Toon posts:

dataverkeer meten?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat?

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Als je statistieken zoals op stats.cistron.nl wilt hebben, moet je router snmp ondersteunen. Dan kan je met mrtg er mooie grafiekjes etc van maken. Als je ruwe mb/maand stats wil hebben (kan je in principe met bovenstaand wel berekenen, avg kb/sec/maand * sec-in-die-maand) moet je denk ik wat anders zoeken, try google :]

Verwijderd

weet je dat vraag ik mij eigenlijk ook al een poos af:P

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Wat voor dataverkeer gaat het om? Bandbreedte-gebruik op een huurlijn? Overzichten voor je firewall? Dataverkeer van een website?

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 16:25
het laatste lijkt me het interessantste: goede traffic meting per virtual domain (logfiles apache genoeg of heb je meer nodig voor betrouwbare meting :))

We spend our years as a tale that is told

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24
is er niet een proggie dat je kan draaien?

• mavink
Daar zijn pas nog wat topics over geweest dacht ik. Kijk bijvoorbeeld eens hier: gathering.tweakers.net/showtopic/104582. Als je iedere host een eigen IP-adres geeft zou je ook op IP-basis kunnen meten natuurlijk, bijvoorbeeld met wat ipchains-regels onder linux.

Verwijderd

Je kan ook uit de apache logs halen wie hoeveel heeft gebruikt.

• The Source
  • Laatst online: 08-05 13:15
ja... euuhh verkeerde topic :)

• twixx
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 00:03 schreef HPC het volgende:
Je kan ook uit de apache logs halen wie hoeveel heeft gebruikt.
Maar dan heb je lang niet alles. B.v. mail veroorzaakt ook traffic, net als al die pop3 logins (er zijn mensen meer dan 20x per uur een pop3 login doen, een gouden regel daarin is 2x zovaak vragen of je e-mail hebt als dat je e-mail krijgt per dag, anders ben je een wannabee).
Anyway bandbreedte meeting: snmp of ipaccounting.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Klopt, in het programma wat ik gebruik worden de apache logs en mail logs en ftp logs allemaal braaf doorgelopen. :)

Verwijderd

Topicstarter
bij mij gaat het dus om dataverkeer van een website.
want ik moet weg bij deze host vanwege te veel dataverkeer maar zij antwoorden niet op mijn mail hoeveel mijn dataverkeer dat dan was. en dat wil ik wel weten vandaar..

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 13:57
DUMeter

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• twixx
  • Niet online
Ik denk niet dat het hier over het verkeer van je windowsbak gaat, maar meer iets in de style van 'Hosting & Webserver Soft/Hardware'. Ik zou zeggen webalizer.

Verwijderd

ZO te horen gata het een site die geen root access heeft. Webalizer zou dus geen optie zijn.

Wat je wel eventueel zou kunnen doen is een teler op je site zetten die ook dataverkeer meet. Deze bestaan (weet 123 geen eentje) weet echter niet of deze wel 100% te vertrouwen zijn. Dnek het persoonlijk niet, omdat ze geen ftp en geen email verkeer kunnen meten.

• mavink
Okee het gaat dus om een website... Als ze niet aannemelijk kunnen maken dat je een bepaalde limiet hebt overschreden (dus bijvoorbeeld een kopietje van een bandbreedte-overzicht, of de complete logfiles van de server) kunnen ze je volgens Nederlands recht volgens mij niet zomaar wegsturen.

Hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat voor provider het is >:) Als f2s je er afschopt omdat je site te groot wordt kan je ze waarschijnlijk weinig maken... Zit je gewoon bij een Nederlandse provider waar je voor een bepaald bedrag een bepaalde hoeveelheid dataverkeer krijgt?

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 21:15 schreef Mr_Atheist het volgende:
DUMeter
ROFLOL :D

Je zou bijvoorbeeld de virtualhost logfiles naar je eigen bak kunnen halen en dan webalizer draaien :)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Webtrends. hiermee kan je alles bekijken.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

DU Meter..

kan je instellen welke NIC je wilt bekijken. Ik heb mijn Chello 3Com geval eraan hangen, zie precies wat mijn dataverkeer is, en die zit weleens op 10 gig in de week :9

Verwijderd

ik ook DU meter aanbevelen

maar dan meestal 30 gig per dag ;)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:14
Ga jij maar eens DU meter op een shared hosting server installeren van je ISP.... duh

Verwijderd

[uh...flame]
Mensen die het hier over DU meter hebben, zout ff lekker op naar het Windows forum :r en zout op met je ik heb wel 10 tot 30 GB per dag warez dataverkeer :r :r :r
[/uh...flame]

Zo...dat lucht op :)

Maar als dat bedrijf niet eens stats heeft van jouw dataverkeer wat is dat dan voor bedrijf? dan zou ik er niet eens WILLEN hosten. Ik zou maar op zoek gaan naar een ander :)

• twixx
  • Niet online
fkooman, gogogo!

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Dit is frappant...

Ik heb precies hetzelfde probleem te horen gekregen, dus mijn vraag aan de originele poster: zit jij soms ook bij DWH?

Binnen 2 weken werd mij verteld dat ik veel te veel dataverkeer had en dat ik 250 gulden moest bijbetalen en naar een andere server moest. Ik heb in den treure gevraagd hoeveel dataverkeer mijn site genereerde, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Het enige antwoord was: kijk maar eens hoe snel je logfile op je server groeit! (Apache server)

Aangezien ik heel veel kleine gifbestandjes heb (knopjes van 600 bytes enzo) en Apache in zijn logbestanden elke keer een regel zet voor het opvragen van één bestandje, groeide mijn logfile inderdaad aanzienlijk. Maar het zegt niets over je totale dataverkeer. Je kunt ook mp3 of warez aanbieden en dan krijg je één regeltje in je logbestand maar worden er wel luttele MB's verplaatst.

Om dit lange verhaal niet langer te maken: uiteindelijk moest ik toch verhuizen naar een veel tragere server (onder dreigementen dat mijn site offline gehaald zou worden) en sinds kort meet ik de datatraffic. Wat blijkt: ongeveer 1,5 Gigabyte per maand.

Mijn provider biedt onbeperkt dataverkeerd per maand (met in de kleine lettertjes: één en ander in verhouding met gemiddeld gebruik op de server)

Ik voel mij danig verlinkt. Maar wat kan ik doen? Als ik er over begint krijg ik gelijk gedreig dat de stekker eruit gaat. En ik heb betaald voor een jaar (tot oktober).

Verwijderd

Dit is dus wat ik bedoel met "onbeperkt" dataverkeer webhosten. Zoals blijkt is het niet onbeperkt en kunnen ze je dus voor een ltteloze 1,5 gb al afsluiten.

Dit is dus belachelijk. Maar denk niet dat je er wat aan kan doen bij DWH. Heb er ook ooit gezeten, en ben na 4 maanden verhuist uit onvreden. Maar de beslissing is aan jou.

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Aangezien de boel weer eens offline is daar zal het er bij mij ook wel van komen. Toch zonde van het geld.
Pagina: 1