[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 9]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.881 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Bram77 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:02:
Zou je voeding moeite kunnen hebben met het leveren van genoeg capaciteit? Dat wil nog wel eens voor rare fouten zorgen.
daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar ik heb een Enermax Liberty 400 Watt, dat is toch wel een A-merk...en ik heb maar een E6400 en 1 hdd en verder 1 geforce 6800 GS erin hangen, dat zou toch niet zo snel 400 watt vreten ofwel?
Viss schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:04:
Kijk eens of je dezelfde melding krijgt als je maar 2 dimms gebruikt.
zal eens ff testen dadelijk, maarja wil het toch met 4 x 1 gb doen

[ Voor 20% gewijzigd door SuX DeLuXe op 26-07-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:05:
[...]

daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar ik heb een Enermax Liberty 400 Watt, dat is toch wel een A-merk...en ik heb maar een E6400 en 1 hdd en verder 1 geforce 6800 GS erin hangen, dat zou toch niet zo snel 400 watt vreten ofwel?

[...]

Die voeding moet het wel trekken. Ik heb een goedkope recom voeding van 450 watt.
En heb er op angesloten een p5n32-e sli mobo, 8800gts 640mb oc, e6600 oc en 2gig ddr geil 800mhz verder nog een hd, 2 dvdr spelers, floppydisc en een paar fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reNji
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Voor de geinteresseerden, die coretemp op Vista 64bits willen laten werken, ben ik het volgende tegen gekomen en het scheen te werden, deze persoon had een Q6600.

"quote: you have to do is type "cmd" in the Search Box included in the Vista Start menu. Next, press Ctrl + Shift + Enter to open a command prompt window with elevated privileges. Now enter bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS in order to disable Driver Signing and reboot.

Dit is met coretemp 0.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Thrills33ka schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:05:
Begrijp ik maar dan weet je iig iets meer dan nu, bedoel als het is "opgelost" met 2 dimms is het in ieder geval niet PSU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Viss schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:19:
[...]

Begrijp ik maar dan weet je iig iets meer dan nu, bedoel als het is "opgelost" met 2 dimms is het in ieder geval niet PSU...
met 2 dimms doet hij ook nog steeds zo'n stroomstoringkje geven op het scherm, dus het zal niet met de hoeveelheid dimms te maken hebben denk ik. ik heb het voltage van het geheugen eens van "Auto" afgehaald en op 1.9 gezet en de CPU voltage ipv 1.25 ofzo naar "Auto" gezet, nu pakt ie auto 1.36 volt ofzo voor 2.67 Ghz, misschien dat het zo beter loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

reNji schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:17:
Voor de geinteresseerden, die coretemp op Vista 64bits willen laten werken, ben ik het volgende tegen gekomen en het scheen te werden, deze persoon had een Q6600.

"quote: you have to do is type "cmd" in the Search Box included in the Vista Start menu. Next, press Ctrl + Shift + Enter to open a command prompt window with elevated privileges. Now enter bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS in order to disable Driver Signing and reboot.

Dit is met coretemp 0.95.
Heb met sommige tools wel probs met vista x64 maar CoreTemp (0.95) is juist een van de tools die bij mij wel goed werkt :) (niet dat er veel proggy's niet doen maar zoals ntune/atitool doen het niet vlekkenloos)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ik merk dat Speedfan ook nog helemaal niet goed werkt op Vista x64, ook al claimen ze misschien van wel...als ik het een hele tijd aan laat staan bijv komt er steeds een soort vertraging om de 2 seconden, dat zie je heel goed als je met de muis beweegt...dan blijft ie telkens om de 2 sec even hangen, erg irritant
ik weet zeker dat het met speedfan (OF CPU-Z) te maken heeft, die programma's zijn allesbehalve fatsoenlijke geprogrammeerd voor Vista...
ook soms opeens dat ik speedfan 4 x naast elkaar zie op het scherm voor heel even, daarna meteen weer terug naar normaal...erg buggy dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reNji
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
ahh oke:D, mja tis kwestie van tijd totdat er weer een updatetje komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

zo, even mijn E6600 lopen stresstesten met Intel Thermal analysis tool. Idle: 29 graden, full load, 54 graden? :')

Met prime95 wordt ie 45/46 graden en tijdens 3dmark zo rond de 39-32 graden.

Met een ff-xflow waterblok erop. Ik denk dat ik te weinig koelpasta gebruikt heb. Water wordt ook niet echt warm ofzo. Had ik met mijn AMD wel.

Verder is het systeem licht overgeklokt(2,65GHz) en vcore is 1.3V. Moederplank is een Gigabyte p35c-DS3R, vidkaart een sparkle 8800 GTS 640MB.

ja dus, in het midden zat bijna geen koelpasta aan het waterblok. Aan de buitenkant wel.

Nu kan ik de pasta weer niet vinden :X.

[ Voor 41% gewijzigd door Tripp op 27-07-2007 05:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

ik ben van plan een asus P5KE/WIFI-AP te kopen, en ga er nu een 4300 of 6600 in steken, maar ik ik heb dit MB gekozen zodat ik binne 2 jaar een upgrade kan doen naar een Zware Quadcore, die dan 200euro kost, zonder dat ik mijn moederbord (en geheugen) moet upgraden, maar als ik met de die procesoren wil overklokken, welk geheugen zou ik dan beste steken, DDRII 8500? (de hyperX van kingston misschien??)

http://www.asus.com/produ...55&l1=3&l2=11&l3=534&l4=0
http://www.asus.com/999/download/products/1655/1655_10.pdf

en wat zou je me aanraden voor een 4300 of een 6600,
ik ben toch van plan een Asus Silenttower op de cpu te zetten en stevig over te klokken

als ik het geheugen uittel via de startpost FSB x 2, kom ik veel lager uit dan hetgeen asus aanraad.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik heb gezien op de pricewatch dat de E6750 stukken goedkoper is dan de E6600, hoe komt dit, de 6750 heeft toch hogere klok en hogere FSB....?? hij is in sommige winkels 10 euro goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
MikeVM schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:42:
ik heb gezien op de pricewatch dat de E6750 stukken goedkoper is dan de E6600, hoe komt dit, de 6750 heeft toch hogere klok en hogere FSB....?? hij is in sommige winkels 10 euro goedkoper
Intel wil iedereen op 1333mhz FSB cpu's hebben vandaar die goedkopere prijs :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:37

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:17:
[...]

Geen E6600 Meer kopen, de laatste zuigen hard, en hebben meestal al 1.4v - 1.45v nodig om naar 3 tot 3.2 Ghz the gaan. Ik heb 1 van de eerste - tot middenste reeks, en die doet @ stock 3ghz. Ik ken 2 mensen die juni een E6600 hebben gekocht, klokken geen meter, niet kopen dus.(3.6ghz Zal niet te halen zijn, of je moet ECHT lucky zijn)
Jij hebt het over een e6600 die @ stock 3 ghz doet?
Weet je zeker dat je moederbord er niet automatisch wat voltage bij doet?
Ik dacht namelijk dat mijn e6600 @ stock op 3,3 kon, maar toen kwam ik erachter dat mijn mobo hem al 1,4 volt gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeVM schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:13:
ik ben van plan een asus P5KE/WIFI-AP te kopen, en ga er nu een 4300 of 6600 in steken, maar ik ik heb dit MB gekozen zodat ik binne 2 jaar een upgrade kan doen naar een Zware Quadcore, die dan 200euro kost, zonder dat ik mijn moederbord (en geheugen) moet upgraden, maar als ik met de die procesoren wil overklokken, welk geheugen zou ik dan beste steken, DDRII 8500? (de hyperX van kingston misschien??)

http://www.asus.com/produ...55&l1=3&l2=11&l3=534&l4=0
http://www.asus.com/999/download/products/1655/1655_10.pdf

en wat zou je me aanraden voor een 4300 of een 6600,
ik ben toch van plan een Asus Silenttower op de cpu te zetten en stevig over te klokken

als ik het geheugen uittel via de startpost FSB x 2, kom ik veel lager uit dan hetgeen asus aanraad.
Een E4300 draait standaard op 200x4=800 Mhz FSB. De E6600 op 4x266=1066Mhz FSB. Om 1:1 te lopen heb je minimaal DDR2-400 Mhz voor de E4300 en DDR2-533 Mhz geheugen nodig voor de E6600. Voor een 1333 FSB proc (E6750, 6850, etc) heb je minimaal DDR2-667 Mhz memory nodig.

Ga je overklokken door de FSB te verhogen dan kun je sneller geheugen nodig hebben om 1:1 te draaien. Je kunt ook je geheugen sneller laten draaien dan 1:1 maar het levert weinig winst op.

In de manual van de P5K-E staan ook 800 en 667 Mhz modules in de QVL. De Kingston site levert ook een aantal modules op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. Heb net 2GB extra Dominator PC2-6400 Cas4 bijgeplaats bij m'n bestaande 2GB.
Hij herkend maar in totaal 3GB.?

Asus P5W DH
E6600.

Waar ligt dit nu weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:58:
Vreemd. Heb net 2GB extra Dominator PC2-6400 Cas4 bijgeplaats bij m'n bestaande 2GB.
Hij herkend maar in totaal 3GB.?

Asus P5W DH
E6600.

Waar ligt dit nu weer aan?
Heb je 32 bits OS? Zoja dan is het normaal want die kan in de praktijk maar ~3.2GB geheugen zien.
Wil je ook van de 4e lat genieten zul je x64 OS moeten hebben :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inderdaad Vista 32 bit. Helaas, maar met 3gb loopt hij altijd beter als 2gb. Misschien binnenkort toch maar overstappen op 64 bit. Draaien alle gebruikelijke programma's ook gewoon onder de 64 bits Vista? Ik bedoel hij mee dus alle 32 bits programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:09:
Heb inderdaad Vista 32 bit. Helaas, maar met 3gb loopt hij altijd beter als 2gb. Misschien binnenkort toch maar overstappen op 64 bit. Draaien alle gebruikelijke programma's ook gewoon onder de 64 bits Vista? Ik bedoel hij mee dus alle 32 bits programma's
ja

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:49

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

El Snorro schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:04:
[...]

Intel wil iedereen op 1333mhz FSB cpu's hebben vandaar die goedkopere prijs :)
Waarom zou Intel iedereen op een hogere FSB willen hebben? Ze willen cpu's verkopen en daar maximaal op verdienen. Het kan ze waarschijnlijk niets schelen op wat voor snelheid die dingen lopen...
Of bedoel je dat ze dan ook hun nieuwe chipsets kunnen slijten? Blijven ze wel met de oude zitten...

Normaliter wil een fabrikant juist zijn oude voorraden kwijt en dumpt die voor veel lagere prijzen.

Dus wat mij betreft komt het ook niet zo logisch over dat nieuwe processoren goedkoper zijn dan de oude.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Als ik deze review mag geloven heb ik er goed aan gedaan de E6750 te kopen (inmiddels binnen)!
Met stock koeling en standaard Vcore schijnt hij al stabiel op 3.5Ghz te kunnen lopen.
Ik heb een (niet extreem goede) watergekoelde kast. Ik ben benieuwt hoe ver hij wil komen op het P5K board (die ik morgen krijg).

http://xtreview.com/review208.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Bram77 op 27-07-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
bvk schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:43:
[...]

Waarom zou Intel iedereen op een hogere FSB willen hebben? Ze willen cpu's verkopen en daar maximaal op verdienen. Het kan ze waarschijnlijk niets schelen op wat voor snelheid die dingen lopen...
Of bedoel je dat ze dan ook hun nieuwe chipsets kunnen slijten? Blijven ze wel met de oude zitten...

Normaliter wil een fabrikant juist zijn oude voorraden kwijt en dumpt die voor veel lagere prijzen.

Dus wat mij betreft komt het ook niet zo logisch over dat nieuwe processoren goedkoper zijn dan de oude.
Inderdaad, dan kunnen ze veel gemakkelijker P35 slijten. Ook zal het overklokkers 'moeilijker maken' wanneer de standaard FSB hoger is; ze halen er minder snel veel voordeel uit, al is het nog steeds veel :P

Die oude voorraden moeten geen probleem zijn; vrijwel elke 266'er doet 333 zonder extra volt of wat (of zelfs minder). Een heleboel hiervan kan Intel dus alsnog als 333 verkopen, door een simpele instelling/CPUid aan te passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

TheZeroorez schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:20:
[...]

Inderdaad, dan kunnen ze veel gemakkelijker P35 slijten. Ook zal het overklokkers 'moeilijker maken' wanneer de standaard FSB hoger is; ze halen er minder snel veel voordeel uit, al is het nog steeds veel :P

Die oude voorraden moeten geen probleem zijn; vrijwel elke 266'er doet 333 zonder extra volt of wat (of zelfs minder). Een heleboel hiervan kan Intel dus alsnog als 333 verkopen, door een simpele instelling/CPUid aan te passen :P
1) Wat kan Intel die paar procent overklokkers schelen?

2) Wat doen ze dan met de P965/975 mobo's waarvan ongetwijfeld nog voorraad is bij de fabrikanten en die ze niet meer kunnen slijten met 333FSB cpu's

3) Reeds verpakte cpu's gaan ze niet opnieuw binnen denk ik, kost veels te veel, wat doen ze met die voorraad?

Het is toch volkomen normaal dat hardware fabrikanten eerst de voorraden van hun oude serie's verkocht willen hebben voordat ze nieuwe modellen goedkoper maken?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
bvk schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:52:
[...]

1) Wat kan Intel die paar procent overklokkers schelen?
Alle beetjes helpen.
2) Wat doen ze dan met de P965/975 mobo's waarvan ongetwijfeld nog voorraad is bij de fabrikanten en die ze niet meer kunnen slijten met 333FSB cpu's
Alsof het Intel wat uitmaakt dat die fabrikanten wat over hebben.. ;) Die doen soms trouwens nog BIOS-updates, waardoor ze alsnog 1333 ondersteunen.
Zelfs al zou het Intel kosten, dat halen ze er wel uit met die inkomsten van die P35..
3) Reeds verpakte cpu's gaan ze niet opnieuw binnen denk ik, kost veels te veel, wat doen ze met die voorraad?
Die niet, maar alles wat nog bij Intel ligt wel.
Die voorraad is waarschijnlijk grotendeels al verkocht voordat de 333's goedkoper werden, en wat ze nu nog hebben blijft daar gewoon liggen als RMA-backup enzo. Ze hebben zelfs nog honderden P1's ;)
Het is toch volkomen normaal dat hardware fabrikanten eerst de voorraden van hun oude serie's verkocht willen hebben voordat ze nieuwe modellen goedkoper maken?
Wie zegt dat dat dus niet al zo'n beetje gedaan is, en ze het gewoon mooi hebben laten aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

TheZeroorez schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:56:

Wie zegt dat dat dus niet al zo'n beetje gedaan is, en ze het gewoon mooi hebben laten aansluiten?
Ah zo, je bedoeld dat alle (overtollige) voorraad ondertussen al weg is qua E6x00 cpu's? In dat geval zouden ze heel efficient geproduceerd hebben, maar meer waarschijnlijk gewoon erg lekker verkocht ;) Het is in ieder geval sneller dan ik zelf verwacht zou hebben!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister mijn nieuw systeem in elkaar gezet en het viel me op dat mijn cpu maar op 1607mhz draaide.

specs:
e6750 @2,66ghz
msi p35 platinum
2 x 1gbOCZ xtc 4-4-4-15 ddr800
ac freeezer 7
genoeg airflow etc.

Nu had ik al wel eens overgeclocked met een a64 en ben ik even de bios ingegaan.
Wat ik heb gedaan is de fsb die op 200 stond, verhoogt naar 333 en mijn geheugen heb ik nu gewoon met divider op 800mhz lopen. Mijn cpu loopt dus nu de stock snelheid, maar waarom deed hij dat niet van het begin?

En kan ik om verder te oc-en mijn geheugen gewoon op 1:1 zetten en dan fsb verhogen? (ondanks dat de frontside bus dan ook meegaat, dat is de bedoeling?)
Temps zijn nog heel erg netjes en vcore is ook nog stock.
Het is nogal lang geleden dat ik dit allemaal gedaan heb, vandaar dat ik min of meer om een bevestiging vraag :)

en mijn geheugen zou 4-4-4-15 aankunnen op 800mhz, maar hij loopt volgens cpuz 5-5-5-15... moet ik dat handmatig veranderen in bios zeker?

Alvast bedankt manne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:35:
ik heb gister mijn nieuw systeem in elkaar gezet en het viel me op dat mijn cpu maar op 1607mhz draaide.
EIST en C1E, voor de 3425827439218947e keer :Z :X
Nu had ik al wel eens overgeclocked met een a64 en ben ik even de bios ingegaan.
Wat ik heb gedaan is de fsb die op 200 stond, verhoogt naar 333 en mijn geheugen heb ik nu gewoon met divider op 800mhz lopen. Mijn cpu loopt dus nu de stock snelheid, maar waarom deed hij dat niet van het begin?
266*6= 1595MHz, ~1,6GHz dus. Je hebt nu dus alvast een overklok wanneer je gaat gamen.
En kan ik om verder te oc-en mijn geheugen gewoon op 1:1 zetten en dan fsb verhogen? (ondanks dat de frontside bus dan ook meegaat, dat is de bedoeling?)
FSB == Frontsidebus. En ja, dat kan. Het is wel slim om even je PCI te locken op 101. Ook de timings van het geheugen even lossen is handig.
Temps zijn nog heel erg netjes en vcore is ook nog stock.
Klopt,draai hier ipv 266MHz 400MHz, met een Vcore van 1.3 ipv 1.35. Die dingen kunnen gewoon behoorlijk veel, zeker wanneer ze koel zijn :P (Heb zelf een E6320)
en mijn geheugen zou 4-4-4-15 aankunnen op 800mhz, maar hij loopt volgens cpuz 5-5-5-15... moet ik dat handmatig veranderen in bios zeker?
Ja. Ik zou zoiets alleen doen ná het overklokken ;)

@onder: EIST en C1E doen zoiets als CnQ ja. Je kunt het gewoon in het BIOS uitzetten, wat ook in de handleiding van je moederbord staat.

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 28-07-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harstikke bedankt man, en ik denk dat ik heb gemist wat EIST en C1E zijn, want heb er nog nooit van gehoord :p

heb net even gegoogled, maar kan iemand even een vlugge snelle nederlandse uitleg geven zodat ik het ook begrijp? :$

/edit
EIST is net zoiets als cool n quit van amd? of heb ik het helemaal verkeerd? :p

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:32:
harstikke bedankt man, en ik denk dat ik heb gemist wat EIST en C1E zijn, want heb er nog nooit van gehoord :p

heb net even gegoogled, maar kan iemand even een vlugge snelle nederlandse uitleg geven zodat ik het ook begrijp? :$

/edit
EIST is net zoiets als cool n quit van amd? of heb ik het helemaal verkeerd? :p
C1E support uitzetten in de BIOS, dan wordt je clocksnelheid vastgezet
heb ik ook altijd

en mijn verdomde CPU blijft maar steeds zeggen "Overclocking Failed" Please run setup to blablalblabla
en dit iedere dag bij een "ijskoude" start, normaal doet ie het gewoon prima, ook geen Prime95 errors of niks...
heb het voltage maar weer ff 1 tandje verhoogt naar 1.35 om 2.67 Ghz te halen met m'n E6400

[ Voor 23% gewijzigd door SuX DeLuXe op 28-07-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c1e support kon ik niet vinden, heist stond wel in de bios en heb ik op disabled gezet. Kwamen er meteen wat meer opties zoals multiplier etc tevoorschijn.

ben benieuwd hoever mijn cpu gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb net mijn E6750 op mijn ASUS P5K board geinstalleerd. Gelijk even koelvloeistof ververst.
Het rare is dat mijn Bios, Speedfan en Asus PC probe aangeven dat mijn CPU +/- 14 graden is, terwijl hij nu al op 3.2Ghz / 1.25 Vcore draait..... Dat kan niet kloppen. De kamertemperatuur is 25.4 graden.De sensor bij mijn waterkoeling geeft aan dat het koper van het koelblok 34 graden is. Dat komt meer in de buurt, maar ik wil graag weten hoe warm hij precies wordt. Iemand een idee van wat ik hier aan kan doen? Ik heb uiteraard de nieuwste bios.

edit: Daar horen natuurlijk wat foto's bij :)

Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1185643860_DSCF5582.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1185643860_DSCF5583.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1185643860_DSCF5586.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door Bram77 op 28-07-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer TAT en Coretemp eens. Geven meestal toch andere waardes dan de BIOS of Speedfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Allemaal geven ze de zelfde waarden.
Op 3.2Ghz en 10 minuten full load op allebei de cores komt de temperatuur niet hoger dan 35 graden voor beiden cores.
Stop ik met de stress test dan zitten ze weer in no-time op 19 graden. Voor de stress test waren ze 14/15 graden. Ik heb het idee dat ik er een grasd of 10 bij op zou meten tellen. Maar ook de sensor van mijn WC geeft bij full load maximaal 37 graden aan (na 10 minuten stress test). De sensor zit dus tegen het koper van het koelblok aan. Van die sensor weet ik dat hij aardig in de buurt komt van wat realistisch is.

Of mijn niewe blokje koelt onrealistisch goed (Swiftech Apogee GT). Of mijn WC sensor en de bios geven verikeerde waarden terug. Wat ik, nogmaals, onwaarschijnlijk acht voor in ieder geval de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als een sensor temps aangeeft die onder de kamertemp zijn weet je in ieder geval 100% zeker dat die sensor niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren voor het eerst begonnen met overclocken en mijn E6600 draait nu op 2.7ghz met 1.3v
maar mijn ramgeheugen zit nu op 450mhz (pc6400) dit moet volgens mijn niet. Wat moet ik hier aan doen? Als ik hem in de bios op 1:1 zet boot hij niet? Wat doe ik fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:04:
Ik ben gisteren voor het eerst begonnen met overclocken en mijn E6600 draait nu op 2.7ghz met 1.3v
maar mijn ramgeheugen zit nu op 450mhz (pc6400) dit moet volgens mijn niet. Wat moet ik hier aan doen? Als ik hem in de bios op 1:1 zet boot hij niet? Wat doe ik fout? :?
Geef eerst eens even meer info, wat voor mobo heb je, wat voor instellingen? Het lijkt me dat je ram nu op een 2/3 verhouding staat..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn specs zijn

Asus P5N32-E SLI PLUS
Ram: corsair Twin2X2048-6400C4 2gb standaard Volt
Proc: E6600 @ 2.7ghz 1.3V

ik heb de de fsb op op 300 gezet ram geheugen op auto. 1:1 werkt niet ik weet niet waarom
verder heb ik alles standaard .

en in cpu z staat dat mijn ram nu inderdaad op 2:3 loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
PilatuS schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:33:
Als een sensor temps aangeeft die onder de kamertemp zijn weet je in ieder geval 100% zeker dat die sensor niet klopt.
De sensor van mijn WC geeft 35 graden aan onder full load. Dat is 10 graden boven de kamertemperatuur.
De sensren in de processor of op het moederboard (weet niet precies hoe dat zit) geven een temperatuur van 10 graden onder de kamertemperatuur aan wanneer de processor idle is.

[ Voor 21% gewijzigd door Bram77 op 28-07-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Ik zal buiten alleen in het E4300 topic mijn OC ook hier even zetten:

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/176887phpec3ZqK.jpg

13.078s SuperPi
CPU: Intel C2D E4300 @ 4410mhz (9 x 490 / batch: L650C580 / vcore 1,8v)
CPU koeler: Scythe Infinity + Aerocool Silver Lighting 140mm (intake) / Scythe 120mm (outtake)
Northbridge koeler: Zalman 80mm
Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3 (BIOS versie F10 en géén mods gebruikt)
Geheugen: 2x 1024mb Team Xtreem Dark PC6400 @ 980mhz 4-4-4-12

4e op hwbot.org

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:36
Even een update van mijn OC vorderingen :*)
Heb em nu eindelijk stabiel @ 3.6Ghz (laat hem nog een paar uur door gaan met Orthos just in case)
ff wat specs erbij
Gigabyte P35-DS4
E6600 L639F @ 3.6 Ghz 1.5V idle 35C en stressed 60C
TT big Typhoon
2GB PC6400 TeamXtreem dark(promos chips) 4-4-4-12
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/2191/oc93minmi0.th.jpg
offtopic:
let niet op Tjunction en de voltages die worden verkeerd uitgelezen :z

edit: ff superpi plaatje toegevoegd
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/3426/spiwm6.th.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door n0pe op 28-07-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Zweden schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:51:
Ik zal buiten alleen in het E4300 topic mijn OC ook hier even zetten:

[afbeelding]

13.078s SuperPi
CPU: Intel C2D E4300 @ 4410mhz (9 x 490 / batch: L650C580 / vcore 1,8v)
CPU koeler: Scythe Infinity + Aerocool Silver Lighting 140mm (intake) / Scythe 120mm (outtake)
Northbridge koeler: Zalman 80mm
Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3 (BIOS versie F10 en géén mods gebruikt)
Geheugen: 2x 1024mb Team Xtreem Dark PC6400 @ 980mhz 4-4-4-12

4e op hwbot.org
Dat is wel een extreem lekkere overkok op lucht zeg! Felicitaties :)

Wel mooi dat ik dit nu langs zie komen, dat geeft aan dat ik de goede keus gemaakt heb door voor de E4400 met een gigabyte P35-DS4Q te gaan en die als ik hem straks heb te overklokken naar zo'n 3Ghz ofzo ipv dezelfde overklok met een 70 euro duurdere E6750 wat ik eerst van plan was. Als het zover is zal ik mijn resultaten hier zeker posten :)

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Bram77 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:34:
Allemaal geven ze de zelfde waarden.
Op 3.2Ghz en 10 minuten full load op allebei de cores komt de temperatuur niet hoger dan 35 graden voor beiden cores.
Stop ik met de stress test dan zitten ze weer in no-time op 19 graden. Voor de stress test waren ze 14/15 graden. Ik heb het idee dat ik er een grasd of 10 bij op zou meten tellen. Maar ook de sensor van mijn WC geeft bij full load maximaal 37 graden aan (na 10 minuten stress test). De sensor zit dus tegen het koper van het koelblok aan. Van die sensor weet ik dat hij aardig in de buurt komt van wat realistisch is.

Of mijn niewe blokje koelt onrealistisch goed (Swiftech Apogee GT). Of mijn WC sensor en de bios geven verikeerde waarden terug. Wat ik, nogmaals, onwaarschijnlijk acht voor in ieder geval de sensor.
Wat voor temps geeft CoreTemp 0.95 aan bij idle en stressed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
anonimoes schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:26:
[...]

Dat is wel een extreem lekkere overkok op lucht zeg! Felicitaties :)

Wel mooi dat ik dit nu langs zie komen, dat geeft aan dat ik de goede keus gemaakt heb door voor de E4400 met een gigabyte P35-DS4Q te gaan en die als ik hem straks heb te overklokken naar zo'n 3Ghz ofzo ipv dezelfde overklok met een 70 euro duurdere E6750 wat ik eerst van plan was. Als het zover is zal ik mijn resultaten hier zeker posten :)
Indrukwekkende OC inderdaad. Maar Ghzen zeg niet alles. De E6750 heeft 4MB cache, de E4400 'maar' 2MB.

idle (kamertemperatuur is nu 23.2 graden)
Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1185663823_Coretemp_idle.jpg

Na een kwartiertje stressen.... (wel appart dat de warden afwijken per programma)
Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1185663823_Coretemp_stress.jpg

SuperPi doet hij nu in 15 seconden, op 3.2Ghz. Hoe laat ik superpi duizendsten van seconden weergeven? Bij mij geeft hij alleen hele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Bram77 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 01:16:
[...]
SuperPi doet hij nu in 15 seconden, op 3.2Ghz. Hoe laat ik superpi duizendsten van seconden weergeven? Bij mij geeft hij alleen hele seconden.
Ehh, ooit is naar de naam van het programma gekeken? Misschien was je dan opgevallen dat de meeste mensen spi mod 1.5 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de pci express frequentie heb ik al op 100mhz gezet op mijn msi p35 platinum, maar weet iemand hoe ik de pci clock op 33.33 mhz kan zetten? (omdat dit belangrijk is bij het overclocken) kan het niet vinden in de user guide en ook niet op google ;[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
wie heeft er ervaring met Thermaltake cpu koelers?
ik heb nu een Arctic Freezer Pro 7, maar hij maakt een beetje een trillend geluid tijdens het draaien...dat is wel irritant, voor de rest houdt het de boel wel netjes koel
Ik heb voornamelijk de Thermaltake Silent 775D op het oog, een niet te dure koeler met een heatsink. Een zalman heb ik geen zin in want dan kan ik het hele moederbord weer los gaan halen, wil eentje die gewoon eenvoudig erop gezet kan worden
Iemand ideeen? Ook iets dat niet te duur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 04:38:
de pci express frequentie heb ik al op 100mhz gezet op mijn msi p35 platinum, maar weet iemand hoe ik de pci clock op 33.33 mhz kan zetten? (omdat dit belangrijk is bij het overclocken) kan het niet vinden in de user guide en ook niet op google ;[
Die optie zit er vaak niet meer in. Dat doet het bord dus standaard of hij wordt meegelockt met de pci-express bus. In ieder geval kan je gewoon overklokken ;) Is bij de P5K borden ook :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt!

loopt nu op 345 x 8 = ~2760mhz
met vcore van 1,2875
geheugen loopt 690mhz (1:1)

Als ik fsb naar 350 zet, dan krijg ik binnen 1 à 2 minuten een error van orthos van één van de cores. Gewoon voltage verhogen? (ook nu al, zo in het begin?)

Temp is stressed via TAT ongeveer 33/34 per core
en everest cpu temp staat stressed op 50 à 51 (maar dit is voor beide cores dachtik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:45:
bedankt!

loopt nu op 345 x 8 = ~2760mhz
met vcore van 1,2875
geheugen loopt 690mhz (1:1)

Als ik fsb naar 350 zet, dan krijg ik binnen 1 à 2 minuten een error van orthos van één van de cores. Gewoon voltage verhogen? (ook nu al, zo in het begin?)

Temp is stressed via TAT ongeveer 33/34 per core
en everest cpu temp staat stressed op 50 à 51 (maar dit is voor beide cores dachtik)
Everest geeft een Core #1, Core #2 en Aux aan, waarbij Aux staat voor Tcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Bram77 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 01:16:
[...]

Indrukwekkende OC inderdaad. Maar Ghzen zeg niet alles. De E6750 heeft 4MB cache, de E4400 'maar' 2MB.
Weet ik, maar dat gaat waarschijnlijk niet meer dan een paar procent schelen, daar vind ik een 33% lagere prijs wel tegenop wegen. En voor zover ik weet is de cache ook echt het enige verschil, de fsb ga ik straks gewoon zo hoog mogelijk zetten door de multiplier wat te verlagen (8x400Mhz lijkt me erg mooi) En mocht het toch niet helemaal bevallen dan kan ik er straks (2008) altijd nog een leuke 45nm processor op doen en de 4400 verkopen. Ik hoef overigens niet perse een heel erg snel systeem, als ik de 4400 op 2,8 tot 3,2 Ghz ofzo krijg vind ik het al lang prima, voor mij is de truuc meer om dat voor een zo laag mogelijke prijs te doen :)

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
  • 4400 heeft een Allendale core, en 6750 een Conroe
  • 4400 heeft standaard een 200MHz FSB in plaats van 333, en heeft dus multi 10 ipv 9
  • 4400 ondersteunt geen virtualisatie
Kortom: Als je wilt overklokken heb je veel meer aan een E4400, omdat deze gewoon harder en gemakkelijker gaat. Wil je niet overklokken zou ik voor een E6750 gaan. Een E6700 blijft alleen mooier, omdat deze standaard meer multi en minder FSB heeft.
2-4 MB L2 scheelt in een game tot 18% trouwens! De bron heb ik niet meer, maar in die tests ging het om een E6(4/3)00 tegenover een E6(4/3)20. Buiten bepaalde games om scheelde het nooit echt veel meer dan 5%.

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 29-07-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
TheZeroorez schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:52:
  • 4400 heeft een Allendale core, en 6750 een Conroe
  • 4400 heeft standaard een 200MHz FSB in plaats van 333, en heeft dus multi 10 ipv 9
  • 4400 ondersteunt geen virtualisatie
Kortom: Als je wilt overklokken heb je veel meer aan een E4400, omdat deze gewoon harder en gemakkelijker gaat. Wil je niet overklokken zou ik voor een E6750 gaan. Een E6700 blijft alleen mooier, omdat deze standaard meer multi en minder FSB heeft.
2-4 MB L2 scheelt in een game tot 18% trouwens! De bron heb ik niet meer, maar in die tests ging het om een E6(4/3)00 tegenover een E6(4/3)20. Buiten bepaalde games om scheelde het nooit echt veel meer dan 5%.
nou geef mij toch maar hoe hogere CPU hoe beter, die kun je op hun beurt ook weer een flink stuk overclocken en die worden dan minder warm + lager voltage...
of zou Intel echt zo stom zijn om een van hun goedkoopste CPU's alle high end CPU's voorbij te laten knallen
ik ben btw nog steeds aan het bedenken welke CPU koeler ik ga aanschaffen, iemand ideeen? geen Zalman iig die zijn te veel werk om te monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik heb net de 6750 besteld en hoop deze toch te klokken op 3,6Ghz
icm asus P5KE/WIFIAP en 2x 1Gb PC7200 Kingston HyperX

dit moet toch lukken met een Aklasse Luchtcooler als de tuniq of asus siltentsquare en dergelijke.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op zich wel ja, alleen moet je CPU het maar kunnen. Je kan ook een wat mindere CPU hebben en dus niet ver komen. Er zijn echt geen garanties. Zelf heb ik een E6600 die niet echt hard wil ook al heb ik waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Thrills33ka schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:12:
[...]

nou geef mij toch maar hoe hogere CPU hoe beter, die kun je op hun beurt ook weer een flink stuk overclocken en die worden dan minder warm + lager voltage...
of zou Intel echt zo stom zijn om een van hun goedkoopste CPU's alle high end CPU's voorbij te laten knallen
ik ben btw nog steeds aan het bedenken welke CPU koeler ik ga aanschaffen, iemand ideeen? geen Zalman iig die zijn te veel werk om te monteren
De E6750 is sowieso niet slim, want die heeft standaard een 333MHz FSB met een multi van 8. Als je dan ipv 2,66GHz naar de 3,6 wilt bijvoorbeeld, heb je een FSB van 450 nodig, en dus ook een moederbord en geheugen die dat aan kunnen.
Een E6700 heeft een multi van 10 en een FSB van 266. Om deze op 3,6 te laten draaien heb je een FSB van 360 nodig, wat met veel meer moederborden gaat, en met simpel PC5300 geheugen gaat. Voor 450 heb je toch OC-geheugen of PC6400 nodig, wat duurder is. En ja, de eerste is dan iets sneller, boeiend? Dan zet je 'm toch op 3,66 bij de tweede? :P
De E4400 kun je dan dus zegmaar zien als een uitgekleedde E6700, die dus wat opties mist, wat cache mist, en standaard trager draait.

Als je een koeler wilt waarvoor je niet de retention bracket hoeft te vervangen zou ik voor een Arctic Freezer 7 Pro gaan. Wil je dit wel gewoon even doen wanneer de boel nieuw is, ligt het aan je eisen/budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik ben echt een noob in het hele overklok gebeuren.

Ik heb een E6300, en ik heb nu enkel de fsb verandert naar 1450 ipv 1066. De cpu tempratuur is 40 graden idle en komt niet boven de 50 als ik een tijdje een zwaar spel speel (zoals cnc3).

Ik heb gewoon een standaard intel boxed cooler. Nu heb ik dit topic helemaal doorgelezen, en heb ge'googled. Maar nergens kan ik precies vinden hoe en wat je met een asus p5n-e sli icm een e6300 moet doen om er zoveel mogelijk uit te persen. :)

Met voltages knoei ik liever niet, enkel de fsb/multiplier.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Deorgere schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:50:
Ik ben echt een noob in het hele overklok gebeuren.

Ik heb een E6300, en ik heb nu enkel de fsb verandert naar 1450 ipv 1066. De cpu tempratuur is 40 graden idle en komt niet boven de 50 als ik een tijdje een zwaar spel speel (zoals cnc3).

Ik heb gewoon een standaard intel boxed cooler. Nu heb ik dit topic helemaal doorgelezen, en heb ge'googled. Maar nergens kan ik precies vinden hoe en wat je met een asus p5n-e sli icm een e6300 moet doen om er zoveel mogelijk uit te persen. :)

Met voltages knoei ik liever niet, enkel de fsb/multiplier.
voltages veranderen kan geen kwaad, en is vaak beter dan "auto", want dan pakt ie vaak meer voltage dan ie nodig heeft, toch?
alles onder de 1.45 volt ofzo zou prima te doen moeten zijn. ik draai op 1.32 volt een E6400 op 2.67 Ghz, CPU idle 33 graden, cores 39/41...
het is btw toch normaal dat de cores een flink stuk warmer zijn? dus die mogen ook wel wat warmer worden neem ik aan? als die 50 graden worden stressed is het toch zeker niet veel of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Thrills33ka schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:02:
[...]

voltages veranderen kan geen kwaad, en is vaak beter dan "auto", want dan pakt ie vaak meer voltage dan ie nodig heeft, toch?
alles onder de 1.45 volt ofzo zou prima te doen moeten zijn. ik draai op 1.32 volt een E6400 op 2.67 Ghz, CPU idle 33 graden, cores 39/41...
het is btw toch normaal dat de cores een flink stuk warmer zijn? dus die mogen ook wel wat warmer worden neem ik aan? als die 50 graden worden stressed is het toch zeker niet veel of wel?
50 stressed is perfect. :) En dat met een standaard boxed koeler, die ook nog is op Q-fan loopt (nu ongeveer 1200 toeren). Heb een hele goede airflow dus. :)

Maar kan het kwaad om de fsb gewoon op 1600? 1550? te zetten? Aangezien ik PC5300 533mhz Nayna Elixir geheugen heb, en dat schijnt niet echt geweldig te zijn.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maar nergens kan ik precies vinden hoe en wat je met een asus p5n-e sli icm een e6300 moet doen om er zoveel mogelijk uit te persen.
Testen, testen, en nog meer testen. Gewoon kijken hoe ver je komt. Op zich maakt de CPU en mobo niet echt wat uit want elke setup is uniek. Geen CPU is het zelfde.

Gewoon de FSB verhogen en kijken of het stabiel is. Wordt het onstabiel kan je alleen verder komen door het voltage te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
PilatuS schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:07:
[...]

Testen, testen, en nog meer testen. Gewoon kijken hoe ver je komt. Op zich maakt de CPU en mobo niet echt wat uit want elke setup is uniek. Geen CPU is het zelfde.

Gewoon de FSB verhogen en kijken of het stabiel is. Wordt het onstabiel kan je alleen verder komen door het voltage te verhogen.
Fsb op 1500 gezet, 3d mark liep prima, maar na een tijdje gamen ging de computer uit zichzelf uit.

Hitte probleem is het niet, wat kan het zijn? geheugen liep niet 1 op 1, heb um nu in de bios settings op 'linked' gezet, dat het geheugen automatisch mee klokt, kijken wat de computer nu doet.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je een spontane reboot krijgt dan is de OC niet stabiel. Door het voltage wat te verhogen is het waarschijnlijk wel stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, het draaien van een game is toch geen manier van testen van je oc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:58:
Euhm, het draaien van een game is toch geen manier van testen van je oc?
Klopt, maar als het niet stabiel loopt kun je dat ook zien met een game. :)

*loopt nu nog wel steeds stabiel op 1500 met 1:1 geheugen* 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

TheZeroorez schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:43:
[...]

De E6750 is sowieso niet slim, want die heeft standaard een 333MHz FSB met een multi van 8. Als je dan ipv 2,66GHz naar de 3,6 wilt bijvoorbeeld, heb je een FSB van 450 nodig, en dus ook een moederbord en geheugen die dat aan kunnen.
Een E6700 heeft een multi van 10 en een FSB van 266. Om deze op 3,6 te laten draaien heb je een FSB van 360 nodig, wat met veel meer moederborden gaat, en met simpel PC5300 geheugen gaat. Voor 450 heb je toch OC-geheugen of PC6400 nodig, wat duurder is. En ja, de eerste is dan iets sneller, boeiend? Dan zet je 'm toch op 3,66 bij de tweede? :P
De E4400 kun je dan dus zegmaar zien als een uitgekleedde E6700, die dus wat opties mist, wat cache mist, en standaard trager draait.

Als je een koeler wilt waarvoor je niet de retention bracket hoeft te vervangen zou ik voor een Arctic Freezer 7 Pro gaan. Wil je dit wel gewoon even doen wanneer de boel nieuw is, ligt het aan je eisen/budget.
Hogere FSB heb ik liever dan een lage FSB met een hoge multiplier. Hogere FSB is sneller namelijk :+ Alle borden die er nu verkocht worden kunnen 450MHz ook wel aan, geheugen dat dat kan is ook niet echt schikbarend duur ;)

Mijn oude spul, een E6300 + P5B deluxe, draaide 500*7 stabiel. Dit spul is overigens niet weg. M'n broertje heeft het overgenomen. Erg leuk speelgoed die cpu-tjes met weinig cache. Mijn nieuwe 6420 haalt op 400*8 dezelfde superpi tijd. Maar 500FSB haal ik er niet stabiel mee.

een E6750 en E6420 hebben allebei een multi van 8 en 4MB cache. Als je dus gaat overklokken neem je natuurlijk gewoon de goedkopere :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
R-O-Y schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:09:
[...]

Hogere FSB heb ik liever dan een lage FSB met een hoge multiplier. Hogere FSB is sneller namelijk :+ Alle borden die er nu verkocht worden kunnen 450MHz ook wel aan, geheugen dat dat kan is ook niet echt schikbarend duur ;)
Scheelt echt niet veel. Zeker niet wanneer het om 466 - 533 gaat, ipv 266 - 333.
Het geheugen daarentegen, is wel veel duurder, en meestal kan de processor dus niet verder (omdat het limiet vaak bij de FSB ligt, en niet de snelheid, waardoor OC records bij E6600 lagen en nu bij E6700, en niet bij E6320 oid.. Ook benchmarks, niet alleen suicide-shots).
Mijn oude spul, een E6300 + P5B deluxe, draaide 500*7 stabiel. Dit spul is overigens niet weg. M'n broertje heeft het overgenomen. Erg leuk speelgoed die cpu-tjes met weinig cache. Mijn nieuwe 6420 haalt op 400*8 dezelfde superpi tijd. Maar 500FSB haal ik er niet stabiel mee.
Je hebt nu twee maal zoveel cache, maar wel even 0,3 GHz minder he ;) Daarbij komt dan inderdaad dat de FSB lager is, wat ook scheelt.
een E6750 en E6420 hebben allebei een multi van 8 en 4MB cache. Als je dus gaat overklokken neem je natuurlijk gewoon de goedkopere :) :P
Dat zeker, als je dan toch graag een multi van 8 wilt, moet je die nemen ja, omdat het gewoon toeval is als de E6420 niet hoger komt dan de E6750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Opzich maakt het allemaal ook vrij weinig uit hoe snel het draait hoor. Ik speel zelf bvb veel Battlefield2. Op een 6420 op 3.2GHz draait het vlekkeloos. Nou had ik als tussendoortje een celeron 420 besteld. Deze heb ik nu op 3GHz (8*375) en daar game ik nu ook mee. Zodra je in het spel zit merk je er niks meer van.

Met opstarten reageert het niet zo snel als een dualcore machientje maar voor de rest is het prima. Snelheid is dus heel erg subjectief. Daarom heb ik ook een 6420, dat ding kan stabiel op 3,6GHz. Dat is meer dan zat voor alles dat ik kan bedenken. Tuurlijk zal een dvdtje comprimeren op 4GHz nog iets sneller gaan maar zoveel scheelt het niet. De meeste mensen met een 6600 zetten hem ook op 3.2 of 3.6 ;)

Ik had deze al in het Bearlake overkloktopic gezet maar hier komen ze ook wel van pas. Mijn bijdrage aan dit topic :P

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/3797/e64203600mhzpu7.png

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/32/e6420500fsbce3.png

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/7727/spi4203000mhzip9.png

Met die celeron wil ik ook nog een undervolt projectje doen. Zoek alleen nog een bord waar je de Vcore lager dan 1.1 kan instellen. Ik weet dat een DFI ICFx3200 dat kan maar dat is erg duur voor bij een celeron :P Met zo'n celeron kan je een zuinig pctje bouwen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
E6600 @ 3731mhz (415*9 1.6v)
Scythe Infinity dual fan. Idle 33, load 46
Adata Vitesta Extreme PC6400 ( 4-4-4-12 2.3v)
Asus P5B Deluxe

Afbeeldingslocatie: http://158.194.127.55/images/nice.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Er zit 2 tot 3 graden verschil tussen mijn cores. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 01:49:
Er zit 2 tot 3 graden verschil tussen mijn cores. Is dat normaal?
Dat komt wel vaker voor ja. Soms zit de ene core wat beter verbonden aan de IHS dan de andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
waar blijven de e6850 overclock resultaten?? Moet die niet in de start post wordt opgenomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Laatst online: 08:18
Xant0r schreef op maandag 30 juli 2007 @ 01:42:
Asus P5B Deluxe

[afbeelding]
Dat is een zeer mooi resultaat. Zeker omdat het met luchtkoeling gedaan is en de v core behoorlijk hoog is. Draaien je fans voluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
R-O-Y schreef op maandag 30 juli 2007 @ 01:19:
Opzich maakt het allemaal ook vrij weinig uit hoe snel het draait hoor. Ik speel zelf bvb veel Battlefield2. Op een 6420 op 3.2GHz draait het vlekkeloos. Nou had ik als tussendoortje een celeron 420 besteld. Deze heb ik nu op 3GHz (8*375) en daar game ik nu ook mee. Zodra je in het spel zit merk je er niks meer van.
Komt omdat games weinig snelheid van een CPU nodig hebben. BF2 heeft enkel een hoop geheugen nodig, en een redelijke CPU/GPU.
Verder is BF2 geen game die geoptimaliseerd is voor dualcore.
Met opstarten reageert het niet zo snel als een dualcore machientje maar voor de rest is het prima.
Omdat je HDD's trager blijven dan je CPU ;)
Snelheid is dus heel erg subjectief.
Benchmarks, keiharde objectiviteit.
Daarom heb ik ook een 6420, dat ding kan stabiel op 3,6GHz. Dat is meer dan zat voor alles dat ik kan bedenken. Tuurlijk zal een dvdtje comprimeren op 4GHz nog iets sneller gaan maar zoveel scheelt het niet. De meeste mensen met een 6600 zetten hem ook op 3.2 of 3.6 ;)
Dat jij de snelheid niet gebruikt wil nog niet zeggen dat het er niet is en niet uitmaakt ;)
Met die celeron wil ik ook nog een undervolt projectje doen. Zoek alleen nog een bord waar je de Vcore lager dan 1.1 kan instellen. Ik weet dat een DFI ICFx3200 dat kan maar dat is erg duur voor bij een celeron :P Met zo'n celeron kan je een zuinig pctje bouwen denk ik :)
Kan het niet op bepaalde borden met een nieuwer BIOS? Zie ook: http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=2872

Verder blijft VIA pwnen in zuinigheid; heeft zo ongeveer alles on-board :P

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 30-07-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

wat als ik nu 3Gb wil steken, dus 3x1Gb, verkloot dit niet het hele Dual channel verhaal, of hoe zit dit. ik heb nu 2x1gb besteld (kingston pc6400 HyperX), en heb geld en interesse voor een 3de,
misschien 2x 512 bijsteken, maar dit is zonde van het geld, dan ben ik ineens de slots kwijt,

iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Xant0r schreef op maandag 30 juli 2007 @ 01:42:
Asus P5B Deluxe

[afbeelding]
Ik geloof niet dat je met luchtkoeling op dual load (orthos op priority 9) 46 graden load kunt halen.
Laat eens een screen zien van Orthos small FTT op priority 9 en kijk dan eens naar je temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:41
die overklok resultaten van de 6850 wil ik ook wel eens zien. ik zit hier met een 6750 die nu bijna 2 uur stabiel met orthos loopt op 3.6. Vcore op 1.31. Dit is er een met de G0 stepping dus volgens mij kan er nog veel meer uit als ik die temps verlaag (stressed 58)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
MikeVM schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:54:
wat als ik nu 3Gb wil steken, dus 3x1Gb, verkloot dit niet het hele Dual channel verhaal, of hoe zit dit. ik heb nu 2x1gb besteld (kingston pc6400 HyperX), en heb geld en interesse voor een 3de,
misschien 2x 512 bijsteken, maar dit is zonde van het geld, dan ben ik ineens de slots kwijt,

iemand raad?
Je heb twee opties om je huidige snelheid te behouden.

De eerste is twee reepjes 512 erbij kopen, welke je ook in dual-channel zet. Je hebt dan dus twee maal dualchannel.
De tweede is een reepje 1GB erbij kopen, maar deze heeft dan een enorm hoge snelheid nodig; het moet zo snel zijn als je FSB, maar dan met één reep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

TheZeroorez schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:59:
[...]
Omdat je HDD's trager blijven dan je CPU ;)

[...]
Benchmarks, keiharde objectiviteit.

[...]
Dat jij de snelheid niet gebruikt wil nog niet zeggen dat het er niet is en niet uitmaakt ;)
Het verschil is niet dat m'n harddisks langzaam zijn. Ik heb 2 raptors in raid0. Het probleem is dat bij het opstarten msn, xfire en teamspeak enzo gestart wordt. Met de celeron kan ik dan niet direct ook m'n browser openen. Met m'n 6420 lukt dat prima. Die celeron is an sich erg snel maar een dubbele core is toch wel veel fijner :+

Dat snelheid relatief is bedoel ik mee dat vrijwel niemand een core 2 op 4GHz nodig heeft. Mijne kan op 3,6 lopen maar hij doet nu z'n ding op 3.2GHz. Is al meer dan zat eigenlijk :P De meeste mensen met een 6600 laten hem ook niet harder dan 3,6 draaien ;) Dan kunnen de records wel met XXXX cpu gezet zijn voor jan en alleman is een 6600 of hoger echt geen must. Andere CPU's kunnen net zo hard geklokt worden :)

Verder zie je ook dat mijn CPU prima 500FSB haalt. Alleen bij 3,6GHz houdt het feest toch echt op. Dus het geheel is absoluut niet FSB beperkt. Met een phasechange erop kan het nog wel verder denk ik. Zit er wel aan te denken om zoiets te kopen :P Voor de fun :)

[ Voor 6% gewijzigd door R-O-Y op 31-07-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en heb al een heel klein beetje ervaring met overclocken.
Maargoed, ik kom hier om te vragen of dit een goeie overclock setup zal worden:
- MSI 945GZM6-F mobo
- Core 2 Duo E6400
- Club 3D 8600GT overclocked @ GTS
- 1 gig No-Name geheugen DDRII PC4200
Tot hoeveel ghz per core zou ik hem kunnen overklokken?
Zou een 480 Watt voeding genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Niet dat ik er zo veel verstand van heb, maar ik denk dat je er vanuit mag gaan dat je met dat geheugen niet heel ver zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem liever PC5300 als je max tot 3ghz wilt gaan en PC6400 als je hoger wilt. Heb zelf goede Ervaringen met Asus P5B maar ook de Gygabye DS3/4 zijn goede overclockers. Neem er ook nog een koeler bij als de Scythe of Arctic Freezer 7pro als je boven de 3ghz wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en heb al een heel klein beetje ervaring met overclocken.
Maargoed, ik kom hier om te vragen of dit een goeie overclock setup zal worden:
- MSI 945GZM6-F mobo
- Core 2 Duo E6400
- Club 3D 8600GT overclocked @ GTS
- 1 gig No-Name geheugen DDRII PC4200
Tot hoeveel ghz per core zou ik hem kunnen overklokken?
Zou een 480 Watt voeding genoeg zijn?

Dat msi mobo ken ik niet zo goed.
De core 2 duo e6400 is volgens mij nauwelijks meer te krijgen of duur, dus aanrader 6*50 serie. Deze zijn ook goed te overklokken alleen nadeel je hebt een lagere multiplier. tevens las ik ergens dat de laatste series van de oude processoren niet overklokken.
1 gig no name zou ik echt niet doen. Dit begrensd het systeem echt op overklokken. Minstens 6400 geheugen nemen of er zeker van zijn dat er klok chippies op zitten.

Als het een merk 480 watt voeding is haald hij dit goed. Is het een ding van 2 tientjes zou ik kijken naar wat anders of gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Dat bord heeft waarschijnlijk een 945 chipset. Je kan beter een bord zoeken met 965 chipset. MSI heeft er al een voor 75 euro ongeveer. Niet echt duur meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn eerste resultaat van mn e6750. Ik dacht eerst niet hoger te komen dan 2,8 ghz omdat ik m niet orthos stable kreeg. Nu de vcore wel wat aan de hogere kant, maar stabiel @ 3,2 ghz.

e6750 - 8 x 400 = 3200mhz
core #0: 37 C
core #1: 39 C
vcore: 1,34 (everest) 1,325 (bios)
geheugen 5-5-5-12 op 400mhz (is wel 4-4-4-12 ddr800 geheugen)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefvangastel/pc/3200.PNG

Nu wil ik verder gaan met overclocken, maar om mijn stabiliteit te testen heb ik bij orthos altijd small-fft's of large-fft's gekozen.

Maar nu zal mijn geheugen er ook aan moeten geloven en ook overgeclockt worden, kan ik dit met orthos checken op stabiliteit, en welke test moet ik dan selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Laatst online: 08:18
Dat kan zeker. Moet je blend kiezen. Staat er ook achter dat het geheugen en cpu getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Welk moederboard gebruik je blepje?
Ik krijg het maar niet voor elkaar om realistische temperaturen te krijgen. Mijn cores zijn +/- 12 graden idle bij een kamertemperatuur van 21 graden. Dat kan niet kloppen. Ik gebruik waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-O-Y schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:02:
Dat bord heeft waarschijnlijk een 945 chipset. Je kan beter een bord zoeken met 965 chipset. MSI heeft er al een voor 75 euro ongeveer. Niet echt duur meer dus.
hij heeft een 946 Northbridge.
Maar ik kan niet zoveel geld uitgeven, daarom heb ik deze setup genomen want ik kan namelijk aan die E6400 komen voor maar 148,99 euro, Daarom had ik die genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:28:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om realistische temperaturen te krijgen. Mijn cores zijn +/- 12 graden idle bij een kamertemperatuur van 21 graden. Dat kan niet kloppen. Ik gebruik waterkoeling.
msi p35 platinum... en koeling op lucht

heb vandaag geen tijd om verder te gaan met overclocken... mss morgen weer even kijken =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ah, het lijkt er op dat er een bios update is die niet wordt gevonden door de asus update utility.
In de changelog hebben ze het over de temperature offset value voor de Conroe G0. Mijn proc dus :)
Kan ik eindelijk ook gaan clocken.

edit: Shit....ook niet dus :/ Nog steeds veel te lage waarden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bram77 op 31-07-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb sindskort een Q6600, en vond de temperatuur van de cores vrij warm worden, stressed met de stock cooler. Heb zojuist een Infinity geplaatst.... worden de cores zelfs iets warmer 8)7. ~63 graden stressed per core, de 'CPU' blijft wel netjes onder de 40 graden.

Wat is nou het belangrijkste om op te letten, die CPU temperatuur of de temperatuur van de cores? En wat is het maximum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:05:
mijn eerste resultaat van mn e6750. Ik dacht eerst niet hoger te komen dan 2,8 ghz omdat ik m niet orthos stable kreeg. Nu de vcore wel wat aan de hogere kant, maar stabiel @ 3,2 ghz.

e6750 - 8 x 400 = 3200mhz
core #0: 37 C
core #1: 39 C
vcore: 1,34 (everest) 1,325 (bios)
geheugen 5-5-5-12 op 400mhz (is wel 4-4-4-12 ddr800 geheugen)

[afbeelding]

Nu wil ik verder gaan met overclocken, maar om mijn stabiliteit te testen heb ik bij orthos altijd small-fft's of large-fft's gekozen.

Maar nu zal mijn geheugen er ook aan moeten geloven en ook overgeclockt worden, kan ik dit met orthos checken op stabiliteit, en welke test moet ik dan selecteren?
Denk eraan, bij de G0 steppings moet je alle temps van de cores +15°c doen omdat de uitlezing bij de GO niet klopt ;).

Jij zit dus op +- 52-53°C daar ;).
Bram77 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:28:
Same problem als hierboven schat ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus gewoon bij everest kijken bij CPU? fijn dat je dat ff zegt :D houd ik daar rekening mee, max is 60 à 65 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Everest geeft bij mij ook incorrecte waarden.
Met een bijrekening van 15 graden worden mijn cores bij 1.3v +/- 51 graden op 3.4Ghz (E6750) na 20 minuten 100% stressen met TAT.
Is dat acceptabel? Ik weet niet waar de grens van wat verstandig is ligt voor deze processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
51 graden is geen enkel probleem. Het mag tot ongeveer 65 stressed maar ik hou zelf altijd 60 graden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ok, thanks. Ik kom nog niet echt verder dan 3.4. Ik denk dat m'n RAM over de zijk gaat boven de 3.4Ghz. Hoger voltage en hogere timings helpt niet veel.

Wel meer dan een seconde gewonnen in SupePi mod met 200Mhz extra. 13.9 seconde nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan de divider aanpassen en zo zien of je RAM het probleem is. Gewoon je RAM langzamer laten lopen dan de FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Hoe doe ik dat dan... Want de minimale frequentie optie in de lijst is de FSBx2. Met een FSB van 400Mhz is de laagste optie 800Mhz en de hoogste 1600Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb je niet ergens een optie als FSB - MEM Ratio 3:2 ?

Of anders handmatig het geheugen lager zetten. Ik kan bijvoorbeeld kiezen op welke snelheid ik mijn RAM wil hebben in een menu. Staan gewoon een aantal opties in een rijtje.

[ Voor 62% gewijzigd door PilatuS op 31-07-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/7044/4202800mhz12volthl6.png

Undervolten werkt best goed. Draait op 1.22volt in de bios op 350*8. Mijn bord gaat helaas maar tot 1.1volt als minimum. Ook moet de FSB minimaal 200MHz zijn. Onderklokken op dit bord wordt hem dus niet helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik had een uurtje geleden gepost over dat alles te warm werd bij mij, dus heb ik die CPU even goed tegen het licht aan gehouden... zat dus ook met een holle heatspreader!. Heb hem even bijgeschuurd, opnieuw de Infinity goed vast gemaakt, en weer aan gezet. Nu zijn de core temperaturen tussen de 48-47-46-46 graden. Een stuk beter dan de 73 graden die ik hiervoor kreeg na even stressen!

Wel gaar, dat Intel een CPU levert met holle heatspreaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:27:
Heb je niet ergens een optie als FSB - MEM Ratio 3:2 ?

Of anders handmatig het geheugen lager zetten. Ik kan bijvoorbeeld kiezen op welke snelheid ik mijn RAM wil hebben in een menu. Staan gewoon een aantal opties in een rijtje.
Ik heb niet zoiets als MEM ratio nee. Zoals ik al zei. Afhankelijk van mijn FSB sneheid kan ik verschillende MEM snelheiden kiezen. Het minimum is altijd 2x de FSB. In de handleiding van de P5K kan ik er ook niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
Denk eraan, bij de G0 steppings moet je alle temps van de cores +15°c doen omdat de uitlezing bij de GO niet klopt

WAT? Is dat zoizo voor elke g0 stepping dan? Ik zit hier met meerdere programma's uit te lezen en die zeggen allemaal stressed ongv 57 graden. + die 15 van jou is dat wel Erg hoog. 72 graden??
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.