Toon posts:

[HTML] Website resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

inleiding
-----------

Ik ben al een paar dagen bezig met een site te make( in dreamweaver 8 ) voor mijn trackmania video's , nu heb ik de site gemaakt op een resolutie van 1280 x 1024

vraag
--------

Is er een manier voor de web site aan te passen naar de gebruiker zijn desktop resolutie ,zodat iemand die op 1024 x 768 of op 800 x 600 de web site bekijkt , alles goed kan bekijken ( nu kan hij maar de helft zien ).

wat ik al heb gedaan
-------------------------------

-google afgezocht
-hier op got aan het zoeken geweest .
-in dreamweaver aan het zoeken geweest.

alvast bedankt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Dat hoef je niet aan te passen, als het goed is krijgt een bezoeker die op een lagere resolutie het web bekijkt vanzelf een horizontale scrollbalk :Y)

topic van slechts 10 dagen geleden: optimale website resolutie (800*600 -> 1024*768?)

[ Voor 24% gewijzigd door crisp op 30-05-2007 19:24 ]

Intentionally left blank

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:22:[...]

wat ik al heb gedaan
-------------------------------

-google afgezocht
-hier op got aan het zoeken geweest .
-in dreamweaver aan het zoeken geweest.

[...]
En wat is daaruit voortgekomen? ;) Helemaal niets lijkt me sterk, maargoed.

Heb je er al aan gedacht om breedtes van elementen in procenten aan te geven om mee te beginnen?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
dank u allemaal , daar zal ik eens verder op inlezen hoe ik dat moet doen .

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Nou, simpel, gewoon zorgen dat het altijd zichtbaar is. Horizontale scrollbars zijn volkomenkut, dus die moet je zoveel mogelijk proberen te voorkomen. 800*600 wordt nauwelijks nog gebruikt, dus dat is imho te verwaarlozen (alhoewel ik wel altijd probeer dat iig de content zichtbaar is zonder horizontaal scrollen). 1024 wordt nog veel gebruikt, dus die zou ik niet uitsluiten. Als je een fixed layout maakt, dan moet je zorgen dat in ieder geval de content (liefst ook eventuele sidebars erbij) volledig zichtbaar zijn zonder horizontaal scrollen. Bij een liquid layout schaalt de boel zelf al wel.

Verwijderd

Ik ben zelf (bij sommige ontwerpen) fan van de manier waarop Rabobank het heeft gedaan - fixed / liquid. Heb het zelf ook al bij een project gebruikt, het is wat lastig met je xHTML en CSS, je ontwerp moet er zich er daarnaast ook nog voor lenen. Je min-width en max-width in FF werkt niet in IE6, daar zul je javascript voor moeten gebruiken.

Mocht je overwegen om te kiezen voor 1024 OF 800, kijk dan naar de statistieken van je bezoek. Op welke resolutie komen ze vooral binnen? Hou er rekening mee dat mensen van 800*600 een bewuste keuze maken op deze resolutie en waarschijnlijk gewend zijn een website niet volledig te kunnen zien. Tegenwoordig is de groep 800*600 gebruikers sowieso te verwaarlozen.
Pagina: 1