PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 39.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:05:
[...]

Dat begrijp ik even niet helemaal. Omdat pc gamers niet meer zo snel de allerduurste kaarten zullen kopen (wat nu toch al niet gebeurt, meesten kiezen toch voor een goede midrange) zouden Ati en nVidia het heel moeilijk kunnen krijgen waardoor hun plek in de consoles in gevaar komt? Erm, mis ik hier nou iets?
Omdat de Intel onboard GPU's high end zijn, daar waar ATi en Nvidia midrange zijn. Intel is niet voor niets al jaren koploper op dit gebied :? Nvidia en ATi proberen al jaren, tevergeefs, marktaandeel te winnen op dit gebied en ze winnen wel wat maar het blijft marginaal. De tendens is dat ze de gamers nu wegjagen met absurde prijzen en wil je helemaal vlekkeloos spelen, zoals hun dat voorstellen, dan moet je er even gewoon 2 kaartjes instoppen a 750 euro.

Met andere woorden, ze jagen zelf die pc gamers weg en als Intel straks met nieuwe concepten gaat komen, ze hebben niet voor niets de ontwikkelafdeling van Craetive overgenomen dan is het heel goed mogelijk dat de pc gaming verziekt is en dat Sony en/of MS kiezen voor een Intel in hun next gen console.

Misschien de dingen in een wat breder perspectief zien, zeker naar de toekomst toe, niet alles draait om 1 kaart of 1 merk maar het gaat om diegene die het beste voor de laagste prijs kan bieden. De huidige console's doen dat al, laat staan als Intel straks met nieuwe ontwerpen gaat komen en wel de next gen console in de wacht weet te slepen, reken maar dat Nvidia en ATi plots een flatliner kunnen krijgen.

En Intel heeft nu eenmaal wat meer in huis dan ATi en Nvidia tesamen, zeker gezien ze de eerste waren die naar buiten kwamen met het nieuws dat ze bezig zijn met een hybride core, cpu/gpu oplossing in 1 en Intel kan nog steeds het goedkoopste produceren. Als ze dat kunnen waar maken en de prestaties zijn goed dan geven ze de overige voorlopig het nakijken. En net zoals de Nederlandse overheid, korte termijn visionairs/beleid kost vaak veel meer dan lange termijn visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Docho schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:19:
[...]

De spellen die tegenwoordig uitkomen zijn nochtans voor zowel Xbox360, PS3 en PC dezelfde soort spellen hoor. Zo'n verschil in doelgroep is er echt niet meer tegenover vroeger.
Overgens verandert jouw stelling nog steeds niets aan het feit dat voor PS3 en Xbox360 programmeren iets helemaal anders is.
Er zijn volgens mij trouwens meer Xbox360-PC spellen (significante titels dan toch) dan dat er Xbox360-PS3 spellen zijn.
Met andere woorden: nee, je kan de PS3 niet optellen bij de Xbox360 omdat er wel degelijk verschillen zijn tussen de 2 en je eerder van overlapping kunt spreken tussen de Xbox360 en de PC.
Laat ik het anders zeggen dan. Een PC is geen spelcomputer. De PS3 en de 360 zijn dat wel. Daarom kun je die verkopen over een kam scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Weet je wat zo grappig is, dat het cijfermateriaal niet representatief is.
Zelfs NPD geeft dat rustig toe en beweert zelf, dat hun studies laten zien, dat de pc nog steeds koploper is qua gametijd besteding.

Het is trouwens nog erger dan ik dacht, want online verkopen zitten er totaal niet bijgerekend.
Ik dacht, dat daar een gedeelte wel van geteld zou zijn, maar totaal niks.
Bijvoorbeeld Walmart trouwens ook niet en veel online retailers ook niet(wat dus anders is dan digital download aanbieders.)
Echt, het is hardstikke mooi dat de console fanboys zoveel posten hier, maar je moet FLINKE vraagtakens of deze cijfers eigenlijk nog wel iets betekenen. Zelfs NPD geeft dat eerlijk toe in interviews met hun woordvoerder.

Enige wat wel zeer duidelijk is, dat er steeds meer voor pc digitaal online gekocht wordt en steeds meer via websites die het dan opsturen, wat natuurlijk ook een logische ontwikkeling is, doordat internet meer algemeen wordt en de snelheden ook toenemen voor de consument.
Ja retail handel in games voor de pc is op zn retour.

Das de enigste conclusie, die wel met de cijfers is onder te bouwen, verder zeer weinig.
Kun je hoog en laag springen.

[ Voor 69% gewijzigd door bangkirai op 26-01-2008 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Alabama_man schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:08:
Dood is de PC markt niet. Maarja als je dan dingen leest als:

http://www.gamer.nl/doc/4...eschokt-over-PC-piraterij

en

nieuws: Verkoopcijfers Crysis en Unreal Tournament 3 teleurstellend

Dan zou ik me als ontwikkelaar toch afvragen in hoeverre het nog loont om voor de PC games te blijven ontwikkelen. Je merkt nu al een soort van verschuiving richting de console markt. Denk dat het in de toekomst alleenmaar erger zal worden.
Ze moeten niet zeuren, productiekosten moesten altijd zo laag mogelijk. Programmatuur zetten op het wereldweb dat kan worden neergeladen en men slechts nog de sleutel hoeft te kopen om het spel te ontgrendelen is mijns inziens het dieptepunt in de spellenmarkt.Waarom zeg ik dit? Het heeft allemaal zijn charmes niet meer. Vroeger werd ik nog wel eens verleid met een mooie grote doos met een stapel boekjes erin en een kleine verrassing. Tegenwoordig moet je alles virtueel kopen, ik vind het typerend voor een tijdsperk waarin er steeds makkerlijker en sneller geld moet worden verdiend. Wat dat betreft kan personal compter splletjes spelen wel eens op zijn retour zijn, absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TroonStaal schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:06:
[...]
Jazeker wel. Want je hebt het namelijk wel gebruikt, en daar gaat het om. Als je het alleen zou downloaden en meteen nadat het binnen is weer deleten zonder het te gebruiken, dan is er inderdaad niets verloren. Du moment dat je daadwerkelijk aan de slag gaat met de software is er sprake van ongeoorloofd gebruik, je hebt er immers niets voor betaald dus ook geen recht om het te gebruiken. Dat demo's geen volledig beeld geven, dat is logisch, zijn niet meer of minder dan een interactieve trailer. En in een trailer zie je ook niet de volledige film.

Het excuus dat je een miskoop zou kunnen doen is geen geldige reden. Als je bij de bakker een brood koopt maar je vind het toch eigenlijk niet lekker krijg je je geld ook niet terug, tenzij er bijvoorbeeld wormen in het brood zitten maar dan is er sprake van een ondeugdelijk product. En ja, software is ook niet altijd bugvrij maar dat is nog steeds geen reden om er niet gewoon voor te betalen. Als geld het probleem is, dan moet je er voor sparen, een alternatief zoeken of andere manieren vinden, zoals via surfspot (en iedereen kent wel iemand die studeert)

Maargoed, dat is een discussie die tot in het oneindige door kan gaan.
Tja jij vind het een drogreden, ik niet. Of je het nu wel of niet gebruikt; een deel van de downloads zou men ws gekocht hebben en een ander deel niet.
Als iemand van 15 jaar zonder suikeroom en met alleen een krantewijk 15.000 flacs of mp3's download en gebruikt zou hij die dan allemaal gekocht hebben :? . Nee want dat geld heeft hij niet en daarmee is het dus ook geen reeel gemiste omzet.

Het issue is, dat er nog geen antwoord is op het feit dat er sinds een jaar of 15 a 20 produktiegoederen op de markt zijn die na gereedkomen zonder kwaliteitsverlies 1:1 "kosteloos" in massa gereproduceerd kunnen worden. Een brood is geen mp3.
Ontopic:
[...]
Dat Ati en nVidia niet samenwerken is niet heel erg raar, het zijn direct concurrenten van elkaar.
Idd echter samen ben je verantwoordelijk om een platform te creeren waar de klanten willen blijven komen.
MS heb ik niet zo'n helder beeld van, ik vind hun Vista gepush en het alleen daar op beschikbare DX10 niet een heel goed idee, maar ach, misschien zeg ik als ik over drie jaar een trouwe Vista adept ben ook wel van de dan nieuwe Windows. Eerst moest ik ook niks van XP hebben, niets veranderlijkers dan den mensch.
MS heeft DX10 gebruikt om Vista te pushen en als lock in model. Verder zijn de beloften rond DX10 gewoon niet waargemaakt.
Wat de pc belanghebben betreft kan je je afvragen of merken als Ati, nVidia, Intel en AMD nu écht zoveel baat hebben bij de (steeds kleiner wordende) groep pc gamers. Natuurlijk is het prettig voor ze als ze weer een nieuw topmodel ergens van hebben maar daar zit toch echt maar een hele kleine niche. Het meeste zit gewoon in oem pc's voor kantoren en bij De Block, Expert etc.
Hoewel zelf ook pc gamer, zie ik "ons" als een kleine markt, een testvijver. Een leuke doelgroep, maar niet de allerbelangrijkste. Wél een hele kritische, dus goed voor de ontwikkeling.
Hoe zij het zien weet ik niet. Wat ik wel weet is dat een platform dat niet goed gemarket wordt bestaansrecht en klanten verliest.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:49
Alabama_man schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:14:
Laat ik het anders zeggen dan. Een PC is geen spelcomputer. De PS3 en de 360 zijn dat wel. Daarom kun je die verkopen over een kam scheren.
wat een onzin, het gaat toch om het platform PC? het hele idee achter deze topic is volgens mij dat makers niet meer voor de PC willen produceren omdat het geen grote afzetmarkt meer is. Alle consoles bij elkaar zijn dan misschien groter, maar als je kijk per console (per afzetmarkt) dan staat PC er in verhouding heus niet zo slecht voor als sommigen willen beweren. handhelds kan je niet als concurent zien, trek je die eraf dan schiet het aandeel van de PC omhoog. past-gen consoles eraf, aandeel schiet omhoog. online verkopen erbij, aandeel schiet omhoog. daarbij richt de Wii zich natuurlijk ook op een totaal ander segment, ook al moeilijk te vergelijken. zet de PC met goede betrouwbare cijfers tegenover de PS3 of de 360 en het valt allemaal reuze mee, zeker als je kijk naar de marketing budgetten e.d. waarover de consoles beschikken.

het lijkt wel alsof de fanboy groepen van nintendo, xbox en playstation zich hebben verenigd tegen de PC hier op GoT. natuurlijk hebben de PC games betere tijden gekend en natuurlijk is piracy een probleem, maar PC staat er in verhouding lang niet zo slecht voor. hieronder maar eens een voorbeeld van de vooroordelen die telkens maar weer herhaald wordt.

dan komen de verhalen zoals dat je elk jaar een videokaart van minimaal e750,- moet kopen om bij te blijven, laat me niet lachen. een dergelijk bedrag betaal je mss voor een 8800 ultra (hoewel je die voor ruim e500,- ook wel kan vinden), maar je hoeft helemaal niet de aller duurste kaart te kopen. kijk naar de prijs/kwaliteit verhouding. zo ben ik ruim een jaar geleden bij een GTS van e300 terecht gekomen, nog steeds duur maar al lang niet zo erg. met de GTS speel ik nu makkelijk Crysis, het aller hoogst haalbare grafisch. daar hoef je dus echt niet elk jaar zoveel geld aan te besteden, deze kaart van 300 euro gaat gewoon ruim 3 jaar mee zonder problemen. dergelijke dure systemen zoals SLI zijn voor de gewone gamer totaal niet nodig, maar het is leuk om te weten dat het er is. ja, een console gaat van launch tot launch misschien wel 5 jaar mee, maar als je hem al met de launch koopt betaal je ook zo e600.

hou op met dat gezeur dat PC gaming op sterven staat, dat is gewoon onzin. de sterke punten van de PC blijven staan en er is geld zat te verdienen. laten ze eens naar de marketing kijken, produceer eens spellen die leuk zijn maar grafisch wat minder en verkoop ze voor e20,- euro, geloof mij dat je goud verdient.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:34:
[...]

wat een onzin, het gaat toch om het platform PC? het hele idee achter deze topic is volgens mij dat makers niet meer voor de PC willen produceren omdat het geen grote afzetmarkt meer is. Alle consoles bij elkaar zijn dan misschien groter, maar als je kijk per console (per afzetmarkt) dan staat PC er in verhouding heus niet zo slecht voor als sommigen willen beweren. handhelds kan je niet als concurent zien, trek je die eraf dan schiet het aandeel van de PC omhoog. past-gen consoles eraf, aandeel schiet omhoog. online verkopen erbij, aandeel schiet omhoog. daarbij richt de Wii zich natuurlijk ook op een totaal ander segment, ook al moeilijk te vergelijken. zet de PC met goede betrouwbare cijfers tegenover de PS3 of de 360 en het valt allemaal reuze mee, zeker als je kijk naar de marketing budgetten e.d. waarover de consoles beschikken.
Waarom? Zeker niet dus. Wie handheld games koopt heeft minder geld te besteden voor pc games. Blijkbaar zijn er gamers met andere behoeften (die graag handheld games spelen bvb). Ze vissen allemaal in hetzelfde potje, namelijk: 'het maandelijks te besteden bedrag van de doorsnee consument voor interactief entertainment'.

Die dingen mag je er dus zeker allemaal in betrekken.

Onlangs zei iemand op de frontpage ook dat WoW de pc gamesmarkt verziekt. Deze werd natuurlijk weer meteen naar beneden gemod, maar dat komt omdat zijn boodschap waarschijnlijk verkeerd begrepen werd. Het is hier namelijk ook al een naar boven gekomen.

Bij de cijfers die onlangs gepost werden zag je dat het aandeel pc games schrikbarend klein was, én dat een groot deel van die pc games de WoW expansion was.

Dat zijn dus allemaal gamers die (gelijkaardig aan wat ik hierboven aangeef) slechts één keer hun geld kunnen uitgeven (maandelijkse kost van de MMO). Natuurlijk is 13 euro per maand niet zoveel (en kan je best nog een game kopen, per maand). Maar anderzijds zijn WoW gamers meestal exclusieve 'one game gamers'. Al hun tijd (en deel van het budget) gaat dus naar één game.

Dus wie altijd WoW aanhaalt op het PC standpunt te verdedigen: weet dat dit ten eerste al een ongewone situatie is (een uitzondering) en beschouw de impact op pc gamers in het algemeen.

Wat wordt er in azië (grote markt) voornamelijk gespeeld: starcraft, WoW, en andere MMO's. Ik denk niet dat Tom Clancy games daar bvb zo goed verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bangkirai schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:14:
Weet je wat zo grappig is, dat het cijfermateriaal niet representatief is.
Zelfs NPD geeft dat rustig toe en beweert zelf, dat hun studies laten zien, dat de pc nog steeds koploper is qua gametijd besteding.
Onafhankelijk van of het spel gekocht is of niet :+

Je hebt geen onderzoek nodig om te weten dat er op de PC meer word gespeeld. Dat maakt het juist extra erg
Het is trouwens nog erger dan ik dacht, want online verkopen zitten er totaal niet bijgerekend.
Ik dacht, dat daar een gedeelte wel van geteld zou zijn, maar totaal niks.
Bijvoorbeeld Walmart trouwens ook niet en veel online retailers ook niet(wat dus anders is dan digital download aanbieders.)
Dat is allang aangegeven in dit topic, dat is geen ontdekking. Er staat ook al eerder gemeld dat het aandeel inderdaad groter is, maar niet het gat dicht maakt.

Daarbij worden juist veel console games via Online Retailers verkocht. Het enige wat dus voor een iets groter markt aandeel zorgt is Steam, D2D etc.
Echt, het is hardstikke mooi dat de console fanboys zoveel posten hier, maar je moet FLINKE vraagtakens of deze cijfers eigenlijk nog wel iets betekenen. Zelfs NPD geeft dat eerlijk toe in interviews met hun woordvoerder.
Fanboys :')

Is het je al opgevallen dat we hier op Tweakers zitten, dat een PC forum is, iedereen hier een PC heeft, en iedereen die hier post ook op de PC speelt of gespeeld heeft :?
Enige wat wel zeer duidelijk is, dat er steeds meer voor pc digitaal online gekocht wordt en steeds meer via websites die het dan opsturen, wat natuurlijk ook een logische ontwikkeling is, doordat internet meer algemeen wordt en de snelheden ook toenemen voor de consument.

Ja retail handel in games voor de pc is op zn retour.
Ja er word meer online verkocht. En nee, dat verklaard nog steeds niet waarom CoD4 zoveel illegaal word gespeeld. En dat verklaard ook niet waarom duidelijk in de jaar/kwartaal verslagen van de uitgevers duidelijk te zien is dat het aandeel PC games slinkt.
Das de enigste conclusie, die wel met de cijfers is onder te bouwen, verder zeer weinig.
Kun je hoog en laag springen.
Het is een onderbouwing van wat hier al langer wordt gezegd.

EDIT

Ik zit nog even het kwartaalverslag van Ubisoft te lezen van eergister. Dit wordt voor Ubisoft het eerste jaar dat het PC aandeel onder de 10% gaat zakken.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 26-01-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verontrustend fenomeen
Ik vind dit echt een verontrustend fenomeen. Wat mij betreft is het kopiergedrag inderdaad nummer 1 van alle problemen in de pc-game wereld, kopieren in zo makkelijk, goedkoop en effectief en een hack, serial of no-cd crack heb je tegenwoordig ook in no-time! Het zou gewoon verboden moeten worden, sterker nog officieel is het al verboden maargoed wat doe je eraan?

Ja, Computerspellen zijn bij de launch soms te duur!
Daar ben ik het compleet mee eens, 50 euro voor een spel is voor de meeste mensen toch te diep in hun portomonee graaien, alhoewel ik het wel eens doe als ik een game echt geweldig vindt en ik het spel echt wil hebben. En ja, branden is zeker goedkoper en misschien in sommige gevallen zelfs makkelijker maar waarom zou je het doen? Oh, ja maar natuurlijk je bespaart geld... Maar als je de demo hebt gespeeld en je vind het een leuk spel waarom zou je er niet voor willen betalen? Wil je soms gewoon niet teveel?

Wat producers doen als wij branden
Er gaat miljoenen in het bouwen van een game zitten en die miljoenen willen ze terugverdienen, echter men kopieert het spel massaal dus hoe komen ze aan de miljoenen? Ze zullen het duurder maken!

Wat gebeurt er als de spellen duurder worden?
De vraag op dat antwoord is natuurlijk de simpelste van allemaal: er word nog meer gekopieert, ze verdienen nog minder en uiteindelijk beginnen ze te denken dat het onbegonnen werk is. Het uiteindelijke resultaat zal zijn dat ze het vertrouwen in de klant verliezen, minder interesante spellen uit gaan brengen en misschien maar kiezen voor de xbox of playstation...

Dus wat zouden wij als koper moeten doen?
Demo's downloaden en als we een spel echt leuk vinden hem gewoon kopen. Zorg dat de producenten het vertrouwen in de consument terug krijgen. Dan maar een paar spellen minder... Wees desnoods kieskeuriger... Je hoeft niet elke game gespeelt te hebben, zoek de betere spellen uit en koop ze! Beloon degenen die het spel gemaakt hebben die jij goed genoeg vind om te kopen!

En wat zou de producent moeten doen?
Om te beginnen het kopen aantrekkelijker maken door desnoods eens te expirimenteren met lage prijzen (bijvoorbeeld 25 euro i.p.v. 50). En vooral niet de dingen te vergeten die een game kopen leuk maakt zoals een gadget en of boekje enzo... Dan heb je toch het gevoel dat je iets meer hebt dan bij een doodleuk gebrande cd...

Dus wat staat ons te doen? Selecteer de goede games en koop ze gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:42:
Verontrustend fenomeen
Ik vind dit echt een verontrustend fenomeen. Wat mij betreft is het kopiergedrag inderdaad nummer 1 van alle problemen in de pc-game wereld, kopieren in zo makkelijk, goedkoop en effectief en een hack, serial of no-cd crack heb je tegenwoordig ook in no-time! Het zou gewoon verboden moeten worden, sterker nog officieel is het al verboden maargoed wat doe je eraan?

Ja, Computerspellen zijn bij de launch soms te duur!
Daar ben ik het compleet mee eens, 50 euro voor een spel is voor de meeste mensen toch te diep in hun portomonee graaien, alhoewel ik het wel eens doe als ik een game echt geweldig vindt en ik het spel echt wil hebben. En ja, branden is zeker goedkoper en misschien in sommige gevallen zelfs makkelijker maar waarom zou je het doen? Oh, ja maar natuurlijk je bespaart geld... Maar als je de demo hebt gespeeld en je vind het een leuk spel waarom zou je er niet voor willen betalen? Wil je soms gewoon niet teveel?

Wat producers doen als wij branden
Er gaat miljoenen in het bouwen van een game zitten en die miljoenen willen ze terugverdienen, echter men kopieert het spel massaal dus hoe komen ze aan de miljoenen? Ze zullen het duurder maken!

Wat gebeurt er als de spellen duurder worden?
De vraag op dat antwoord is natuurlijk de simpelste van allemaal: er word nog meer gekopieert, ze verdienen nog minder en uiteindelijk beginnen ze te denken dat het onbegonnen werk is. Het uiteindelijke resultaat zal zijn dat ze het vertrouwen in de klant verliezen, minder interesante spellen uit gaan brengen en misschien maar kiezen voor de xbox of playstation...

Dus wat zouden wij als koper moeten doen?
Demo's downloaden en als we een spel echt leuk vinden hem gewoon kopen. Zorg dat de producenten het vertrouwen in de consument terug krijgen. Dan maar een paar spellen minder... Wees desnoods kieskeuriger... Je hoeft niet elke game gespeelt te hebben, zoek de betere spellen uit en koop ze! Beloon degenen die het spel gemaakt hebben die jij goed genoeg vind om te kopen!

En wat zou de producent moeten doen?
Om te beginnen het kopen aantrekkelijker maken door desnoods eens te expirimenteren met lage prijzen (bijvoorbeeld 25 euro i.p.v. 50). En vooral niet de dingen te vergeten die een game kopen leuk maakt zoals een gadget en of boekje enzo... Dan heb je toch het gevoel dat je iets meer hebt dan bij een doodleuk gebrande cd...

helemaal gelijk. maar denk je dat je iedereen over kunt halen om minder te downloaden/branden? echt niet. dus zullen de makers iets moeten verzinnen waardoor wij het gaan kopen ipv dat wij het gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:18:
[...]

helemaal gelijk. maar denk je dat je iedereen over kunt halen om minder te downloaden/branden? echt niet. dus zullen de makers iets moeten verzinnen waardoor wij het gaan kopen ipv dat wij het gaan downloaden.
Tjah... dan mogen ze wel hun denktank goed aan het werk zetten, want tegenwoordig is een boekje erbij niet meer genoeg motivatie om iemand hem in de winkel te laten kopen...
Trouwens ik vraag me af hoe goed of hoe slecht ze zouden verkopen als ze voortaan met de launch voor 10-20 euro in de winkel liggen... Ik denk dat de motivatie om hem te kopen groter wordt maar wordt de motivatie dan groot genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:18:
[...]

Maar het hele kopieer probleem zou opgelost zijn als bijv. IW bij CoD4 een 'crackcheck' inbouwt. Bijv, het controleren van je serial+ip met de masterserver. Tijdens de installatie gewoon je spel activeren, en daarna is het onmogelijk nog te spelen op een andere pc, odmat je cd-key gecheckt wordt tijdens de installatie. Nadeel is wel dat je verbinding met internet moet hebben. Wat hackers doen, het zal vast wel gecrackt worden. Maar de methode lijkt me toch een stuk beter dan de 'gewone' serial check die we nu hebben. Cracken is zó makkelijk, waarom zou je het niet doen? Daar moeten ze wat aan doen! |:(

EDIT: En een prijs van €25 is wel heel weinig, dan zouden ze al 2x zo veel moeten verkopen om dezelfde winst te halen, en 3x om er écht profijt van te hebben. Doe de gameverkopen van nu x 2 en je komt er achter dat het niet te doen is. Ik heb een probleem met een prijs hoger dan €50,-. Er komt niet elke dag een goed spel uit, dus waarom zou je niet 2x per jaar een goed spel kopen? Kost je €100,-. Een releaseprijs van bijv. €60,- is wel te hoog naar mijn mening.

[ Voor 19% gewijzigd door Svennetjee op 26-01-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:16:
[...]

Waarom? Zeker niet dus. Wie handheld games koopt heeft minder geld te besteden voor pc games. Blijkbaar zijn er gamers met andere behoeften (die graag handheld games spelen bvb). Ze vissen allemaal in hetzelfde potje, namelijk: 'het maandelijks te besteden bedrag van de doorsnee consument voor interactief entertainment'.

Die dingen mag je er dus zeker allemaal in betrekken.
daar blijf ik het niet mee eens. handhelds is gewoon iets heel anders. daar game je op in de trein of op vakantie, als je echt gaat gamen zal je op een van de consoles of de PC een game kopen. m.a.w. het zijn totaal geen concurenten, handhelds is echt een andere markt. geld van je voor aan een "grote" game wil besteden zal niet gaan naar de handheld omdat dat beter is. zelfde geldt ook voor geld wat je aan je handheld besteed, dat besteed je niet omdat dit beter of leuker is, maar omdat dit nou eenmaal draagbaar is. het zijn 2 totaal andere markten die gewoon heel anders werken, er is geen sprake van concurentie.
EDIT: En een prijs van €25 is wel heel weinig, dan zouden ze al 2x zo veel moeten verkopen om dezelfde winst te halen, en 3x om er écht profijt van te hebben. Doe de gameverkopen van nu x 2 en je komt er achter dat het niet te doen is. Ik heb een probleem met een prijs hoger dan €50,-. Er komt niet elke dag een goed spel uit, dus waarom zou je niet 2x per jaar een goed spel kopen? Kost je €100,-. Een releaseprijs van bijv. €60,- is wel te hoog naar mijn mening.
er zijn toch veel meer marketingmogelijkheden dan alleen de prijs te verlagen? waarom niet 15 euro voor de SP en 15 euro extra voor de MP bijvoorbeeld? de kopers kopen de games alleen vanwege de MP en de downloaders spelen alleen de SP. op deze manier trek je downloaders al weer een heel stuk naar je toe, dan is er geen excuus meer. bouw advertenties in (de niet vervelende soort, zoals bv een karakter dat een Nike shirt draagt), zodat je per verkochte game een paar euro extra verdient. lijkt me dat je ook zoiets kan inbouwen als geld per aantal views, zodat je zelfs (een beetje) extra geld krijgt als het spel illegaal gespeeld wordt.

en waarom moet elk spel per se de aller nieuwste graphics hebben? maak wat technisch simpele spellen, die zijn goedkoper om te maken en draaien op meer PC, hierdoor bereik je een veel groter publiek dat vervolgens een lagere prijs kan betalen.

spellenbakkers moeten gewoon eens wat creatiever zijn, de PC bij uitstek leent zich voor dit soort ideeen. klaag niet over een bestaand probleem, maar doe er wat aan om het op te lossen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Svennetjee schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:27:
[...]
EDIT: En een prijs van €25 is wel heel weinig, dan zouden ze al 2x zo veel moeten verkopen om dezelfde winst te halen, en 3x om er écht profijt van te hebben.
Veel meer dan dat zelfs.

Packaging, Shipping, Retail marge etc. etc. blijven hetzelfde. Een uitgever moet dus ongeveer 3x zoveel games verkopen om uberhaupt hetzelfde resultaat te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar het hele kopieer probleem zou opgelost zijn als bijv. IW bij CoD4 een 'crackcheck' inbouwt. Bijv, het controleren van je serial+ip met de masterserver. Tijdens de installatie gewoon je spel activeren, en daarna is het onmogelijk nog te spelen op een andere pc, odmat je cd-key gecheckt wordt tijdens de installatie. Nadeel is wel dat je verbinding met internet moet hebben. Wat hackers doen, het zal vast wel gecrackt worden. Maar de methode lijkt me toch een stuk beter dan de 'gewone' serial check die we nu hebben. Cracken is zó makkelijk, waarom zou je het niet doen? Daar moeten ze wat aan doen! |:(
Daar ben ik het niet mee eens, want als gezin kan je natuurlijk niet het spel 2, 3 of 4x gaan kopen omdat elke pc een aparte licentie heeft... Dus dat is geen goed idee naar mijn mening.
[...]
Nou, het geval is dat veel mensen kopieren omdat ze het te duur vinden althans dat zeggen ze...
Als dat klopt zou het betekenen dat als je de prijs verlaagd je grote kans hebt dat er ineens veel meer exemplaren verkocht worden. Let wel op want kopieren gebeurt denk ik wel 2, 3 of zelfs 4x zoveel dan dat er legale licenties worden gekocht. Als één kwart van iedereen die nu regelmatig een spel kopieert het spel gaat kopen voor een lagere prijs dan zullen de verkopen al gigantisch stijgen! Nu is het natuurlijk nog maar de vraag of ze dan niet gewoon door blijven kopieren maar het zou misschien een keer de moeite waard zijn om uit te proberen.

Begrijp me niet verkeerd mijn mening is nog steeds dat je niet elk spel gespeeld hoeft te hebben! En dat je beter gewoon alle demo's kan uitproberen en daarna zorgvuldig uitkiest welke je wilt gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Mensen vinden het veel makkelijker om online te kopen en dan spel te downloaden en te branden voor backup.
Het is gewoon ouderwets om naar de winkel te gaan om spel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

bangkirai schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:59:
Mensen vinden het veel makkelijker om online te kopen en dan spel te downloaden en te branden voor backup.
Het is gewoon ouderwets om naar de winkel te gaan om spel te kopen.
misschien ben ik dan ouderwets, maar i liever de cd origneel met leuk hoesje, dan een of andere file die ik telkens na herinstallatie via steam oid naar binnen moet trekken....schiet niet op; en ik wil graag mijn games "uitstallen" op mijn schapje. Ik betaal liever 10 euro meer voor een fysieke doos dan een of andere backup file op me hdd.

Kep er geen goede reden voor, maar ik prefereer dat dan een nietszeggende file.

Overigens merk ik wel dat wanneer ik nu ouder wordt en meer geld te besteden heb dat ik makkelijker iets koop dan download. Soms vind ik het geouwehoer met de cracks en die progries die je ervoor nodig hebt teveel heisa en koop ik liever de DVD.......sowieso ben ik kieskeuriger geworden met wa tik graag wil spelen; vroeger speelde ik alles wat los en vast zat.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:57:
[...]

misschien ben ik dan ouderwets, maar i liever de cd origneel met leuk hoesje, dan een of andere file die ik telkens na herinstallatie via steam oid naar binnen moet trekken....schiet niet op; en ik wil graag mijn games "uitstallen" op mijn schapje. Ik betaal liever 10 euro meer voor een fysieke doos dan een of andere backup file op me hdd.

Kep er geen goede reden voor, maar ik prefereer dat dan een nietszeggende file.
Dan ben jij niet de enige die ouderwets is... Oh, en wat te zeggen over de kinderen die van hun ouders niet zomaar iets betaald via internet mogen downloaden of die niet zomaar iets over internet mogen betalen of bestellen? Voor zo'n kind is het makkelijker even langs de winkel te gaan, en de meeste mensen komen toch vaak genoeg bij de winkel?
Seesar schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:57:
[...]
Overigens merk ik wel dat wanneer ik nu ouder wordt en meer geld te besteden heb dat ik makkelijker iets koop dan download. Soms vind ik het geouwehoer met de cracks en die progries die je ervoor nodig hebt teveel heisa en koop ik liever de DVD.......sowieso ben ik kieskeuriger geworden met wa tik graag wil spelen; vroeger speelde ik alles wat los en vast zat.
Dat is nu precies mijn punt: wees wat kieskeuriger en betaal er gewoon voor... je hoeft niet alles gespeelt te hebben om je goed te voelen. Je hoeft ook niet over elk spel een mening te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben het iig eens met een aantal anderen (zoals ik zelf al eerder had laten doorschemeren).

Momenteel moet je voor de spellen op een PC te laten draaien op maximale vermogen bij voorkeur hebben een PC met:

DirectX 10.x (Dus Windows Vista)
8800 GTS (A 200 tot 300 euro en bij SLi dus het dubbele)
Een voeding van 600-700 + Watt vermogen
Wegens Vista heb je dan ook nog een dikke CPU en Mem nodig.

De spellen zien er dan wel superieur uit t.o.v. de consoles maar let's face it, zo'n PC kost je dan wel 1200+ euro.
Ja, je kunt wel even vooruit met een dergelijke dikke PC (een jaar of 2-3) maar voor hetzelfde geld kun je ook een Wii, PS3 en XBox360 kopen waarmee je dan een jaar of 5-6 mee verder kan.

Sowieso ben ik van mening dat de huidige aanpak van Ati en zeker van NVidia foutief is. Hun kaarten zijn te zwaar kwa eisen. De prijs valt nog wel mee, die is nooit anders geweest. Maar SLi en Crossfire, het nodige vermogen e.d. zijn te veel en dat komt omdat ze een technologische grens hebben bereikt en nog geen vervangende technologie hebben om het afdoende op te vangen.

Daarbij komt het MS gepush van Vista wat op zich een best wel goed O.S. is, maar weinig revolutionair vergeleken met Windows XP en tegelijk wel de lat kwa systeemeisen enorm omhoog gooit. In mijns inzien is het natuurlijk zo dat een steiging van performance wel mag worden verwacht van een nieuw O.S. maar toen Vista uit kwam (en stiekem nu nog) was het te zwaar. MS heeft Vista ontwikkeld op toekomstige systeemeisen terwijl ze beter hadden kunnen mikken op systeemeisen die wat meer beschikbaar waren bij gemiddeld computerland op dit moment.

De overige zooi zoals Intel en AMD proc's is gelukkig nog buisiness as usual.

Dit zegt overigens een PC only gamer (tenzij je mijn GameBoy 1 mee telt).

[ Voor 43% gewijzigd door Auredium op 28-01-2008 09:06 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51
ph4ge schreef op zondag 27 januari 2008 @ 00:47:
[...]
daar blijf ik het niet mee eens. handhelds is gewoon iets heel anders. daar game je op in de trein of op vakantie, als je echt gaat gamen zal je op een van de consoles of de PC een game kopen. m.a.w. het zijn totaal geen concurenten, handhelds is echt een andere markt. geld van je voor aan een "grote" game wil besteden zal niet gaan naar de handheld omdat dat beter is. zelfde geldt ook voor geld wat je aan je handheld besteed, dat besteed je niet omdat dit beter of leuker is, maar omdat dit nou eenmaal draagbaar is. het zijn 2 totaal andere markten die gewoon heel anders werken, er is geen sprake van concurentie.
Natuurlijk wel, zoals al gezegd is daar de concurrentie van de portemonee. Mijn neefje heeft een pc, een playstation en een psp, maar als hij jarig is en hij heeft geld gehad kan hij alsnog maar 1 game kopen (of hij moet budget meuk kopen maar daar zit geen hype meer in want dat zijn spellen die zijn vriendjes ook niet meer spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Auredium schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:42:
Ik ben het iig eens met een aantal anderen (zoals ik zelf al eerder had laten doorschemeren).

Momenteel moet je voor de spellen op een PC te laten draaien op maximale vermogen bij voorkeur hebben een PC met:

DirectX 9.0 (Dus Windows XP) (heeft praktisch iedereen al E0,-)
8800 GTS E200,-
Een voeding van [b]500+ Watt vermogen +-E45,-
dikke CPU en Mem nodig. e8400 a E170,- + E100,- euro geheugen
overigen a E250,-

De spellen zien er dan wel superieur uit t.o.v. de consoles maar let's face it, zo'n PC kost je dan wel +-750 euro.
ja, een pc is nog steeds vrij duur, maar niet veel duurder dan bv een PS3 bij de launch. spellen zijn een stuk goedkoper en de meeste randaparatuur heb je nog wel staan van een oude PC. daarnaast heeft bijna iedereen sowieso toch een PC nodig voor werk/school, kan je net zo goed dat ding pakken en hem voor E300,- ook game klaar maken. bovenstaande PC is even snel bij elkaar gegoogled en kan wss nog een stuk beter voor minder geld, maar geeft toch al een idee dat PC, die Crysis (ok, wel na patch en met een getweakde config) prima draait, lang niet zoveel geld kost als iedereen beweert. als je regelmatig een spelletje koopt, ben je per saldo echt niet schokkend veel meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:53:
[...]

ja, een pc is nog steeds vrij duur, maar niet veel duurder dan bv een PS3 bij de launch. spellen zijn een stuk goedkoper en de meeste randaparatuur heb je nog wel staan van een oude PC. daarnaast heeft bijna iedereen sowieso toch een PC nodig voor werk/school, kan je net zo goed dat ding pakken en hem voor E300,- ook game klaar maken. bovenstaande PC is even snel bij elkaar gegoogled en kan wss nog een stuk beter voor minder geld, maar geeft toch al een idee dat PC, die Crysis (ok, wel na patch en met een getweakde config) prima draait, lang niet zoveel geld kost als iedereen beweert. als je regelmatig een spelletje koopt, ben je per saldo echt niet schokkend veel meer kwijt.
klopt, maar voor office werkzaamheden en internetten voldoet een computer van 4 jaar geleden nog makkelijk.
Daarnaast krijgen steeds meer mensen een laptopje waar ze op werken en dan zou je speciaal voor games een pc moeten kopen, dan wordt het toch wel wat duurder dan een console.

Daarnaast heb je voor een game pc ook een aantal dingen dubbel nodig, bijv de boxen of een mooi scherm. Veelal kan je deze ook terugvinden in de huiskamer.

Begrijp me niet verkeerd, ik game ook alleen op pc (of op ds op vakantie), maar dat is puur omdat ik al een pc nodig heb voor andere zaken. Maar realistisch gezien is pc gaming wel duurder.

[ Voor 13% gewijzigd door Kurios op 28-01-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Kurios schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:33:
[...]

klopt, maar voor office werkzaamheden en internetten voldoet een computer van 4 jaar geleden nog makkelijk.
Daarnaast krijgen steeds meer mensen een laptopje waar ze op werken en dan zou je speciaal voor games een pc moeten kopen, dan wordt het toch wel wat duurder dan een console.

Daarnaast heb je voor een game pc ook een aantal dingen dubbel nodig, bijv de boxen of een mooi scherm. Veelal kan je deze ook terugvinden in de huiskamer.

Begrijp me niet verkeerd, ik game ook alleen op pc (of op ds op vakantie), maar dat is puur omdat ik al een pc nodig heb voor andere zaken. Maar realistisch gezien is pc gaming wel duurder.
Ik heb geen laptop om te werken want woon op loopafstand van mijn school en werk.
Monitor/Muis/Toetsenbord neem ik al een hele tijd mee van pc naar pc dus ook dat zijn voor mij "extra's" ipv "vereisten" bij aankoop.

Als ik dan reken dat ik op mijn PC behalve gamen ook nog schoolwerk en gewoon werk doe. Muziekopnames maak voor mijn (en andere) bands. Zwaar grafisch werk (3ds Max, Flash, Illustrator, Photoshop, Premiere) en er dan ook nog op game...

Voor een beetje stevig 3D werk heb je toch al een aardige PC nodig. Dan is een mooi videokaartje voor het gamen een kleine extra investering. School/werk spul draait op veel simpelere PC's al. En de relatief wat goedkopere games (zeker als je een maand wacht want PC games dalen sneller in prijs dan console games heb ik gemerkt) dan ben ik realistisch gezien goedkoper uit op een PC dan als ik voor gamen een losse console zou aanschaffen.

EDIT:
(en een beetje audio-opnames heb je fatsoenlijke geluidsapperatuur en boxen aan je PC hangen. En TV kijken doe ik ook al via mijn PC. Heck, ik doe alles waar anderen al die losse dingen voor kopen op mijn PC. Ik game, werk, kijk tv, hobby, school. Alles op PC... even kijken. Fatsoenlijke stereo installatie, tv, console, etc. Wat kost dat allemaal los?)

[ Voor 9% gewijzigd door MazeMouse op 28-01-2008 15:05 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

En dus? Dat is blijkbaar niet erg representatief. Tegenwoordig worden er zelfs meer laptops verkocht dan desktops.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ja zo kan ie wel weer. Dan houd ik de controllers van mijn console en de powercord ook lekker apart met wat convertertjes van 5 euro bespaar ik zo op de controlers. Scherm hoeft niet want ik heb al een TV. Dat zijn geeen opties he mensen.

We hebben het hier over een nieuwe volwaardige PC systeem tegen een nieuwe volwaardige Console.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Auredium schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:38:
Ja zo kan ie wel weer. Dan houd ik de controllers van mijn console en de powercord ook lekker apart met wat convertertjes van 5 euro bespaar ik zo op de controlers. Scherm hoeft niet want ik heb al een TV. Dat zijn geeen opties he mensen.

We hebben het hier over een nieuwe volwaardige PC systeem tegen een nieuwe volwaardige Console.
In dat geval moet je ook de tv voor de console tellen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:53:
[...]

Ik ben het wel en niet met je eens.

Ik ben het niet eens met de prijzen, de prijs van de voeding is bijvoorbeeld wat je betaald voor een kwalitatief slechte voeding en verder moeten er nog meer andere onderdelen bij kopen dus voor zo'n pc ben je al snel over de 1000 eurie kwijt.

Ik ben het er echter wel mee eens dat een game pc niet extreem veel hoeft te kosten want je hoeft toch niet alles altijd op de hoogste settings te spelen? Een redelijke school/huiswerk pc (en dan niet zo'n pruts ding) maar je inderdaad al gauw gameklaar voor 200-300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen voor een game-pc vallen idd wel mee. Vorig jaar voor 500 euro een pc gekocht (zonder randapperatuur, puur onderdelen en kast). En daarmee kan ik o.a. Medieval2Totalwar en Company of Heroes op de hoogste settings probleemloos draaien (1280*1024 alles hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:16:
Prijzen voor een game-pc vallen idd wel mee. Vorig jaar voor 500 euro een pc gekocht (zonder randapperatuur, puur onderdelen en kast). En daarmee kan ik o.a. Medieval2Totalwar en Company of Heroes op de hoogste settings probleemloos draaien (1280*1024 alles hoog).
En daarbij komt dan nog dat een pc upgradebaar is en dat de games meestal sneller in prijs dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:35:
[...]

En daarbij komt dan nog dat een pc upgradebaar is en dat de games meestal sneller in prijs dalen...
Dat legt dus nog altijd niet uit waarom games op het PC platform amper verkopen en er massaal gecopiëerd wordt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Boeboe schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:06:
[...]
Dat legt dus nog altijd niet uit waarom games op het PC platform amper verkopen en er massaal gecopiëerd wordt ;)
Dat komt denk ik voor een groot deel door de industrie zelf die voornamelijk mooie plaatjes en sequels van sequels van sequels aan het maken zijn. Waar zijn de adventures als DotT, Monkey Island etc gebleven? Waarom is er niet een spel als Zelda of Mario voor de PC? Stuk voor stuk spellen die qua gameplay briljant zijn en er qua gfx niet echt geweldig uitzien. Toch pak die spellen nog regelmatig uit de kast om ze nog eens te spelen, en dit doe ik toch niet met FIFA 2020, de zoveelste Unreal Tournament of Halo.

De spellen die nog wel gemaakt worden voor de pc zijn over het algemeen de zoveelste FIFA etc, en die worden dus massaal gekopieerd, uitgespeeld en nooit meer opnieuw gespeeld. In ieder geval, dat is voor mij het geval.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
Nvidiot schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:19:
[...]

Dat komt denk ik voor een groot deel door de industrie zelf die voornamelijk mooie plaatjes en sequels van sequels van sequels aan het maken zijn. Waar zijn de adventures als DotT, Monkey Island etc gebleven? Waarom is er niet een spel als Zelda of Mario voor de PC? Stuk voor stuk spellen die qua gameplay briljant zijn en er qua gfx niet echt geweldig uitzien. Toch pak die spellen nog regelmatig uit de kast om ze nog eens te spelen, en dit doe ik toch niet met FIFA 2020, de zoveelste Unreal Tournament of Halo.

De spellen die nog wel gemaakt worden voor de pc zijn over het algemeen de zoveelste FIFA etc, en die worden dus massaal gekopieerd, uitgespeeld en nooit meer opnieuw gespeeld. In ieder geval, dat is voor mij het geval.
Portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nvidiot schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:19:
Waar zijn de adventures als DotT, Monkey Island etc gebleven?
Roemloos ten onder gegaan in de budgetbak :+ Ik heb ze allemaal nog staan, vanaf Police Quest 1 :)

Prima vermaakt met de laatste Adventures die er op de markt kwamen zoals Monkey Island 4. Helaas werden ze nauwelijks verkocht, en is uit de meeste adventures de stekker getrokken.

Een van de redenen ook voor mij op de PC als Hoofdplatform te verlaten.

Even los van alles, en zonder een statement te maken:

* PWM loopt voor het eerst in tijden weer eens een zaak in om een videokaart te kopen

Ik wil graag een goede videokaart, die achter de toonbank, is dat nog wat?

- Een GTS 320MB? Nee, sowieso is de GTS met 640Mb niet veel duurder, maar ik zou de GT nemen, die is sneller dan beiden.

Ow ok, nouja die prijs valt mee

- U kunt natuurlijk ook de GTS 512Mb nemen

:? Maar je zei net nog dat....

- Ja, maar de GTS 512 is natuurlijk heel anders dan de GTS 640

Natuurlijk :X

Daarna begon hij over GTX, Ultra en als uitsmijter begon hij de ATI reeksen uit te leggen. Ik heb hem vriendelijk bedankt, en gemeld dat ik er even op terugkwam :+

Nu e.e.a. gelezen, en het begint wel duidelijk te worden. Hoe Nvidia en ATI echter hun typenamen verzinnen |:(

[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 29-01-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een best zware bak draaien en heb geen gameconsoles.
Als ik met controller wil spelen heb ik hier gewoon een controller die ik op PC aansluit ook een mogelijkheid toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor degenen die zich afvroegen waar de adventuregames naartoe zijn: Zack en Wiki op de Wii al eens geprobeerd? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
PWM schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:23:
[...]

Roemloos ten onder gegaan in de budgetbak :+ Ik heb ze allemaal nog staan, vanaf Police Quest 1 :)

Prima vermaakt met de laatste Adventures die er op de markt kwamen zoals Monkey Island 4. Helaas werden ze nauwelijks verkocht, en is uit de meeste adventures de stekker getrokken.

Een van de redenen ook voor mij op de PC als Hoofdplatform te verlaten.

Even los van alles, en zonder een statement te maken:

* PWM loopt voor het eerst in tijden weer eens een zaak in om een videokaart te kopen

Ik wil graag een goede videokaart, die achter de toonbank, is dat nog wat?

- Een GTS 320MB? Nee, sowieso is de GTS met 640Mb niet veel duurder, maar ik zou de GT nemen, die is sneller dan beiden.

Ow ok, nouja die prijs valt mee

- U kunt natuurlijk ook de GTS 512Mb nemen

:? Maar je zei net nog dat....

- Ja, maar de GTS 512 is natuurlijk heel anders dan de GTS 640

Natuurlijk :X

Daarna begon hij over GTX, Ultra en als uitsmijter begon hij de ATI reeksen uit te leggen. Ik heb hem vriendelijk bedankt, en gemeld dat ik er even op terugkwam :+

Nu e.e.a. gelezen, en het begint wel duidelijk te worden. Hoe Nvidia en ATI echter hun typenamen verzinnen |:(
Hoezo roemloos ten onder gegaan?????

adventure markt is behoorlijk levend op de pc.
http://www.adventuregamers.com/releasedates.php

Staan genoeg titels, die nog moeten uitkomen.
Als ik even bij een winkelsite kijkt zoals pc media, zie ik behoorlijk wat pc adventure games en ook een lijst van namen, die nog moeten uitkomen.
FF searchen op point and click en je ziet ook genoeg adventures voorbij komen.

Neuh, als je met zulke statements komt, kijk dan even eerst verder dan je neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien van het mmo, fps en strategie genre (plus sims) denk ik dat de pc niet bijzonder veel te bieden heeft kwa gaming. Het is gratis voor veel tweakers, daarom verdedigen ze het.
Kijk naar de overige genres, en je zult niet veel 'definerende' games terugvinden die niet op consoles te spelen zijn. Daarnaast hebben consoles altijd meer waar voor je geld geboden. Had je in het jaar 2000 voor 1000 gulden een pc gebouwd of een ps2 gekocht... die pc kon in 2002 al geen enkel spel meer spelen zonder alle settings heel laag of zelfs uit te zetten. De ps2 kreeg nog megatoppers tot dik 6 jaar na zijn verschijnen.

Dat is hoe ik het zie. Echter, over 10 minuten ga ik de pc nog eens aanzwengelen voor enkele potjes F.E.A.R. Combat, deze ervaring kan ik echter met geen enkele console evenaren. :+

Als je genre dus niet mmo, fps of strategie is, dan is de pc gewoon helemaal dood.

Spore hebben ze gewoon 4 jaar uitgesteld om te doen alsof de pc nog leeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Boeboe schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:53:
Voor degenen die zich afvroegen waar de adventuregames naartoe zijn: Zack en Wiki op de Wii al eens geprobeerd? :)
Is dat niet meer een puzzel spel dan een adventure game? Zoek de X aantal stukken van de schat en verander piraten in objecten met een bel klinkt niet echt als een spel met sterke dialogen of een enorm sterke verhaallijn.

Niet dat daar iets mis mee is, maar ik vermoed dat de meeste PC gamers toch meer iets anders inr in gedachten hebben. Daarnaast ben ik het ook wel met Bangkirai dat het adventure genre het op dit moment prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:44

Vrijdag

De Zwarte

Qua adventures heb je nog wel Penumbra en van een tijd geleden In Memoriam. Ook doet die uitgeverij Lighthouse nog wel eens wat met point&click adventures geloof ik.

Zijn wel andere dan de "Quests", dat wel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als we het dan over Point-and-Click en Adventures hebben, dan moet je de PC Gameplay van januari er eens op na slaan.

Daar staan 4 pagina's met alleen maar van dat soort spellen (2 per pagina) die het komende jaar uit moeten komen.
[...]

Omdat het gewoon TE gemakkelijk is om een PC game te kopieren. /me is ook hevig voorstander van een systeem zoals (met nadruk op zoals) Steam. Daarmee schakel je gelijk ook een dure tussenpartij uit. Gaan de prijzen ook weer naar beneden.

Met de huidige snelheden van internet verbindingen (en vooral in Nederland) heb je dan met 4 uur (op 3 tot 4 MBit lijn) een DVD binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Die point&click spellen zijn precies een mooi voorbeeld van PC-gaming. Dat zijn allemaal spellen met een beperkte doelgroep die maar beperkte verkopen halen. Behoorlijke nicheproducten. Omdat je voor het ontwikkelen op de PC niet te maken hebt met licentiekosten of speciale developmentkits is de drempel om voor de PC te ontwikkelen veel lager.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:33:
Afgezien van het mmo, fps en strategie genre (plus sims) denk ik dat de pc niet bijzonder veel te bieden heeft kwa gaming. Het is gratis voor veel tweakers, daarom verdedigen ze het.
Kijk naar de overige genres, en je zult niet veel 'definerende' games terugvinden die niet op consoles te spelen zijn. Daarnaast hebben consoles altijd meer waar voor je geld geboden. Had je in het jaar 2000 voor 1000 gulden een pc gebouwd of een ps2 gekocht... die pc kon in 2002 al geen enkel spel meer spelen zonder alle settings heel laag of zelfs uit te zetten. De ps2 kreeg nog megatoppers tot dik 6 jaar na zijn verschijnen.

Dat is hoe ik het zie. Echter, over 10 minuten ga ik de pc nog eens aanzwengelen voor enkele potjes F.E.A.R. Combat, deze ervaring kan ik echter met geen enkele console evenaren. :+

Als je genre dus niet mmo, fps of strategie is, dan is de pc gewoon helemaal dood.

Spore hebben ze gewoon 4 jaar uitgesteld om te doen alsof de pc nog leeft :D
Ik denk dat je een beetje een over generaliseert, de pc genre’s die je noemt zijn allemaal uitgegroeid tot enorm brede verzamel categorieën. Strategie gaat van Turn-based tactical shooter tot het top-down spektakel van Supreme Commander. Sims gaat van duikboot, tot treinen, vliegtuigen en ruimteschepen. Fps is wat eenzijdiger maar ook daar zul je vast wel je variatie vinden (Weet ik niet echt, niet mijn ding). Daarnaast heb je nog voldoende andere genre’s die ook hun games wel kwijt raken. RPG’s, adventures, mmo’s en dergelijke.

Dat is net zo iets aangeven als op de Xbox360 heb je alleen maar race, shoot en kids games. Met een enkele (J-)rpg en beat’m up game er tussendoor. En als je dus niet van race, shoot of kids games houd consoles ook voor jouw dood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:28

Zewatanejo

Fine Thanks!

Nou valve gaat steam gratis beschikbaar stellen voor andere game ontwikelaars.

Goed nieuws imo, omdat het bijdraagt aan het gebruiksgemak, vermindering van kopieergedrag.
Ik begrijp ook wel dat steam voor sommigen haken en ogen heeft, maar het is een goed voorbeeld van hoe het ook kan en hoe het eigenlijk zou moeten in de game wereld. Credits voor valve....

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

M1lamb3r schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:48:
[...]

In dat geval moet je ook de tv voor de console tellen.
En in dat geval moet je op zijn minst een HD Ready tv tellen voor de PS3 en X360 om er volledig van te kunnen genieten.

Hoppa, trekken we gelijk de prijzen helemaal in het voordeel van de PC :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 20:50
Probleem is dat games of directe kopien zijn van hun concurrent OF kopien zijn van hun voorganger...

Zoals Zarkov al aangaf, FPS zijn over het algemeen hetzelfde. Je hebt Team A en Team B. Beide ongeveer dezelfde wapen. Zet ze op een stuk land, plaats een paar vlaggetjes en laat ze elkaar afknallen. Noem het Battlefield en melk de koe....

Er zijn weinig orginele spellen te vinden tegenwoordig. Om die reden zal ik de meesten ook niet kopen, puur omdta ik 50 euro te veel vindt voor 10 uurtjes spelen, want veel langer wil ik er neit aan kwijt zijn. Ik probeer ze alleen omdat het zogenaamde Must-Play titels zijn. Iedereen heeft ze wel gespeeld, Farcry, Call Of Duty, Battlefield, maar alleen vanwege de marketing eigenlijk...

Om te blijven bij de FPS, ik speel binnen dat genre wel een spel dat WEL orgineel is: Enemy Territory: QUAKE Wars. Ook zijn voorganger was briljant. Aan de game zelf al zie je dat de devvers ongelovelijk veel plezier heeft gehad aan het developpen door van die kleine details. Verder een normale releasedate: When it's done, en niet xx-xx-xxxx omdat de aandeelhouders geld willen zien...

Wat is er anders in deze game dan de gemiddelde FPS? Zo ongeveer alles. Geen A vs B, maar Mens tegen Strogg. En normale Gun (met reload) tegenover een "Lacerator" die niet hoeft te worden gereload, maar wel overhit kan raken. Niet zomaar een stuk land, een stuk land met allemaal sluiproutes en trucjes (ontdekte vandeweek weer vele trucjes na 5 maanden spelen). 5 verschillende classes. Je zult als team moeten werken. Je moet namelijk echte objectives behalen in een volgorde zoals: Gebied veiligstellen en spwanpoint innemen, brug bouwen, Mobile ComandPost naar een eindlocatie brengen. Daarna een Shield Generator hacken. Vervolgens kan dan die Commandpost een gebouw openblazen omdat de raket neit meer wordt onderschept en daarbinnen dan de final objective opblazen. Je hebt alleen al om te winnen 3 van de 5 classes nodig: Een Engineer die de brug maakt en de MCP repareerd wanneer die kapot gaat, een Covertops om de shield generator te hacken en een Soldier om de laatste bom te planten. verder nog een stukje RTS erbij door turrets en Radars te kunnen deployen. Er zit zo ongelovelijk veel diepgang in.

Verder is het ook een game die niet te kopieren valt. EA heeft het geprobeerd met Battlefield. Eerst gingen ze een 2142 rushen die vol met bugs zat omdat ze in hun broek poepten. Een totale mislukking was dat. Verder hebben ze de classes overgenomen, maar die zijn doelloos als je geen objectives hebt...

Een game die mijn 60 euro dik waard was. Ik kan zo nog 3 jaar plezier hebben van de game en de geweldige community. Ik hoef niet ieder jaar het volgende deel te halen. het is een game die klaar is en over een jaartje of 3-4 weer een opvolger zal krijgen als de mensen van SplashDamage weer klaar zijn met hun volgende meesterwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bangkirai schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:19:
[...]

Hoezo roemloos ten onder gegaan?????

adventure markt is behoorlijk levend op de pc.
http://www.adventuregamers.com/releasedates.php

Staan genoeg titels, die nog moeten uitkomen.
Als ik even bij een winkelsite kijkt zoals pc media, zie ik behoorlijk wat pc adventure games en ook een lijst van namen, die nog moeten uitkomen.
FF searchen op point and click en je ziet ook genoeg adventures voorbij komen.

Neuh, als je met zulke statements komt, kijk dan even eerst verder dan je neus lang is.
Hij noemde adventures als Monkey Island en DoTT, en die zijn roemloos ten onder gegaan. Er kwamen destijds een hoop van dat soort spellen uit, en de 1 was nog beter dan de ander. De verkopen waren niet voldoende om de boel in leven te houden.

Op de wederopstanding van Sam&Max na, zijn er gewoon weinig van dat soort adventures te vinden. Tuurlijk zijn er, en komen er heel veel adventures, maar die zijn in de meeste gevallen niet te vergelijken met de adventures van toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Wat is er anders in deze game dan de gemiddelde FPS? Zo ongeveer alles. Geen A vs B, maar Mens tegen Strogg
Mens tegen aliens -> Half-Life
Mens tegen Locust -> Gears of War (360 -> PC port)
Mens tegen mens / alien / robots - > UT3
Mens tegen aliens -> Prey
Mens tegen aliens -> Area 51

Niet anders, ik durf zelfs te stellen dat veel PC FPS games tegen aliens oid zijn.
. En normale Gun (met reload) tegenover een "Lacerator" die niet hoeft te worden gereload, maar wel overhit kan raken.
Halo, wederom, en een lading andere PC FPS games.
Niet zomaar een stuk land, een stuk land met allemaal sluiproutes en trucjes (ontdekte vandeweek weer vele trucjes na 5 maanden spelen)
Crysis, is een grote sluiproute. Elke FPS met een CTF modus / maps.
5 verschillende classes. Je zult als team moeten werken
Battlefield, Team Fortress, elke FPS met online modus.
Je moet namelijk echte objectives behalen in een volgorde zoals: Gebied veiligstellen en spwanpoint innemen, brug bouwen, Mobile ComandPost naar een eindlocatie brengen. Daarna een Shield Generator hacken. Vervolgens kan dan die Commandpost een gebouw openblazen omdat de raket neit meer wordt onderschept en daarbinnen dan de final objective opblazen.
UT 2003/2004/3, Warfare modus. Crysis online modus (voor zover ik weet)

Al je argumenten komen ook voor in andere games - ik weet niet in welk jaar dat spel uitkwam, maar ik weet wel dat er pre-dat spel ook games zijn die precies dezelfde formule hebben. Strogg? Gewoon aliens -> standaard. Ik zie tegenwoordig weinig wat 'uniek' is in een FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
YopY, ik heb ook UT ed gespeeld, maar niks komt ook maar in de buurt van ET:QW. verder zit wat jij pakt allemaal in losse games en niet in 1 bijelkaar. Je moet het spel spelen om te snappen waar ik eht over heb. Bij de meeste van die games hebben beide teams toch dezelfde wapens, alleen dan een andere vorm. Bij ETQW zijn de 2 teams totaal verschillend, een aantal voorbeelden:

GDF (mens) Medic vs Strogg Technician:
Een GDF Medic kan een teammate instant reviven waardoor deze direct mee kunnen vechten. Verder kan de medic medpacks droppen. Een Strogg Technician kan Strogg niet instant reviven en heeft een beetje tijd nodig, echter kan deze wel van overleden GDF een spawnhost maken waaruit Strogg terug kunnen spawnen. Verder kan deze Stroyent droppen welke zowel voor Health als Ammo kunnen worden gebruikt.

GDF Covert Ops vs Strogg Infiltrator
Beide kunnen ze een "uniform" aantrekken van een overleden tegenstander. Echter zijn hun tools totaal verschillend. Een GDF Covert Ops heeft een 3rd Eye welke ergens kan worden opgeplakt. Verder kan deze tot ontploffing worden gebracht maar ook als radar dienst doet. Volgens mij heeft iet nog een andere tool die ik even niet weet. Een Strogg infiltrator heeft geen 3rd Eye, maar een flyerdrone. Dit is een op afstand bestuurbaar apparaat welke ook tot ontploffing kan worden gebracht. Verder heeft de infiltrator een Teleporter. Hiermee kan hij ook in luchtschachten komen! Dit zijn verborgen routes waar alleen de Infiltrator in kan komen!

Dan de guns:
De GDF guns kunnen niet oververhit raken, maar hebben wel een reload nodig. Strogg wapens zijn totaal anders en kunnen oververhit raken, maar hoeven niet gereload te worden.

Ammo+ Health vs Stroyent.
Een mens leeft normaal en kent gewoon Health en Ammo apart. De Strogg heeft maar 1 iets: Stroyent. Een deel wordt gebruikt als Ammo, een ander deel als Health. Echter is het mogelijk om deze uit te wisselen. Dus heb je weinig health over dan wissel je wat "ammo" in voor "health"

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Feit is gewoon dat dit soort verschillen heel diep in de hele game zitten. iets dat ik nog nooit heb gezien, iig niet in een multiplayer game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Ik voorspel een einde aan de hegemonie van MS windows wanneer pc gaming uitsterft. De hoofd reden dat mensen XP/Vista draaien itt Linux is de angst voor niet compatible software, nu is voor de meeste software altijd wel een linux alternatief te vinden maar voor spellen geldt dat niet altijd dus blijven mensen bij een dx systeem. Als dit wegvalt valt de support voor windows ook deels weg... Dus ik voorspel dat MS zichzelf voor het hoofd slaat als ze merken dat ze met de xbox eigenlijkd e stoelpoten onder zichzelf hebben weggezaagd

Nu gaat mijn glazen bol weer uit en is het weer uit met het gevoorspel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
DeDooieVent schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:51:
Ik voorspel een einde aan de hegemonie van MS windows wanneer pc gaming uitsterft. De hoofd reden dat mensen XP/Vista draaien itt Linux is de angst voor niet compatible software, nu is voor de meeste software altijd wel een linux alternatief te vinden maar voor spellen geldt dat niet altijd dus blijven mensen bij een dx systeem. Als dit wegvalt valt de support voor windows ook deels weg... Dus ik voorspel dat MS zichzelf voor het hoofd slaat als ze merken dat ze met de xbox eigenlijkd e stoelpoten onder zichzelf hebben weggezaagd

Nu gaat mijn glazen bol weer uit en is het weer uit met het gevoorspel
Voorspel ik niet. Linux is veels te ingewikkeld op het moemnt voor de normale consument. Ik begin het nu een beetje te proberen. Maar ik heb Windows iig al nodig voor school apps die er NIET zijn voor linux. (en nee dan heb ik het echt niet over word ed). Voor games zou ik het niet hoeven laten, Wolfenstein: Enemy Territory en Enemy Territory: QUAKE Wars spelen er prima op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
YopY schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:17:
Battlefield, Team Fortress, elke FPS met online modus.
hoho, als je dan bij de hand gaat doen moet je het wel goed doen. de makers van W:ET (en RTCW) zijn juist begonnen met een hoop van die zaken die populair zijn geworden in Battlefield. ja, ze bouwen verder op een hoop succesvolle elementen die ze zelf bedacht hebben, maar daar is niks mis mee. W:ET is een gratis spel dat nu nogsteeds (4 jaar na release ofzo) op CS na de meest gespeelde online FPS is. Ok, dit is weinig offtopic, maar ik ben nou eenmaal een ET-fanboy :)

OT: al in al vind ik dat je een beetje slap doet over het feit dat alle FPS op elkaar lijken. als je het zo bekijkt kan je ook zeggen dat typische console games zoals platforms of fighters allemaal 1 pot nat zijn (zo komen ze op mij over). ik ben echter wel een liefhebber van FPS, met name online, en geloof mij, er zit een grote wereld van verschil tussen games die op het eerste gezicht veel op elkaar lijken zoals ET:QW en BF21nogwat. UT is weer iets totaal anders en CoD kan je er ook amper mee vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Mijn kristallen bol draait "Prophecy versie 3.12beta" dus ik denk dat je hem eerst eens moet updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:13:
[...]

hoho, als je dan bij de hand gaat doen moet je het wel goed doen. de makers van W:ET (en RTCW) zijn juist begonnen met een hoop van die zaken die populair zijn geworden in Battlefield. ja, ze bouwen verder op een hoop succesvolle elementen die ze zelf bedacht hebben, maar daar is niks mis mee.
Hoho, als je dan bij de hand gaat doen moet je het wel goed doen (om met jouw woorden te spreken). Jaar van release van W: ET is 2003, jaar van release van Battlefield 1942 is 2002. I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:38:
[...]

Hoho, als je dan bij de hand gaat doen moet je het wel goed doen (om met jouw woorden te spreken). Jaar van release van W: ET is 2003, jaar van release van Battlefield 1942 is 2002. I rest my case.
Hoho, als je dan bij de hand gaat doen moet je het wel goed doen (om maar eens wat woorden nogmaals te quoten :+ ). Battlefield 1942 ging om een aantal domme vlaggen. Daar waren die classes alleen een gimick (die overigens waarschijnlijk toch wel zijn gejat uit berichten over W:ET).

In Battlefield heb ik niet perse een Engineer nodig om te winnen. Het gaat om het aantal kills en de vlagjes. Dingen die je met elke class kan doen.

Bij ET gaat het er om dat je samenwerkt. Je hebt die engineer nodig om de fueldump op te blazen, om die brug te bouwen. Zonder Engineer heb je als aanvallende ploeg bij voorbaat al verloren. Echter, wil je een sluiproute gebruiken dan zul je ook een covertops moeten hebben. Alleen deze kan door een Axis uniform te stelen (wat alleen die class dus kan) een Axis deur met bijhorende sleutels openen om zo zijn teammates door te laten. Het verplicht gebruiken van classes ben ik nooit in Battlefield tegengekomen.

Daar zit hem het verschil. Ik kan ook classes in een game zetten, ik kan er ook vehicles in zetten en turrets. Wat bij ET en ETQW meerwaarde geeft is het feit dat alles ook daadwerkelijk wordt gebruikt en niet meer als een gimick is.

De meeste dingen hebben ook een tweede functie. Zo kun je in ETQW de teleporter niet voor zijn hoofddoel gebruiken om ergens terug te teleporten, je kan hem ook gebruiken om op plaatsen te koemn waar neimand anders kan komen. Je kan de third eye gebruiken om een objective te verdedigen (en constant ergens achterin in de gaten houden of de tegenstander voor je 3rd eye staat en dna opblazen), je kan hem ook als radar gebruiken in gebouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 30-01-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
PWM schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:55:
Fanboys :')

Is het je al opgevallen dat we hier op Tweakers zitten, dat een PC forum is, iedereen hier een PC heeft, en iedereen die hier post ook op de PC speelt of gespeeld heeft :?
Bron?
Ik kan mijn moeder een account laten aanmaken en laten posten en dan is je argument al ontkracht...PC heeft ze(ook al gebruik alleen m'n zusje um :P) maar spellen spelen? Ze kan ;t ding net aan krijgen :P
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:42:
Ontwikkelaars kunne ook spellen voor €10 verkopen en mensen maandelijks 2,50 laten lappen voor online play oid? (beetje het WOW model) werkt ideaal en je hebt constant inkomsten, niewt alleen de eerste maanden na de release van een nieuwe spel..
Maar het hele kopieer probleem zou opgelost zijn als bijv. IW bij CoD4 een 'crackcheck' inbouwt. Bijv, het controleren van je serial+ip met de masterserver. Tijdens de installatie gewoon je spel activeren, en daarna is het onmogelijk nog te spelen op een andere pc, odmat je cd-key gecheckt wordt tijdens de installatie. Nadeel is wel dat je verbinding met internet moet hebben.
Je kan zoiets ook voor online play instellen, eerste keer inloggen en je key wordt aan je naam/ww combi(oid) gekoppeld...installeer je het spel elders moet je 't spel activeren/online inloggen met naam+ww...

Probleem met call of duty is dat het gebaseerd is op de quake 3 engine, alle pogingen om serial checks in te bouwen zitten in de 'mod' niet in de engine zelf en is er dus vrij makkelijk uit te slopen...
Waarom moet je 3x zoveel verkopen als je de prijs halveert? Als op die 50 euro 10% winst zit(5 euro), dan heb je dezelfde winst als je 2x25 euro verkoopt...toch? ja, je hebt een extra doos + cover + DVD nodig, maar als ik cases per 100 voor nog geen 25ct/stuk kan krijgen en dvd's voor 20ct/stuk dan heb je 't over 25-50ct oid wat je minder winst hebt per verkocht spel....

Releaseprijs van 50 euro vind ik ook hoog...hoewel unreal & quake 3 voor 99 gulden destijds even duur waren 8)7 Maar dat zijn écht GOEDE spellen...aangezien ik ze nog steeds speel :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Rey Nemaattori schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:18:
Je kan zoiets ook voor online play instellen, eerste keer inloggen en je key wordt aan je naam/ww combi(oid) gekoppeld...installeer je het spel elders moet je 't spel activeren/online inloggen met naam+ww...
(sorry maar) psst, ETQW :+

Maar ja, ETQW kent dit systeem al. Werkte echt lekker handig. Ik heb 1 keer mijn serial in hoeven vullen bij het aanmaken van een account. daarna kon ik mooi met dezelfde gegevens als op T.net inloggen om online te gamen.

Het spel heeft geen serial nodig bij install. Verder had men het volgens mij legaal gemaakt dat je een schijfje kon gebruiken om het te installeren op een LAN party. Kan je gratis spelen, alle patches normaal binnenhalen en met zijn allen fraggen zonder illegaal bezig te zijn. Lekker makkelijk en goede gratis reclame. Hoef je alleen het spel te kopen als je het echt wilt hebben na die lanparty. Je kan ook offline tegen bots spelen, maar of je dat wilt is maar de vraag, daarvoor is het spel neit gemaakt.

Een geweldige manier, en ik hoop dat veel andere games dit voorbeeld volgen.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 30-01-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:38:
[...]

zou je mij willen vertellen wanneer RTCW uit kwam? i rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:18:

Ontwikkelaars kunne ook spellen voor €10 verkopen en mensen maandelijks 2,50 laten lappen voor online play oid? (beetje het WOW model) werkt ideaal en je hebt constant inkomsten, niewt alleen de eerste maanden na de release van een nieuwe spel..
Dat systeem lijkt me totaal niet goed om meerdere redenen:
Een echte fan zal zich op een gegeven moment scheel betalen als hij na een paar jaar het speel nog speelt, ik speel bijvoorbeeld nog steeds battlefield2 en heel soms nog 1942...

En ten tweede zijn er bijvoorbeeld veel kinderen die geen telefoon abonnement mogen van hun ouders voordat ze goede vaste inkomens hebben of voordat ze 18 zijn. Wie zegt dat deze kinderen dan wel een abonnement op 1 of meerdere spellen mogen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shooters, mmorpg en 'strategie'.

ik mis:

race games,
fighting games,
action games,
puzzle games,
guitar hero like games,
RPGs met verhaal games,
Partygames,
en ga zo maar door.

aka dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:23:

ik mis:

race games,
fighting games,
action games,
puzzle games,
guitar hero like games,
RPGs met verhaal games,
Partygames,
en ga zo maar door.

aka dood
the witcher al gespeeld?
Super RPG die pas op de console gaat komen als hij slaagt op de pc.
Waar zeer waarschijnlijk wel goed gaat komen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis:

race games,
fighting games,
action games,
puzzle games,
guitar hero like games,
RPGs met verhaal games,
Partygames,
en ga zo maar door.

aka dood
heb ik je dit niet eerder zien posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59

ik mis:

race games,
fighting games,
action games,
puzzle games,
guitar hero like games,
RPGs met verhaal games,
Partygames,
en ga zo maar door.

aka dood
Volgens vertegenwoordigen shooters,mmorpgs en rts toch een heel groot deel van de game-markt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Lees de comments eens in nieuws: Valve komt met nieuwe Portal

Eerst klagen dat Crysis te zware systeemeisen heeft, en dan klagen dat HL2 uitbreidingen geen mooie graphics zouden hebben: je moet weten wat je wil he.
Trouwens: Half Life 2 ziet er haarscherp uit, probeer nog maar eens te snappen wat PC gamers juist willen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis:

race games,
fighting games,
action games,
puzzle games,
guitar hero like games,
RPGs met verhaal games,
Partygames,
en ga zo maar door.

aka dood
fighting games zijn idd niet voor pc geschikt... en partygames daar zijn consoles juist voor gebouwd... de rest van de genres zijn ruim vertegenwoordigd op PC en multiplatform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Boeboe schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:30:
probeer nog maar eens te snappen wat PC gamers juist willen....
Die willen gewoon alles gratis ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
[...]

We hebben een uitgeholde economie, die op het moment van spreken zo uitgehold is dat de eierschaal ieder moment kan breken. Je kunt prijzen niet hoog blijven houden dat is niet meer van deze tijd, zestig euro voor een spelletje is gewoon diefstal, maar dat geldt ook voor 40 euro voor een film. Als je kijkt naar winkelketens dan zie je dat ze massaal troep uit oosteuropa en azie verkopen om enig omzet te behalen, de mediawinkels verkopen haast niet meer, dvd,audio, games en weet ik wat voor gegevensdragers hebben hun beste tijd gehad, er zijn duidelijk nieuwe impulsen nodig je kunt niet eeuwig de markt benadelen door inflatie naar boven recht te trekken en de btw te verhogen. Dat massaal kopieren hebben producenten zelf in de hand geholpen, alles moest maar goedkoop en goedkoop en zodoende is de compact diskette ook gestandaardiseerd, productiekosten waren ineens 5/8 goedkoper en toch nog de prijs verhogen. Weet u nog wat de langspeelplaat vroeger kostte en diskette versies van een spel? Cd albums waren 15 gulden duurder en cd-rom pc versies 10 an 20 gulden als het niet weer was. Dit was vroeger altijd al een discussie geweest, maar men heeft die discussie al jaren lang effectief weten omtepraten. Nu wordt het gewoon weer eens tijd voor zoals ik het al zei nieuwe impulsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarwo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:21:
[...]

We hebben een uitgeholde economie, die op het moment van spreken zo uitgehold is dat de eierschaal ieder moment kan breken. Je kunt prijzen niet hoog blijven houden dat is niet meer van deze tijd, zestig euro voor een spelletje is gewoon diefstal, maar dat geldt ook voor 40 euro voor een film. Als je kijkt naar winkelketens dan zie je dat ze massaal troep uit oosteuropa en azie verkopen om enig omzet te behalen, de mediawinkels verkopen haast niet meer, dvd,audio, games en weet ik wat voor gegevensdragers hebben hun beste tijd gehad, er zijn duidelijk nieuwe impulsen nodig je kunt niet eeuwig de markt benadelen door inflatie naar boven recht te trekken en de btw te verhogen. Dat massaal kopieren hebben producenten zelf in de hand geholpen, alles moest maar goedkoop en goedkoop en zodoende is de compact diskette ook gestandaardiseerd, productiekosten waren ineens 5/8 goedkoper en toch nog de prijs verhogen. Weet u nog wat de langspeelplaat vroeger kostte en diskette versies van een spel? Cd albums waren 15 gulden duurder en cd-rom pc versies 10 an 20 gulden als het niet weer was. Dit was vroeger altijd al een discussie geweest, maar men heeft die discussie al jaren lang effectief weten omtepraten. Nu wordt het gewoon weer eens tijd voor zoals ik het al zei nieuwe impulsen.
Ik kan het zelf niet beter zeggen _/-\o_ :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jarwo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:21:
[...]

zestig euro voor een spelletje is gewoon diefstal, maar dat geldt ook voor 40 euro voor een film.
Hierna ben ik gestopt met lezen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Met hierboven :).
Dat je de prijs van games met 10-20 euro verhoogt is 1 zaak, maar dat de prijs voor films plots meer dan verdubbelt om toch maar een argument te hebben is er wel wat over 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 01-02-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:21
als je denkt dat pcgaming dood is, kijk dan eens in de actieve topiclist van spielerei. Ik zie daar toch heel veel pc titels in terugkomen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Fr!st! schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:20:
als je denkt dat pcgaming dood is, kijk dan eens in de actieve topiclist van spielerei. Ik zie daar toch heel veel pc titels in terugkomen hoor
Maar dat zijn alleen maar tweakers ;)

In Amsterdam zal je ook meer Ajax shirts zien dan Feyenoord shirts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Wat doen console gamers hier dan?... :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 23:01

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:35:
[...]

fighting games zijn idd niet voor pc geschikt... en partygames daar zijn consoles juist voor gebouwd... de rest van de genres zijn ruim vertegenwoordigd op PC en multiplatform
Hoezo zijn fighting games niet voor pc geschikt?
XBOX360 controller in je pc pluggen, en klaar.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dood? Nah. Er is weer een verschuiving van Genre en platform, niets bijzonders.

Consoles lenen zich voor de race/fight/adventure games, PC blijft 'makkelijker' voor de RTS/C&P/shooters. MMO wereld blijft 99% PC platform, welke wereldwijd een enorm aandeel heeft binnen gamende mensen. Wel met de komst van muis/keyboard voor console zal er een kleine verplaatsing komen.

De rekbaarheid van MMO's is enorm, systeemspecs zijn minder belangrijk (nee.. over het algemeen, niet enkel 'die 3 grote MMOs') dan je verbinding/locatie server. maar het zal voor lange tijd nog PC-only blijven.

Online gaming zal meer gemeengoed worden, PS3 me zijn .home zal weer schepje bovenop gooien. Dan de toekomst droom van een platform-cross online gaming en iedereen blij.

Tel daarbij op het kopieer-wereldje van PC, de 'toegankelijkheid' van hacks/cracks&bots voor de PC, tja ik zou ook niet zo staan te springen om een game ook voor de PC uit te brengen.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 01-02-2008 11:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ThunderNet schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:40:
[...]

Daar zeg je het: xbox360 :p
Overigens is het maar vreemd als je met 2 man achter 1 pc gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Boeboe schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:51:
[...]

Daar zeg je het: xbox360 :p
Waarom dan? Waarom is dat vreemd? Ik trek mn stoel aan de kant, en ga op de bank zitten? Wil dan prima met z'n 2en.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Die goede oude tijd dat je met z'n tweeën het keyboard kapot zat te rammen om Mortal Kombat 2 te spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

TroonStaal schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:55:
[...]
Die goede oude tijd dat je met z'n tweeën het keyboard kapot zat te rammen om Mortal Kombat 2 te spelen :9
idd :P eentje op numpad gedeelte met de home, pgup, pgdown, end, delete en insert keys :D
En anders met jkli 1234 en spatie dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

Fr!st! schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:20:
Ja, d'r over kleppen kunnen we als Brugman, maar kopen ho maar.
ThunderNet schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:52:
[...]

Waarom dan? Waarom is dat vreemd? Ik trek mn stoel aan de kant, en ga op de bank zitten? Wil dan prima met z'n 2en.
En sommige mensen hebben net even een groter huis, waar de PC met opstelling en al gewoon in de studeerkamer staat ipv midden in de woonkamer.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

360 controller vind ik helemaal niet fijn voor fighting games. Deze vind ik beter: http://www.logitech.com/i...pads/devices/301&cl=nl,nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Armada schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:59:
En sommige mensen hebben net even een groter huis, waar de PC met opstelling en al gewoon in de studeerkamer staat ipv midden in de woonkamer.
En zo hebben sommige mensen genoeg ruimte en geld en hebben dus 2 of 3 PC's staan.
Andere hebben de PC op TV aangesloten, paar gooisticks en werkt ook.

Dat iemand dat vreemd vind, geeft meer de indicatie dat hij vroeger weinig heeft gespeeld. (red racing, settles, mortal combat, wacky wheels, golden axe, flightsim, po'd, etc etc, allemaal mogelijk voor 2 man achter 1 PC). Meeste nieuwe games zijn toch single player, dus wissel je gewoon van plek achter de PC. De ander kan er gewoon staand of met een stoel (oid) bij zitten om mee te kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 01-02-2008 13:37 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SinergyX schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:36:
[...]
Dat iemand dat vreemd vind, geeft meer de indicatie dat hij vroeger weinig heeft gespeeld.
Nogal een vreemde stelling, niet? Zeker wetende dat consolegames vroeger zeer populair waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom, hij zegt toch duidelijk:
Console wordt daar niet genoemt. 'vroeger' was met zijn 2en achter 1 PC helemaal niet vreemd.

Verwijderd

om nogmaals even duidelijk te maken dat pc gaming dood is, stel ik voor dat we een echte programmeur aan het woord laten. Uiteraard hebben mensen op forums ook een eigen mening, wat erg fantastisch is, maar er zijn ook belangrijke mensen (uit de industrie) die er iets over te zeggen hebben.
Nogmaals, ben maar boos op een van de beste dev's out there, hier komt zijn mening:
I think people would rather make a game that sells 4.5 million copies than a million and "Gears" is at 4.5 million right now on the 360. I think the PC is just in disarray... what's driving the PC right now is 'Sims'-type games and 'WoW' and a lot of stuff that's in a web-based interface. You just click on it and play it. That's the direction PC is evolving into. So for me, the PC is kind of the secondary part of what we're doing. It's important for us, but right now making AAA games on consoles is where we're at.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:47:
om nogmaals even duidelijk te maken dat pc gaming dood is, stel ik voor dat we een echte programmeur aan het woord laten. Uiteraard hebben mensen op forums ook een eigen mening, wat erg fantastisch is, maar er zijn ook belangrijke mensen (uit de industrie) die er iets over te zeggen hebben.
Nogmaals, ben maar boos op een van de beste dev's out there, hier komt zijn mening:

[...]
k weet niet waar die kerel van is maar die heeft er iig geen verstand van. de spellen die hij noemt zijn wel het makkelijkst om te spelen op de pc maar lang niet wat er het meest op gespeeld wordt. dat het alleen al begint met "i think" zegt al genoeg

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
om het verhaal een andere wending te geven....

wordt iedereen er niet een beetje ziek van om continu maar weer geld in zijn/haars pc te pompen, om maar de nieuwste spellen te kunnen spelen? ik eerlijk gezegt wel. heb ik net geupgrade om crysis te kunnen spelen, komen ze met de specs van ssasins creed.......

ik ben er klaar mee, en stap over naar de consoles (daar kun je immers ook wel vaak genoeg een keyboard en een muis op aan sluiten denk)

• bangkirai
DenTeD123 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:49:

wordt iedereen er niet een beetje ziek van om continu maar weer geld in zijn/haars pc te pompen, om maar de nieuwste spellen te kunnen spelen? ik eerlijk gezegt wel. heb ik net geupgrade om crysis te kunnen spelen, komen ze met de specs van ssasins creed.......

ik ben er klaar mee, en stap over naar de consoles (daar kun je immers ook wel vaak genoeg een keyboard en een muis op aan sluiten denk)
Nee, want dat vind ik altijd zo een flauwekul.
Gebruik mn pc voor meer dan alleen spelen en daar heb ik zowiezo al rekensnelheid en goeie videokaart voor nodig.

Als ik dan kijk naar console + games, dan denk ik, sheez, dat kost ook gigantisch veel per jaar.
Als ik dan naar pc kijkt en naar wat ik er mee doe en welke spelen ik speel, waarvan grootste gedeelte niet op consoles te krijgen is, dan denk ik, hmm zonde van geld om een console plus dure spelletjes aan te schaffen, die toch binnen maand weer in de kast ligt.

Kan niet zonder pc in dagelijks gebruik en pc+ extra kleine kosten voor gaming is voor mij goedkoper dan goedkope pc + console stuff voor gaming samen.

[ Voor 6% gewijzigd door bangkirai op 14-02-2008 19:28 ]

Verwijderd

bangkirai schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:21:
[...]

Nee, want dat vind ik altijd zo een flauwekul.
Gebruik mn pc voor meer dan alleen spelen en daar heb ik zowiezo al rekensnelheid en goeie videokaart voor nodig.

Als ik dan kijk naar console + games, dan denk ik, sheez, dat kost ook gigantisch veel per jaar.
Als ik dan naar pc kijkt en naar wat ik er mee doe en welke spelen ik speel, waarvan grootste gedeelte niet op consoles te krijgen is, dan denk ik, hmm zonde van geld om een console plus dure spelletjes aan te schaffen, die toch binnen maand weer in de kast ligt.

Kan niet zonder pc in dagelijks gebruik en pc+ extra kleine kosten voor gaming is voor mij goedkoper dan goedkope pc + console stuff voor gaming samen.
idd, ik wil de rekening van een gemiddelde consolegamer wel eens zien. die zal ongetwijfeld niet laag uitvallen. waarbij er ook zat zijn die veel meer besteden dan een gemiddelde pc gamer.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Mja ik heb vroeger wel eens een Super Nintendo gehad, en verder niets kwa consoles. Als ik op een console zit te gamen irriteer ik me echt mateloos aan die controllers! Ik heb echt liever een muisje!

Verwijderd

het was de maker van gears of war!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
maarja, dat was dan ook een ruk-port naar pc en je moet nog eens betalen voor online spelen.... :(

[ Voor 11% gewijzigd door Kurios op 14-02-2008 21:56 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:34:
[...]

idd, ik wil de rekening van een gemiddelde consolegamer wel eens zien. die zal ongetwijfeld niet laag uitvallen. waarbij er ook zat zijn die veel meer besteden dan een gemiddelde pc gamer.
Die kan ik je wel vertellen hoor :)

Xbox: 399,-
20 games x gem. 50: 1000,-
2 jaar Xbox Live: 90,-

1489,- dus zo ongeveer (in 2 jaar) :) (de laptop waar ik nu op tik, was alleen in aanschaf al ruim het dubbele).

De variabele in deze is het aantal games (misschien controllertje extra). Redelijk makkelijk dus om te kijken, aangezien bekend is geworden dat tot December de gem. Xbox gamer 8 games heeft gekocht.

Kom je dus uit op 400,- + 399,- = 799,-

De helft daarvan heeft Live, dan kan je er dus nog 45,- per jaar bij optellen in het geval van de 360. Voor de PS3 is het Live gedeelte gratis. Koop je je spellen echter gewoon in de winkel, dan zijn die weer wat duurder. Koop je ze online, dan zijn de prijzen redelijk gelijk.

Bij een PC was dat wellicht wat minder geweest, misschien hetzelfde. Als ik kijk wat de mensen hier op GoT allemaal spelen op hun PC, zouden ze ook wel een bak geld kwijt zijn. Maarja, die downloaden veel games, "omdat ze die anders toch nooit hadden gekocht", en zo zijn ze weer goedkoper uit.

Maar, hoe dan ook: Als je gewoon je spellen koopt, zullen de kosten Console/PC niet heel veel verschillen.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 14-02-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:43:
[...]

k weet niet waar die kerel van is maar die heeft er iig geen verstand van. de spellen die hij noemt zijn wel het makkelijkst om te spelen op de pc maar lang niet wat er het meest op gespeeld wordt. dat het alleen al begint met "i think" zegt al genoeg
Dat was Cliffy B., de man achter de hele Unreal franchise. En echt, die weet heus wel waar hij over praat hoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:11:
[...]
Maar, hoe dan ook: Als je gewoon je spellen koopt, zullen de kosten Console/PC niet heel veel verschillen.
Maar met die laptop van jou, en de pc van mensen die daarop gamen kun je wel nog meer als op een console

Nevermind ik moet voortaan beter lezen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

PWM schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:11:
[...]

Die kan ik je wel vertellen hoor :)

Xbox: 399,-
20 games x gem. 50: 1000,-
2 jaar Xbox Live: 90,-
games mag je laten vallen, anders krijg je geen eerlijk beeld. PC gamers horen uiteraard ook hun games te kopen ;)
489 euro over 2 jaar dus.
Maar leg dan eens uit wat die "gigantische" kosten juist zijn :? Tegenwoordig heb je voor 399 euro (kan goedkoper, ik heb men 360 voor 200 euro gekocht) een apparaat waarmee je 5 jaar (!) verderkan. En kom nu niet af met "televisie". Of vervang jij je monitor ook bij iedere update?

[ Voor 34% gewijzigd door boe2 op 15-02-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Monitor is al hd :)
DenTeD123 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:49:

Dit soort verhalen snap ik niet, game al vele jaren op de pc en als je het gewoon een beetje slim samensteld dus geen nieuwste van het nieuwste kopen maar even wachten tot de prijzen droppen koop je voor de prijs van ca 700-800 een top systeem wat 3 jaar meegaat.

Ik speel crysis op high/medium setting op mijn pc die ik al 2 jaar heb.
AC zal er op mijn pc ook zeker beter uitzien dan op de xbox.

Ik speel echt alles nog op high dus ik vindt persoonlijk dat mensen die dat beweren inderdaad een console moeten kopen, een pc vereist nu eenmaal kennis van zaken wat zon beetje alle console poster hier niet hebben dus imo ook niet over mee kunnen discusseren.

[ Voor 97% gewijzigd door evilpin0 op 15-02-2008 09:47 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

evilpin0 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:42:
een pc vereist nu eenmaal kennis van zaken wat zon beetje alle console poster hier niet hebben dus imo ook niet over mee kunnen discusseren.
Hoe kom jij tot die conclusie :? Ik was vroeger een pc gamer, net zoals de meeste hedendaagse consolegamers. Heb tijdens mijn schooltijd nog jarenlang weekendwerk gedaan als reparateur in een pc-winkel en ben afgestudeerd in informaticabeheer.

[ Voor 26% gewijzigd door boe2 op 15-02-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik begrijp die graphics geilers ook echt niet. Het gaat uiteindelijk toch om de gameplay, en niet om de graphics lijkt mij. Tuurlijk is het leuk om mooie graphics te hebben, maar ik ga niet continue het nieuwste van het nieuwste kopen om maar met hogere settings te kunnen spelen.

Ik heb zelf een laptop en een vaste computer. Beide zijn nu ruim 2.5 jaar oud (computer bijna 3 jaar oud). Computer heeft vorig jaar een nieuwe grafische kaart gekregen (x1900xt), en die doet het voorlopig nog prima. Laptop kan de meeste spellen ook nog wel spelen, er zit een x700M in.
Waar het om gaat echter: Ik speel eve online, voor de premium graphics heb je SM3.0 nodig, en dat heeft een x700M niet. Nu kan ik 10 meter lopen en op de vaste computer spelen, die wel probleemloos premium graphics weergeeft. En toch doe ik het over het algemeen niet. Een spel als eve online speel ik liever op mijn laptop op de bank bijvoorbeeld, en dan maak ik me er echt niet druk om dat graphics er wat minder uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Boeboe schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:58:
[...]

Hoe kom jij tot die conclusie :? Ik was vroeger een pc gamer, net zoals de meeste hedendaagse consolegamers. Heb tijdens mijn schooltijd nog jarenlang weekendwerk gedaan als reparateur in een pc-winkel en ben afgestudeerd in informaticabeheer.
Inderdaad, ben zelf ook jarenlang een pc gamer geweest en in werk in de ict. Beetje domme opmerking van evilpin0 :/ Je zit hier tenslotte op GoT.

Mijn persoonlijke reden om nu mijn games op consoles te spelen is toch wel het gemak. Lekker op de bank hangen met vrienden en een enorm scherm met vet geluid _/-\o_ Daar kan geen pc tegenop vind ik. De manier van gamen is gewoon veel relaxter.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste