevelopment/-design, photoshoppen, muziek bewerken. Heb zo ruimte genoeg i.c.m. met mijn MacBook Pro.

Afbeeldingslocatie: http://images.zuidwijk.com/?file=IMG_3412.JPG&view=tweakers3

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
toch wel een prijzig schermpje dus als ik het vergelijk met de LG 20 inch widescreen...

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:22
Ja dat klopt, de dell's zijn over het algemeen wel aan de dure kant, maar dan heb je ook wat! :)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Die ene inch maakt niet veel uit, gaat vooral om resolutie verschil (1440x900 tegen 1680x1050). Ik zelf heb een LG widescreen 19", na bijna een jaar nog steeds geen spijt van :)

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik heb een 17" breedbeeldiMac, met daarnaast een 20" breedbeeld.
De 17" heeft inderdaad een kleinere resolutie, gelijk aan een 19"breedbeeld.
17"&19" TFT;s hebben namelijk dezelfde native resolutie:
1440x900

Een 20" breedbeeld en een 22" hebben ook een gelijke native resolutie:
1680x1050

De keuze is dus eenvoudig:
20"

Verwijderd

Topicstarter
ok ik denk dat ik dan voor de 20 inch LG widescreen ga, deze heeft wel hele vette specs!! vooral die contrast ratio
edit: of natuurlijk de HP van hierboven mits dat voor een leuke prijs kan :)

maar dat hoor ik vanavond hehe

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 16:05 ]

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

wat kost die 20 inch eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem het meeste gezien zo rond de 230 euro, ik kan hem denk ik bij de Vobis in LWD voor een nog zachtere prijs krijgen :)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:09:
ik heb hem het meeste gezien zo rond de 230 euro, ik kan hem denk ik bij de Vobis in LWD voor een nog zachtere prijs krijgen :)
Dat valt idd wel mee.

Verwijderd

ik heb een dell 2007wfp en heb hem 380 euro betaald. Moet zeggen dat het een zeer fijn schermpje is, met ook een mooi design dat bij m'n zwarte macbook past (hecht ik wel wat belang aan).

Verwijderd

Topicstarter
Daklem schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:59:
[...]

Ik heb het scherm nog geen jaar. Je moet maar eens zoeken op pricewatch/internet naar de HP W19.

erg mooi scherm, geen speakers.

mijn setup:
[afbeelding]

meer weten, voeg me ff toe op msn, of mail me (zie profiel)
gruwelijk, zo is ook de setup zoals ik het in mijn hoofd heb:), zit die muurbevestiging erbij als ik hem van je overneem? :*) ik heb ook die speakertjes.. usb versie

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:01:
ok ik denk dat ik dan voor de 20 inch LG widescreen ga, deze heeft wel hele vette specs!! vooral die contrast ratio
edit: of natuurlijk de HP van hierboven mits dat voor een leuke prijs kan :)

maar dat hoor ik vanavond hehe
Naar die contrast ratio kun je net zo goed niet kijken, maar daar zal ik verder niet zoveel over zeggen. Feit is wel dat de door Dell gebruikte panels een stuk beter zijn, de kleurenweergave van de LG zal een stuk minder zijn.

Als dat voor jou niets uitmaakt: lekker voor het goedkoopste model gaan, maar als je iets met beeldbewerking gaat doen kun je het schudden met die LG :+

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 20:12
Heb ook de 19" LG, bevalt me uitstekend! Ik gebruik hem voor de standaard dingetjes, weinig beeldbewerking e.d.
Ik zat eerst ook te twijfelen tussen de 19" en 20". Heb het even opgemeten en scheelt miniem. Ik was alleen kleine schermpjes gewend: de laatste tijd alleen mn 13,3" van mn MB, dus de 19" is al een grote vooruitgang voor mij.
Ik heb hem nu een week of 2, en nog steeds elke keer als ik er naar kijk denk ik wow, wat issie groot :9 haha

Als je het geld ervoor over hebt ga dan lekker voor de 20", anders steek het verschil in bedrag in een leuke wandbevestiging of een externe keyboard / (mighty) mouse als je dat nog niet hebt :)

Edit: zie foto's van mn opstelling in Show-je-Apple-topic

[ Voor 4% gewijzigd door SImmenga op 01-06-2007 21:48 ]

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:11:
Ik zit er aan te denken om binnenkort een nieuwe monitor erbij te halen voor mijn macbook..

nu zat ik te denken aan de LG 19"widescreen... of daar de 20" versie van..
wie werken er hier met 19 inch monitoren? en waarvoor gebruik je je mac meestal? en bevalt je scherm grootte?

daarnaast de vraag welke resolutie je erbij gebruikt....

bvd :)
20" Cinema Display. Betere monitoren zijn er voor de Mac niet vind ik. Stukje duurder, maar supermooi beeld. Lekker handig, zoveel ruimte en Exposé. Hoogste resolutie. Een aanrader!

Verwijderd

t-h schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:39:
[...]

20" Cinema Display. Betere monitoren zijn er voor de Mac niet vind ik. Stukje duurder, maar supermooi beeld. Lekker handig, zoveel ruimte en Exposé. Hoogste resolutie. Een aanrader!
Als de TS naar een LG / HP kijkt valt een cinema display zeer waarschijnlijk buiten budget. Bovendien hebben vrijwel alle 20" monitoren tegenwoordig een res. van 1680x1050, en ik weet niet waarom je Exposé noemt; gaat dat volgens jou dan niet werken op een non-Apple display? ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de koop al bevestigd voor de HP W19 hierboven, mag gesloten worden dus, maar alsnog bedankt iedereen voor alle geheugensteuntjes :)!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
ach gewoon een 30" ACD nemen ben je gelijk van dat gezeik af! :P

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09
Met een MacBook kan je dan alleen niet op de volle resolutie draaien ;)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Juist, dit topic gaat inmiddels nergens meer over. Gebruik de volgende keer V&A in plaats van het via een topic te regelen.

Voor de mensen die nog ervaringen zoeken met 19-inch of 20-inch, daar hebben we in VB twee hele mooie topics over: \[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 23 en \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.