Kaart met TV-out voor een Pentium 3 met 800mHz. Welke kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Sjoechem
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-07 21:20
Ik hoop dat jullie een leek willen adviseren.

Ik wil een Compaq ENS voorzien van een andere geluidskaart en een andere videokaart, zodat ik hem in de woonkamer op de stereo (2.0 dus) en op de TV kan aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.clicservices-85.com/photos/occ%20compaq_deskproEN_slim%20PIII%201000.jpg

Ik ben een leek. 7.1 of 5.1 heeft voor mij geen zin, omdat het slechts een stereo versterker betreft. Verder heb ik weleens gelezen dat moderne videokaarten geen zin hebben op oude computers. Sterker zelfs, ze zouden ze onnodig belasten. Dat is niet de bedoeling. Ik wil alleen maar dat ik een soort mediacentre creeer.

Wat zouden jullie kopen? En moet ik mijn vraag over een geluidskaart ergens anders deponeren?

Verwijderd

Ik zal wel een moderen video kaart kopen
Maar aangezien je agp 1.0 zal hebben word het al moeilijk.
Een nvidia 6200 128bit 256mb is al voldoende voor 720p
Een ati x1300pro op agp is ook voldoende.
Deze kaarten heb ondersteuning voor video versnelling.
Waardoor je cpu word ontlast. (p3 800 is niet bepaalt snel)
Elke geluidskaart is voldoende .

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 09:45
http://forum.fok.nl/topic/1030544

Matrox G400 32Mb, 10 eur.Perfect kaartje, zeker voor TVout gebruik (in die generatie superieur)

Ik meen alleen te herinneren dat die deskpro serie LP kaarten nodig had, dan is een G400 (of veel andere kaarten) nogal lastig.

Geluidskaart? Onboard ding ;) Wil je net ff slagje beter, sb live of een terratec oid.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 28-05-2007 23:28 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Volledig eens met Smiley hier. Je kan beter een leuk tweedehands Matroxje kopen dan een nieuwe nvidia. Beeldkwaliteit is (nog steeds) een stuk beter in 2D (aka films).

720p en 1080i/p zaken zullen hierop niet draaien, vrees ik. Daarvoor kan je eventueel proberen met een goedkope 8-serie van nvidia, maar of het effectief zal werken is maar de hamvraag.
DVD's en Xvid'jes zouden wel perfect moeten afspelen.

Yes, but no.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook voor P3 systemen. Verder kunnen we niet eens sluitend advies geven omdat je niet meldt welke sloten er in die bak zitten (alleen PCI? PCI + AGP 1.0? AGP 2.0?).

Begin eens met dat op te zoeken, zoek dan 2e hands een simpel kaartje dat in de beste beschikbare slot past en TV-Out heeft. Hoeft idd niet meer dan EUR 10 te kosten :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.