Toon posts:

COM poort uitlezen en aan Internet koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig met een projectje waarbij een microcontroller waarde ontvangt van sensoren. Deze waarde wil ik via bluetooth overzenden (dit werkt al), op dit moment verschijnen deze waarden in de hyperterminal van windows. Mijn bedoeling is dat deze waarden in een vorm van een database word opgeslagen waarna ik ze weer kan benaderen met een internetsite. Deze moet dus constant up to date zijn.

Ik ben zelf vrij nieuw met dit concept, en ben dus opzoek naar een redelijk makkelijke oplossing. Natuurlijk heb ik gegoogled en op forums gezocht maar heb alleen maar halve verhalen gevonden (ze slaan vaak het begin over), of ze waren al aardig ingewikkeld.

De microcontroller (parallax, basic stamp) word geprogrameerd in basic, indien van belang.

Wie kan mij helpen, of weet een site waar het duidelijk word uitgelegt?

gegroet en alvast bedank!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lees onze Programming Beleid Quickstart eens even door en pas daar je topic even op aan als je wil (d.m.v. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif). En dan doel ik specifiek op dat je aangeeft waar je precies strandt; wat er niet lukt en wat je al geprobeerd hebt. Want wat ik er zo van begrijp is het een kwestie van de data die je nu in je hyperterminal binnen krijgt ontvangen op een geopende com-poort en wegschrijven in een DB; geen rocket science. Als je ergens niet uit komt horen we graag specifiek waar het probleem in zit.

Zowieso zul je (ook) moeten aangeven wélke DB je gebruikt, en in welke taal je programmeert (of wil programmeren) voor je client software ( com -> DB ) en website.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 16-05-2007 01:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij