Toon posts:

Excel webpagina automatisch updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag luitjes,

Ik zit met het volgende probleem,

Ik lees een com poort uit en deze gegevens komen in een .cvs file te staan. Deze file kan ik openen met excel en maakt er keurige rijen en kolomen van. Deze Excel map sla ik dan op als webpagina.

Dit gaat allemaal goed, maar de webpagina moet continu (max om het half uur) geupdate worden.
Ik kan dit natuurlijk met de hand doen maar wil dit uiteraard automatisch. 8)

Ik heb me wezeloos gezocht maar niks gevonden
HELP please!?

.

Verwijderd

sub Main
'zet Interval (=10 min)
Interval = 0.00694444

'Schedule de procedure Main weer op tijdstip "nu" + Interval
Application.OnTime Now + Interval, "Main"

Call Import_en_Save

End Sub

Sub Import_en_Save

schrijf hier je code om de csv te importeren en als html weg te schrijven

End sub

denk eraan dat de html save de originele xls file doet verdwijnen, deze wordt echter door de Ontime weer gestart, je moet echter wel de macro security op Low zetten anders moet je elke keer de dialog over het al dan niet toestaan van de macros beantwoorden.

dit blijft net zo lang doorgaan todat je Excel stop (alleen de file closen helpt dus niet)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En anders gebruik je iets anders van Excel zoals C, C++, PHP, Pascal, C#, Java of een andere taal/ontwikkelomgeving om de compoort uit te lezen en een HTML pagina ervan te maken.

Overigens, zie ook hier COM poort uitlezen en aan Internet koppelen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.