Toon posts:

Asus M2N-E bios flash

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een Asus M2N-E moederbord met een AMD AM2 X2 6000. Ik draai als os Windows Vista Ultimate.

Als ik nu alleen bij 'system' kijk, zie ik dat mijn moederbord de processor niet herkent. :? Dit is misschien heel goed mogelijk omdat ik niet de laatste BIOS versie op me moederbord heb. namelijk versie 0402 en de laatste is 0802

Asus leverd via hun site ook een tool om je BIOS te flashen, alleen is nu het probleem dat deze niet werkt onder Vista. Nu is dus ook mijn vraag hoe ik dit op kan lossen? Of kan het feit dat mijn processor niet herkent wordt ook ergens anders aan liggen?

Ik heb ook al een serach gedaan via Google naar een Bios flash tool voor Asus onder Vista, maar dit heeft ook niets bruikbaars bij mij opgeleverd.

Verwijderd

Als je moederbord de processor herkent, werkt de pc naar mijn weten ook niet !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Niet flashen in windows. Gewoon vanuit DOS met een bootdisk, dan gaat het ook niet zo snel fout.

[edit]
Overigens zal een 3rd party flashtool ook totaal geen zin hebben op Asus bordjes, gezien ze bij mijn weten nog steeds een proprietary flashchip hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door TERW_DAN op 28-05-2007 12:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij die search heb je blijkbaar de PMG FAQ overgeslagen, het staat er letterlijk in:

PMG FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.