Toon posts:

WORD NIET GOED VAN VISTAplzzz help

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb het volgende probleem:

ik probeer vista van mun laptop af te gooien om er daarna XP op te gooien.
Ik heb geen dual boot.
Ik heb nu een vista C partitie en een D fat32 partitie(leeg). Bij het opstarten start ik op met de XP install cd.
Hij begint met het laden van de bestanden en zodra ik kan kiezen installeer Windows duw op enter,
krijg ik de meldig nadat ik klik op enter dat windows mijn harde schijf niet kan vinden door de geweldige nieuwe vista MBR variant. Ik zou graag mijn oude MBR terug willen hebben zodat XP mijn schijf ziet, ik xp kan installeren en daarna in XP vista kan verwijderen. :(

Ik probeerde al met een windows 98se opstartdiskette FIX MBR en fdisk /mbr te doen maar dat werkt niet, fdisk ziet ook beide partities niet.

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 23:01 ]

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Heb je wellicht serial ATA harddisk?
dan moet je bij het booten van de cd op F2 drukken, daarna als de setup erom vraagt de cd/floppy met serial ATA drivers er in doen.

Overigens kan je zonder problemen WinXP installeren na een Vista installatie, het beste kan je dan de C partitie verwijderen en opnieuw aanmaken. Dat kan netjes in de setup van WinXP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of er een serial ata in zit :)

Ik wil ook graag de C partitie verwijderen maar hoe, in vista zelf kan ik het niet want daar zit vista op
en de install van xp komt niet verder bij het hoofdscherm waarnaa ik de boodschap krijg: windows vind de schijven niet

thx

• TimothyW
dan heb je bijna zeker weten serial ata, als je je computer openmaakt heb je dan een kabeltje met een klein stekkertje? meestal rood trouwens, of is het een IDE kabel? die is plat en breed, kleur is daarvan meestal muisgrijs...

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Info, zoals merk/type laptop lijkt me toch echt erg handig > niet? 8)7 :? |:(

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Een laptop die raid drivers nodig heeft? Heb ik wat gemist dat dat ook al nodig is tegenwoordig?

Anyway; wat voor laptop heb je eigenlijk?

En pas alsjeblieft je topic title aan (niet schreeuwen graag) en als je dan toch bezig bent; kun je misschien meteen even de moeite nemen je probleem normaal en rustig uit te schrijven. Je wilt toch ook dat anderen de moeite nemen te antwoorden? Minste wat je dan kunt doen is ook zelf even laten zien dat je er de moeite voor neemt.

Verwijderd

TimothyW schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:07:
Heb je wellicht serial ATA harddisk?
dan moet je bij het booten van de cd op F2 drukken, daarna als de setup erom vraagt de cd/floppy met serial ATA drivers er in doen.

Overigens kan je zonder problemen WinXP installeren na een Vista installatie, het beste kan je dan de C partitie verwijderen en opnieuw aanmaken. Dat kan netjes in de setup van WinXP.
Meneer zegt net dat ie een laptop heeft.... _/-\o_

enne gooi gewoon je complete partitietabel weg via de vista setup, herstart gebruik daarna weer je xp :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 23:15 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:11

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er staat 'laptop', dus die schroef je niet zomaar open. Op de website van de fabrikant kun je waarschijnlijk wel vinden of er een SATA schijf in zit.

/edit: ik moet sneller typen...

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 30-05-2007 23:15 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• TimothyW
Oja, over je C partitie verwijderen...
Dat kan dus in dat geval prima, nadat je het verhaal welke ik om 23:07 uur typte doet.
Je moet dan even weten welk moederbord je hebt, je kan proberen de cd welke bij het moederbord zit erin te doen zodra de setup vraagt om de stuurprogramma's van de HD. (Dit vraagt de setup dus enkel als je op F2 gedrukt hebt, vroegtijdig in de setup. (Kan trouwens stiekum F6 zijn ook, ik doe het ook maar uit m'n hoofd en heb niet eens Serial ATA.

• TimothyW
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:14:
[...]

Meneer zegt net dat ie een laptop heeft.... _/-\o_

enne gooi gewoon je complete partitietabel weg via de vista setup, herstart gebruik daarna weer je xp :D
Serial ata HEB je gewoon ook in een LAPTOP vriend...

http://www.ciao-shopping...._1_6_GHz_15_4_TFT__640523

zomaar een link uit google... 8)7

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Hoi, lees de FAQ aangaande passende titels eens.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.