Hey mensen, ik heb al een tijdje en probleem met de HD aansluiting van me laptop dus heb ik hem vandaag proberen vast te zetten op het moeder bord via schroeven, (hij was los geraakt van het moeder bord was alleen vast gesoldeerd) Nu is echter het probleem dat ik de schoef iets te hard erin hebt gedraait en de schroef houder kapot is. nu vraag ik me af waar ik zon hd connector ding kan halen want ik heb geen id
Wat voor "hd aansluit ding"? Een kabel, een connector? Wat ben je ermee van plan, zelf vastsolderen? Ik heb ook geen ID.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:39:
nu vraag ik me af waar ik zon hd aansluit ding kan halen want ik heb geen id
This een acer 1692wlmi, het gaat om een connector, de garantie is verlopen van de laptop, en ik heb alleen een nieuwe HD conenctor nodig, alleen kweet me god niet waar ik die kan halen.jj71 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:41:
[...]
Wat voor "hd aansluit ding"? Een kabel, een connector? Wat ben je ermee van plan, zelf vastsolderen? Ik heb ook geen ID.Waarom ga je niet met je laptop naar een winkel om 't te laten repareren?
Ik ben van plan om hem met schoeven vast te zetten in het moeder bord zitten gaten voor in het moederbord, ik kan ze dan van onder met boutjes vast zetten, had alleen iets te hard vast gezet waardoor die schroef doorgang van de connector is afgebroken.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 21:45 ]
Er bestaan converters om 2,5" schijven in je pc te kunnen gebruiken. Misschien zit daar een soortgelijke connector in?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
In de laptop bedoel je? nee... ik heb al geprobeerd om hem via een usb schijf te booten maar dat helpt ook niet, anders kon ik de schijf nog usb meenemen. Beste is dat ik zon nieuwe connector haal en hem dan dit keer wat minder vast zet, en hopen dat de aansluitingetjes contact maken.DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:47:
Er bestaan converters om 2,5" schijven in je pc te kunnen gebruiken. Misschien zit daar een soortgelijke connector in?
EDIT: Is het niet mogelijk om via usb te booten? Dat moet via de bios maar er staat nergens een optie om via usb te booten, heb een phoenix bios..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 22:24 ]
Uhm beetje raar als jullie vragen wat de specs zijn en daarna niet reageren....is er een mogelijkheid om evt die poort aan het moederbord te lijmen met bisonkit?
En anders is het mogelijk om die xp installatie via een usb hd te starten, want hij krijgt alleen maar bij het opstarten dat witte streepje op het scherm als ik dat doe
En anders is het mogelijk om die xp installatie via een usb hd te starten, want hij krijgt alleen maar bij het opstarten dat witte streepje op het scherm als ik dat doe
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 17:49 ]
Hoi,
Post anders eens foto's van de connector, en wijs evt op die foto duidelijk aan wat er kapot is, dan snappen wij het ook wat beter.
En om Windows van een externe schijf te laten booten zou je hier: [XP] Windows op externe HDD toch mogelijk!
naar kunnen kijken.
Succes!
Post anders eens foto's van de connector, en wijs evt op die foto duidelijk aan wat er kapot is, dan snappen wij het ook wat beter.
En om Windows van een externe schijf te laten booten zou je hier: [XP] Windows op externe HDD toch mogelijk!
naar kunnen kijken.
Succes!
Dude, je geeft geen antwoord:Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:48:
Uhm beetje raar als jullie vragen wat de specs zijn en daarna niet reageren....is er een mogelijkheid om evt die poort aan het moederbord te lijmen met bisonkit?
Connector wiewatwaarhoewaaraanvanwat?
De S-ata poort op je moederboard? De propertairy stroompoort?
En bisonkit? Is het niet gewoon een houdertje wat verder voor de technische werking niet van belang is... (as in niet hoeft te geleiden).
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Ik hoop dat ie duidelijk is:Cio schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:17:
[...]
Dude, je geeft geen antwoord:
Connector wiewatwaarhoewaaraanvanwat?
De S-ata poort op je moederboard? De propertairy stroompoort?
En bisonkit? Is het niet gewoon een houdertje wat verder voor de technische werking niet van belang is... (as in niet hoeft te geleiden).
Hier moet dus de laptop hd in aansgesloten worden, deze is dus van het moederbord van de laptop af..
Dat ziet er toch meer uit als een zaakje nieuw moederbord...Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:06:
[...]
Ik hoop dat ie duidelijk is:
[afbeelding]
Hier moet dus de laptop hd in aansgesloten worden, deze is dus van het moederbord van de laptop af..
Is het niet vast te lijmen? Bedoel ze hoeven alleen contact te maken die ijzertjesArjan Scholl schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:11:
[...]
Dat ziet er toch meer uit als een zaakje nieuw moederbord...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 13:54 ]
Ziet er uit als een 44pins IDE connector voor op het mobo. Als het alleen het plastic is, gewoon teruglijmen (wel precies op dezelfde plek natuurlijk). Als er ook contactpuntjes af zijn gebroken, solderen & lijmen (maar ik vermoed dat dat geen optie is)
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Duidelijkheid ten top 
Maar die 'HD connector' (voor high definition data?) maakt toch ook gewoon contact met het moederbord mbv 44 pinnetjes die aan het mobo vast zitten gesoldeerd? Kleine kans dat al die pinnen contact maken als je hem er alleen weer op legt en vastzet met lijm. Waarschijnlijk is het met de nodige soldeer kunsten wel weer te maken maar ik geef je weinig hoop.
Bel Acer sowieso wel even, misschien heb je geluk.
Maar die 'HD connector' (voor high definition data?) maakt toch ook gewoon contact met het moederbord mbv 44 pinnetjes die aan het mobo vast zitten gesoldeerd? Kleine kans dat al die pinnen contact maken als je hem er alleen weer op legt en vastzet met lijm. Waarschijnlijk is het met de nodige soldeer kunsten wel weer te maken maar ik geef je weinig hoop.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ja heb gehoord dat je daat een klein matriaal soldeerder voor nodig hebt, de poort was is volgens mij niet afgebroken hijs alleen van de soldeer af...maar ik ga vanmiidag het proberen vast te lijmen..fsfikke schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:01:
Duidelijkheid ten top
1. HD is mischien HardDisk? HDD was idd iets duidelijker geweest.fsfikke schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:01:
Duidelijkheid ten top
2. Acer en geluk, moet ik nog tegenkomen...
Verder, pas ermet lijmen mee op dat het wel goed gaat. Je zult hem nog minder makkelijk los kunnen krijgen en alle pinnetjes moeten wel contact maken met het moederbord! Daar is soldeer rin nou net voor, vastzetten met eens soort "lijm" dat dus geleid zodat je zeker weet dat dat goed gaat.
Ja ik heb nu bisonkit contact lijm.... weet iemand of dat geleid en of het geschikt is?GremliN-Online schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:07:
[...]
1. HD is mischien HardDisk? HDD was idd iets duidelijker geweest.
Verder, pas ermet lijmen mee op dat het wel goed gaat. Je zult hem nog minder makkelijk los kunnen krijgen en alle pinnetjes moeten wel contact maken met het moederbord! Daar is soldeer rin nou net voor, vastzetten met eens soort "lijm" dat dus geleid zodat je zeker weet dat dat goed gaat.
En wat ben je van plan om daarmee te doen?
Die connector insmeren met lijm en dan op je bord plakken?
Met niet geleidende lijm heb je geen goed contact en werkt het niet, met geleidende lijm heb je te veel contact. Als die pinnetjes sluit je dan kort en dan werkt het ook niet echt (als rookmachine misschien eventjes)
Zoals ik al zei, ik denk niet echt dat dit een project voor jou is.
Met niet geleidende lijm heb je geen goed contact en werkt het niet, met geleidende lijm heb je te veel contact. Als die pinnetjes sluit je dan kort en dan werkt het ook niet echt (als rookmachine misschien eventjes)
Dat het harddisk is ben ik ook achter gekomen, maar het is handiger als elk topic gewoon duidelijk is, en niet eerst een raadseltje is om er achter te komen wat de TS bedoelt.GremliN-Online schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:07:
[...]
1. HD is mischien HardDisk? HDD was idd iets duidelijker geweest.
[ Voor 43% gewijzigd door fsfikke op 02-06-2007 15:23 ]
is dat ook als je alleen connector zelf alleen vastplakt (het pastic) en dus niet de pinnetjes zelf?fsfikke schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:20:
En wat ben je van plan om daarmee te doen?
[...]
Dat het harddisk is ben ik ook achter gekomen, maar het is handiger als elk topic gewoon duidelijk is, en niet eerst een raadseltje is om er achter te komen wat de TS bedoelt.
Contactlijm is toch gewoon lijm om iets vast te zetten? Ken zo 123 niet geleidende lijm. Mocht het wel geleiden dan zit je nog met een groter probleem. Je kunt nl niet pin 1, 2, 3, 4 ed aan elkaar plakken met een drupje geleidend lijm. Er zijn nl een aantal signaal lijnen, een ground en nog andere dingen. Mocht je die aan elkaar lijmen dan krijg je dus kortsluiting en ook nog eens dat pin 1, 2 en 3 dezelfde waarde als 4 krijgen, dan kun je helemaal geen data meer naar je HDD sturen.
Doe dit alleen als je goed weet wat je doet en je ook een beetje verstand hebt van elektronische schakelingen en 1/0 logica. Anders zou je toch iemand met verstand ervan moeten vragen!
EDIT: Contactlijm is zoals ik al vermoede gewone lijm om 2 dingen aan elkaar te plakken ^^
Doe dit alleen als je goed weet wat je doet en je ook een beetje verstand hebt van elektronische schakelingen en 1/0 logica. Anders zou je toch iemand met verstand ervan moeten vragen!
EDIT: Contactlijm is zoals ik al vermoede gewone lijm om 2 dingen aan elkaar te plakken ^^
[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 02-06-2007 15:53 ]
volgens mij bedoelt hij dat de aansluiting (pinnen er nog wel zitte, maar het plasticje eraf is geschoven??
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Nee even voor alle duidelijkheid, ik wil de conatacten zelf niet lijmen, ik wil het pastic waar die contacten inzitten vast lijmen op het mobo zodat de contacten de andere contacten raken, ik smeer geen lijm op de ijzeren contacten dus.GremliN-Online schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:54:
Hij heeft het erover dat die was vast gesoldeerd dus dat lijkt me niet..
Nee dan is het goed. Dan moet je er alleen rekening mee houden dat de contacten elkaar dus wel raken, anders krijg je hem denk ik niet meer los en als er ook maar 1 contact is dat niet goed vast zit heb je een groot probleem.
Zolang je niets anders dan kunststof lijmt lijkt er mij geen probleem te zijn, als de contactpuntjes maar weer contact maken...Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:26:
[...]
Nee even voor alle duidelijkheid, ik wil de conatacten zelf niet lijmen, ik wil het pastic waar die contacten inzitten vast lijmen op het mobo zodat de contacten de andere contacten raken, ik smeer geen lijm op de ijzeren contacten dus.
Dan ben je er natuurlijk nog niet. Als je 40 pinnetjes hebt, dan krijg je ze met lijm aan het plastic nooit allemaal netjes contact makend.
Je zal toch echt moeten gaan solderen.
Hoe krijg je dat er trouwens af? Je moet toch heel veel kracht zetten wil je dat mollen, maar ja aan de andere kant, het is een Acer
Hoe krijg je dat er trouwens af? Je moet toch heel veel kracht zetten wil je dat mollen, maar ja aan de andere kant, het is een Acer
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Heelveel kracht? nee man was een beetje vast gesoldeerd er zitten ook 2 gaatjes is waar je met schroeven vast kan zetten, maar heb aan 1 kant te hard doorgedraait dus das kapot kan ik hem nog aan de andere kant met schoef vastzetten thoughc70070540 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:39:
Dan ben je er natuurlijk nog niet. Als je 40 pinnetjes hebt, dan krijg je ze met lijm aan het plastic nooit allemaal netjes contact makend.
Mensen zeggen wel Acer dit en Acer dat mara ze zijn wel nr1 van Europa
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 17:45 ]
Nummer 1 in wat? Technische mankementen?Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:26:
[...]
Heelveel kracht? nee man was een beetje vast gesoldeerd er zitten ook 2 gaatjes is waar je met schroeven vast kan zetten, maar heb aan 1 kant te hard doorgedraait dus das kapot kan ik hem nog aan de andere kant met schoef vastzetten though
Mensen zeggen wel Acer dit en Acer dat mara ze zijn wel nr1 van Europa
nieuws: HP blijft aan de leiding op computermarkt : 7.1% marktaandeel wereldwijd.
Dat doorgedraaid verhaal, heeft dat zeg maar op je mobo plaats gevonden? Als dat zo is schat ik de kans nog kleiner in dat het weer werkend te krijgen is. Door dat bord lopen in meerdere lagen allerlei banen, als die onderbroken zijn houd het op.
Nr 1 omdat de mensen niet beter weten en de goedkoopste troep willen, we zijn tenslotte nederlanders... Zelf heb ik gewoon 50% van alle acers kapot zien gaan. Ok mijn Asus is ook een beetje brak. Maar het is de eerste lichting en kan prima werken. Heb alleen soms bij startup geen beeld, maarja dat is met een paar keer proberen weer verholpen, in de zomer naar Asus en ik heb nerges last van.
Hmm kwist neit dat Acer zo brak is was...GremliN-Online schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:35:
Nr 1 omdat de mensen niet beter weten en de goedkoopste troep willen, we zijn tenslotte nederlanders... Zelf heb ik gewoon 50% van alle acers kapot zien gaan. Ok mijn Asus is ook een beetje brak. Maar het is de eerste lichting en kan prima werken. Heb alleen soms bij startup geen beeld, maarja dat is met een paar keer proberen weer verholpen, in de zomer naar Asus en ik heb nerges last van.
Ik zou zeggen, lees het Acer Aspire 502xtopic deel 1, en dan de laatste pagina's. Mooi leesvoer waar de scheldwoorden je om de oren vliegen.. Kapotte scharnieren, gaten boren om de HDD te koelen, kapotte DVD branders, tragere CPU terug, kapot scherm, schroeven die er gewoon uitvallen, 3 maanden+ wachten...En dat alles is heel gewoon bij Acer... De mensen die zeggen dat ze geen probleem met acer hebben hebben echt geluk gehad dat ze net die ene hebben die het wel overleefd...
Nou dat het brak is zou best wel kunnen bel op 3 verschillende tijden van de dag en kom gewoon niet er door heen, er zullen dus wel veel mensen daar heen bellen met problemen..GremliN-Online schreef op zondag 03 juni 2007 @ 00:23:
Ik zou zeggen, lees het Acer Aspire 502xtopic deel 1, en dan de laatste pagina's. Mooi leesvoer waar de scheldwoorden je om de oren vliegen.. Kapotte scharnieren, gaten boren om de HDD te koelen, kapotte DVD branders, tragere CPU terug, kapot scherm, schroeven die er gewoon uitvallen, 3 maanden+ wachten...En dat alles is heel gewoon bij Acer... De mensen die zeggen dat ze geen probleem met acer hebben hebben echt geluk gehad dat ze net die ene hebben die het wel overleefd...
Pagina: 1