[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 6

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.906 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
De 4800 en 5200 hebben 2x 1MB cache.. de 5000 2x 512kb. Weet niet in hoeverre je dat relevant vind, maar de 5200 is maar een ruim tientje duurder dan de 5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Ah kijk, dat had hij best de eerste keer kunnen mailen:
Dear Sir,

Please flash attached BIOS 2.31c.
939Dual-SATA2 with AM2 CPU board with L2.31c BIOS supports Athlon 64 x2 Dual-Core ADO5200IAA6CZ processor.

BR,

ASRock

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:10:
Ah kijk, dat had hij best de eerste keer kunnen mailen:
[...]
Kan je deze bios even uploaden? :P

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik zou deze inderdaad ook graag ontvangen. Ben er nu vrij zeker van te gaan upgraden naar een AM2 5200+.
Is iemand bekend met de huidige levertijden van het AM2CPU-board? Deze schenen vorig jaar ongeveer 2 weken te zijn.

En wat zou ik kunnen verwachten wat compatibel geheugen betreft? Ik kan geen lijsten met geheugenmerken/types vinden welke gegarandeerd compatibel zijn met dit uitbreidingsbord.
Zie bij Azerty namelijk geheugen van Team welke qua prijs en prestaties wel interessant lijkt, maar het moet natuurlijk wel werken....

[ Voor 41% gewijzigd door frickY op 01-11-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik kreeg de volgende antwoorden op mijn mailtje aan AsRock;

Betreft geheugen;
De modules moeten de volgende eigenschappen hebben:
- Non-ECC
- Unbuffered (=non-registered)
- Niet high density
Verder moet het benodigde voltage niet extreem hoog zijn. Standaard voor DDR2 is 1,8V. Ook 1,9V wordt veel gebruikt en is geen probleem.
Betreft CPU support;
Met een aangepaste BIOS die wij kunnen leveren zou het ook mogelijk moeten zijn om bijvoorbeeld een Athlon 64 X2 5600+ of 6000+ te gebruiken. Hoewel deze CPU’s officieel niet ondersteund worden, hebben andere gebruikers hiermee succesvol getest.
Wordt dus even heroverwegen hoe ver ik direct wil upgraden. De stap van een 3800 naar 6000 klinkt ook wel interessant, maar kost ook weer wat meer, en dat ze niet officeel gesupport worden vind ik toch een risico. Desondanks wel heel mooi dat ze de mogelijkheid bieden.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 02-11-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178555

Ik wil mijn BIOS flashen van 1.40 naar de laatste 2.30..
Wil ik gaan doen in windows. Gewoon zoveel mogelijk programma's afsluiten en dan flashen?
Heb nog nooit een BIOS vernieuwd dus hoop dat het goed gaat!
Reden om de BIOS te vernieuwen is CPU X2 upgrade 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-06 21:11
Even mijn verhaal delen met jullie, wellicht dat ik namelijk iets over het hoofd zie.

Recentelijk heb ik mijn moederbord buiten de garantie om alsnog kunnen rma'en via Asrock (verzendkosten op mijn rekening) ik dacht namelijk dat deze stuk was, goede service dus van Asrcok! Uiteindelijk bleek een van mijn 4 512MB PC3200 DDR Twinmos reepjes de boosdoener van mijn niet meer bootende computer. 2 reepjes hiervan ook omgeruild.

Ik heb nu weer 4 x 512MB PC3200 DDR Twinmos geheugen. (2x dubbelzijdig en nu 2x enkelzijdig) Maar wat ik ook doe ik kan deze niet op PC3200 snelheid laten draaien. Terwijl dit voorheen geen probleem was. Ik dacht dat dit aan de latencies lag, het nieuwe geheugen heeft namelijk hogere timings. Maar ook het handmatig instellen werkt niet. Zodra ik al het geheugen probeer te booten op PC3200 (200mhz DDR) lukt dit niet, ook niet meer zeer milde timings en high voltage op de modules.

Uiteindelijk heb ik het geheugen op 166mhz gezet en de processor (X2 3800) overgeclockt naar 2,20GHz (10% dus) . Zo kom ik op een geheugen snelheid van +-186mhz, maar hoger wil hij echt niet. Het geheugen that is, de processor heeft nergens last van.

Ik snap werkelijk niet waar dit aan kan liggen. De setjes draaien afzonderlijk namelijk prima op 200mhz in Dual Channel. Ik denk dus dat of Slot 3 & 4 brak zijn of de combinatie van het geheugen is niet goed.

Het enige dat ik nog overweeg is om de huidige biosversie (2.20) naar (2.30) te upgraden, maar ik meen dat het verschil tussen die twee minimaal is.

Iemand enig idee of ik iets (cruciaals) over het hoofd zie? Ik zal zometeen trouwens nog even wat benchmark results posten van mijn geheugen bandbreedte en timings, wil namelijk wel weten wat ik nu mis.

Edit\ Bij deze mijn Sisoft Sandra 07 Memory bandwith results:

332MHz 2,5-4-4-7
3288 MB/s

366MHz 3-4-4-8
3640 MB/s

[ Voor 3% gewijzigd door Banjy op 05-11-2007 13:43 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik heb vanaf het moment dat ik dit bord heb al ruzie met geheugensnelheden, ik heb net als jij 4 bankjes in gebruik: 2 reepjes 512MB (DS) en 2 reepjes 256MB (SS), allen PC3200.
Mij lukt het zelfs niet eens om met de Flexibility option disabled te booten als ik enigszins heb overgeklokt, waardoor m'n geheugen altijd op 133Mhz (PC2100) draait. Dit wordt uiteindelijk zo'n 180Mhz vanwege m'n opgekrikte HT-speed, ik doe zo nu en dan ook nog wel eens in Windows via A64Info een 150Mhz geheugen-divider zetten zodat m'n geheugen alsnog ~196Mhz haalt, maar dat is volgens mij niet geheel stabiel.

Je BIOS updaten zal denk ik niets uitmaken m.b.t. je probleem, ik denk dat het inderdaad met het vullen van alle 4 de bankjes te maken heeft dat de geheugensnelheid niet meer wil zoals het hoort.

Ter vergelijking: ik doe volgens de SiSoft Memory Bandwidth benchmark
@ 366Mhz (3.0-3-3-7, 133Mhz divider met de Flexibility option) 3840MB/s
en
@ 392Mhz (met de 150Mhz divider) 3930MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
jeroen__online schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:36:
ik heb vanaf het moment dat ik dit bord heb al ruzie met geheugensnelheden, ik heb net als jij 4 bankjes in gebruik: 2 reepjes 512MB (DS) en 2 reepjes 256MB (SS), allen PC3200.
Mij lukt het zelfs niet eens om met de Flexibility option disabled te booten als ik enigszins heb overgeklokt, waardoor m'n geheugen altijd op 133Mhz (PC2100) draait. Dit wordt uiteindelijk zo'n 180Mhz vanwege m'n opgekrikte HT-speed, ik doe zo nu en dan ook nog wel eens in Windows via A64Info een 150Mhz geheugen-divider zetten zodat m'n geheugen alsnog ~196Mhz haalt, maar dat is volgens mij niet geheel stabiel.

Je BIOS updaten zal denk ik niets uitmaken m.b.t. je probleem, ik denk dat het inderdaad met het vullen van alle 4 de bankjes te maken heeft dat de geheugensnelheid niet meer wil zoals het hoort.

Ter vergelijking: ik doe volgens de SiSoft Memory Bandwidth benchmark
@ 366Mhz (3.0-3-3-7, 133Mhz divider met de Flexibility option) 3840MB/s
en
@ 392Mhz (met de 150Mhz divider) 3930MB/s.
Hmmm vaag! Ik denk dat ik mij er dan maar bij neer moet leggen. Vandaag ook even A64 Tweaker gebruikt voor extra geheugensnelheid opties. 200mhz resulteerde in een keiharde reset :+ De optie 183mhz of iets dergelijks lijkt wel prima stabiel te lopen, maar dat had ik dus ook al met overclock bereikt. :) Was het niet zo dat bij AMD de geheugen bandbreedte niet zo belangrijk is en dat er meer performance winst is te behalen op het gebied van latencies? Op 166mhz zijn de timings namelijk wel wat strakker, dus ik moet nog even bekijken of ik straks meer mhz wil of lagere timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Iemand enig idee of er een vervanger is voor de Jmicron driver van de DUAL-VSTA? Ik heb d;r nu een 500 gig SATAII schijf in hangen, deze word in de BIOS wél herkend, maar in windows niet(jaja 't ding staat op enabled & in SATA mode).

Windows geeft wel een melding van 'nieuw PCI apparaat gevonden', maar 't installeren van de Jmicron driver faalt(update driver fail). Ook de windows hardware setup thingy vind de betreffende controller(bij naam!) maar kan um niet installaeren ivm een of andere gare fout -O-

ZIj hier alternatieven voor?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 09:42
Ik ben een redelijke n00b wat betreft overclocken. Ik heb op dit plankje een x2 3800 liggen welke ik in ieder geval kan overclocken naar 2600mhz (stock 2000mhz) door 260HTT*10xCPU Multiplier. Mijn pc3200 geheugen moet ik dan op een divider zetten van 5/6 = 166mhz, anders kan ik niet booten.

Twee vragen:

-Wat is met deze instellingen nu de daadwerkelijke geheugen snelheid (hoger of lager dan de 200mhz die pc3200 aankan)?
-Ik heb nog nooit iets gedaan met mijn HTT Multiplier. Deze staat dus waarschijnlijk nog op de standaard 1000mhz (x5). Nu heb ik op verschillende plekken gelezen dat deze niet hoger mag dan 1000mhz, maar volgens mij heb ik hem nu op 1300mhz staan (5*260). Klopt dit en wat zijn de gevolgen?

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

HydroDiOxide schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:44:
Ik ben een redelijke n00b wat betreft overclocken. Ik heb op dit plankje een x2 3800 liggen welke ik in ieder geval kan overclocken naar 2600mhz (stock 2000mhz) door 260HTT*10xCPU Multiplier. Mijn pc3200 geheugen moet ik dan op een divider zetten van 5/6 = 166mhz, anders kan ik niet booten.

Twee vragen:

-Wat is met deze instellingen nu de daadwerkelijke geheugen snelheid (hoger of lager dan de 200mhz die pc3200 aankan)?
-Ik heb nog nooit iets gedaan met mijn HTT Multiplier. Deze staat dus waarschijnlijk nog op de standaard 1000mhz (x5). Nu heb ik op verschillende plekken gelezen dat deze niet hoger mag dan 1000mhz, maar volgens mij heb ik hem nu op 1300mhz staan (5*260). Klopt dit en wat zijn de gevolgen?
CPU-Z kan je dit allemaal vertellen.
Je geheugensnelheid wordt (260/200) * 166Mhz = ~215Mhz [(ingestelde HT speed / originele HT speed) x ingestelde geheugensnelheid]
De HT multiplier kun je in je BIOS instellen, maar die staat standaard op auto; je zou in CPU-Z even moeten kijken of ie 'm automatisch aanpast zodat ie rond de 1Ghz blijft (HT-Link speed). Een veel hogere HT-Link zal crashes veroorzaken (> 1100, misschien zelfs pas hoger dan 1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
Is dit bordje nog ergens verkrijgbaar?
ik kan er nergens wat over vinden.

Wil namelijk upgrade zonder mn AGP kaartje te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kijken eens een nieuwe variant van het bordje en dan AM2 en PCI-E en AGP zonder extra bordje. Phenom compatibele, vista ondersteuning.

ASRock is proud to release the AGP+PCI E slots motherboard - ALiveDual-eSATA2

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/ALiveDual-eSATA2.jpg

Here are ALiveDual-eSATA2 brief specifications:
  • Socket AM2 for AMD Phenom™ X4 / X2, Athlon 64FX / 64X2 / X2 / 64 and Sempron processors
  • NVIDIA® M1695 Chipset
  • NVIDIA® nForce3 250 Chipset
  • FSB 1000 MHz (2.0 GT/s), Hyper-Transport Technology and AMD Cool 'n' Quiet Technology
  • Supports AMD LIVE!™ Technology
  • Supports Dual Channel DDRII800/667/533, 4 x DIMM slots, with max. capacity up to 8GB
  • Untied Overclocking : During Overclocking, FSB enjoys better margin due to fixed AGP/PCIE/ PCI Buses
  • Hybrid Booster - Safe Overclocking Technology
  • ASRock AM2 Boost: ASRock Patented Technology to boost memory performance up to 12.5%
  • 1 x PCI Express x16 slot
  • 1 x AGP 8X slot
  • Supports PCIE Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s
  • 2 x Serial ATA 1.5 Gb/s connectors by NVIDIA® nForce3 250, support RAID (RAID 0, RAID 1 and JBOD) and "Hot Plug" functions
  • 2 x Serial ATAII 3.0 Gb/s connectors by JMicron® JMB363 (PCIE x1 interface), support RAID (RAID 0, RAID 1 and JBOD), NCQ, AHCI and "Hot Plug" functions
  • 1 x eSATAII 3.0 Gb/s connector (shared with 1 SATAII port), supports NCQ, AHCI and "Hot Plug" functions
  • HDMI_SPDIF header, providing SPDIF audio output to HDMI VGA card, allows the system to onnect HDMI Digital TV/projector/LCD devices.
  • 1 x WiFi header
  • 7.1 CH Windows® Vista™ Premium Level Superior Audio (C-Media CM6501 Audio Codec with UAA architecture)
  • Supports all features in Windows® Vista™ Premium
  • Supports Windows® XP Media Center Edition
  • ASRock 8CH_eSATAII I/O Plus: 1 eSATAII port, 4 ready-to-use USB ports
bron: my.ocworkbench.com

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

heel interessant bord als je het mij vraagt, ik hoop dat ie snel in de schappen ligt!
De nForce3 chipset is misschien wat verouderd en ik las dat ie geen HT 3.0 aan zou kunnen (nieuw op de Phenom), maar ik denk dat de prestaties voor de doorgaande gebruiker prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hier een screenie van een Phenom 9600 op het ALiveDual-eSATA2 bordje.

Afbeeldingslocatie: http://my.ocworkbench.com/bbs/attachment.php?attachmentid=667&stc=1&d=1195575113

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 21-11-2007 00:27 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 23:35
Ik denk dat mijn Asrock Dual Sata2 overleden is.

Na de avond zet ik mijn pc gewoon uit. De volgende morgen komt hij de bios niet goed door.
Hij blijft hangen na de IDE / SATA check (na code 078). Deze code blijft nu soms wel 15 minuten lang staan, waarna hij zomaar weer verder gaat. Ik heb de bios al nagekeken, want daar kom ik na soms 15 min wel gewoon in.
De overclock heb ik ongedaan gemaakt, en evengoed geen verbetering. Ik kan ook geen spontaan veranderde settings hier in vinden.
Tevens heb ik ALLES van de IDE / SATA poorten afgehaald, en gekeken of het probleem toen weg was, maar dit was dus ook niet het geval.... Ik vermoed dat een Sata/ide controller overleden is.
Wanneer de pc na die lange wachttijd door gaat, dan is er geen enkel probleem meer zichtbaar in windows of whatever...

Iemand andere ideetjes wat ik nog kan proberen?

Specs:
Dual Sata2
Opteron 165 - 1800@2700Mhz (Watergekoeld)
HTT 300(OC)/200 nu
4x1Gb Value Corsair PC3200

[ Voor 11% gewijzigd door edterbak op 25-11-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueArchon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:19
Banjy schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:34:
[...]

Hmmm vaag! Ik denk dat ik mij er dan maar bij neer moet leggen. Vandaag ook even A64 Tweaker gebruikt voor extra geheugensnelheid opties. 200mhz resulteerde in een keiharde reset :+ De optie 183mhz of iets dergelijks lijkt wel prima stabiel te lopen, maar dat had ik dus ook al met overclock bereikt. :) Was het niet zo dat bij AMD de geheugen bandbreedte niet zo belangrijk is en dat er meer performance winst is te behalen op het gebied van latencies? Op 166mhz zijn de timings namelijk wel wat strakker, dus ik moet nog even bekijken of ik straks meer mhz wil of lagere timings.
Hm, ik had ook een gelijkaardig probleem. Ik gebruik 4x512Mb latjes ram, twee van Kingston en twee andere (weet het merk niet meer), en deze latjes hadden ook verschillende timings. Met alle 4 de latjes ering wou het moederbord ook niet opstarten. Wat ik gedaan heb om het probleem op te lossen is het volgende: eerst 3 ramlatjes erin gestoken, en toen startte het mobo wel op zonder problemen. Daarna in de BIOS gegaan en zelf manueel alle settings (timings en frequentie) ingesteld voor het ram. Daarna het 4e latje erbij gestoken, en toen startte het moederbord zonder probleem op. Nu draaien die 4 ramlatjes perfect aan 200Mhz in Dual Channel mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
BlueArchon schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:43:
[...]

Hm, ik had ook een gelijkaardig probleem. Ik gebruik 4x512Mb latjes ram, twee van Kingston en twee andere (weet het merk niet meer), en deze latjes hadden ook verschillende timings. Met alle 4 de latjes ering wou het moederbord ook niet opstarten. Wat ik gedaan heb om het probleem op te lossen is het volgende: eerst 3 ramlatjes erin gestoken, en toen startte het mobo wel op zonder problemen. Daarna in de BIOS gegaan en zelf manueel alle settings (timings en frequentie) ingesteld voor het ram. Daarna het 4e latje erbij gestoken, en toen startte het moederbord zonder probleem op. Nu draaien die 4 ramlatjes perfect aan 200Mhz in Dual Channel mode.
Dat is nog wel eens iets om te proberen! Al vind ik het ook niet extreem erg nu hij op 166Mhz draait. Hij is namelijk nu wel mega stabiel en das toch ook wel erg fijn. :)

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 12:45
edterbak schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:25:
Ik denk dat mijn Asrock Dual Sata2 overleden is.

Na de avond zet ik mijn pc gewoon uit. De volgende morgen komt hij de bios niet goed door.
Hij blijft hangen na de IDE / SATA check (na code 078). Deze code blijft nu soms wel 15 minuten lang staan, waarna hij zomaar weer verder..............
Heb je de bios al opnieuw proberen te Flashen.
Of probeer de Cmos batterij eruit te halen, of cmos jumpertje even omzetten.(harde reset van je moederbord)
Kan je niet vanaf een ide schijf booten i.p.v. sata?
Succes

• edterbak
pinojo123 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:13:
[...]

Heb je de bios al opnieuw proberen te Flashen.
Of probeer de Cmos batterij eruit te halen, of cmos jumpertje even omzetten.(harde reset van je moederbord)
Kan je niet vanaf een ide schijf booten i.p.v. sata?
Succes
Bios opnieuw flashen heb ik 2x gedaan. zonder effect.
Niks wat je noemt helpt. Zelfs niet zonder hardeschijf start hij niet op.

Ik geef het op. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
Iemand enig idee wanneer de ALiveDual-eSATA2 verkrijgbaar is? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134289

Onlangs is mijn computer met ASrock 939Dual-SATA2 Mobo na kortsluiting ermee opgehouden. Stop van de elektra was doorgeslagen en de voeding van de PC overleden. Na vervangen van de voeding geeft de PC geen beeld. wel 2 hele korte piepjes en daarna 6 piepjes achter elkaar. Weet iemand wat dit betekent en hoe ik kan nagaan wat er stuk is?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 134289 op 01-12-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:00
Eventjes een enorme noob vraag... heeft het nou echt zin om de ULi driver, Sata driver en cool en quiet software te downloaden en te installen als je mobo gewoon prima werkt?

Ik heb het zojuist eens gedaan maar merk geen verschil. Cool en quiet had ik sowieso al enables in de bios, dus welke toegevoegde waarde heeft de software dan?

Overigens zie ik op de Asrock site een 2.30 versie van de Uli drivers, maar die stamt uit 2005. De 2.2 versie die ik bij Nvidea vond lijkt wel recenter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Devilsown schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:16:
Eventjes een enorme noob vraag... heeft het nou echt zin om de ULi driver, Sata driver en cool en quiet software te downloaden en te installen als je mobo gewoon prima werkt?
Heeft het zin als alles gewoon prima werkt? Mijn mening is: Nee. Je zult dan niks merken.
Ik heb het zojuist eens gedaan maar merk geen verschil. Cool en quiet had ik sowieso al enables in de bios, dus welke toegevoegde waarde heeft de software dan?
CoolnQuit moet volgens mij (correct me if im wrong) ook ondersteund worden in het besturingssysteem, en niet alleen in de bios aan gezet worden. Zo was in het begin bij Vista deze implementatie nog niet 100% correct, waardoor het nog niet goed werkte. Volgens mij is dit inmiddels met diverse andere drivers opgelost. (VSTA-versies)
Overigens zie ik op de Asrock site een 2.30 versie van de Uli drivers, maar die stamt uit 2005. De 2.2 versie die ik bij Nvidea vond lijkt wel recenter..
Ik zou toch op de nummering afgaan en het bij ULI-drivers houden.
Je noemt NVIDIA, Welk moederbord heb je dan? Het 939Dual SATA2 heeft enkelt ULI chipjes.. Dus wat de drivers van NVIDIA hier te zoeken hebben? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

edterbak schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:27:
[...]

Heeft het zin als alles gewoon prima werkt? Mijn mening is: Nee. Je zult dan niks merken.

[...]

CoolnQuit moet volgens mij (correct me if im wrong) ook ondersteund worden in het besturingssysteem, en niet alleen in de bios aan gezet worden. Zo was in het begin bij Vista deze implementatie nog niet 100% correct, waardoor het nog niet goed werkte. Volgens mij is dit inmiddels met diverse andere drivers opgelost. (VSTA-versies)

[...]

Je noemt NVIDIA, Welk moederbord heb je dan? Het 939Dual SATA2 heeft enkelt ULI chipjes.. Dus wat de drivers van NVIDIA hier te zoeken hebben? :X
ULi is overgenomen door nVidia ;) dus die gaat nu over de drivers, er komen alleen geen (of nauwelijks) updates voor uit.
En wat betreft CnQ heb je gelijk: in WinXP moet je energiebeheer op minimaal/laptop staan wil CnQ daadwerkelijk toegepast worden (mits enabled in de BIOS en de AMD CPU driver correct is geinstalleerd), ik denk dat voor Vista een vergelijkbaar iets geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
jeroen__online schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:13:
[...]
ULi is overgenomen door nVidia ;) dus die gaat nu over de drivers, er komen alleen geen (of nauwelijks) updates voor uit.
Whuuuuh? Dat is me totaal ontgaan dan :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Laatst online: 11:00
edterbak schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:27:
[...]

[...]

[...]

Thanks voor de info. Zal energiebeheer eens checken.

Nvidia host de ULi drivers gewoon, google maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Software-matige Cool'n'Quiet werkt hier een stuk stabieler.
Ik heb m'n 3800X2 draaien op 2500MHz "cool" draait hij met een 4.5 multiplier op 1125MHz.
Ik gebruik dit programma voor Cool 'n' Quiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178555

beste tweakers,

ik ben ook in het gelukkige bezit van dit moederbordje en ik heb vorige week mijn venice 3200+ vervangen door een X2 4200+.

Mijn ''oude'' 3200+ liep gemakkelijk op 3800+ snelheden met een 20% overclock.
Nu heb ik dus mijn nieuwe CPU en ben ook ff aan het overclocken geslagen, maar het is me ff niet duidelijk of mijn systeem zo optimaal draait.
Dit vanwege het feit dat ik de HT op 4x moest zetten bij mijn oude CPU, en nu is het ff verwarrend voor me hoe ik nu de optimale instellingen moet aanpassen.

Dit is mijn huidige overclock:

huidige settings:
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2 5000+
CPU Aanduiding Manchester S939
CPU stepping BH-E4
CPUID CPU Naam AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+
CPUID Revisie 00020FB1h

ADA42000DAA5BV
LDBFE 0725XPMW
Z398477F71093

CPU snelheid
CPU Klok 2606.91 MHz
CPU Multiplier 11.0x
CPU FSB 236.99 MHz (origineel: 200 MHz, overclock: 18%)
Geheugenbus 186.21 MHz

Geheugeninstellingen 2-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)
Command Rate (CR) 2T

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type AMD Hammer
Werkelijke kloksnelheid 236 Mhz
Effectieve kloksnelheid 236 Mhz
HyperTransport kloksnelheid 945 Mhz

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type Dual DDR SDRAM
Bus Breedte 128 bit
Werkelijke kloksnelheid 186 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 372 Mhz
Bandbreedte 5959 MB/s

BIOS 2.30

Verder maak ik gebruik van 2x 512Mb Kingston HyperX latjes die echt goed meeclocken.
Met mijn 3200+ haalde ik max 480Mhz op normale voltage.
Dit liep vlekkeloos en superstabiel. Maar nu, met mijn 4200+ weet ik het ff niet meer :/

Kan iemand mij advies geven wat te veranderen?
Ook zit ik erover te denken om nóg een setje HyperX geheugen erbij te prikken voor betere geheugen performance... maar ik wil wel de overclock behouden!
Ohja mijn temps zijn goed! :)
idle @ 34 graden en full load max 49 graden celcius.

thanx alvast ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Je HTT (CPU FSB) kan toch nog verhogen naar de 250 of wordt het dan instabiel?
Met het programma "A64 Info " kan je je geheugenklok nog een tikje hoger zetten dan de 166 waar hij nu op ingesteld staat.
Met deze temps moet je toch nog hoger kunnen komen.
succes

• Snowger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Heeft iemand slechte ervaringen met USB app. die niet werken via een hubje, maar wel werken rechtstreeks aangesloten.
ik heb verschillende hubjes geprobeerd maar niets werkt.

Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Snowger schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:30:
Heeft iemand slechte ervaringen met USB app. die niet werken via een hubje, maar wel werken rechtstreeks aangesloten.
ik heb verschillende hubjes geprobeerd maar niets werkt.
de enige relevante ervaring die ik daarmee heb is een externe (USB powered) harddisk: deze werkt niet met 1 USB aansluiting (te weinig power), dus heeft er twee nodig.
Betreft het een USB hub met externe voeding of haalt ie de voeding van het moederbord? Het kan dus zijn dat de apparaten via de hub niet werken omdat ze te weinig power krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Anoniem: 178555 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:39:
Dit vanwege het feit dat ik de HT op 4x moest zetten bij mijn oude CPU, en nu is het ff verwarrend voor me hoe ik nu de optimale instellingen moet aanpassen.
Ik meen gelezen te hebben dat je HT x FSB onder de 1000 moet houden om stabiliteitsproblemen te voorkomen. Pin me er echter niet op vast. Als ik mijn X2 3800 ook maar 100mhz probeer over te clocken boot Windows niet meer (kan één of ander bestand niet vinden). Dus veel snap ik er nog niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 19:06

Bene

list incomprehension

Ach, ik zie dit topic toevallig voorbij komen.. Na meer dan twee jaar dikke pret en drie videokaarten en twee opgeklokte processoren verder heb ik met de kerst toch afstand gedaan van mijn trouwe dual-sata2. Hij mag zijn dagen nu slijten als mediadoos. RePSECt!1!!! voor dat ding. De beste vijftig euro die ik tot nu toe aan mijn PC besteed had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Vorige week de processor gewisseld, 3500+ => X2 4200+.
Van single core naar dual core, ook vooral de bios ge-update naar 2.30.
Verder niets verandert, in de oude situatie liep hij superstabiel, nu heb ik dagelijks wel 1 of 2 "freezes" meestal wanneer ik game, en gelijk firefox open heb en de explorer up.
Ik stel mij zo voor dat de 1ste core alleen belast wordt door de game (GW of HGL), en de andere core zorgt voor de overige windows applicaties.
Verder draai ik XP pro, SP2 met 2x 1GB ram, heb geen sata apperatuur en de grafische kaart is een X1950PRO.

Waar zou het aan kunnen liggen, tips of oplossingen misschien?

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je draait ook gewoon nog op dezelfde Windows installatie?
Lijtk em dat je dan sowieso de processor-driver moet updaten en de dual-core patch van AMD moet installeren, maar een schone installatie lijkt me verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05-2024
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje een blije bezitter van dit moederbord. Ik ben geen overclocker, maar ik wil toch wel mijn computer iets upgraden. Mijn huidige configuratie is:

- X2 4400+
- 2x 1GB Twinmos 400 mhz. Nu werkend in DualChannel.
- Sparkle 8800 gt 512 mb videokaart.

Ik wil het volgende doen:
- 2x1gb geheugen bijplaatsen. Ik heb bij een winkel in de buurt een set 2x1gb Kingston CL3 geheugen gevonden. Is dit te combineren met het geheugen dat er al in zit? Ze hebben ook Dana Elec...
- Omdat naar mijn weten xp niet meer dan 3 gb intern geheugen gebruikt EN omdat ik dat hoe dan ook al wilde doen, upgraden naar Vista. Levert dit nog problemen op met mijn mobo? Heb nog even rond zitten zoeken en ja het geeft dus wel probleempjes... :P Als ik het goed begrijp moet je wel apart de geluids en lan drivers installeren. Zijn de problemen nu beperkt tot alleen deze drivers (ik gebruikt geen C&Q) of krijg je ook stabiliteitsproblemen? Dat zou voor mijn niet acceptabel zijn.

Alvast bedank!

[ Voor 18% gewijzigd door rveenman op 07-01-2008 10:40 ]

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Zou ik niet doen, het rendeert gewoon niet meer.
Je kan beter nog een jaartje doorgaan met je huidige setup en dan meteen een gans nieuwe equip aanschaffen.
En als je dat niet ziet zitten verkoop dan je huidige systeem asap en koop een nieuwe bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Mijn probleem past niet echt in dit forum, maar wel in dit topic. Omdat het geen eigen topic waard is in het PMG-forum post ik het dus stoch hier maar.

Ik begin de laatste tijd steeds vaker freezes te krijgen. Het beeld blijft stilstaan en de pc reageert nergens meer op. Een harde reset is de enige uitweg. Ik draai gewoon op stock settings (X2 3800+).
Het probleem lijkt zich vooral voor te doen bij lees/schrijfacties naar mijn D-schijf; een partitie op een RAID-0 array van 2 160GB schijven aan de onboard RAID controller.
De eerste keer was tijdens het spelen vaneen spel (geinstalleerd op D)
Keren erna bij het browsen over de D-schijf
Het gebeurd ook tijdens gewoon surfen, maar mijn Tijdelijke Internet Bestanden worden ook naar D geschreven
Gisteren in veilige modus de C-schijf gedefragmenteerd. Toen ik aan de D-schijf begon zat hij binnen 10 minuten weer vast.

zijn dit signalen dat de controller op punt van overlijden is? Temperaturen van cpu, geheugen en moederbord zijn (ver) onder de 50 graden, en voltages stabiel..

@rveenman
Ook Vista kan niet meer dan (ongeveer) 3,2Gb adresseren. Je hebt hiervoor een expliciet 64-bits OS nodig; ofwel XP x64 ofwel Vista x64.

[ Voor 47% gewijzigd door frickY op 17-01-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
Hallo,

Ik heb inmiddels -tegen beter weten in eigenlijk- 4 gb geheugen op mijn compu geinstalleerd. Allemaal twinmos, dus het geheugen op zich levert geen problemen op. Maar!!! Ik heb het icm Vista Business 32bit gedaan, en dat kan dus niet. Ik weet er op zijn best +/- 2900 MB uit te persen. Als ik de Memory Hole functie in de BIOS aan zet, dan is het nog dramatischer. Dan herkent vista/xp (allebei eigenlijk) nog maar 2500 mb. Heb geprobeerd dat op te lossen met de PAE oplossing in de bootconfig maar mocht allemaal niet baten. DUS.. Dan maar Vista 64bit erop. Heeft iemand daar ervaring mee toevallig? Op zich werden de drivers voor Vista 32bit allemaal herkend, dus ik verwacht geen grote problemen. Maar misschien zijn er andere "lotgenoten".

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik heb net hetzelfe eigenlijk.
Als ik 1GB toevoeg aan de aanwezige 2GB krijg ik net hetzelfde als jij.
Enkel een 64bits OS lost dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
Gaat dit mobo moeite hebben met zijn drivers of anderszins in Vista 64bit? Zoals ik zei, tot nu toe werkt 32bit prima, behalve dat geintje met het geheugen. Dus overschakelen maar. Maar voordat ik dat ga doen moet ik wel weten of het kan natuurlijk....

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
Nou, voor iedereen die het wil weten. Ik heb inmidels Vista 64bit (business) geinstalleerd.

Mijn systeem (amd 4400, 4x 1gb twinmos, sparkle 8800gt, geen overclock) is prachtig stabiel, maar er zijn wel enkele driver issues:

- De LAN driver van uli werkt gewoon niet. DWZ de beta 3.52 doet niets en de standaarddriver van microsoft geeft ook issues. Als je de computer opnieuw opstart dan vindt hij twee(!) verbindingen met de Uli adapter, blijkbaar kan hij dan niet kiezen en maakt gewoon geen verbinding. Dit is een bekend probleem waar geen oplossing voor is. Er is wel een workaround, maar die deed het bij mijn ook niet, namelijk je computer in slaapstand zetten en weer wakker maken. Mijn oplossing: Voor 9 euro een sweex kaartje erin gestoken. :)
- De Toshiba gameport doet het bij mij ook niet, heb ook niet heel hard geprobeerd dat issue op te lossen, want heb het ook totaal niet nodig. :P

Amd C&Q nog niet geprobeerd, maar dat ga ik nog kijken. Verder gebruik ik gewoon de standaarddrivers die Vista instaleerd.

Jammer dat de fabrikanten van (relatief nieuwe) hardware hun drivers niet fatsoenlijk bijhouden, maar verder werkt het als een tiet!

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFHill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
probeer de lan driver van de dual-vsta eens. Werkt bij mij met vista 32 perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
AFHill schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:14:
probeer de lan driver van de dual-vsta eens. Werkt bij mij met vista 32 perfect
Helaas, al geprobeerd. Deze zijn niet gebouwd voor Vista 64 en het werkt niet. De drivers worden niet goed in het geheugen geladen, met als gevolg dat ie helemaal niets doet. Vooralsnog geen werkende drivers te krijgen dus.

BTW lijkt AMD C&Q ook niet te werken. Is ge-enabeled in de BIOS, en als het allemaal werkt, dan zou er bij energiebeheer een optie bij moeten komen om de parameters voor je CPU op te geven. Die is er niet: Dus ook geen C&Q met Vista64 en dit Mobo lijkt het. Heeft iemand het in Vista32 wel aan de gang gekregen, zo ja, hoe?

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
rveenman schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:24:
[...]

Helaas, al geprobeerd. Deze zijn niet gebouwd voor Vista 64 en het werkt niet. De drivers worden niet goed in het geheugen geladen, met als gevolg dat ie helemaal niets doet. Vooralsnog geen werkende drivers te krijgen dus.

BTW lijkt AMD C&Q ook niet te werken. Is ge-enabeled in de BIOS, en als het allemaal werkt, dan zou er bij energiebeheer een optie bij moeten komen om de parameters voor je CPU op te geven. Die is er niet: Dus ook geen C&Q met Vista64 en dit Mobo lijkt het. Heeft iemand het in Vista32 wel aan de gang gekregen, zo ja, hoe?
Het is mogelijk met behulp van een OCW bios in iedergeval in Vista32, maar ik had wat stabiliteitsproblemen met die bios en gebruik nu gewoon 2.20 (of.30) in combinatie met Rightmark CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
Ik ben zojuist van een 3700+ naar een X2 4600+ Machester gegaan op dit moederbord. Nou heb ik het probleem dat sindsdien de max vcore sindsdien is gedaald naar 1.35 volt, waar dit eerst 1.40 was. Dit met de laatste OCW bios 8 erin.

Kan ik zonder vcore mod alsnog die 1.40 volt unlocken? Of heeft het een goede reden dat dit voltage off-limits is.

Met 1.35 volt kan ik in ieder geval 2600 mhz bereiken (215x12), maar met een heel slecht uitkomende memory divider, waardoor ik ook RAM zou moeten overclocken. 2650 mhz boot wel in windows maar is niet stabiel.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:13
Ik probeer wake-on-lan op dit boord te gebruiken maar wat ik ook probeer hij wil niet wakker worden :p, andere pc in mijn netwerk doet het wel gewoon dus mijn router(dd-wrt) instellingen zouden gewoon goed moeten zijn.

Moet ik nog iets instellingen, vind niks in de bios erover of de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
kan het zijn dat de Mobo problemen heeft met Twinmos ram?
heb er precies boot problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Memtest draaien en je weet het.
Blijven draaien en als je na 8h nog geen fouten hebt is je ram wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
M3 SMGII schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:06:
kan het zijn dat de Mobo problemen heeft met Twinmos ram?
heb er precies boot problemen mee
Hier ook problemen met 4x512mb Twinmos geheugen, nadat ik nieuwe kreeg met een RMA lukt het mij niet meer de 2048 MB Ram op 200mhz te laten lopen. Ze staan nu dus (ook nog eens met losse timings) op 166mhz. Met 3x512mb ging het wel geloof ik (alweer tijd geleden dat ik het grondig getest hebt) en het lijkt/leek er ook niet op dat er eentje gewoon gaar is of een geheugenslot... maar goed echt alweer een tijdje geleden.

Wel vervelend want op performance gebied merk ik het wel... Twijfel ook of het niet slimmer is om 3x512mb op hogere snelheid en timings te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Banjy schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:46:
[...]

Hier ook problemen met 4x512mb Twinmos geheugen, nadat ik nieuwe kreeg met een RMA lukt het mij niet meer de 2048 MB Ram op 200mhz te laten lopen. Ze staan nu dus (ook nog eens met losse timings) op 166mhz. Met 3x512mb ging het wel geloof ik (alweer tijd geleden dat ik het grondig getest hebt) en het lijkt/leek er ook niet op dat er eentje gewoon gaar is of een geheugenslot... maar goed echt alweer een tijdje geleden.

Wel vervelend want op performance gebied merk ik het wel... Twijfel ook of het niet slimmer is om 3x512mb op hogere snelheid en timings te gaan gebruiken?
ah dus toch :)
Heb de mijne ook op 166 mhz draaien nu en dan werkt de pc wel goed. Maarja, zo traag :'(

Is proberen met andere geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:08
Ondervind al anderhalf jaar een onbekend probleem met dit bordje:

Eens in de x maanden kom ik niet meer tot POST, geen piepjes oid, alle fans gaan draaien, maar geen beeld. Mijn (tijdelijke) oplossing was steeds gewoon de videokaart eruit halen en er weer inproppen net zolang tot hij het weer doet (en hetzelfde x maanden later als ie het weer niet doet).
Heb andere videokaarten geprobeerd (AGP en PCI-e) die starten dan ook niet. Nu heb ik dit probleem wéér en moet ik de truc wel heel vaak doen, en vooralsnog zonder succes. Daarnaast reepjes RAM gewisseld, CMOS gecleared, en de hele mikmak in opstartproblemen topic. (Helaas geen andere 939 CPU kunnen testen)

Heeft iemand dit ook (gehad)? Weet niet welke BIOS versie erin zit, neem aan een redelijk oude. Dit zou ik nog kunnen updaten als het weer werkt, of heeft dat misschien toch geen zin?

Setup:
ASrock 939Dual-SATA2 bios 1.03?
Athlon64 3200+ cpu
2x 256 twinmos pc3200
nvidia hd2400 / radeon9700pro
80gb sata harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ik heb ook wel heel veel opstart problemen gehad, maar al hele lange tijd (even afkloppen) niet meer.. Wat bij mij nog wel eens wilde helpen was de mobo power cable los halen en dan ff start knop drukken om vervolgens weer aan te sluiten. Wellicht is het een ander probleem, maar dat zou je nog kunnen proberen ;-)

Waarom ik het nu niet meer heb heeft denk ik te maken met mijn nieuwe Zalman voeding, geen overclock meer en PCI-E videokaart. Maar dit is puur speculatief omdat ik het nooit via trial en error verder heb uitgeprobeert... Was al lang blij dat hij goed opstartte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB84
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-08-2023
Ondersteund dit moederbord ook 1TB harde schijven?

Ik heb een Western Digital 1TB harddisk gekocht, alleen krijg ik deze niet geformateerd in vista. Het initialiseren gaat goed en als ik dan een partitie wil maken geeft diskmanagement een Cycle Redundant Check Error. Vista en de Bios herkennen de schijf wel.

Ook heb ik de SATA en SATA II aansluiting geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

SB84 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:44:
Ondersteund dit moederbord ook 1TB harde schijven?

Ik heb een Western Digital 1TB harddisk gekocht, alleen krijg ik deze niet geformateerd in vista. Het initialiseren gaat goed en als ik dan een partitie wil maken geeft diskmanagement een Cycle Redundant Check Error. Vista en de Bios herkennen de schijf wel.

Ook heb ik de SATA en SATA II aansluiting geprobeerd.
Heb je SMART op enabled staan in je BIOS? Ik vermoed dat je schijf niet helemaal in orde is ondanks dat ie net nieuw is, kun je 'm misschien (evt. in een andere PC) testen / SMART uitlezen (met HDTune bijvoorbeeld)? Als het moederbord geen 1TB zou ondersteunen maakt ie er hoogstens een kleiner aantal GB van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 17:08
Ik wil dit moederbordje gebruiken om een home server te maken. Ik heb nog een 3500+ liggen met wat 3200 ram x3...

Nu is mijn vraag, kan ik met die AM2 uitbreiding bijvoorbeeld een AMD Athlon 64 X2 5200+ aan? of hoger zelfs?

Als dit zo is, dan prik ik er ook wat DDR2 geheugen bij.

Kan ik lekker aanklooien met Windows Server 2003 :D

edit: uhm... ik was even vergeten dat er misschien geen uitbreidingsbordjes meer te vinden zijn, iemand een idee waar ik deze kan vinden of hoe die precies heet? ik kan niks vinden hierover. thanks!!

[ Voor 22% gewijzigd door Narf717 op 27-06-2009 17:36 ]

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Laatst online: 02-06 23:45
Alternate heeft die uitbreiding bordjes nog op bestelling.

Een collega van mij heeft hetzelfde moederbordje met een 5000+ black edition erop dus dat zal wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
Oud topic, maar ik heb dit mobo nog steeds. Sinds kort loopt de Windows clock steeds achter, betekend dit dat ik een nieuwe cmos batterij erin moet doen? Kan ik deze gewoon veilig vervangen zonder dat er wat gebeurd? En welke nieuwe batterij zou ik er in moeten zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door Metalbuster op 24-06-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Metalbuster schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:57:
Oud topic, maar ik heb dit mobo nog steeds. Sinds kort loopt de Windows clock steeds achter, betekend dit dat ik een nieuwe cmos batterij erin moet doen? Kan ik deze gewoon veilig vervangen zonder dat er wat gebeurd? En welke nieuwe batterij zou ik er in moeten zetten?
Ja en ja. Meestal (bijna altijd) CR2032 knoopcel. Staat natuurlijk op het batterijtje wat je eruit haalt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Pagina: 1 2 Laatste