Vroeg meuken van mozilla releases

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Topicstarter
Wat is het nut om een meukpost te maken waarin alleen melding wordt gemaakt dat er nog niet aangekondigde versies van Firefox op de FTP server staan?
meuktracker: Mozilla Firefox 2.0.0.4 & 1.5.0.12
Met verder geen nadere info, want:
Vanwege het feit dat het hier dus nog niet om een officiële release gaat zijn er ook nog geen release notes gepubliceerd en kunnen we je ook niet vertellen wat er precies allemaal veranderd is
Zoals ik ook al reageerde bij de betreffende post:
Kan tweakers.net niet gewoon even op de officiele aankondiging wachten?
Dan zijn de mirrors geupdate en zijn er release notes beschikbaar.
Dan wordt de meukpost een stuk informatiever.

Of hebben jullie last van een bepaald soort geldingsdrang dat je er zo vroeg mogelijk bij moet zijn, ook al heb je dan niets zinnigs te melden over de release?

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Deze discussie komt om de zoveel maanden weer eens voorbij

Pak bvb Waarom nu al Firefox 2.0 release aankondigen? als recent voorbeeld :) Volgens mij zijn alle argumenten wel al eens aangedragen.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• bartware

bartware

@jabber.org

Topicstarter
Er worden genoeg argumenten aangedragen. Jammer dat tweakers.net maar met 1 argument reageert: "we willen nieuws zo snel mogelijk brengen en dansen niet naar de (marketing)pijpen van de fabrikant."

Dat is jullie goed recht natuurlijk, maar ik had graag een wat meer inhoudelijke meukpost gezien.

Als ik in de tracker nieuwe versies zie staan dan ben ik geinteresseerd in de wijzigingen t.o.v. de vorige versie. Als ik daarvoor zelf maar weer op zoek moet naar de changelog, dan zie ik weinig meerwaarde in deze tracker. Dan kan ik me beter op een RSS feed abonneren die enkel aangeeft dat er nieuwe versies zijn.
(Dit geldt voor alle meuks, maar het viel me nu weer erg op hoe inhoudsloos de melding van de nieuwe firefox release was)

Heb ik me begrepen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Yoeri schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:21:
Deze discussie komt om de zoveel maanden weer eens voorbij

Pak bvb Waarom nu al Firefox 2.0 release aankondigen? als recent voorbeeld :) Volgens mij zijn alle argumenten wel al eens aangedragen.
Dat ging meer over de belasting van de mozilla.org servers.
Als ik deze meukposting lees staat er eigenlijk alleen 'er is een nieuwe versie van firefox', er is geeneens de moeite gedaan om een changelog uit de alpha releases e.d. bijeen te vergaren en ik denk dat bartware daar (imo terecht) een probleem mee heeft, want zo is het wel een erg zinloze meukposting :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

'Er is een nieuwe versie van Firefox' is voor de meeste mensen volgens mij meer dan genoeg reden om te upgraden. Of ga jij het changelog nalopen en beoordelen dat bijvoorbeeld security fix MFSA 2007-14 waarschijnlijk geen effect op jou heeft, en je nog nooit last hebt gehad van crashbug MFSA 2007-12, dus lekker bij 2.0.0.3 blijven? ;)

Imo is dit 'weinig informatie'-argument gewoon een verkapte poging van Mozilla-sympathisanten om alsnog die FTP-server te ontlasten c.q. het door Mozilla gedicteerde schema aan te houden. Ik heb namelijk nog nooit klachten gezien bij andere meukposts zonder changelog, waaronder die over populaire pakketten als Nero: meuktracker: Nero Burning Rom 7.9.6.0

Ik heb net trouwens een lijstje security-fixes gevonden en toegevoegd aan de post. Edit: de volledige release notes zelfs :).

[ Voor 9% gewijzigd door Wouter Tinus op 31-05-2007 08:34 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wouter Tinus schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:20:
'Er is een nieuwe versie van Firefox' is voor de meeste mensen volgens mij meer dan genoeg reden om te upgraden. Of ga jij het changelog nalopen en beoordelen dat bijvoorbeeld security fix MFSA 2007-14 waarschijnlijk geen effect op jou heeft, en je nog nooit last hebt gehad van crashbug MFSA 2007-12, dus lekker bij 2.0.0.3 blijven? ;)
Ik moet van ubuntu ;(
Imo is dit 'weinig informatie'-argument gewoon een verkapte poging van Mozilla-sympathisanten om alsnog die FTP-server te ontlasten c.q. het door Mozilla gedicteerde schema aan te houden. Ik heb namelijk nog nooit klachten gezien bij andere meukposts zonder changelog, waaronder die over populaire pakketten als Nero: meuktracker: Nero Burning Rom 7.9.6.0
Als linuxgebruiker let je niet zo op windowsmeuk, maar voor zo'n nero pakket geldt wat mij betreft hetzelfde, alleen een nieuw versienummer zegt wat weinig imo :)
Ik heb net trouwens een lijstje security-fixes gevonden en toegevoegd aan de post. Edit: de volledige release notes zelfs :).
_o_ :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• bartware

bartware

@jabber.org

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:20:
Tja, als ik in Nero geinteresseerd was zou ik het daar ook missen.
Dank!

Heb ik me begrepen?

Pagina: 1