|_____vakje______|
Verwijderd
Dan moeten ze die bestanden toch niet publiek zetten op de ftp en http servers.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 10:47 ]
Dat niet iedereen die blogs leest begrijp ik, maar een beetje gezond verstand kan aangeven dat het verstandig is te wachten met het op een enorme publieke nieuwssite plaatsen van dit bericht totdat Mozilla überhaupt de officiele vrijgave heeft aangekondigd?
[ Voor 46% gewijzigd door CyberSnooP op 24-10-2006 10:49 ]
|_____vakje______|
Als Mozilla dit persé privé wil houden, dan zijn er middelen genoeg om permissies in te stellen zodat alleen officiële mirrors toegang krijgen tot de bestanden en zo. Dat ze ze wereldwijd beschikbaar maken, valt ons niet aan te rekenen
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Zet er dan een restrictie op ofzo. Of desnoods maak de eerste dagen een torrent link. Geen gezeik over de load en ander gezeur
Wat is nu precies het nieuws?Yoeri schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:50:
Dat heeft niets met 'haantje de voorste' te maken, maar meer met het feit dat dit nieuws is en dat iets twee dagen laten liggen op vraag van de bron (NDA's daargelaten) betekent dat het na twee dagen eigenlijk geen nieuws meer is.
• Dat er software beschikbaar is met de nieuwe functionaliteit? Welnee, die was er al weken in de vorm van Release Candidates. De bugs die daar nog uit gehaald werden zijn compleet oninteressant om een nieuwsbericht over te schrijven.
• Dat het nu officieel is uitgebracht? Niet waar, het is nog niet officieel uitgebracht. Pagina's die vanuit Firefox te benaderen zijn op de mozilla site zijn nog niet compleet bijgewerkt, er is niks officieel vrijgegeven, etc.. Het is niet officieel vrijgegeven alleen omdat er een mapje op een ftp site is gevuld.
Het haantje de voorste waar ik op doel is dat je bang bent dat je als late-nieuws-bron wordt aangezien omdat andere nieuwssites dit al naar voren hebben gebracht.
Blijkbaar denken ze daar bij Mozilla zelf anders over, maar waarom geldt alleen het technische verhaal hier? De redenatie er is een plaats waarop je de final kunt downloaden dus schrijven wij een nieuwsbericht uit klinkt mij niet logisch in de oren. Wat mij wel logisch in de oren klinkt is dat grote nieuwssites nu al miljoenen downloads afsturen op een beperkt aantal sites en dat die daar last van krijgen.Als Mozilla dit persé privé wil houden, dan zijn er middelen genoeg om permissies in te stellen zodat alleen officiële mirrors toegang krijgen tot de bestanden en zo. Dat ze ze wereldwijd beschikbaar maken, valt ons niet aan te rekenen
Hoe dan ook, heel erg belangrijk is het allemaal ook weer niet, maar het zijn wel dit soort kleine details die Tweakers.net mijn sympathie (de reden dat ik ooit abo was) doen verliezen.
|_____vakje______|
Verwijderd
Om weer terug te komen op het tech verhaal, Mozilla kan natuurlijk binnen enkele minuten de ftp dicht gooien voor het publiek als ze er echt last van hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 12:03 ]
Nee, het nieuws is dat de final-versie gebuild is en klaar voor download.CyberSnooP schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:55:Wat is nu precies het nieuws?
• Dat er software beschikbaar is met de nieuwe functionaliteit? Welnee, die was er al weken in de vorm van Release Candidates. De bugs die daar nog uit gehaald werden zijn compleet oninteressant om een nieuwsbericht over te schrijven.
• Dat het nu officieel is uitgebracht? Niet waar, het is nog niet officieel uitgebracht. Pagina's die vanuit Firefox te benaderen zijn op de mozilla site zijn nog niet compleet bijgewerkt, er is niks officieel vrijgegeven, etc.. Het is niet officieel vrijgegeven alleen omdat er een mapje op een ftp site is gevuld.
In het kader van bovenstaande antwoord van mij, is nog langer wachten op het 'officiële' startschot van Mozilla alleen maar onnodige vertraging als nieuwssite.Het haantje de voorste waar ik op doel is dat je bang bent dat je als late-nieuws-bron wordt aangezien omdat andere nieuwssites dit al naar voren hebben gebracht.
Dat je als 'laat' beschouwd wordt als andere bronnen nieuws eerder brengen dan jijzelf, is namelijk een feit. Daarover zijn al tientallen topics in dit forum geöpend.
Nou, anders hadden we ook welBlijkbaar denken ze daar bij Mozilla zelf anders over, maar waarom geldt alleen het technische verhaal hier? De redenatie er is een plaats waarop je de final kunt downloaden dus schrijven wij een nieuwsbericht uit klinkt mij niet logisch in de oren.
nieuws: ATi Radeon X1950 XTX benchmarks gelekt
nieuws: AMD Live!-logo uitgelekt
en qua software
meuktracker: ATi Catalyst 6.7 (gelekt)
meuktracker: Microsoft Windows Media Player 11 beta
en meuktracker: MSN Messenger 7.0.0205 beta bvb
Allemaal nieuws/software waarvan de fabrikant liever nog niet zag dat het online stond, maar dat negeren staat gelijk aan nieuws negeren en dat doen we niet.
't Is eerder al gezegd, maar daar zijn maatregelen tegen te nemen die bovendien héél eenvoudig zijn. Ik denk overigens helemaal niet dat Mozilla het echt zo erg vindt als ze laten uitschijnen. Mocht dat wel zo zijn, dan deden ze er wel wat aanWat mij wel logisch in de oren klinkt is dat grote nieuwssites nu al miljoenen downloads afsturen op een beperkt aantal sites en dat die daar last van krijgen.
Da's betreurenswaardig, maar daar kunnen wij niets aan doen. Als er nieuws te melden valt, dan doen we dat en zolang we geen NDA ondertekend hebben, hoeven we daarvoor niet de goedkeuring van de betrokken partijen te hebben. Zo werkt de media nu eenmaalHoe dan ook, heel erg belangrijk is het allemaal ook weer niet, maar het zijn wel dit soort kleine details die Tweakers.net mijn sympathie (de reden dat ik ooit abo was) doen verliezen.
Ik denk overigens (gevoelsmatig) dat we nu véél voorzichtiger zijn met het melden van gelekte software en zo, terwijl we in het begindagen bovenop elk lek gesprongen zouden zijn. Wat dus in contrast staat met jouw ervaring als ik het goed begrijp.
Bovendien was het online zetten van Firefox 2.0 al op tig andere sites gemeld toen wij ons bericht plaatsten, dus "haantje de voorste" waren we zeker en vast niet
Het nieuws is dat er een final release beschikbaar is van een stuk software dat door veel van onze bezoekers gebruikt wordt. Het klopt dat de software al tijden beschikbaar is in de vorm van nightly's, alpha's, bèta's en rc's, maar nu is er de final versie en die was er nog niet. Het klopt dat Firefox 2.0 nog niet officieel is uitgebracht door MozCorp, maar de software is al wel beschikbaar, en dát melden we.CyberSnooP schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:55:
Wat is nu precies het nieuws?
Dat klopt wel. Tweakers.net wil zelf natuurlijk ook nieuws brengen op het moment dat het nieuws is. En nieuws is nieuws zolang het nieuw is. Over twee dagen is de release van Firefox 2.0 geen nieuws meer, omdat het al twee dagen eerder bekend was. Ergo: we schrijven er nu over en niet later.CyberSnooP schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:55:
Het haantje de voorste waar ik op doel is dat je bang bent dat je als late-nieuws-bron wordt aangezien omdat andere nieuwssites dit al naar voren hebben gebracht.
Ik denk dat je daar zeker gelijk in hebt, maar dit komt doordat tweakers.net ook is veranderd van publiek en dat dat in mijn ogen nou eenmaal met een aangepaste verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Jullie sturen een heel groot deel van de bezoekers af op een FTP server daar waar vriendelijk gevraagd werd dat niet te doen.Yoeri schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:02:
Ik denk overigens (gevoelsmatig) dat we nu véél voorzichtiger zijn met het melden van gelekte software en zo, terwijl we in het begindagen bovenop elk lek gesprongen zouden zijn. Wat dus in contrast staat met jouw ervaring als ik het goed begrijp.
Dat is het hele punt van discussie. Jullie vinden het niet erg om een release process te frustreren, ik vind het jammer dat jullie het niet erg vinden en wilde dat als tegengeluid laten horen.
Maar het is vast ook de reden dat jullie in de media werken en ik niet
Bijkomend probleem is dat ik mijn sympathie voor Mozilla laat meewegen. Het feit dat jullie het marketing-process van AMD verstoren vind ik minder erg (en misschien moet je dat onderscheid juist niet maken als je in de media zit).
Verder vemoed ik dat dit wel de laatste keer is dat Mozilla het op een open manier speelt. De grote boze buitenwereld(boehoe
|_____vakje______|
Vandaar, in onze nieuwsvoorziening maken wij geen onderscheid tussen bedrijven. Wat we voor AMD doen moeten we voor Mozilla ook doen en omgekeerd. Da's de kern van objectieve berichtgevingCyberSnooP schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:33:
Bijkomend probleem is dat ik mijn sympathie voor Mozilla laat meewegen. Het feit dat jullie het marketing-process van AMD verstoren vind ik minder erg (en misschien moet je dat onderscheid juist niet maken als je in de media zit).
Professioneel Hyves-weigeraar
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/