Welke PDA moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
Heb al de hardware review van PDA's doorgenomen op tweakers, maar weet nog niet helemaal welke ik moet nemen...

advies?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Hangt er helemaal vanaf wat je er mee wilt doen. Als je 'm gewoon simpel als praktische agenda wil gebruiken dan zou ik voor de Palm Vx kiezen, of de IIIc (TFT kleuren display). Beide hebben 8mb geheugen, en dat is veel met PalmOS. Als je een leuke show gadget wil met toeters en bellen dan kies je voor een Compaq PDA met kleuren display, soundcard, etc.. Vreet stroom en lijkt mij niet echt praktisch. Heb zelf een Palm IIIx, en die is zuinig en prima als Organizer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
het gaat me voornamelijk om de functionaliteit, maar als ik toch 1000 piek moet neerleggen, dan kan er ook nog wel 500 piek af voor wat toeters en bellen, toch?

maar is die compaq wel ok? heft iemand dat ding? ik moet eerlijk zeggen dat ik wel redelijk gecharmeerd ben van het design...

en die palm...sorry dat ik het zo zeg, maar ziet er een beetje ouderwets uit...

is misschien weer in strijd met wat ik net zei, dat het me om de functionaliteit ging, maar ja... het oog wil ook wat... :)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 18:20
Heb aan de hand van het review hiero een palm vx gekozen. keuze ging tussen palm vx en compaq. Palm VX is mooi klein. ouderwetsch ? ach is nog best netjes hoor....
Ik vond windows CE (compaq) een minpunt (zwaar & log), en ook voor het palm os is een hele hoop software.. ik kan nu ook internetten (geen wap maar echt inet), en praktischer : e-mailen met m'n palmpje. :)

geen moment spijt gehad. suc6 met je keuze

Verwijderd

ik heb dus die compaq i-paq
als je het beeld op het helderste hebt
dan gaat de accu zo'n 3-4 uur mee
stuk minder dan met een palm
en er is minder voor te vinden dan
voor een palm
maar toch is het een stuk beter
de text herkenning is beter, voice recorder
je can er flashcards in
en ook pcmca kaarten (mits de goede bays)
sneller ook :)
en grafisch heel goed

heb die palm 3c een week op proef gehad en ben blij dat ik die compaq nu heb

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
'k heb nog een Palm Vx in de aanbieding, FL.500,-......;)

Verwijderd

ik moet voor mijn eindwerk een programma schrijven voor op de Visor Prism, dewelke ik nu tijdelijk in men bezit heb. en moet zeggen, ziet er echt wel een super toestelletje uit! 16-bits kleuren :9~, PalmOS, uitbreidbaar met modules (modem, mp3-player,...) echt de moeite!
www.handspring.com

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 07 februari 2001 23:09 schreef Gash het volgende:
'k heb nog een Palm Vx in de aanbieding, FL.500,-......;)
Is ie nog helemaal goed en onbeschadigd? Dan heb ik misschien wel belangstelling ;) In dat geval heb ik dan weer een Palm IIIx in de aanbieding :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
Gash: nu ben ik eruit... :) :) :) >:)

wat voor voedingen zitten er eigenlijk in?

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Junior18> sneller? dream on.. adres is 10 keer sneller te zoeken in een PalmOS machine...

BTW je hoef mij niet te geloven hoor.. kijk hier maar eens :
http://www.the-gadgeteer.com/daily-comparison-palmos-pocketpc1-article.html

Dagelijks gebruk van de 2 OSen wordt besproken.

Ff kort door de bocht: fancy expensy: WinCE; Functionality PalmOS

BTW ik heb een Palm V .. Hier blijf ik ff bij (ik had een Compaq Aero, en een Psion 3MX)

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
In een Palm Vx zit een oplaadbare accu. Mijn Palm Vx is 100% in orde en werkt uitstekend!
:)
Meer vragen? Email me even op j_aardenburg@hotmail.com

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik moet voor mijn eindwerk een programma schrijven voor op de Visor Prism, dewelke ik nu tijdelijk in men bezit heb. en moet zeggen, ziet er echt wel een super toestelletje uit! 16-bits kleuren , PalmOS, uitbreidbaar met modules (modem, mp3-player,...) echt de moeite!
www.handspring.com
helemaal mee eens. ga voor een palmos ding en dat het best is een handspring.
voordelen
voordeliger, usb (ipv serieel) uitbreidmogelijkheid (ik heb zelf een mp3 module www.good.com en werkt zeer goed. ook leuk is bv een gps module of zeker handig extra geheugen. compactflash reader, backup module, ir zender zodat hij goed te gebruiken is als afstandbediening en nog veel meer.
voor meer info over handspring check www.visorvillage.com

prism werkt trouwens met 16bit kleur ipv de palm color slecht 8bit.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

waar vind je eigenlijk goede software voor windows ce???

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Ik heb een Palm M100 leuk ding voor "weinig" geld als je hem vergelijkt met de nieuwe Palm III/V. Gaan wel AAA baterijen in maar je kan van die oplaadbare kopen en dan hoef je je geen zorgen meer te maken.

Voor Palm OS heb je bakken vol met software en allemaal gratis als je begrijpt wat ik bedoel >:). Kijk maar op [url="http://palmtop.pagina.nl."]http://palmtop.pagina.nl.[/url] ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 08 februari 2001 09:57 schreef CrusaderNoRemorse het volgende:
Ik heb een Palm M100 leuk ding voor "weinig" geld als je hem vergelijkt met de nieuwe Palm III/V. Gaan wel AAA baterijen in maar je kan van die oplaadbare kopen en dan hoef je je geen zorgen meer te maken.

Voor Palm OS heb je bakken vol met software en allemaal gratis als je begrijpt wat ik bedoel >:). Kijk maar op [url="http://palmtop.pagina.nl."]http://palmtop.pagina.nl.[/url] ;)
Van Philips zijn er vrij goedkope NiMH AAA batterijen, en die houden het een stuk langer uit dan NiCd batterijen :)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:30

@r!k

It is I, Leclerq

Nee man, ga voor de handspring visor deluxe. kost ongveer 650 gulden heeft 8 mb geheugen en je kunt hem nog eens uitbreiden ook. Hij is wel zwartwit maar toch echt een prima ding. Anders moet je effe hier kijken http://tweakers.net/reviews/187

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Ik heb deze posting ook eens gedaan
ben er nog niet uit en denk toch dat het Palm wordt kijk hier maar

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/87350

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb nu al iets meer dan een jaar een Palm Vx en bevalt me prima.
De software is snel, batterijen gaan lang mee, toestel is ligt, mooi....
Echt een leuk hebbe dingetje ;)
HandSpring is ook wel goed, maar minder mooi kwa design, en verder net zo duur. Je moet namelijk een boel dingen extra bestellen, en de mooiere versies kosten net zoveel als de Palm.
Al die dingen zijn wat prijzig, maar er is dan ook geen competitie. Waarom denk je dat er nu pas wat meer spelers op de markt verschijnen... Leuke prijzen, leuke winstmarges...
Pagina: 1