Toon posts:

Wat is het beste om te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Ik heb een computer systeem die me erg bevalt maar wil misschien gaan upgraden.
Ik speel hoofdzakelijk games. Af en toe ben ik wat bezig in photoshop en andere programma's.
Nu wou ik vragen wat jullie zouden upgraden. bv de videokaart of processor.
Ik hoef niet te weten naar wat ik moet upgraden omdat ik me budget nog niet weet.
Dus gewoon waarmee je zou beginnen.

Mijn Systeem:

Processor: AMD Athlon 64 X2 4600+ AM2
Moederbord: ASUS M2N32SLI Deluxe
Geheugen: OCZ DIMM 2GB Golden EL
Videokaart: Club3D GeForce 7900GTX 512MB
Hardeschijf: 2x Western Digital Cavier SE16 250GB (RAID0)
DVD Brander: Plextor PX 755SA
Voeding: CoolerMaster RealPower 550
Toetsenbord: Logitech G15

Bedankt Daniel

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Ik zou een groter LCD scherm nemen, of twee.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
en
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

zijn zeker de moeite waard om mee te beginnen.

Ik kan alleen voor mezelf bepalen wat ik zou doen en dus niet voor jou.

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 30-05-2007 19:31 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Waarom wil je upgraden, je hebt toch een goed systeem? Of lopen je games niet goed (wat ik me niet echt kan voorstellen)?

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik snap niet wat je wilt upgraden, die systeem is toch prima zoals hierboven ook al werd gezegt. Misschien RAID setup?

[ Voor 10% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 30-05-2007 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik speelde altijd me spellen op een systeem waar ik 6 jaar mee heb gedaan.
dat was een 1.4ghz met een geforce 2mx.

Vorig jaar kocht ik dit systeem (eind 2006). en wil nu proberen een zo goed mogelijk systeem te houden.
Maar ik kan niet alles gaan vervangen.

Armed Assault vraagt veel van mijn systeem en met alles op very high (wat onwijs cool is) krijg ik rond de 15 a 20fps wat ik zelf een beetje laag vind voor een shooter.

Vandaar dat ik wil upgraden.
Ik heb me videokaart te koop die vind je hier V&A aangeboden: Club3D Geforce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) CGNX-X792

Verwijderd

Een nieuwe videokaart lijkt me 't meeste winst geven voor je . HD 2900XT of als je 't kan betalen een 8800GTX.

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:04:
Een nieuwe videokaart lijkt me 't meeste winst geven voor je . HD 2900XT of als je 't kan betalen een 8800GTX.
8800 GTS 320 of 640 lijkt me ook nog wel interessant, goedkoper dan de GTX maar wellicht iets beter presterend dan de 2900XT

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou het zo houden. Het is een gebalanceerd systeem en geen duidelijk aanwijsbare bottleneck.

Je geeft zelf aan dat je niet alles kan vervangen, dan wordt het lastig.

Mijn persoonlijke keus zou zijn om te kijken of je moederbord een snellere processor aankan en hoeveel dat meer gaat kosten. Eventueel nog een harde schijf er bij, maar dat komt omdat ik nooit dingen weggooi :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:38

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Alex Picard schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:08:
[...]

8800 GTS 320 of 640 lijkt me ook nog wel interessant, goedkoper dan de GTX maar wellicht iets beter presterend dan de 2900XT
Bekijk dit topic even er wordt wel veel geklaagt over de ATi Radein HD2900XT, maar het is een uitstekende kaart voor de prijs en kan goed meekomen met de 8800 GTS 320 of 640. Dat is gewoon stuivertje wisselen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
zou een 8800GTS 640MB en een AMD 6000+ een goede combi zijn.

Motrax somige mensen zeggen als ik een 8800GTX in mijn pc zet dat hij niet 100% kan draaien omdat de processor te langzaam is.

Is dit waar?

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
ahjoh als dat al zo is, is het een leuke extra voor je volgende upgrade :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:29:

Motrax somige mensen zeggen als ik een 8800GTX in mijn pc zet dat hij niet 100% kan draaien omdat de processor te langzaam is.

Is dit waar?
Dit is waar; met een GTX wordt je processor de bottleneck.

Je kan inderdaad kiezen voor een 6000+ en een GTX, maar zelfs dan wordt de brute kracht van de GTX niet volledig benut vrees ik.

Ik zou gaan (ik weet je budget overigens niet) voor een 6000+, een ATi Radein HD2900XT, en een tweede harde schijf om in RAID0 te zetten.

Dan heb je helemaal een top systeem!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik had het moeten vermelden maar ik heb al een tweede hardeschijf in RAID0

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:29:
Ik zou eerst maar is proberen je huidige cputje over te klokken.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 17:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit kan natuurlijk prima in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14, mits je ervoor zorgt dat je aan de eisen voldoet die vermeldt staan in de openingspost. Zonder budget valt er natuurlijk geen rekening te houden met wat je teveel gevraagd is, dus geef in ieder geval wel even een bovengrens zodat je niet ineens raar staat te kijken als je verteld wordt dat je het beste kunt investeren in een processor van een paar duizend euro.

En vergeet natuurlijk ook niet even een blik te werpen in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.