HP Photosmart 8250, foutmelding inktcartridge zit vast.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 23:04
2 weken geleden begon mijn HP Photosmart opeens erg veel lawaai te maken voor hij ook maar wat geprint had. Bijna 1,5 jaar oud dus de garantie eraf natuurlijk.

Hij geeft nu de foutmelding inktsysteem defect, ook geeft hij aan dat de cartridgehouder vast zit.
(Fout 0xc18a0306 )

De helpdesk van HP heeft me al een patch gegeven omdat ze denken dat het een softwarematig probleem is. Dit heeft niks geholpen. Reparatie was te duur volgens hun en kon beter een nieuwe kopen. 8)7

Zelf denk ik dat het aan de printkop ligt, die niet helemaal terug gaat naar de neutraalstand. Ben hem nu dus gedeeltelijk aan het slopen. Maar krijg de rest van de behuizing er niet omweg. Deksel en lcd scherm is er allemaal al wel af. De rest krijg ik gewoon geen begin mee.

Zou iemand mij een goede tip kunnen geven hoe ik dat ding open krijg :?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Wat ik met hp deskjets voor ervaring heb is dat ze vaak rondom geklikt zitten, pak een mes, dus die tussen de naad van de behuizing en wrik tot ie losklikt, en ga zo de behuizing rondom.
Werkt vaak wel, maar niet altijd helaas.

Soms zitten er onderop kliine rechhoekige gaatjes met het clipje erin, dan moetje een lange dunne platte schroevendraaier hebben en daarachter zetten en wat wrikken.

Anders kan je altijd nog met beleid met een hamer proberen de clips te forceren, daarna is ie misschien niet meer zo netjes, maar gaat wel open ;) (interne meganisme kan er over het algemeen prima tegen, zolang je niet te hard slaat, hard zat om de clips te breken.

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 23:04
En wat heb ik te verliezen, het valt altijd te proberen. Die clips onderin had ik zelf ook gezien. Bovenlangs zit nog een soort sierrand. Die kan ik er geloof ik ook af klikken.

Valt niet mee tegenwoordig met al dat plastic ;(

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Je hebt tegewoordig 2 jaar garrantie op producten in de EU.
In garrantie sturen zou ik zo zeggen.
Ik heb trouwens een soortgelijk probleem.

[hp photosmart 2575] Inktcartridgefout