SP/DIF, 6 kanaals dolby of HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 2.389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik ben bezig met een htpc te maken.
op het moederbord zit een HDMI aansluiting en 6 aansluitingen voor alle dolby kanalen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/200705/MSIK9AGM2FIH_io.jpg

Er zit ook een los pci kaartje bij om SPDIF aan te sluiten.

Nu heb ik een kast op het oog die ik graag zou willen hebben, maar die is zo laag dat er geen PCI kaartje in past. Kan ik nu net zo goed de 6 losse aansluitingen gebruiken voor mijn versterker of een andere kast nemen die wel een pci kaart kan hebben zodat ik SPDIF kan gebruiken. Is hier kwaliteitsverschil in?

Ik zou ook de HDMI aansluiting voor audio kunnen gebruiken en mijn pioneer plasma via de VGA poort aansluiten, maar ik had gelezen dan mensen met dit tvscherm een soort ghosting kregen bij beeld van de vga poort...

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 16:46
Ik zou zeker spdif naar je versterker voeren. Je hebt maar 1 kabeltje ipv 6 kabels analoog en waarschijnlijk zal de DA omzetter in je versterker beter zijn dan de DA omzetter op je moederboard. Verder is een VGA aansluiting analoog en dat geeft beslist een minder goed beeld dan de digitale HDMI aansluiting, daar komt nog bij dat de HDMI aansluiting op je moederboard zo goed als zeker geen geluid uitstuurt. Voor zover ik weet is ATI de enige die in de nieuwe HD2XXX serie ook digitaal geluid over de HDMI aansluiting geeft.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
met de aansluitingen rechtsstreeks op je moederboard heb je niet zulke goede digitaal naar analoog converters, als je een receiver hebt of iets waarvan je weet dat die dit wel goed kan zou ik zeker naar een andere kast zoeken, al heb je toch een goedkoper setje of computersetje zou ik gewoon de moederboardaansluitingen gebruiken.. misschien kan je zelfs een nieuwe geluidskaart overwegen?

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
ok, dus ik moet voor het beeld de hdmi aansluiting gebruiken en voor audio de spdif aansluiting op de pci kaart? Dan dus toch maar op zoek naar een enigszinds acceptabele lompe hoge kast ;)

bedankt!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Je kan ook nadenken om de aansluiting om te modden naar een laag slot, bijvoorbeeld d.m.v. een dummy-pci-beschermstuk. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Weet je zeker of die SPDIF aansluiting echt een full PCI slot is? Want meestal zijn dat gewoon brackets die je vervolgens op je mobo inprikt op de SPDIF header. Als dat zo is dan kun je namelijk best wel wat modden zodat je daar niet een heel PCI slot voor nodig hebt.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Idd, meestal een full size PCI bracket met één cinch-plugje erop. :P

Aannames zijn fataal.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik vermoed dat TS het over de ASUS M2A-VM HDMI heeft (was ie even vergeten te melden :P )

Die heeft idd een redelijk ongelukkig gekozen (lees: full height) uitbreidingskaart voor de extra aansluitingen, d'r zit geen reet op en toch krijgt Asus het (weer) voor elkaar om verkeerde keuzes te maken.....waarom ze zoiets niet op een Low Profile kaartje proppen tbv volledige comptabiliteit is mij een groot raadsel.....

EDIT: ik zie net dat het niet dat asus board kan zijn, want die heeft de HDMI niet onboard maar juist op die uitbreidingskaart.....

Dus TS over welk moederbord hebben we het hier?

[ Voor 16% gewijzigd door kaajee op 31-05-2007 12:48 ]

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik denk een MSIK9AGM2FIH
Helderziend ben ik he :D

Hier komt iets hips te staan

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02 13:53

Shuriken

Life is all about priorities

Zit er bij de kast geen riser kaart?
winwiz schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:53:
Ik zou zeker spdif naar je versterker voeren. Je hebt maar 1 kabeltje ipv 6 kabels analoog en waarschijnlijk zal de DA omzetter in je versterker beter zijn dan de DA omzetter op je moederboard. Verder is een VGA aansluiting analoog en dat geeft beslist een minder goed beeld dan de digitale HDMI aansluiting, daar komt nog bij dat de HDMI aansluiting op je moederboard zo goed als zeker geen geluid uitstuurt. Voor zover ik weet is ATI de enige die in de nieuwe HD2XXX serie ook digitaal geluid over de HDMI aansluiting geeft.
De op dit board gebruikte chipset AMD 690G ondersteund ook Audio over HDMI.

[ Voor 90% gewijzigd door Shuriken op 31-05-2007 13:12 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• winwiz
  • Laatst online: 12-02 16:46
Shuriken schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:54:
Zit er bij de kast geen riser kaart?

[...]

De op dit board gebruikte chipset AMD 690G ondersteund ook Audio over HDMI.
Nu ik weet welk bord dit zou kunnen zijn is dit idd mogelijk (alleen de Intel versie). Echter moet de tv dan wel weer digital out bezitten om dit door te kunnen koppelen naar de 5.1 installatie anders heb je n og alleen maar geluid uit de tv-speakers.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Er zit een losse bracket bij (optioneel) voor een coax SPDIF uitgang. Zie de handleiding

Daarnaast heeft deze ook drivers om digitale audio over de HDMI-aansluiting te sturen. Dan zou je echter een versterker moeten hebben met HDMI-ingang (en uitgang) en daarvan zijn er nog niet zoveel.

_██_
(ಠ_ృ)

• kaajee
Aan de foto eigenschappen te zien :9 :9 is het idd de MSI K9AGM2-FIH.
En dat is niet een Intel versie maar een AMD en die 690 chipset (van AMD) is inderdaad prima in staat om digitaal geluid via de HDMI te laten gaan. Zoals ook dit schema laat zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/690g.jpg

Ook in de faq bij MSI staat het vermeld.......

Verder zit er bij die MSI niet standaard een/de S/PDIF bracket, maar in de manual staat ie als optie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/msi1.jpg

En dus inderdaad alleen maar een tulpje.....die is vast nog wel ergens achterop die kast te maken. Sterker nog: gewoon een tulp chassis deel bij de lokale electrnica boer halen en 2 draadjes (VCC niet gebruiken) naar de pin header op het moederbord en klaar is kees......

[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 23-10-2008 23:52 ]

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 21:43
kaajee schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:51:
Verder zit er bij die MSI niet standaard een/de S/PDIF bracket, maar in de manual staat ie als optie:
offtopic:
Ik heb ook interesse in dit moederbord, maar ik zou graag willen weten waar ik zo'n losse SPDIF bracket kan kopen? :)

• kaajee
Herr Stuhl schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:18:
[...]

offtopic:
Ik heb ook interesse in dit moederbord, maar ik zou graag willen weten waar ik zo'n losse SPDIF bracket kan kopen? :)
Die zijn verdomd lastig te krijgen, maar zoals ik al zei: zelf maken is echt makkelijk in deze. Ik zou voor zo'n bracket nog geen 3 euro over hebben............

Neem zo'n ding......
of zo één
soldeer (of laat) er een 2 aderig snoertje aan,
verbindt deze met een vast-nog-wel-aanwezige header connector, zoiets als deze, maar dan heb je maar 2 pinntjes nodig. 2 van die losse van je front aansluitingen oid kan ook......

Alternatief kan ook gewoon een tulp-tulp kabel zijn (zoiets, maar deze is veel te duur/goed, gaat om het idee.....), aan de ene kant knip je 1 tulp stekker eraf, de draad strip je, de 2 aders verbind je rechtsreeks (met die eerder genoemde header connector) op de S/PDIF aansluiting van je moederbord. Je hebt dan nu een tulp kabel(stekker) uit je pc komen, die kan vervolgens rechtstreeks in de digitale ingang van je receiver/boxenset........

EDIT hier kun je er één kopen, is wel 17,50!! (heb je er wel meteen ook een optische uitgang bij)

Nog één
nog één
nog één
nog één

(zei ik nou 'lastig te krijgen'.......?)

[ Voor 17% gewijzigd door kaajee op 31-05-2007 15:50 ]

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 21:43
kaajee schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:35:
[...]
Die zijn verdomd lastig te krijgen, maar zoals ik al zei: zelf maken is echt makkelijk in deze. Ik zou voor zo'n bracket nog geen 3 euro over hebben............

Neem zo'n ding......
of zo één
verbindt deze met een vast-nog-wel-aanwezige header connector, zoiets als deze, maar dan heb je maar 2 pinntjes nodig. 2 van die losse van je front aansluitingen oid kan ook......

Alternatief kan ook gewoon een tulp-tulp kabel zijn (zoiets, maar deze is veel te duur/goed, gaat om het idee.....), aan de ene kant knip je 1 tulp stekker eraf, de draad strip je, de 2 aders verbind je rechtsreeks (met die eerder genoemde header connector) op de S/PDIF aansluiting van je moederbord. Je hebt dan nu een tulp kabel(stekker) uit je pc komen, die kan vervolgens rechtstreeks in de digitale ingang van je receiver/boxenset........
Super, ik soldeer eigenlijk nooit, maar dit moet zelfs mij nog wel lukken :)

Verwijderd

Je kan denk ik gewoon dat spdif plugje in de bracket die je al hebt uit de bracket slopen... ;)
Ik zie zelfs 2 schroefjes.

Desnoods boor (of beuk) je dan tussen je ps/2 en hdmi connector een gaatje in je backplate, of van mijn part ergens in de achterkant van de kast die op het oog hebt, en maak je hem daar achter, klein genoeg, moet vast ergens passen :P

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Neem zo'n ding......
of zo één

EDIT hier kun je er één kopen, is wel 17,50!! (heb je er wel meteen ook een optische uitgang bij)

Nog één
nog één
nog één
nog één

Ondersteunt de MSI K9AGM2-FIH die optische wel? Ik bedoel, volgens 't boekje moet er namelijk een met alléén coaxiaal aan...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 07:27

Willem2

Ω is futile

bartgrefte schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:59:
[...]

Ondersteunt de MSI K9AGM2-FIH die optische wel? Ik bedoel, volgens 't boekje moet er namelijk een met alléén coaxiaal aan...
Maar de mobo header heeft naast ground & SPDIF ook een VCC (=5V DC), dus die optische outgang zal het dan wel gaan doen (mits de pinout klopt natuurlijk).

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

iemand die dat al geprobeerd heeft? ;)
Wil het namelijk wel zeker weten :)

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 29-07-2007 00:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Voor die 17,50 kun je 't toch proberen? Voor zover ik weet wijken de S/PDIF aansluitingen van Asus en MSI niet af, en zal de optische omzetting door dat kleine kaartje gebeuren. Mocht 't uiteindelijk toch niet werken (lijkt me stug) dan heb je alsnog een coax S/PDIF aansluiting. ;)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 07:27

Willem2

Ω is futile

bartgrefte schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:25:
iemand die dat al geprobeerd heeft? ;)
Wil het namelijk wel zeker weten :)
Zo ziet een willekeurige SPDIF header op een asus bord eruit: Afbeeldingslocatie: http://www.vddh.com/pix/spdif_asus_header.jpg

Dus electrisch gezien gaat het werken, mechanisch niet! :) Je zult dus om hem op het MSI moederbord aan te kunnen sluiten een andere connector op moeten zetten (zie MSI connector& pinout hierboven)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02 13:53

Shuriken

Life is all about priorities

Willem2 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 09:51:
[...]

Zo ziet een willekeurige SPDIF header op een asus bord eruit: [afbeelding]

Dus electrisch gezien gaat het werken, mechanisch niet! :) Je zult dus om hem op het MSI moederbord aan te kunnen sluiten een andere connector op moeten zetten (zie MSI connector& pinout hierboven)
Zo'n platte connector past prima in zon aansluiting. Dus ook mechanisch zie ik geen probleem.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

die asus plug is 4 pins, de msi 3, maar ff met een kniptangetje passend maken lijkt me dus :P
Nu nog shop vinden die 't ding op voorraad heeft....

De lokale MediaMarkt zal zoiets niet hebben neem ik aan?

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 29-07-2007 22:23 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik heb met hetzelfde probleem gelopen. Ik wilde een SP/DIF uitgang van een extern low profile PCI kaartje voor mijn media center. helaas heeft m'n moederbord geen digitale uitgang. De oplossing dacht ik:

Afbeeldingslocatie: http://sweex.nl/afbeeldingen/749/SC003_img_box.jpg
sweex sc003

De gameport is eenvoudig te verwijderen, en wat je over houdt is een low profile kaartje. Maar helaas (ik had het natuurlijk kunnen weten), de SP/DIF output van het sweex kaartje ondersteunt GEEN 5.1! 8)7 :(

Erg jammer... ik had het kunnen weten. Heeft iemand een idee hoe de bekabeling van de Soundblaster Audigy in elkaar steekt? Ze claimen digital output maar ik zie geen aansluitingsmogelijkheden :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 02:38 ]

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 13:21
Bracket gewoon proberen te krijgen via MSI, ik heb zo`n ding vorige week gekregen via Gigabyte...

Super service.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mail gestuurd.... ben benieuwd :)

Oscar Wilde

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik en Jag hebben hier ook achteraan gezeten. Van MSI kregen we deze link doorgespeeld:

http://www.vidabox.com/sh...roduct_info&products_id=9

Ze raden zelf dus aan om het in het buitenland te kopen

(PS: Ik wilde vooral een Component TV out bracket)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 02:37:
Ik heb met hetzelfde probleem gelopen. Ik wilde een SP/DIF uitgang van een extern low profile PCI kaartje voor mijn media center. helaas heeft m'n moederbord geen digitale uitgang. De oplossing dacht ik:

[afbeelding]
sweex sc003

De gameport is eenvoudig te verwijderen, en wat je over houdt is een low profile kaartje. Maar helaas (ik had het natuurlijk kunnen weten), de SP/DIF output van het sweex kaartje ondersteunt GEEN 5.1! 8)7 :(
Wel hoor, daar zit een C-Media 8738 chip op, die kan gewoon tot DTS doorgeven. Het beste kan je daarvoor deze drivers gebruiken. Zorg ook dat je AC3 passtrough aan hebt staan in je afspeelsoftware / volumeregeling / etc.

Overigens vind ik brackets nabestellen één van de meest frustrerende taken ooit. Dat soort non-retail produkten bereiken nooit de NL markt, waardoor je altijd voor veel euro's naar het buitenland moet uitwijken. Met name MSI heeft er een handje van. Voor mij alleen nog maar produkten waar alles gewoon bij zit.

This can no longer be ignored.

• Jag
  • Laatst online: 10:05

Jag

Wij vinden het ook geen aantrekkelijke optie, maar met die MSI kan je tenminste wel s-video en component video tegelijk aansluiten, iets dat met onze setup noodzakelijk is (component voor de projector, s-video voor de tv).
We zijn al een tijd aan het zoeken naar een mobo dat video en geluid met spdif uit geïntegreerd heeft en bovenstaande kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Jag op 31-07-2007 19:52 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:42:
mail gestuurd.... ben benieuwd :)
mail terug, ze hebben d'r geen op voorraad, werd doorverwezen naar pcmegastore
Kan me vergissen maar dat ding heeft een totaal verkeerde aansluiting 8)7
JvS schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:33:
Ik en Jag hebben hier ook achteraan gezeten. Van MSI kregen we deze link doorgespeeld:

http://www.vidabox.com/sh...roduct_info&products_id=9

Ze raden zelf dus aan om het in het buitenland te kopen

(PS: Ik wilde vooral een Component TV out bracket)
US? Is er niks dichter bij de deur :P

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:21 ]

Oscar Wilde

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 14-01 15:01
Herr Stuhl (of anderen?): ik heb nog wel zo'n bracket; zat bij een MSI nForce 2 moederbord. De aansluiting is zoals in de post van kaajee. Ik doe er niets mee, dus als je 'm wilt kun je me mailen, dan stop ik 'm even in een envelopje.

Oh: hij is gold plated! (oeehhh :P)

[ Voor 10% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 31-07-2007 23:15 ]

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Waarom niet gewoon een 5.1 soundkaart kopen. Ik zie voor die pci brackets prijzen van ong. 20 euro...
Voor 40 euro heb je een Club3D 7.1 soundcard:

Afbeeldingslocatie: http://www.technic3d.com/article/pics/338/ge_905.jpg

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

omdat de onboard al 5.1 is mischien? ;)

Oscar Wilde

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
bartgrefte schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:58:
omdat de onboard al 5.1 is mischien? ;)
hmmm in dat geval heb ik niks gezegd :P.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Neem zo'n ding......
of zo één

Nog één
nog één
nog één
nog één

daar halen ze 'm uit het assortiment.... die wordt namelijk niet meer geproduceerd.
Kreeg net, na 1 week, antwoord van of ie op voorraad was, niet dus...

Oscar Wilde

• kaajee
bartgrefte schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:58:
[...]

daar halen ze 'm uit het assortiment.... die wordt namelijk niet meer geproduceerd.
Kreeg net, na 1 week, antwoord van of ie op voorraad was, niet dus...
daar? waar, daar? Ik had 4 linkjes gepost waar ze em allemaal verkopen. Lijklt me sterk dat ze allemaal niet meer leveren........
En moederborden met alleen een header voor S/PDIF worden nog steeds gemaakt, dus ook de (eigenlijk) bijbehorende brackets neem ik aan.........

• Jag
  • Laatst online: 10:05

Jag

kaajee, ga er maar rustig vanuit dat je het kan shaken. Ik werd door msn zelf notabene doorverwezen naar een shop in amerika. Enkele anderen zeiden het niet te kunnen bestellen.

Overigens verwijs je maar naar twee winkels en zijn dat allamaal niet de spdif headers die bij DAT moederbord horen (het staat er ook nog eens super onduidelijk bij).

• kaajee
Jag schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:06:
kaajee, ga er maar rustig vanuit dat je het kan shaken. Ik werd door msn zelf notabene doorverwezen naar een shop in amerika. Enkele anderen zeiden het niet te kunnen bestellen.

Overigens verwijs je maar naar twee winkels en zijn dat allamaal niet de spdif headers die bij DAT moederbord horen (het staat er ook nog eens super onduidelijk bij).
Ok, geen 4 winkels maar 3 (mmpc, salland & zercom) en dat ze niet bij dat speciefieke moederbord horen zou me geen drol uitmaken, wees blij dat ze hem (evt.) uberhaupt kunnen leveren. Die pinnetjes zijn heel goed even om te gooien indien nodig.....even kijken wat jouw moederbord voor aansluiting hebt, even kijken wat de bracket heeft en de goeie op de goeie plaats zetten. Nogmaals gezien het feit dat dit soort bracket lastig verkrijgbaar is moet je blij zijn als je een bracket met S/PDIF kunt bemachtigen.
Ik bedoel, ik heb zo'n ding niet nodig. Ik probeer alleen maar te helpen. Ik vind de USA manier ook zo wat voor iets wat eigenlijk maximaal 7,5 eu zou moeten kosten.....

En anders maak je er zelf één....of dat laat je doen door een lokale electronica boer. Dit moet die paar draadjes voor een paar euro aan elkaar kunnen solderen. Nog eens 5 euro aan onderdelen en dan ben je ook klaar.....

Ik heb dit al eens beschreven en ook een relatief simpele schakeling 'gemaakt', die is echt heel eenvoudig in elkaar te 'solderen' (of laten)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:33

Jimbolino

troep.com

Bij mijn Trust 5.1 geluidskaart zat ook een losse bracket met daarop Toslink+Coax IN/OUT
Gewoon ff de goede pin bezetting uitzoeken en aansluiten.

Deze: http://www.cpu-service.nl...h/197_222/products_id/673
2e hands vast wel te krijgen voor 10 euro...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kaajee schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:18:
[...]

daar? waar, daar? Ik had 4 linkjes gepost waar ze em allemaal verkopen. Lijklt me sterk dat ze allemaal niet meer leveren........
En moederborden met alleen een header voor S/PDIF worden nog steeds gemaakt, dus ook de (eigenlijk) bijbehorende brackets neem ik aan.........
het vétgedrukte ;)
De rest heeft of onbekende levertijd of 20+ dagen wat vast wel verandert zal worden naar 30+ (als ik 'm bestel)

Oscar Wilde

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:24

ChUcKiE

Dus........

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 02:37:

[afbeelding]
sweex sc003

Erg jammer... ik had het kunnen weten. Heeft iemand een idee hoe de bekabeling van de Soundblaster Audigy in elkaar steekt? Ze claimen digital output maar ik zie geen aansluitingsmogelijkheden :(
Zijn die kaartjes nu een beetje fatsoenlijk? Ik moet ook nog een low profile PCi kaartje kopen met een optische uitgang.
Nu zijn er twee in de X-Fi serie van Creative, maar die zijn wel erg duur......zouden ze veel verschillen qua kwaliteit met zo'n Sweex kaartje?

Na wat verder zoeken kwam ik de Audiotrak Prodigy Hd2 geluidskaart tegen,m aar die gaat aardig over de 100 euro heen :X

[ Voor 5% gewijzigd door ChUcKiE op 24-02-2008 17:45 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1