We spend our years as a tale that is told
Maar dan heb je lang niet alles. B.v. mail veroorzaakt ook traffic, net als al die pop3 logins (er zijn mensen meer dan 20x per uur een pop3 login doen, een gouden regel daarin is 2x zovaak vragen of je e-mail hebt als dat je e-mail krijgt per dag, anders ben je een wannabee).Op donderdag 08 februari 2001 00:03 schreef HPC het volgende:
Je kan ook uit de apache logs halen wie hoeveel heeft gebruikt.
Anyway bandbreedte meeting: snmp of ipaccounting.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
want ik moet weg bij deze host vanwege te veel dataverkeer maar zij antwoorden niet op mijn mail hoeveel mijn dataverkeer dat dan was. en dat wil ik wel weten vandaar..
Verwijderd
Wat je wel eventueel zou kunnen doen is een teler op je site zetten die ook dataverkeer meet. Deze bestaan (weet 123 geen eentje) weet echter niet of deze wel 100% te vertrouwen zijn. Dnek het persoonlijk niet, omdat ze geen ftp en geen email verkeer kunnen meten.
Hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat voor provider het is
Verwijderd
ROFLOLOp donderdag 08 februari 2001 21:15 schreef Mr_Atheist het volgende:
DUMeter
Je zou bijvoorbeeld de virtualhost logfiles naar je eigen bak kunnen halen en dan webalizer draaien
Verwijderd
kan je instellen welke NIC je wilt bekijken. Ik heb mijn Chello 3Com geval eraan hangen, zie precies wat mijn dataverkeer is, en die zit weleens op 10 gig in de week
Verwijderd
Mensen die het hier over DU meter hebben, zout ff lekker op naar het Windows forum
[/uh...flame]
Zo...dat lucht op
Maar als dat bedrijf niet eens stats heeft van jouw dataverkeer wat is dat dan voor bedrijf? dan zou ik er niet eens WILLEN hosten. Ik zou maar op zoek gaan naar een ander
Ik heb precies hetzelfde probleem te horen gekregen, dus mijn vraag aan de originele poster: zit jij soms ook bij DWH?
Binnen 2 weken werd mij verteld dat ik veel te veel dataverkeer had en dat ik 250 gulden moest bijbetalen en naar een andere server moest. Ik heb in den treure gevraagd hoeveel dataverkeer mijn site genereerde, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Het enige antwoord was: kijk maar eens hoe snel je logfile op je server groeit! (Apache server)
Aangezien ik heel veel kleine gifbestandjes heb (knopjes van 600 bytes enzo) en Apache in zijn logbestanden elke keer een regel zet voor het opvragen van één bestandje, groeide mijn logfile inderdaad aanzienlijk. Maar het zegt niets over je totale dataverkeer. Je kunt ook mp3 of warez aanbieden en dan krijg je één regeltje in je logbestand maar worden er wel luttele MB's verplaatst.
Om dit lange verhaal niet langer te maken: uiteindelijk moest ik toch verhuizen naar een veel tragere server (onder dreigementen dat mijn site offline gehaald zou worden) en sinds kort meet ik de datatraffic. Wat blijkt: ongeveer 1,5 Gigabyte per maand.
Mijn provider biedt onbeperkt dataverkeerd per maand (met in de kleine lettertjes: één en ander in verhouding met gemiddeld gebruik op de server)
Ik voel mij danig verlinkt. Maar wat kan ik doen? Als ik er over begint krijg ik gelijk gedreig dat de stekker eruit gaat. En ik heb betaald voor een jaar (tot oktober).
Verwijderd
Dit is dus belachelijk. Maar denk niet dat je er wat aan kan doen bij DWH. Heb er ook ooit gezeten, en ben na 4 maanden verhuist uit onvreden. Maar de beslissing is aan jou.