Toon posts:

Zwart- wit beeld van laptop naar tv

Pagina: 1
Acties:
  • 1.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, ik heb volgens mij zo'n beetje alle topics over dit onderwerp doorgelezen, maar ik kan de oplossing niet vinden.

Ik heb de laptop met de tv verbonden via een s-video kabel (tv heeft een s-video poort) en een splitter voor het geluid (rode en witte poort op de tv). Het lijkt me sterk dat mijn tv s-video niet zou ondersteunen aangezien er gewoon een aansluiting voor is.

Eerst had ik helemaal geen beeld maar nadat ik de Display Driver versie 7.4, voor mijn Ati Radeon Xpress 1100 heb geinstalleerd, heb ik zwart- wit beeld.

Nu heb ik wel elke keer als ik mijn laptop opstart de volgende foutmelding:

Could not load file or assembly 'MOM.Implementation version=2.0.2637.38862. Culture=neutral, PulicKeyToken= 90ba9c70f846762e' ore one of its dependencies. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Toen las ik ergens dat ik NTSC in PAL moest veranderen, dus ik probeerde Catalyst Control Center op te starten want daar moet je dat volgens mij doen. Helaas, alweer dezelfde foutmelding.

Ook op ati.com is niks over deze foutmelding te vinden..

Heeft er hier iemand misschien de oplossing, of weet misschien waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt,

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Staat je tv op het goede kanaal? Ik heb het ook eens gehad en toen bleken er twee kanalen te zijn waarop ik het computersignaal kon zien, eentje in zwart-wit en eentje in kleur!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Haha, eindelijk iets waar ik iets van weet ;). Heb ik namelijk ook gehad. Je gebruikt S-video? Dan moet je zo'n koppelstukje gebruiken dus s-video naar tulp en dan in een scartblock doen of in de voorkant van je pc in de video ingang. Et voilá! Voor nog geen 1,25 heb je zo'n koppelstukje, bij de handyman ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/svideoftulpm.jpg

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:04:
Toen las ik ergens dat ik NTSC in PAL moest veranderen
Dat klopt, dat moet je in je software doen, en misschien ook nog wel in je BIOS. In mijn BIOS (Compaq laptop) kan ik dit wel instellen. Ik kan dan kiezen of de TV-out NTSC signaal moet uitspugen of PAL signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Tv staat op het goede kanaal.

Maar waarom zou je niet gewoon ineens van je laptop naar de s-video ingang van je tv kunnen?

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 13:59
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:15:
Tv staat op het goede kanaal.

Maar waarom zou je niet gewoon ineens van je laptop naar de s-video ingang van je tv kunnen?
dat kan wel

ik zou zeggen koop een scart blok met een s-video aansluiting en niet s-video naar tulp
want s-video is al bagger en dan wordt het alleen erger

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:04:Nu heb ik wel elke keer als ik mijn laptop opstart de volgende foutmelding:

Could not load file or assembly 'MOM.Implementation version=2.0.2637.38862. Culture=neutral, PulicKeyToken= 90ba9c70f846762e' ore one of its dependencies. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Heb je 't .NET framework wel geinstalleerd ?

• mmax91
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08-2020

mmax91

alles is moeilijk

Probeer de kabel eens om te draaien, heeft bij ook geholpen

Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn

Verwijderd

Topicstarter
Kabel omdraaien helpt niks..
Nielson schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:28:
[...]
Heb je 't .NET framework wel geinstalleerd ?
Denk het niet, heb alleen op de ati.com de driver gezocht en geinstalleerd.

Wat is het .NET framework en waar kan ik het vinden/installeren?

• Nielson
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:35:
Kabel omdraaien helpt niks..

[...]

Denk het niet, heb alleen op de ati.com de driver gezocht en geinstalleerd.

Wat is het .NET framework en waar kan ik het vinden/installeren?
Zie hier, hier en hier :) Als alternatief kun je ook ATI Tray Tools gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb nou geen foutmelding meer, en ik kan gewoon Catalyst Control Center opstarten, maar waar kun je dan ergens NTSC in PAL veranderen? Als dat mijn probleem tenminste is..

• Nielson
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:41:
Bedankt, ik heb nou geen foutmelding meer, en ik kan gewoon Catalyst Control Center opstarten, maar waar kun je dan ergens NTSC in PAL veranderen? Als dat mijn probleem tenminste is..
Heb zelf geen ATI kaart maar dit vond ik op de ATI site :
Setting Up TV Properties for HD Signals
The TV Properties focuses on TV image quality, formats, and output
adjustments. Located in the Advanced View of the Catalyst™ Control
Center, the TV Properties focuses on TV image quality, formats, and adjust
the screen position and size.
• Use Image quality for adjust contrast, saturation, and picture
sharpness.
• Use Adjustments to enable video, overscan, and determine your
TV’s display attributes.
• Use Formats to select a TV single format. There are three possible
TV single formats:
• NTSC used in North America
• PAL used in most of Europe
• SECAM used mostly in France
Choose the signal appropriate the country you live in. You may wish to
change this setting if your TV or VCR complies to a different standard.

[ Voor 58% gewijzigd door Nielson op 01-05-2007 21:07 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Wildfire

Joy to the world!

Peeetr schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:12:
Haha, eindelijk iets waar ik iets van weet ;). Heb ik namelijk ook gehad. Je gebruikt S-video? Dan moet je zo'n koppelstukje gebruiken dus s-video naar tulp en dan in een scartblock doen of in de voorkant van je pc in de video ingang. Et voilá! Voor nog geen 1,25 heb je zo'n koppelstukje, bij de handyman ofzo.

[afbeelding]
Als je S-Video naar composiet wilt omzetten, ga vooral je gang, maar de beeldkwaliteit gaat erop achteruit. Composiet (geel tulpstekkertje) is slechter dan S-Video. Beter een SCART-blokje met S-Video ingang kopen, mits de TV natuurlijk wel S-Video aankan

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt weer maar...nog steeds zwart wit beeld, en geen idee waar je die format van NTSC naar PAL kan zetten..ik zit nou in het Catalyst Control Center --> Displays manager, maar daar kan ik nergens iets vinden..

Iemand met een ATI kaart die weet waar ik dit ergens kan vinden??

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Als je een s-video kabel gebruikt en een scart blokje kun je het zwart wit beeld omzeilen door iets te vervangen in de kabel. Je moet de links onder (gezien als de 2 onderste pinnetjes het dichste bij elkaar zitten) met je ombuigen zodat deze contact maakt met rechts onder, en voila je hebt kleuren beeld. (controleer even door te zoeken op internet of ik wel de juiste heb die je moet ombuigen). Dit heeft namelijk te maken met het feit dat je tv geen s-video ondersteunt en het beeld dat in 2 kanalen ontvangen wordt niet ondersteund. De tv ontvangt dan alles maar via 1 kanaal

Rappie85
Pagina: 1