Toon posts:

Games draaien verschrikkelijk langzaam op Geforce 7300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb sinds kort een nieuw systeem...

Van een AMD Athlon 2000 XP+, 512 MB, Radeon 9600 XT ben ik overgestapt naar:

AMD Athlon 64 4200 X2, 2 GB, Geforce 7300 (256 MB)

Veel games draaien wel, maar halen een framerate van 1 of iets dergelijks, zelfs games als Far Cry (die toch inmiddels echt niet meer als state of the art mogen worden gezien)

Daarentegen draait Lord of the Rings Online als een zonnetje op de maximale settings.

Ik heb van alles geprobeerd, in de BIOS zitten zoeken naar het uitschakelen van mijn onboard videokaart (maar de optie niet gevonden, en hij pakt de volgorde juist: eerst PCI-E) Nieuwste drivers voor de Geforce 7300 gedownload en geinstalleerd, Direct-X opnieuw geinstalleerd daarna...niets helpt.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen om de games wel netjes te draaien. Ik bedoel het kan gewoon niet zo zijn dat alleen Lord of the Rings Online goed draait. Dat is de zwaarste game qua graphics die ik geinstalleerd heb staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal aan het spitten geweest en baal als een stekker dat ik dat niet eerder heb gedaan. Ik lees zo'n beetje dat een Geforce 7300 ongeveer de allerslechtste keus is voor een videokaart, die ik maar had kunnen maken.

Ik voel me nu dubbel genaaid, omdat in de winkel erbij werd gezegd dat dit een prima videokaart was, waar ik voorlopig zeker alle games op zou kunnen draaien...nou NIET DUS...

Het lijkt er op dat ik beter voor een paar euro meer een Geforce 7600 GT had kunnen nemen, want volgens de benchmarks op Toms Hardware haalt die over het algemeen een slordige 200 tot 600% meer performance.

Iemand nog een betere suggestie wat betreft een goede videokaart voor mijn systeem? Ik heb niet ontzettend veel geld, en zal dus moeten kiezen voor een relatief goedkope kaart die toch de meeste games feilloos kan draaien. Ik kan me alleen nog steeds niet indenken waarom Lord of the Rings online dan wel vloeiend kan draaien...da's toch best een heftige game qua specs...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
de nieuwe 8600gt zijn nog beter en ik dacht al vanaf 120 euro te krijgen. de 8600gts zijn nog wat sneller voor 165 euro en die halen de gf 7950 in( voor zover ik een keertje een vergelijkings benchmark gezien heb.)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je zou eens kunnen kijken naar een 8600 series kaart, deze zijn relatief laag gepreist en presteren ook nog eens goed.

En een leuke bijkomstigheid is dat deze DX10/SM4.0 'compatible' zijn.

Een collega van me heeft ook een 7300 maar die hoor ik er eigenlijk niet over klagen, hij speelt vooral BF2.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

ik heb zelf een x1950 pro ... zijn niet zo vreselijk duur maar ze doen het prima

pricewatch: Asus Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EAX1950PRO/HTDP/256M

of als dat nog teveel kost:

pricewatch: Asus Radeon X1650 XT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EAX1650XT/2DHT/256M

En voor het geval je alleen nvidia wil:
pricewatch: Asus GeForce 7900 GS 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GS TOP/2DHT/256M
pricewatch: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI, HDMI) EN7600GT/HTDI/256M

Enige waar ik zelf ervaring mee heb is de x1950 pro ...

[ Voor 3% gewijzigd door dynosu op 01-06-2007 13:57 ]

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 09:13
ten eerste er is een Edit knop waarmee je je vorige post had kunnen wijzigen, als je twee keer achter elkaar reageerd word het onoverzichtelijk.

Ik weet niet precies wat je budget is maar je kan kijken voor een 8600 GT deze is iets duurder dan de 7600 GT.

Verwijderd

Ook al is het een 7300, dan nog lijkt framerate van 1 bij farcry enorm weinig.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ga terug naar de winkel, geef aan dat je voorgelogen bent (breng het als je wil, daar komt het op neer) en eis het geld wat ze je voor de kaart hebben laten betalen terug, dat sowieso.

Een 7600GS/GT als je op budget zit. Een x1950pro (wellicht 2ehands) als je wat meer geld hebt.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was zeker van plan om terug te gaan naar de winkel om mijn geld terug te vragen, en ik ben het er ook zeker mee eens dat zelfs met een 7300 een framerate van 1 bij FarCry erg laag is...het zal af en toe ook iets meer zijn geweest, maar het was afschuwelijk traag...mijn oude configuratie was gewoon nog sneller dan dit..

Net even zitten rondsnuffelen, en ik zag een 8600 GT voor 115 euro staan bij www.dollarshops.eu dat vind ik wel een nette prijs inderdaad...zeker als deze ook heel veel beter is dan wat ik nu heb.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Als dit topic verder gaat als een "wat kan ik het beste kopen?"-topic dan gaat deze op slot. Hier hebben we namelijk **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? voor :) Dit subforum is bedoeld voor het oplossen van problemen met games, niet voor het helpen met aankopen.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een Geforce 7300 GS 64 bit en een Geforce 7300 GT, maar dan nog zul je FarCry wel acceptabel moeten kunnen spelen met de eerstgenoemde. Dat wil zelfs met een Geforce 2!
Pagina: 1