Toon posts:

HD word niet herkent

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb pas een schijf van 200GB gekocht maar wat blijkt, windows wil hem niet herkennen. Het kan ook aan mij liggen want ik weet niet zoveel van HD's.

Ik had dus de schijf in de kast geinstalleerd en ik zet de compujter aan en windows geeft netjes aan een nieuw schijfstation te hebben te hebben gevonden evenals nieuwe hardware alleen zie ik in "deze computer geen 2e schijf staan.

In apparaatbeheer wordt wel een nieuwe schijf aangegeven.
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4pdqiww.jpg

Ben ik iets vergeten>??
Wie kan me helpen :)

Verwijderd

Djeezes, 4 woorden...

HD wordt niet herkend . Alleen al hierdoor heb ik geen zin meer om de TS te lezen...

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Controlpanel -> Administrative Tools -> ComputerManagement -> DiskManagement

Even formateren en gaan! ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:20:
Djeezes, 4 woorden...

HD wordt niet herkend . Alleen al hierdoor heb ik geen zin meer om de TS te lezen...
Reageer dan gewoon niet.

@TS. Ga eens naar schijfbeheer toe. Ik denk dat je de disk gewoon moet formatten.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Rechtsklikken op Deze Computer, dan Beheren, dan Lokale Opslag ofzo, dan schijfbeheer, alwaar je een schijfletter aan je schijf kunt toevoegen.

En je titel is tenenkrommend slecht ja.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:20:
Djeezes, 4 woorden...

Reageer dan ook niet :/

@TS: Via schijfbeheer zul je de schijf nog moeten indelen en schijfletters toekennen. Pas dan zie je hem ook in Explorer.

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27

Pos

Even systeem beheer openen, dan naar schijfbeheer, en dan als laatste even je schijf formatteren in schijfbeheer.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De spelfouten zijn je vergeven hoor ;) En de juiste oplossing als al meermalen gegeven :) Zie verder ook OM FAQ / Beleid

Suc6 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja hij geeft alleen de 40gb hd aan en niet de 200gb. :?
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/4yqceqa.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 15:29 ]

• PilatuS
  • Niet online
En als je eens helemaal naar beneden scrollt ? Ik denk dat ie gewoon onder het DVD station staat.

Verwijderd

Topicstarter
Nope alleen 2 cd stations en een dvd station :?

• PilatuS
  • Niet online
Staan je jumpers wel goed ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jumpers >?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die plastic blokjes die achterop de hdd zitten (naast de IDE kabel).

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27

Pos

Is het een sata schijf? Of een IDE/pata? Hoeveel IDE controllers zitten er op je mobo?

Volgens mij staan bij een hoop schijven de standaard jumpers op Master, zet die eens op Slave. (staat wel op schijf welke setting dat is)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die zit goed.
Wtf..

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat het het een IDE schijf is alleen weet ik niet wat je bedoelt met op slave zetten of hoe i kdat doe

Verwijderd

de 1e schijf gerekend vanaf je moederboard met de kabel naar de harddisk gaat is bijna altijd de master.
de 2e schijf moet je dan slave zetten als je hem op dezelfde kabel zet

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 15:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:46:
Ik geloof dat het het een IDE schijf is alleen weet ik niet wat je bedoelt met op slave zetten of hoe i kdat doe
Het zal vrij zeker een IDE disk zijn, gezien het geen SCSI is.
In geval van een P-ATA IDE disk heb je jumpers achterop, die kun je op master en slave zetten. In geval van een S-ATA IDE disk heb je of geen jumpers achterop, of een jumper om te kiezen tussen 1,5 en 3,0 Gbps.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Begin eens om jezelf bekend te maken met de basiskennis, de OM FAQ / Beleid is een goed startpunt. Mocht je daar zelfs ook niet helemaal mee uitkomen, dan moet je wel op z'n minst met aantoonbare inzet en research in de topicstart komen, anders kun je beter een laagdrempeliger forum zoeken. Zie ook Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 29-05-2007 06:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.