Minder schijfruimte na deinstalatie dan voor instalatie

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-02 22:43
goede avond allemaal,

ik zit met een nogal vaag probleem, het zit namenlijk zo ik heb een C partitie met windows erop waar verder niets mee aan de hand is (nog) en ik heb een D partitie, nu wil het geval dat het spel stalker op de 1 of andere vage reden het niet meer doet. Dus ik denk: 'eraf met die zooi en er even opnieuw installeren.' Zo gezegd zo gedaan, maar het spel werkte nog steeds niet. Ik moet erbij zeggen dat het om een illigale versie van het spel gaat, dus ik ging er van uit dat misschien iets mis is met de dvd. Daarom heb ik de iso erbij gehaald van m'n harde schijf (waarvan ik in eerste instantie al vergeten was dat ik die nog had) en heb het spel er weer opnieuw opgezet, echter viel het me op dat bij de instlatie mijn D: opeens 2GB minder schijfruimte had dan bij de vorige installatie. Dus ben ik eens gaan kijken op de schijf of er misschien nog een map van het desbetreffende spel stond en ja hoor, maar zelfs na dat ik de map had weggegooid en de prullenbak had leeggemaakt was ik nog steeds die 2GB kwijt. Daarom heb ik eens bij de eigenschappen van de 2 mappen gekeken die op de D: staan om te zien hoe groot deze waren.

Dit kwam neer op:
Games: 33,4GB
mijn documenten: 205GB (met films dowloaden gaat dat nu eenmaal hard :+ )
en een aantal verborgen mappen die ik niet wegkrijg (vraag me niet waarom) met een totaal van 22,9MB.

De totale D: is 283GB en volgens windows heb ik nog 21,3GB vrije ruimte
als ik echter de groote van alle mappen bij elkaar optel kom ik op een totaal van 238GB die in gebruik is. Dus zou er volgens mijn rekensommetje (283-238) nog 45GB aan schijruimte moeten zijn, wat toch behoorlijk veel meer is dan de 21,3GB die wordt aangegeven bij de eigenschappen van de D: in windows.
Nu weet ik dat veel kleine bestanden zorgen voor slackspace, maar ik mag toch hopen dat dat niet in de 10-tallen GB's gaat lopen, wat nu wel het geval is. Ook heb ik, zodra ik hier achter kwam het register meerdere malen opgeruimd, zowel met tools als handmatig afgezocht voor keys die refereerden naar Stalker, echter niets had effect. Ook de computer meerdere malen opnieuw opstarten heeft niet geholpen en de defragmentatie die ik heb uitgevoerd met PerfectDisk 7,0 heeft niets uitgehaald. Spacemonger geeft aan dat die 23,3GB!! :X uit een onleesbare map bestaat, maar dan is mijn vraag hoe kan ik die ruimte weer gaan benutten? Want het is geen verborgen bestand en voor mij is die schijf formatteren niet bepaald een optie, dus als je nog tips, trucks of what soever hebt laat het aub weten _/-\o_

Edit: ik hoop dat het nu wat prettiger lezen is. Mijn excuses voor mijn slordige typwerk 8)7.

[ Voor 7% gewijzigd door Spekkie88 op 26-05-2007 22:51 . Reden: Hele slordige typfouten en dergelijke ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je zou eens hier kunnen lezen, OM FAQ / Beleid, voor een oplossing.

[ Voor 48% gewijzigd door Guardian Angel op 26-05-2007 23:29 ]

ARME AOW’er

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Zijn er toevallig geen andere applicaties die gebruik maken van die onzichtbare map ? Scan die partitie eens op fouten.

[ Voor 78% gewijzigd door _MaLa_ op 26-05-2007 22:51 ]

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Modbreak:Het is hier geen peuterspeelzaal.

[ Voor 77% gewijzigd door BalusC op 27-05-2007 19:08 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Verwijderd

Modbreak:Het is hier geen peuterspeelzaal.

[ Voor 131% gewijzigd door BalusC op 27-05-2007 19:08 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wat geeft een ander programma als bijv. partition magic aan?, kan je daar niet die map mee verwijderen/benaderen?
Verder meen ik me te herinneren dat sommige virusscanners hoe dan ook geforceerd mappen in 'quarantaine' te zetten en daarna te verwijderen.

[ Voor 76% gewijzigd door een moderator op 27-05-2007 19:08 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Welk filesystem? Heb je het filesystem al laten controleren op fouten?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:41:
Welk filesystem? Heb je het filesystem al laten controleren op fouten?
Goede tip, wat voor Hardeschijf heb je? Download het tooltje van de Fabrikant om te controleren op Badsectors en dergelijke, kun je uitsluiten of het om een hardware matig probleem gaat!

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Spekkie88
Guardian Angel schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:22:

Ook zou je eens hier kunnen lezen, OM FAQ / Beleid, voor een oplossing.
Ik heb de OM FAQ ook doorgelezen, daar heb ik juist Spacemonger vandaan gehaald. Ook heb ik GoT afgezocht naar topics met een soortgelijk probleem, dit echter zonder succes. De reden dat ik ook bijna nooit een topic zelf start, is omdat ik meestal al antwoord op mijn vragen krijg door andere topics door te lezen.
GoldenSample schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:38:

Wat geeft een ander programma als bijv. partition magic aan?, kan je daar niet die map mee verwijderen/benaderen?
Verder meen ik me te herinneren dat sommige virusscanners hoe dan ook geforceerd mappen in 'quarantaine' te zetten en daarna te verwijderen.
Partition magic geeft aan dat er 261GB in gebruik is, net als bij de eigenschappen van de D: in windows. Partition Magic ziet ook meer mappen dan ik te zijn krijg in windows, alleen geen van deze mappen is groter dan een paar KB, volgens partition magic, en ik kan ze ook niet verwijderen.
Ik gebruik NOD32 als virusscanner, maar dan nog als het zo zou zijn wat jij zegt, dus als NOD32 geforceerd mappen in 'quarantaine' zet, zou hij die mappen dan niet op de C: zetten waar ook mijn operating system op staat? En dat zou ook nog niet verklaren waarom er na de deinstalatie van stalker er opeens minder schijfruimte is dan voor de instalatie.
GoldenSample schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:42:
[...]

Goede tip, wat voor Hardeschijf heb je? Download het tooltje van de Fabrikant om te controleren op Badsectors en dergelijke, kun je uitsluiten of het om een hardware matig probleem gaat!
Ik heb 2 Western Digital Caviar SE WD1600JS, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB) in Raid 0 draaien.
Ik zal eens een tooltje draaien om dat inderdaad uit te sluiten. Ik zal het laten weten wanneer dat is gebeurd.

Edit: doordat ik de 2 schijven in raid 0 heb draaien herkent het tooltje van Western Digital de
fysieke schijven niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Spekkie88 op 26-05-2007 23:43 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Verwijderd

GoldenSample schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:42:
[...]

Ik had het dus over het controleren van zijn filesystem (FAT/NTFS) daarin kunnen ook fouten ontstaan, vooral bij FAT kan het zijn dat je na een schijfcontrole opeens enorm veel ruimte erbij hebt. FAT is namelijk niet journaling.

• Spekkie88
Ik gebruik NTFS, maar weet je toevallig ook een progje om dat te controleren?
Of bedoel je de ingebouwde foutcontrole optie in wondows? Die heb ik namelijk wel al meerdere malen gedraaid zonder enig succes.

EDIT:

Het is gelukt ik heb nu weer 44,4GB vrij op mijn D partitie. Waar het aan lag? De map: System volume information |:(. Wat dus neer komt op de map die gemaakt wordt door systeem herstel 8)7. Dat ik daar nooit eerder aan heb gedacht is omdat ik altijd in de veronderstelling ben geweest dat die herstelpunten werden opgeslagen op de OS schijf. Ik ben erachter gekomen via een forum waar ik naar werd verwezen door het programma spacemonger _/-\o_. Op dat forum was te lezen hoe je deze map toegankelijk kon maken omdat je er normaal gesproken niet in kan. Dus van mij mag deze dicht en laat het een hulpmiddel zijn voor anderen met hetzelfde probleem.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp en ik zal in het vervolg beter zoeken voor ik begin te roepen }:O :z

[ Voor 110% gewijzigd door Spekkie88 op 27-05-2007 11:13 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Pagina: 1