Toon posts:

krijg foutmelding na het installeren van nieuwe agp kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Met computers kan ik wel aardig overweg, maar qua videokaarten ben ik meer een leek.
Nu heb ik het volgende probeel, op internet of op de site van ati kan ik niet echt een oplossing vinden

Ik heb voor m'n broer een nieuwe videokaart gehaald. Zijn moederbord is de asrock k7vt4a+
Nu had hij een pci videokaart en ik heb voor hem de ati radeon x1650 pro gekocht. Nu wilde ik deze installeren, maar dat lukte niet echt. Nu heb ik windows er compleet nieuw opgeknald en nu kreeg ik tenminste beeld.
Maar helaas ook een foutmelding die ik krijg tijdens het opstarten, de foutmelding is als volgt:
Could not load file or assembly 'MOM.Implementation version=2.0.2637.38862. Culture=neutral, PulicKeyToken= 90ba9c70f846762e' ore one of its dependencies. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Nu heb ik in de volgende thread iets vergelijkends gevonden:
Zwart- wit beeld van laptop naar tv

Alleen dit biedt niet echt antwoord op mijn probleem. Ik probeer de videokaart gewoon aan te sluiten op een vga beeldscherm. Dit heb ik rechtstreeks geprobeerd en via een kabeltje die dvi omzet naar vga, beide zonder resultaat.

Nu heb ik het idee dat er ergens iets in de bios verkeerd staat, daarom zal ik speciaal voor jullie ;) de instellingen zoals die in de bios gezet kunnen worden hieronder weergeven:

pci latency timer = 32 --> lijkt me niet echt van belang waar deze op staat, maar wie weet
primairy graphics adapter --> agp, dit lijkt me wel goed aangezien het een agp kaart is
agp mode = auto (hier valt ook 1,2,4 of 8 te kiezen, maar auto lijkt me goed (het is overigens wel een 8x kaart))
agp aperture size staat op 64, hier kan ik iets kiezen tussen de 32 en de 256, het zegt me helemaal niets waar deze op met staan, maar heb 64 geprobeerd en 256, er zit namelijk 256 mb geheugen op de kaart, ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft.
agp fast write staat op disabled, dit zegt me ook niets, maar op enebled zetten helpt ook niets
pci delat transaction staat ook op disabled, dit zegt me ook niets

Wordt iemand hier misschien wijs uit?
Het lijk me wel dat het aan de bios moet liggen want heb een installatie volledig opnieuw uitgevoerd. Het dot net framework 2.0 geinstalleerd en toch doet hij nog niets...

Ik hoop dat iemand suggesties of tips heeft..
Alvast bedankt voor de moeite!

Remco

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Wat was de oude pci kaart?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
een tnt2 riva m64 32mb..

Alleen ik heb windows compleet opnieuw geinstalleerd en heb voordat ik daarmee begon deze videokaart eruit gehaald..

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor de duidelijkheid, ik heb dus wel goed beeld.

Ik heb een beeldscherm die vraagt naar 1440*900 met 60hz.. en dit doet hij, dus dat is wel goed. Alleen als ik naar de beeldscherminstellingen ga, dan is dit ook zijn hoogste resolutie die hij kan draaien en dit lijkt mij eigenlijk niet goed, want hij moet toch veel hoger kunnen?!

Ik heb de driver geinstalleerd die werd meegeleverd op cd en heb hier een update van gedownload + geinstalleerd
Heb ook nog gekeken of de bios te flashen viel, maar die draaide al op de nieuwste verdie (1.30)

Er staat een nieuwe windows op..
En toen hield mijn kennis op eigenlijk en zoeken op internet leverde ook niets op

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Heb je de extra voedingskabel op de videokaart aangesloten?

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar...

Heb wel gewoon een kabeltje gepakt die in de computer zat die van de voeding af komt... ik weet dus niet zeker of hier spanning op staat.. ik had meer het idee dat op elk stekkertje wel spanning staat, maar hier kan ik me in vergissen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar staat de bios goed?
Wat mij een beetje dwars staat is de:
agp aperture size, als ik aperture opzoek, dan betekent dit opening, dus agp openings grootte... is dit niet wat?

Verwijderd

geprobeerd om de ati drivers te installeren?
uit je verhaal lees ik nerges dat je drivers installeert namelijk
agp aperture size heeft te maken met de geheugen reservering voor het besturingssysteem ofzo. je moet het in iedergeval op 256 zetten. agp 8x kan zeker geen kwaad.
hoeveel ram geheugen heb je in je computer zitten en welke windows draai je?
btw, als je nog interesse hebt, kheb een nvidia tnt2 64 32mb op agp :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 19:41 ]

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

agp aperture size moet je normaliter op de helft van je beschikbare geheugen zetten.

b.v. geheugen computer 256MB dan agp aperture op 128MB zetten

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows xp proffessional,
Heb 512mb geheugen in de comp zitten, dus kan die aperture size op 256 zetten maak ik op
en ja, ik heb de ati drivers geinstalleerd
Eerst de drivers die worden meegeleverd, met deze kreeg ik de foutmelding en daarna heb ik de nieuwste drivers gedownload van internet en dit had hetzelfde resultaat...

Verwijderd

kheb dit uit het andere topic gevist waar je het hierboven over had.

"Toen las ik ergens dat ik NTSC in PAL moest veranderen, dus ik probeerde Catalyst Control Center op te starten want daar moet je dat volgens mij doen. Helaas, alweer dezelfde foutmelding."

ik herinner me dat er op mijn oude radeon 7000 een jumper zat t om te switchen tussen NTSC en PAL
kweet niet hoe dat nu zit met de x1650

Anders schijnen er ook nog Omega-drivers te zijn, maar daar heb ik voor ATI geen ervaring mee.

http://www.omegadrivers.net/

Je moet in elk geval de fout in de drivers zoeken; probeer uit waar je PC het beste mee draait.

En: voor de installatie van de nieuwe driver de oude EERST verwijderen, anders neem je problemen mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik, kan wel een jumpertje vinden op die video kaart, maar het lijkt me sterk dat dat hem zou moeten wezen, wel ben ik nu bezig met die omega drivers aan het installeren, kijken of dat helpt... en anders kan ik altijd nog dat jumpertje omzetten...
Maar het lijkt me sterk dat dit zo is, want primair gebruik je zo'n video kaart toch juist voor op een computer beeldscherm en toch niet op een tv, dus dan lijkt het me dat dat jumpertje al goed staat..
maar goed...

Verwijderd

Topicstarter
Die omega driver doet het!!!

Maar vind het wel raar dat als je een schone installatie doet, met de drivers die je erbij krijgt of de drivers die erbij horen, dat het dan niet goed gaat...
Maar het werkt in ieder geval!!

Bedankt allemaal..
Maar mocht iemand toch nog weten waarom hij het niet met de originele drivers doet, dan hoor ik het graag.. het liefst zie ik die eigenlijk geinstalleerd... maar voorlopig werkt het in ieder geval!
bedank!

Verwijderd

Ik gewoon precies hetzelfde probleem, alleen heb ik nadat het ATi drivers installeren niet wou, .NET Framework 3.0 geloof ik geinstalleerd.
Toen wou ATi-drivers , van de site, wel geinstalleerd. Alleen krijg ik die zelfde foutmelding mom.implementatione etc.

(ATi Radeon 9700 Pro AGP, p4 2.4ghz socket 478, intel celeron D)

Ik ga nu maar die Omega drivers proberen.
Pagina: 1